Кино за път (Част 1)

| от |

От италианската провинция в Тоскана през три щата в Северна Америка до ретро гледки към Вечния град, едни от най-добрите филми за път и пътешествия са тук…

Под небето на Тоскана

Преди „Яж, моли се и обичай“ e този филм и книга. Франсис Мейл създава любов на американските читатели с романа си „Под небето на Тоскана“. Тя разказва истинската си история за това как решава да зареже уредения си живот в Америка като университетски преподавател и да си купи вила в италианската провинция. Когато Франсис вижда 200-годишната вила, сгушена в сърцето на Тоскана, тя знае, че е открила своето място. И нейната афера с Италия и не само с държавата, но и с един мъж там, започва. Историята на писателката се превръща в бестселър и през 2003-а се появява филма с Даян Лейн в ролята на Франсис. Сниман в сърцето на Тоскана, филмът е едно вкусно, любовно и невероятно преживяване в Италия.

Моторни дневници

Филмът, базиран на „Мотоциклетни дневници“ на Че Гевара и книгата „Пак на път: пътешествие през Латинска Америка“ на писателя Алберто Гренадо, разказва за истинските приключения на двамата, в ранните им 20 години, когато решават да обиколят част от Латинска Америка с мотоциклети. Това се случва през 1952 година и според много изследователи, това пътуване и сблъсъкът с бедността и различните социални прослойки, оформят голяма част от мирогледа му. Филмът е от 2004-а, а Гаел Гарсия Бернал играе Че Гевара. За фон на прекрасния филм е красивата Латинска Америка.

Беднякът милионер

Базиран на романа на индиеца Викас Сваруп, историята разказва за младия индиец Томас – във филма преименуван на Джамал, който печели „Стани богат“ на базата на личния си опит и преживявания в миналото. Филмът е адаптиран от Дани Бойл и взима 8 Оскара през 2009-а, а Дев Пател, който дебютира в голямото кино, има номинация за BAFTA. Независимо от наградите обаче, филмът е една наистина екзотична разходка в Индия, каквато е и прекрасният роман.

Римска ваканция

Филм от времето, когато романтичните филми бяха точно толкова добри и ценени, колкото и драматичните такива. Това е филмът, който печели първия и единствен „Оскар“ на Одри Хепбърн, след него тя е номинирана още 4 пъти, а през 1993-а получава „Jean Hersholt Humanitarian Award“, която се води „Оскар“, но реално не е такъв. В „Римска ваканция“ Одри Хепбърн си партнира с Грегъри Пек, като двамата – той журналист, тя принцеса, и двамата под прикритие един от друг, прекарват един незабравим ден в Рим. Обикалят най-известните места и дори минават през няколко типични римски партита. Филмът е наистина прекрасен, а Хепбърн и Пек само допълват великолепния Рим, който дори и черно-бял изглежда величествен.

Сред дивата природа

Режисиран и написан от Шон Пен, филмът разказва истинската история на студента Кристофър Маккендлес, който след завършване на университета дарява цялото си имущество и събраните си пари, и се отправя на пътешествие сред дивата природа. Той изоставя колата си в пустинята и се отправя на мечтаното пътуване, като накрая започва да живее в изоставен автобус в Национален парк Денали в Аляска. Крис живее като пие разтопен сняг и яде само неща, които сам е уловил и си е набавил. През цялото време си води дневник, който служи за написване на книга и след това за направата на филма.

Писма до Жулиета

Романтична историята, която ще ви заведе на пътешествие из цяла Италия. Аманда Сейфрид играе журналистка, която отива на романтично пътешествие с годеника си във Верона, но тъй като той я оставя, за да си върши своята работа, тя отива до балкона на Жулиета, където намира старо любовно писмо. След като му отговаря, младата журналистка изведнъж се озовава в ситуация, в която възрастна британка и нейният внук я намират във Верона и се впускат на пътешествие, за да открият загубената любов на възрастната дама. Към удоволствието от красива Италия добавям и Ванеса Редгрейв в ролята на възрастната британка, която си партнира със съпруга си Франко Неро, който пък играе загубената й любов.

Телма и Луиз

Един от най-феминистките филми на 90-те години. А Сюзан Сарандън и Джина Дейвис са неговите икони. Те играят модерните Бони и Клайд, макар и не точно – Телма и Луиз, които един ден, след случка, след която убиват изнасилвач, яхват колата и потеглят на последното пътешествие в живота си. Те решават да правят каквото си искат, докато полицията не ги хване и така успяват да обиколят няколко щата в Америка, като приключват своето незабравимо пътуване на Гранд Каньон. Един от филмите икони на 90-те години и едно от топ творенията на Ридли Скот.

 
 
Коментарите са изключени за Кино за път (Част 1)