Изследвания на мозъка при децата откриват проблеми с ученето

| от |

brain

Изследвания със скенер на мозъка разпознават децата със затруднения в ученето много по-рано. Изследването се състои в измерване на капацитета на тяхната краткотрайна памет.

Изследването на шведските учени от Института Каролинска показва, че е възможно да се запише развитието на краткотрайната памет със скенер на ядрено-магнитен резонанс.

„Възможно е с ядрено-магнитен резонанс да се предскаже нещо за бъдещето развитие, което не може да бъде предсказано само с тестове от психологията. Ползите от това са ранна идентификация при деца в риск от по-бавно развитие. По този начин можем да им помогнем навреме“, казва Торкел Клингбърг, професор по невробиология.

10 до 15% от децата имат проблеми с ученето и вниманието. Това може да се дължи на недостатъчна краткосрочна памет- това е способността да се използва информация за решаване на даден проблем.

Само изследванията със скенер не предсказват проблеми с ученето в бъдеще, а трябва да се комбинират с други психологически тестове.

„Досега невровизуализацията даваше само картини на поведение, за което вече знаехме. Сега това изследване ни казва, че можем да използваме ядрено-магнитния резонанс за нещо стойностно“, казва проф. Клингбърг.

В изследването са участвали 62 здрави деца на възраст между 6 и 20 години. Те са били изследвани със скенер, докато правят когнитивни тестове. След две години е проведено същото изследване. Резултатите показват, че първият тест може да предскаже как ще се развият способностите за научаване при децата.