Как си говорят Германия и Русия?

| от |

Кое е по-важно: колко фолксвагена слизат от конвейрите в Русия или как Москва се отнася към човешките права? Берлин е на кръстопът по този въпрос. Впрочем, отношенията между Русия и Германия не изглеждат никак добре, смята Дойче веле.

merkelputin

Едва ли някой все още се съмнява колко важни са отношенията между Германия и Русия – най-малкото защото диалогът между Берлин и Москва има важно геополитическо значение дори отвъд границите на двете държави, например за политическата и за енергийната стабилност в Европа. Всичко това пролича много ясно и на поредното издание на така наречения „Петербургски диалог“, провело се в германския град Касел. В този формат двете страни разговарят от 2001 година по инициатива на тогавашния канцлер Герхард Шрьодер и президента Владимир Путин. Този диалог е много важен и поради още една причина – според списание Шпигел, в момента двустранните отношения са толкова лоши, колкото отдавна не са били.

Не случайно в току-що подписания коалиционен договор за бъдещото германско правителство на Русия е отделено най-голямо място в сравнение с останалите държави – цяла глава. Нека да припомним, че преди година консерваторите и зелените в Бундестага приеха една много критична резолюция за състоянието на човешките права в Русия. Тогава Москва реагира изключително остро, атакува германския пълномощник за отношенията с Русия и изпрати полицаи да претърсят офисите на германски фондации. В момента социалдемократите в Германия твърдят, че в коалиционните преговори са успели да наложат своето виждане и партията на Ангела Меркел е готова да смекчи курса към Русия.

Конфликтът ценности – интереси

Спорът между привържениците на по-твърдия и на по-мекия курс към Русия в Германия не е от вчера. От едната страна са онези, които смятат, че политиката трябва да се ориентира според интересите. Формулирано съвсем просто: важно е това, че 6 000 германски фирми развиват отличен бизнес в Русия, че там от поточните линии слизат все повече фолксвагени, че руските енергийни доставки са стабилни. Тук няма как да не се сетим за един от съавторите на Петербургския диалог Герхард Шрьодер, който само седмици след като напусна канцлерския пост зае високоплатена позиция в една от структурите на руския държавен концерн „Газпром“. Впрочем, неговото правителство преди това беше дало много щедра финансова гаранция за сделки с „Газпром“.

Срещу тази политика на интересите възразяват онези, които смятат, че в политиката са важни преди всичко ценностите. Тъкмо част от ценностите обаче, които в Германия и европейските страни отдавна са утвърдени и не подлежат на обсъждане, за сегашното руско ръководство сякаш изглеждат второстепенни: гражданското общество, свободата на словото и печата, правата на малцинствата и на опозицията, в крайна сметка и върховенството на закона.

Този конфликт между ценности и интереси продължава да съществува и след поредното издание на „Петербургския диалог“ в Касел.

merkelputin2

Какви са прогнозите?

Любопитно е, че социалдемократът Франк-Валтер Щайнмайер, който беше външен министър при Шрьодер, навярно ще поеме същия пост и в новия германски кабинет. А тъкмо Щайнмайер водеше много мека политика по отношение на Москва, заради която включително и негови съпартийци често го упрекваха. От „фракцията“ на Щайнмайер е и съпредседателят на Германо-руския диалог Лотар де Мезиер – последният премиер на бившата ГДР. В едно интервю де Мезиер казва следното: „Руснаците остават с впечатлението, че ние, германците, се държим с тях като с отхвърлена любовница.“ След което де Мезиер многозначително цитира известния стих на Тютчев: „Умом Россию не понять…“ В български превод: „Русия с ум не ще прозреш, не ще я вместиш в обща мяра – Русия за да разбереш, единствено е нужна вяра.“

В момента обаче, както вече стана въпрос, вярата към Русия е дефицитна.

 
 

adidas Originals представя „Поколението Superstar: Емблемите от бъдещето“.

| от |

Superstar е емблематична обувка и за сезон есен/зима 2017 ще го отпразнуваме с колекцията „Поколението Superstar: Емблемите от бъдещето“.

За да уловим духа на Superstar, се съюзихме с поколение млади хора, които променят света, използвайки креативността си.

Кампанията празнува автентичността и едно ново поколение, документирано от фотографката Nadine Ijewere. В своята работа Ijewere популяризира разнообразието и мултикултурализма, представяйки различна гледна точка към красотата и идеалите за красота в процеса. Ijewere залага своята автентичност и творчество в кампания.

В кампанията се включват таланти като активистката за позитивна нагласа към тялото Barbie Ferreira и активиста по въпроса с климатичните промени Xuihtezcatl Martinez. Участват и музикални таланти като Khalif Diouf и Kiran Handhi, както и скейтбордистката Rachelle Vinberg.

 
 

Джеймс Кромуел беше обвинен за участие в протест

| от |

Актьорът Джеймс Кромуел беше обвинен за хулиганство и влизане без разрешение в чужд имот за участието в протест срещу използването на косатките за шоу на „Морски свят“ в Сан Диего.

Обвинението може да означава 90 дни затвор или глоба до 400 щатски долара.

Кромуел, който беше номиниран за награда „Оскар“ за ролята на фермера във филма „Бейб“, е казвал, че предпочита да лежи в затвора, вместо да плаща глоби. Той е на 77 години.

Актьорът протестира по време на шоуто „Среща с косатките“ в края на юли, като застана с още шестима други активисти пред публиката, облечен с тениска с надпис „Морски свят“ е гаден“. След това Кромуел каза през мегафон на публиката, че „Морски свят“ осъжда косатките на преждевременна смърт.

 
 

Mtel ще има ново име

| от |

Мтел ще има ново име, по желание на собственика си Telekom Austria Group. Компанията обявява, че променя стратегията си по отношение на марките и ще въведе единна политика за всички пазари, на които присъства.

Това бе съобщено в официално прессъобщение на австрийския телеком.

Новото име ще бъде A1 – по наименованието на марката в Австрия. Опитът с новото име е въведен първо в Словения и след успешното реализиране, австрийският телеком решава да го приложи и за другите си дружества.

Това са хърватските, сръбски и македонски оператори – VIP, беларуския Velcom и българския Mtel.

Въвеждането на единна марка ще струва 350 милиона евро на австрийския телеком, като това ще засегне финансовите резултати за следващите три години.

Общият брой на клиентите на Telekom Austria Group e 24 милиона души. Приходите на компанията за 2016 година са 4,21 милиарда евро

 
 

„То“ продължава да е най-гледаният филм у нас

| от |

Заснетият по едноименния роман на Стивън Кинг и по телевизионната поредица от 90-те „То“ продължава да е най-гледаният филм у нас, сочат обобщените данни от киносалоните. Случващото се в Дери, щата Мейн, със седемте деца и изправилото се срещу тях чудовище-клоун е гледано вече от 47 235 зрители и е събрал 419 335 лева приходи от билетите им за десетте дни на екраните у нас.

Премиерният от миналата седмица български „12 А“, продължение на излезлия през миналата година на големия екран „11 А“, е на втора позиция по зрителски интерес. Историята на учителката по литература Лина, която се сблъсква с нови проблеми в учителстването си, е гледана от 14 312 зрители и има 112 896 лева приходи за първите три дни на екраните у нас.

На трета позиция в топ 10 е анимацията „Емоджи: Филмът“, която е от месец на екраните у нас. За това време животът на емотиконите в един смартфон е гледан от 73 188 зрители и има 615 082 лева от билетите им.

Четвърто място сред най-гледаните фими е на екшъна „Бари Сийл: Наркотрафикантът“. Том Круз в ролята на пилота Сийл, който едновременно е бил наркопласьор, трафикант на оръжие и шпионин на ЦРУ, е гледан от 46 464 зрители и е събрал 412 682 лева за месец на екраните у нас.

На пето място е втората премиера от миналия уикенд – екшънът „Американски убиец“, създаден по едноименния роман на Винс Флин за антитерористичния агент под прикритие Мич Рап. През първите си три дни на екраните у нас филмът е гледан от 3 038 зрители и има 28 348 лева приходи.

Шесто място е за анимацията „Крадци на ядки 2: Луди по природа“. Битката на катерицата Сръдльо срещу изграждането на увеселителен парк върху къщичката й е гледана от 7 396 зрители и има 63 985 лева приходи за десетте дни у нас.
Седма позиция е за екшъна „Бодигард на убиеца“. Филмът с Райън Рейнолдс, Самюъл Джаксън, Салма Хайек, Гари Олдман, Христо Петков, Велизар Бинев, в който има много софийски пейзажи, е видян от 19 897 зрители и има 140 948 лева приходи за 17-те дни на екраните у нас.

На осмо място е анимацията „Аз, проклетникът 3″, в която Гру и миньоните се справят със злодея Брат. За три месеца на екраните у нас историята е гледана от 184 675 зрители и има 1 587 519 лева приходи.

Девето място е за криминалната комедия „Късметът на Логан“ на Стивън Содърбърг. За десетте дни на екраните филмът с Даниел Крейг, Чанинг Тейтъм, Хилари Суонк е гледан от 4 265 души и има 36 916 лева приходи.

На десета позиция е анимацията „Героите на джунглата“. Френската история за пингвина Морис е гледана от 8 340 зрители и има 60 241 лева приходи за 17-те дни на екраните у нас.