Италия не взима пръстови отпечатъци на нелегални имигранти въпреки европейското законодателство

| от |

655-402-v-sasht-zhiveiat-nad-11-mln-nelegalni-imigranti-povecheto-ot

Колин Бари от Асошиейтед прес

Всеки ден препълнени с бежанци плавателни съдове достигат италианските брегове. Правото на Европейския съюз изисква от Италия да им снеме пръстови отпечатъци, така че ако кандидатстват за убежище в друга страна, да могат да бъдат върнати до пристанището, откъдето са влезли. Вместо това Италия оставя хиляди мигранти тихомълком да се промъкват в Северна Европа, без каквито и да било данни за тяхното пребиваване в Италия.

Анализ на Асошиейтед прес на данните на ЕС и Италия показва, че една четвърт от мигрантите, на които е трябвало да се снемат пръстови отпечатъци през първата половина от тази година, не са били подложени на тази процедура. Правото на ЕС изисква от Италия да сподели пръстови отпечатъци за около 56 700 мигранти, само 43 382 комплекта са били изпратени.

Дори да се вземат предвид евентуални забавяния в изпращането на отпечатъци до Брюксел, е ясно, че хиляди бежанци минават незабелязано.

„Това е много сериозен проблем“, заяви тази седмица еврокомисарят по вътрешните работи Сесилия Малмстрьом пред шведския в. „Дагенс нюхетер“. След получени жалби от държави членки, Европейската комисия проверява дали Италия изпълнява задълженията си към ЕС. Италианското правителство не отговори на многократните молби за коментар.

Страните от ЕС са ядосани, че не могат да изпратят мигрантите обратно до първото пристанище, през което са влезли, когато няма данни къде е станало това. Длъжностни лица по правата на човека също се тревожат, че бежанците не могат да се ползват с протекциите на ООН за бежанци, ако официално не съществуват.

Като не снема пръстови отпечатъци на мигранти, Италия избягва възможността те да бъдат изпратени обратно. Рим харчи вече 9,5 милиона евро на месец, за да спасява хиляди мигранти, които правят рискованото прекосяване от Северна Африка на борда на плавателни съдове на каналджии. Началото на тази операция бе дадено, след като 360 мигранти се удавиха край бреговете на Сицилия миналата година и това кара Италия да чувства, че вече преизпълнява своя дял.

Самите бежанци се радват, когато не дават пръстови отпечатъци. С безработица от 12,6 процента и младежка безработица от 43 процента, новодошлите нямат особен интерес да останат в Италия и предпочитат вместо това да се установят в Северна Европа, където има по-добри възможности за работа и по-затвърдени бежански общности.

Подпомогнати от факта, че Рим си затваря очите, сирийски мигранти попадат извън полезрението на Италия, проправят си път до централната железопътна гара в Милано в групи по сто или повече души. Те са посрещнати от полицията на гарата, служители на хуманитарни организации и общински длъжностни лица, които предлагат храна, легло и съвет за убежище за тези, които попитат.

Сред 10 500 души, които са пристигнали в Милано от октомври, само 8 са подали молба за получаване на убежище в Италия, съобщават служители на градската администрация. Много други, след като прекарат няколко часа или дни в Милано, се отправят на север без да е документирано, че някога са стъпвали в Италия.

„Никой сириец не иска да му се снемат отпечатъци“, каза Шади Хоуара, лекар от Дамаск, който минава транзит през Милано.

Италианското министерство на вътрешните работи е докладвало за 60 435 мигранти, пристигнали с лодка в Италия до 30 юни тази година. Голяма част от тях съпровождат деца, на които, според правилата на ЕС не трябва да бъдат снемани отпечатъци; по данни на фонда „Спасете децата“, техният брой е 3700. За същия период от време, ЕС съобщи, че Италия е споделила 43 382 комплекта пръстови отпечатъци.

В момент, когато все повече сирийци започват да прииждат, бяха забелязани деца, проснати на каменни пейки, градската управа на Милано постави през октомври бюро за „добре дошли“ на гарата, съобщи Пиерфранческо Майорино – най-високопоставеният служител на града по имиграцията.

Това бюро представлява маса на мецанина на пещероподобната гара. То е поставено под жълти пластмасови прегради, на които пише „Спешна помощ за сирийци“.

Сцената е сюрреалистична: докато близкият ескалатор превозва модерно облечени хора, идващи на работа във финансовата столица на Италия, сирийските бежанци кръжат наоколо с дрехи от дарения и вещи, които струват малко повече от найлонова торбичка, в очакване за следващия влак, пътуващ на север.

Защо не са им снети отпечатъци?

„Питайте вътрешното министерство“, каза Майорино и допълни, че единствено правоналагащите агенции – а не служителите на градската управа – имат правото да извършват това.

Вътрешното министерство отказа неколкократно на молбите да коментира прилагането на европейската директива за пръстовите отпечатъци от страна на Италия.

Сирийският бежанец Исаам Зарай, на 35 години, прекарал 30 часа в препълнен кораб с жена си и двете си деца, на 6 и 7 години, преди да бъдат спасени в морето. По пътя си за Швеция той не среща проблеми с немарливото прилагане от страна на Италия на евродирективата за пръстовите отпечатъци. „Не ни снеха отпечатъци“, каза той, и не ни питаха за имената. /БТА/

 
 

Хляб, любов и… София Лорен!

| от |

„Сексуалността не в това как изглеждаш, а в начина, по който се чувстваш.“ София Лорен

Помните ли онази сцена в началото на Pane, amore e… („Хляб, любов и…“, 1955 г.), когато непознатият новодошъл идва в селцето. Посреща го Тя. Темпераментната продавачка на риба, която вика, крещи и обижда всички. Върви към него с размъкната блуза, съвсем обикновена пола, рошава прическа и в ръката си носи поднос с риба. Пълна селянка. Буквално и преносно. Историята е подобна във „Вчера, днес и утре“ – София отново играе селянка, която е принудена да ражда деца, защото докато е в майчинство не може да я вкарат в затвора. Така че си представете как се влачи по улиците бременна или как крещи „Английски, американски, швейцарски“, на сергията за цигари. Да. Пак е красива, нали?

София Лорен е стопроцентова жена. Жена, след която не можеш да не се обърнеш. Жена, след която ще обикнеш облите форми. Тя е легендата, която ни научи какво е да излъчваш сексапил – такъв в огромни количества. Тя научи жените как да бъдат жени, на какво да залагат. Показваше къде се крие красотата, а на мъжете казваше колко са скучни и как няма да я имат.

Тя е актрисата на европейското кино. Киното на Европа няма друга чочарка (жена от областта Чочария, препратка към едноименния филм с нейно участие), нито друга такава звезда, която да обединява в едно тяло талант, визия, секс, достойнство и елегантност.

На днешния ден иконата на италианското кино, София Констанца Бриджида Шиколоне навършва 83 години. Ние млъкваме и си пускаме някой неин филм. Горещо ви съветваме да направите същото – изберете своето заглавие от галерията горе. Току виж към вас се зададе мръсна и груба продавачка на риба, която да ви донесе хляб, любов и…

ПП: Не описваме филмите, защото София няма нужда от описание
 
 

Наградите Emmy 2017: мъжките тоалети, които ни отвяха главата

| от |

Ако сте очаквали скандални облекла, много открита плът и футуристични модни визии на церемонията по връчването на Наградите Еми преди два дена, ще сте останете разочаровани.

И мъжете, и жените се появиха на червения килим облечени както подобава за събитие от такъв характер. С изключение на няколко известни личности, които биха могли да се справят по-добре, всички останали поне бяха премерени.

При жените цветните принтове, изрязаните части в областта на гърдите или корема, ефирните материи и широките в долната част рокли бяха сред общите елементи. Мъжете бяха заложили на традиционните тъмни цветове.  И  все пак онези, които си  бяха позволили да заложат на по нестандартни тоалети, се откроиха най-много.  При някои става въпрос само за един аксесоар – акцентът, който завършва тоалета.

Ние спираме да анализираме и оставяме на вас да се насладите на най-открояващите се мъжки тоалети от снощи. Независимо дали бихме ги носили, едно е ясно – притежателите им заслужават адмирации за добрия вкус.

 
 

Наградите Еми 2017: Победителите

| от |

Снощи в Майкрософт тиътър в Лос Анжелис се проведе 69-тата церемония по връчването на наградите Еми – най-престижните отличия в областта на телевизията. Не е като да станахме свидетели на грандиозни изненади. Очаквахме „Историята на прислужницата“ да вземе наградата, въпреки силната конкуренция в лицето на „Короната“. Надявахме се на Раян Мърфи и „Вражда: Бети и Джоан“, но „Големите малки лъжи“ се оказаха по-големи от враждата между Бети Дейвис и Джоан Крауфорд. Няма да ви бавим повече. Ето списъкът с победителите в големите категории:

Най-добър драматичен сериал: „Историята на прислужницата“ (The Handmaid’s Tale)

handmaid's tale  историята на прислужницата

Най-добър комедиен сериал: „Вице“ (Veep)

160826-fallon-julia-louis-dreyfus-tease_lveyiq

Най-добър лимитиран сериал: „Големите малки лъжи“ (Big Little Lies)

big little lies големите малки лъжи

Най-добра актриса в комедиен сериал: Джулия Луиз Драйфус, „Вице“

Най-добър актьор в комедиен сериал сериал: Доналд Глоувър, „Атланта“

Най-добра актриса в драматичен сериал: Елизабет Мос, „Историята на прислужницата“

Най-добър актьор в драматичен сериал: Стърлинг К. Браун, „Това сме ние“

Най-добра актриса в лимитиран сериал: Никол Кидман, „Големите малки лъжи“

Най-добър актьор в лимитиран сериал: Риз Ахмед, The Night Of

Най-добър актьор в поддържаща роля в драматичен сериал: Джон Литгоу, „Короната“

Най-добра актриса в поддържаща роля в драматичен сериал: Ан Доуд, „Историята на прислужницата“

Най-добър актьор в поддържаща роля в комедиен сериал: Алек Болдуин, Saturday Night Live

Най-добра актриса в поддържаща роля в комедиен сериал: Кейт Маккинън, Saturday Night Live

Най-добър актьор в поддържаща роля в лимитиран сериал: Александър Скарсгард, „Големите малки лъжи“

Най-добра актриса в поддържаща роля в лимитиран сериал: Лора Дърн, „Големите малки лъжи“

 
 

Шеги по адрес на Тръмп на наградите „Еми“

| от |

Започна церемонията по раздаване на музикалните награди „Еми“, предадоха Асошиейтед прес и Ройтерс.

Звездите едва бяха преминали по червения килим в Лос Анджелис, когато политиката бързо „нахлу“ в шоуто. Президентът на САЩ Доналд Тръмп бързо се озова на прицела на шегите, а бившият прессекретар на Белия дом Шон Спайсър изненадващо се появи на церемонията.

Тръмп бе най-голямата телевизионна звезда през последната година, обяви водещият Стивън Колбер. Той шеговито обвини наградите „Еми“ за избирането на милиардера за президент на САЩ. Ако Тръмп бе спечелил „Еми“ за шоуто „Стажантът“, се обзалагам, че нямаше да се кандидатира за президент на САЩ, подхвърли Колбер.

Водещият пусна откъс от предизборни дебати, на който Тръмп казва, че е трябвало да спечели „Еми“.

За разлика от президентските избори обаче, отбеляза Колбер, наградите „Еми“ отиват за победителя от народния вот.

 

Той намекна за победата на Тръмп на президентските избори в САЩ през ноември. Кандидатът на републиканците спечели мнозинство в изборната колегия, но иначе получи по-малко гласове на избиратели от своята съперница, демократката Хилари Клинтън.

Актрисата Кейт Маккинън пък благодари на Клинтън, когато получи наградата за най-добра поддържаща женска роля.
Шон Спайсър, който подаде оставка като прессекретар на Белия дом през юли, допусна, че церемонията може да привлече рекордна телевизионна аудитория. Този негов коментар бе посрещнат с мълчание.

През януари първият прессекретар на Белия дом при президентското управление на Тръмп се нахвърли на репортерите, обвинявайки ги, че са подценили броя на хората, присъствали на церемонията по встъпването в длъжност на президента.
На нея видимо имаше по-малко хора, отколкото при полагането на клетва от неговия предшественик Барак Обама в началото на втория му мандат. Самият Тръмп влезе в спор с медиите, които отбелязаха този факт.

По всяка вероятност церемонията по раздаване на наградите „Еми“ ще придобие тази година политически привкус, тъй като победителите и други звезди често използват качването си на сцената, за да произнесат пламенни речи по злободневни теми, отбелязва Ройтерс.