Италианската преса за отпадането на Лацио

| от |

Спортните издания в Италия остро критикуват Лацио за отпадането от турнира Лига Европа, след равенството 3:3 срещу Лудогорец в София, пише „Фокус“.

1

Кориере дело Спорт“: Подигравка в България

Подигравка в България – три гола на Кейта, Переа и Клозе се оказаха недостатъчни за класирането на Лацио. „Кориере“ също определя отпадането на „римските орли“ от надпреварата като „обида“ и добавя, че тимът на Лацио се е „самоубил“, след като е изгубил преднина от два гола.

„Надпреварата за Лацио в Лига Европа спира във фазата на елиминациите. След поражението с 0:1 равенството 3:3 във втория мач не бе достатъчно тимът на Еди Рея да продължи напред. Подигравката за Лацио дойде от 88-ата минута, а до края мачът не беше за хора със слаби сърца. Кейта вкара втория най-бърз гол в турнира, а Переа направи резултата 2:0. Българите не се отказаха, преди да възстановят равенството, а след това Клозе направи резултата 2:3. Преди 90-ата минута Жуниньо излъга Маркети и се подигра с Лацио.

2

Италианското издание „Гадзета“ обвинява не само вратаря Федерико Маркети за отпадането на Лацио. „Гадзета“ упрекна и старши треньора на Лацио за това, че е избрал лоша тактика. Изданието не пропусна и трагедията в отбрана, която е „попречила на отлично свършената работа в предни позиции“.

3

Гадзета дело Спорт„: Брутална обида за Лацио, но италианците сами са си виновни

Любопитен коментар за отпадането на италианския Лацио на 1-16-финалите в турнира Лига Европа направи спортният ежедневник „Гадзета дело Спорт“. „Брутална обида“ нарече медията втория гол на българския шампион Лудогорец при равенството 3:3 медията. На стадион „Васил Левски“ в реванша двата тима завършиха наравно,но след победа с 1:0 в рим в първия мач Лудогорец се класира на осминафиналите в Лига Европа.

4

„Брутални обида за Лацио, но италианците могат да обвиняват само себе си. В София Лацио се надяваше на чудо след 0:1 на Олимпико, но се срина на финала, когато Лудогорец, воден от публиката и от силата на отчаянието не се предаде въпреки гола на Клозе за 2:3 .
Лацио бе бедствие в защита. Последните два гола на българите бяха грешка на Маркети, който не бе играл 2 месеца и на когото Реа грешно заложи. Сенегалецът Кейта вкара първия гол за Лацио в 17-ата секунда и осем десети (вторият най-бърз гол в историята на Лига Европа). Бианкочелистите спираха контра – атаките на домакините. През втората част Лацио бе хитър в собствената си половина, но готов да се възползва от възможностите, които се създават.

6

При един точен пас на Онази Переа с едно докосване матира Стоянов за 2:0. Лудогорец се хвърли напред със силата на отчаянието, разчитайки предимно на своя най-опасен нападател Безяк. Той първо уцели гредата и след това скъси дистанцията до 1:2.Домакините в този момент се хвърлиха напред в търсене на изравняването и с удар от далечно разстояние Златински усппя да се възползва от глупостта на Маркети. Изстрелът на българина не бе опасен, но вратарят не изби и топката влезе, въпреки че има някои съмнения, че е минала с пълния си обем голлинията. За Лацио изглежда всичко свърши. Но само шест минути по-късно Клозе вкара трети гол. Българите се хвърлиха с главата напред и вкараха за 3:3, благодарение на наивността на Маркети и гола на Кишада.“

9

 
 

Рене Зелуегър ще бъде Джуди Гарланд в биографичен филм

| от chronicle.bg, БТА |

Популярната американска актриса Рене Зелуегър ще се превъплъти на екрана в иконата от златната ера на холивудските мюзикъли Джуди Гарланд, съобщи Контактмюзик.

Биографичната лента ще разкаже за някои носталгични моменти от живота на звездата от „Магьосникът от Оз“. 48-годишната актриса беше включена в кастинга на „Джуди“, като режисьор ще бъде британецът Рупърт Гулд.

Сценарист на лентата е Том Едж, а продуцент, носителят на наградата БАФТА Дейвид Ливингстон.

Действието се развива през 1968 година – 30 лета, след като Гарланд изиграва култовата си роля на Дороти в „Магьосникът от Оз“. Тя пристига в Лондон за 5-седмично участие в нощния клуб „Ток ъв дъ таун“. Докато се подготвя за гастролите тя спори с мениджърите, очарова музикантите и завързва връзка с Мики Дийнс, който ще стане неин пети съпруг. Но Гарланд е доста крехка и след като е била на сцената в продължение на 45 години, тя тъгува по децата си в Америка, сред които е и Лайза Минели.

Впоследствие холивудската легенда става алкохоличка, злоупотребява със субстанции и умира едва 47-годишна в Англия от свръхдоза.

 
 

След спектакъла на Red Bull Flying Bach в Зала 1

| от chronicle.bg |

След стотици разпродадени дати из Европа, Северна Америка и Азия, Red Bull Flying Bach гостува и у нас, тази събота, в зала 1 на НДК. трупа от световни шампиони по брейкденс и младата балерина Виргиния Тормакио, очарова близо 1500 зрители. Прекрасната публика бе във възторг от сложните фигури, в съчетание с фугите и на Бах и сложността на интерпретацията на класическата музика чрез брейкденс. Създатели на спектакъла са Кристоф Хагел и Вартан Васил. Балерината, фина и нежна като перце, привнесе още повече красота и изящност, летейки ефирно сред трупа от осем брейк шампиони: Бени Кимото (световен рекорд за въртене на глава (60 завъртания), Бибой Риъл, Бибой Тим, Спайдър, Пънишър, Рейбуум, Лу-Из и Лил Зуу*

За първи път в България, и с последно представление за 2017, съставът Red Bull Flying Bach се наслади на столицата и оцени красивата гледка към Витоша. Там те се спряха, за да се увековечат в снимки с безценната гледка.

„Благодарни сме, че най-накрая имахме възможността да се изявим на българска сцена. Отдавна очаквахме този момент, и фурорът в зала 1 ще остане в сърцата ни завинаги!“ – сподели Майкъл Роузман – Микел – артистичен директор и част от шоуто като брейкденсър от основаването на състава.

„Уау, просто уау, тази вечер усетих, че всички летят с нас в залата и супер много се кефят на тази невиждана смесица на улични танци с класика! Благодаря за незабравимото преживяване“ – бяха думите на Бибой Риъл – роден в Кейптаун и същински брейкър, който олицетворява себе си чрез този танц.

На рояла, бе Вида Калоянова – Хагел, която бе много развълнувана да свири отново пред българска публика „Добре темперирано пиано“* от Й. С. Бах. Тържественото откриване на спектакъла направи Вида, заедно с заедно с колегата си на чембалото. „За мен е много вълнуващо да свиря в родния ми град след близо 30 години като солист. Съпругът ми е много щастлив, че спектакълът гостува в България, откъдето е започнала моята музикална кариера. Тази вечер ще помня винаги! Благодаря на публиката за подкрепата и безбройните аплодисменти!“

„Влюбена съм в българската публика! Иска ми се да има още поне 2 спектакъла в тази прекрасна страна, хората са толкова сърдечни! ”, сподели развълнуваната италианска балерина Виргиниа Томаркио.

Вечерта след успешния си първи спектакъл, Летящите стъпки посетиха столичен клуб в близост до НДК, където се сляха с танцуващите и празнуваха почти до сутринта.

Благодарим за съдействието на организаторите Sofia Music Enterprises за професионализма и съдействието в реализирането на този дългоочакван проект.

 
 

„Истанбул червен“ – победител на първия конкурс на „Синелибри“

| от chronicle.bg, БТА |

Третият кино-литературен фестивал CineLibri приключва, но срещите с киното и литературата продължават. „Истанбул червен“ на Ферзан Йозпетек – победител на първия конкурс на „Синелибри“, ще има три допълнителни прожекции – днес, в последния ден от фестивала, от 14.00 ч. в „Евросинема“, на 23 октомври от 18.30 ч. в кино „Одеон“ и от 19.30 ч. в Културния център Г8.

„Изгубеният град Z“, „По действителен случай“ и „Завръщане в Монтаук“ ще бъдат разпространени от CineLibri и извън рамките на фестивала, като при последния това ще се случи специално с желанието на режисьора на филма Фолкер Шльондорф.

Финалът на фестивала ще бъде поставен с грандиозно парти с участието на Рут Колева и диджеите DJ VaGro и DJsupermax тази вечер в Sofia Live Club след 21.30 часа. Входът е безплатен и всички са поканени.

Извънредните прожекции продължават до 26 октомври в „Евросинема“, „Одеон“ и Г8 и включват още „Дама Пика“, „Изгубеният град Z“, „Светлина между два океана“, „Бунтовник в ръжта“, „Ана Каренина. Съдбата на Вронски“, „Вечерята“, „Любимата формула на професора“, „Дюн“ на Ходоровски“, „Историята на прислужницата“, „Дона Флор и нейните двама съпрузи“, „Хомо Фабер“.

 
 

Невероятната истoрия на 20th Century Fox

| от chronicle.bg |

През 1987 година Fox стана първата телевизия, която предизвика ABC, CBS и NBC.

 

През 1935 година холивудските филмови студия Fox Pictures и 20th Century Pictures се сливат и по-късно стават една от най-доминиращите компании в шоу бизнеса – 20th Century Fox. Първоначално финансите на компанията растат колебливо през 60-те и 70-те, но се стабилизират през 1977, когато тя пуска най-печелившия филмов франчайз в историята: Star Wars.

С добри банкови сметки Fox излиза на пазара и бързо е купена от двама милиардери – Марвин Дейвис и Марк Рич. Един от новите собственици обаче има проблеми и то какви!

През 1985 година Рич напуска САЩ, защото се разбира, че е правил незаконни сделки с Иран по време на кризата със заложниците от 1980, а също така и че дължи 100 милиона долара данъци (Забавен факт: тогавашният президен Бил Клинтън помилва Рич часове преди да напусне длъжността на президент през 2001 година). Оставен сам и с огромно филмово студио Дейвис дава компанията на News Corporation собственост на австралийския магнат Рупърт Мърдок.

Мърдок наема бившия вицепрезидент на ABC Бари Дилър за шеф на 20th Century Fox. Дилър е телевизионен човек, откривател на снимането на филми специално за телевизията и по-късно помогнал за създаването на сериали като „Taxi“ и „Cheers“. Неговите плановете не са студиото да снима филми, а да стане нов телевизионен канал. И получава зелена светлина.

Въпреки че News Corp. има достатъчно пари да налее в новия канал, Мърдок не иска да атакува трите големи телевизии директно в прайм тайма, когато излъчват най-силните си програми. Затова първото предаване на телевизия Fox е „The Late Show With Joan Rivers“, излъчено на 9 октомври 1986 година, в 23:00 часа.

То не е особено успешно, но поставя телевизията в публичното пространство и до пролетта тя вече е готова за превземане на праймтайма. Започва плахо като излъчва само две програми в неделя, най-малко гледаното време тогава. На 5 април 1987 година, в 20:00 започва първата от тях – „Married…With Children“. След него, в 20:30 идва „The Tracey Ullman Show“ – модерно вариате предаване. И двете постигат успех – „Married…With Children“ има 11 сезона, а „The Tracey Ullman Show“ само 4, но сегментът с анимацията продължава да се излъчва и след него, та до днес, като става един от най-великите анимационни сериали в историята – „The Simpsons“.

След първата неделя Fox започва да добавя ново предаване всяка неделя, докато изгражда програма от 3 часа. Първо е едночасовата полицейска драма „21 Jump Street” с Джони Деп, следват комедиите „Mr. President“ и „Duet“.

Програмите за останалите дни от седмицата също се пускат по подобен начин. Събота – след 3 месеца, през юли 1987, понеделник се запълва през 1989, вторник и петък – през 1990, а програма за цялата седмица има през януари 1993.

Но въпреки че Fox има популярни предавания, телевизията все още не получава заслуженото уважение от другите ТВ канали. Поне до 1994 година, когато успява да купи правата за излъчване на National Football League. Телевизията дава повече пари от CBS, която излъчва мачовете от 1952.

През 2003 Fox става най-гледаната телевизия, основно заради хитовото риалити „American Idol“.