Йълдъз Ибрахимова не станала оперна певица заради ниския регистър на гласа й

| от |

Йълдъз Ибрахимова не станала оперна певица, защото няма репертоар за ниския регистър на гласа й – и в Музикалното училище, и в Консерваторията била безспорен колоратурен сопран, с невероятни възможности във височините. Това „разкрива“ джазпримата в документалния филм „Цветовете на гласа“ на режисьора Росен Елезов по сценарий на Хелия Чавдарова, представен на 21-ия Фестивал на българското документално и анимационно кино „Златен ритон“ в Пловдив.

Слушатели оприличават гласа на певицата на различни музикални инструменти, но тя „вижда“ в багри импровизациите си. Често те са вдъхновени от картини – откривала е много изложби, разказва Йълдъз във филма. Предпочита да пее без думи – и заради цветовите представи, и заради по-голямата свобода, стремежът към която я насочва към джаза.

Истинското щастие е само на сцената, там забравяш всякакви неприятности в живота, и въобще действителността – оставаш само с музиката, категорични са Иво Папазов – Ибряма и Йълдъз Ибрахимова. Двамата се запознали именно чрез музиката, преди да са разменили и дума – като съвсем млади импровизирали при снимките на филма за Ибряма „Сънувам музика“ на режисьора Анри Кулев по сценарий на Борис Христов.

Теодосий Спасов и Марио Станчев също са между колегите и много близки приятели на певицата, които участват в „Цветовете на гласа“.

Почти постоянно до нея са дъщеря й и майка й. Йълдъз разказва за едни от най-болезнените моменти в живота си като смяната на името /със Сузана Ерова/ по време на „възродителния“ процес, и най-съкровените – срещата и щастливите години със съпруга й Али Динчер, отишъл си преждевременно от рак.

Певицата живее в Турция, там са и по-голямата част от снимките, като кадрите в Кападокия, в съчетание с гласа на Йълдъз, придават космическо измерение на внушенията на филма, по мнението на критици. А самата певица се чувства гражданин на света и казва, че е разрушила границата между Турция и България, където често се връща.

Хелия Чавдарова каза на пресконференция, че познава Йълдъз Ибрахимова от повече от 20 години, имала е много случки и открития в тези дълго градени взаимоотношения, но истинската провокация за нея са били старите ленти с Йълдъз, която сега е коренно променена от младостта си според сценаристката.

„Спряхме се на трите основни превратни момента в живота й, които можеха да преобърнат съдбата й и тя просто да не е Йълдъз – загубата на баща й още когато е на 23 години, смяната на името, когато вече има забележителна кариера, и загубата на нейния съпруг – мъжа на живота й. Това са превратности, при които си даваме сметка кои сме и какво правим. Йълдъз продължава по пътя на музиката, защото има вътрешна потребност от това, а не за да е известна и харесвана“, коментира Чавдарова. По думите й певицата показва, че само вътрешното смирение и толерантността могат да ни позволят да вървим напред – без тях боксуваме.

С БТА

 
 
Коментарите са изключени за Йълдъз Ибрахимова не станала оперна певица заради ниския регистър на гласа й