Импресия Alfa Romeo 4C: Bella Italia

| от |

Новият брой на списание auto motor und sport Bulgaria е на пазара от тази седмица, а ексклузивно само за читателите на Chronicle.bg представяме водещата история в него. Още много интересна информация от света на автомобилите можете да намерите на www.ams.bg 

Текст: Хайнрих Лингнер

Снимки: Харди Мучлер

Отдавна не се е случвало да бъдем толкова въодушевени от нов модел на Alfa Romeo. При това възторгът ни не се дължи само на чудесния дизайн, а основно на факта, че този автомобил носи направо сензационно усещане при шофиране. Едно необикновено януарско пътуване по следите на Mille Miglia.

Alfa 4C_Mutschler 014

Спомените са единственият рай, от който никога не могат да ни изгонят. Тази велика мисъл принадлежи на писателя Жан Пол. Хората, които наистина ценят философията на Alfa Romeo, положително споделят мъдростта на тази сентенция. Тъжното в случая е, че за мнозина от нас вече започва да става трудно да си спомним, кога за последно една нова Alfa е успяла да остави наистина красиви спомени. В годините, белязани от платформи на Fiat и безлични двигатели от големи концерни, духът на Alfa Romeo сякаш беше сломен – останаха само спомените за славното минало на марката.

Alfa 4C_Mutschler 038

Вижте обаче кой стои пред вас в момента: двуместно спортно купе с централно разположен двигател, карбонова каросерия, 240 жизнерадостни турбокончета, 1742 кубически сантиметра работен обем (защо ли всъщност моделът не се нарича 4C 1750?), с изящни линии и въоръжено с амбиции, каквито от Montreal насам малко модели на Alfa са имали. Само че ние не сме от наивните – затова никога не вярваме безрезервно на маркетинговите обещания. Именно поради тази причина държим да проверим от първа ръка дали 4C действително е безкомпромисният спортен автомобил-мечта, който Alfa Romeo обещават.

Alfa 4C_Mutschler 053

Намираме се в Погибонси, южно от Флоренция. Предстои ни да изминем част от трасето на легендарната надпревара Mille Miglia – по пустите пътища на зимна Италия. Пред нас стои то – дългоочакваното 4C в дискретен бял металик. Това е един от общо шестте цвята, в които моделът може да бъде поръчан – останалите се наричат Nero, Rosso Alfa, Rosso Competizione, Grigio Basalto и Bianco Madreperla. Семплото бяло обаче подхожда идеално на атмосферата на зимния следобед, през който тъмни дъждовни облаци се събираха над морската шир. В тази тоналност има нещо меко – като фина млечна пяна върху повърхността на силно двойно еспресо. По-интересните опции в този 4C: спортен пакет с 18-цолови колела отпред и 19-цолови отзад, спортно окачване, спортна изпускателна система (абсолютно задължителна!), както и карбонови декорации върху светлините (преспокойно може да се мине и без тях).

Florenz

Една Alfa, правена при Maserati

Една мисъл започва да става все по-натрапчива: всеки близък досег с 4C може да доведе до трудна за контролиране еуфория и необуздано желание за покупка. Четирицилиндровият турбомотор, монтиран зад неочаквано просторния кокпит, потегля като състезателна машина. Първа предавка, DNA в режим Dynamic, отпускаме спирачката – и газ! Ако в този момент човек не остане без дъх, то автомобилите определено не са неговата страст. Тази Alfa се произвежда при Maserati в Модена – и това е нещо, което може да се почувства. Кракът остава здраво стъпил на газта, съвсем скоро слизаме от високоскоростния път по първата отбивка. И се потапяме в очарованието на второстепенните пътища на областта Кианти, които лъкатушат между лозя, маслинови горички и заобиколени от пинии алеи.

Emblem

Насред приказната Тоскана с един приказен автомобил – понякога животът може да бъде наистина прекрасен. Пътищата постепенно изсъхват, DNA превключвателят е в позиция Dynamic, трансмисията е в ръчен режим на управление. При отнемане на газта клапанът за свръхналягане възпроизвежда канонада, която кара кожата ви да настръхне, всяко връщане на по-ниска предавка се съпровожда от междинна газ. Лишеното от сервоусилвател кормилно управление е извънредно директно, малката Alfa завива като от само себе си, а при всяко по-енергично подаване на газ контролната лампа на системата ESP започва нервно да примигва от семплия централен контролен уред.

Alfa 4C_Mutschler 071

Вече сме в гъстия трафик на Флоренция. Преминаващата по улиците Alfa създава малък фурор, хората масово забравят да тръгнат на зелен светофар, опитвайки се да направят някоя и друга снимка със смартфона си, достолепни господа на почтена възраст кимат одобрително, а по израженията им човек би предположил, че преди 80 години са гледали как през същото време преминава 6C 1750 по време на истинската Mille Miglia. Задължителна спирка на паркинга с гледка към катедралата Санта Мария дел Фиоре с прочутия купол на Брунелески. Ренесансовият архитект и скулптор може и да не е създавал автомобили, но затова пък е изобретил подемник, благодарение на който конските коли, с които били превозвани строителните материали за високия 107 метра купол, можели безпрепятствено да се придвижват нагоре и надолу по строежа, без да се налага животните да бъдат разпрягани.

Alfa 4C_Mutschler 076

Радиото и климатикът са серийни

Спортната Alfa се придвижва неочаквано спокойно през традиционно хаотичното движение на Флоренция: оставили сме всичко в автоматичен режим и се носим лежерно по улиците. Митичните проходи Фута и Ратикоса се оказват почти пусти през януари – никакви туристи, почти никакви мотоциклетисти и… едно 4C. Спортната машина се носи по серпантините под съпровода на рева на ауспуховата система и отривистото кашляне на турбокомпресора. Радиото и климатичната инсталация си останаха неизползвани по време на прехода – но все пак са серийно на борда. Последните лъчи на слънцето проблясват измежду натежалите облаци и огряват за последно през този незабравим ден бялото 4C, когато се разделяме с автомобила на летището в Болоня. И докато пътувам със самолета Embraer 195 на Dolomiti Air през вечерния здрач над долината По, през главата ми преминава следната простичка мисъл: Bianco, спортен пакет, LED светлини, черна кожа, всичко на всичко 58 500 евро. Това са много пари за един непрактичен малък автомобил. И съвсем не толкова много, ако гледате на него като на ваш собствен двуместен рай.

В актуалния брой на водещото месечно автомобилно списание в България ще намерите също:

kor 03.indd

  • Първа среща с новото поколение на Мini по пътищата на Пуерто Рико
  • Бавария или Британия? BMW X5 30d срещу Range Rover Sport SDV6
  • Най-интересните новости от автомобилното изложение в Женева
  • Четири десетилетия еволюция – какво се случи с автомобила между 1974 и 2014 година?
  • Мечти с V8 битурбо – сравнение между Audi RS7, BMW M5 и Mercedes E 63 AMG
  • На ски с кабриолета Opel Cascada
  • Кой е най-големият сред малките градски модели Chevrolet Spark, Fiat Panda, Hyundai I10, Renault Twingo и Volkswagen Up?
  • Комби алтернативи с двойно предаване – Opel Insignia Country Tourer срещу Subaru Legacy Outback и VW Passat Alltrack
  • Зашеметяващият класик Packard 120 Convertible
  • Преглед на тенденциите във Формула 1 преди началото на сезона
 
 

Новите и старите на седмицата на модата в Милано

| от |

Нови таланти, търсещи своето място редом до утвърдени марки като „Москино“ и „Армани“, се очакват с интерес на започващата днес Седмица на модата в Милано, предаде Франс прес.

Програмата на модната фиеста включва около шестдесет ревюта и стотина презентации. Седмицата на модата в Милано ще започне с представянето на колекцията пролет/лято 2018 г. на модна къща „Гучи“, която процъфтява благодарение на дизайнера Алесандро Микеле, заел поста творчески директор в началото на 2015 г.

Очаква се през следващите няколко дни модните подиуми в Милано да греят във всички цветове на дъгата, както и завръщането на 90-те години в модните линии под формата на панталони с ниска талия и прави сака. Вертикалните райета също ще отбележат солидно присъствие.

Сред очакваните с интерес нови таланти е британският дизайнер Пол Съридж. Той ще представи първата си колекция, откакто тази година зае поста творчески директор на модна къща „Роберто Кавали“.

В Милано ще дебютират и съпрузите Люси и Люк Майер – новите творчески директори на модна къща „Джил Сандер“.

За първи път на Седмицата на модата в Милано ще се представят марките „Албино Теодоро“ и „Шийна“, както и младият южнокорейски лейбъл „Дъ-сириус“, впечатлил модния свят с футуристичните си творения.

Милано няма да е Милано без „тежката артилерия“ в модата – „Фенди“, „Ферагамо“, „Версаче“, „Прада“, които отново отчитат подем в продажбите след няколко трудни години, белязани от отдръпването на азиатския пазар, валутната нестабилност и терористичните нападения в Европа.

 
 

Защо плачат жените и мъжете

| от |

Едва ли е изненадващо за някого, че жените плачат повече през съзнателния си живот от мъжете. Представителите на силния пол обаче по-рядко се свенят да ронят сълзи пред други хора, пише в. „Дейли експрес“, позовавайки се на резултатите от британско проучване.

Допитването по поръчка на производителите на капки за очи Hycosan Fresh e обхванало 2000 души. Резултатите показват, че жените плачат 4680 пъти през съзнателния си живот – два пъти повече от мъжете.

Тъжни книги или филми, умора или скандали с партньора карат средностатистическата представителка на нежния пол да рони сълзи шест пъти в месеца. Това се равнява на 72 пъти годишно. За сравнение – на мъжете се случва да плачат само три пъти в месеца.

Интересното обаче е, че представителите на силния пол не се свенят да показват слабост пред други хора – 40 процента от тях казват, че това не ги притеснява, в сравнение с една трета от жените.

Проучването потвърждава още, че дамите са „големи ревли“, които плачат често или ронят сълзи за дребни неща.
Мъжете от друга страна не само не се срамуват да плачат „пред публика“ – 30 процента от тях изобщо не крият, че очите им често се насълзяват.

Анкетата разкрива още, че представителките на нежния пол са по-склонни да плачат от щастие – 40 процента срещу едва 24 процента от мъжете.

И докато 64 процента от жените признават, че често им се случва да ронят сълзи без причина, само 30 процента от мъжете споделят същото.

Въпреки че не се свенят да плачат пред други хора, само 44 процента от мъжете, участвали в анкетата, споделят, че им се е случвало срещу внушителните 80 процента от жените.

Участниците в допитването най-често се притесняват да плачат пред колеги, началници и непознати. Близо десет на сто обаче признават, че ги е срам да показват подобна слабост пред партньорите си.

 

Основните причини, които подтикват жените да плачат:

1. Тъжен филм, книга или телевизионна програма

2. Тъжни моменти или спомени

3. Погребения

4. Мъка

5. Тревога или страх

6. Щастливи моменти или спомени

7. Умора

8. Болка или дискомфорт

9. Скандали с партньора

10. Гордост от децата

Основните причини, поради които плачат мъжете:

1. Тъжни моменти или спомени

2. Тъжен филм, книга или телевизионна програма

3. Погребения

4. Мъка

5. Щастливи моменти или спомени

6. Болка или дискомфорт

7. Тревога или страх

8. Скандали с партньорката

9. Възпалени очи

10. Умора.

 
 

Най-добре облечените дами на наградите Emmy 2017

| от |

Дори да живеете в гората, знаете че сериалите в момента са в пика си. Толкова по-добре и за тазгодишните награди Emmy!

Ежегодното събитие е ценно за този своеобразен моден подиум, който на практика е червеният килим.  В разгара на наградния сезон, Емитата са трибуна за модните гурута и гиганти от цял свят.

В последно време обаче заради сериали като „Stranger Things“ и „Black-ish“ интуитивно не си представяхме големи модни достижения.

Но се оказа, че грешим – тази година модата е на ниво! Тази година видяхме всичко от Calvin Klein до Miu Miu. Вижте и вие най-красивите дами от тазгодишните награди Emmy.

 
 

Новият албум на Деми Ловато е вдъхновен от Кристина Агилера

| от |

Предстоящият да излезе нов албум на Деми Ловато е повлиян от Кристина Агилера, тъй като преди години Агилера била идол на Деми, съобщи Контактмюзик.

25-годишната Ловато разкри, че се възхищавала толкова много от изпълнителката на хита „Dirty“, че когато започнала да работи над новия си диск „Tell Me You Love Me“, се вдъхновила от нейния албум „Stripped“, излязъл през 2002 г.

„Израснах, слушайки песни на Агилера – довери Деми. – Тя бе сред идолите ми, докато бях тийнейджърка. Агилера все още е мой идол, вокалните й способности са невероятни и това действително може да се долови в „Stripped“. Смятам, че това е албумът, с който тя направи пробив. „Stripped“ я превърна в икона, каквато е и днес. Така че Агилера ме вдъхнови.“

Изпълнителката на песента „Sorry Not Sorry“ все пак не е била повлияна единствено от 36-годишната Агилера, а и от собствения си живот, защото увери, че искала да запише албум, който разкрива възможно най-добре каква всъщност е тя.

„Кариерата ми е известна – каза Ловато пред сп. „Пийпъл“. – Преживях много неща през последната година и половина. Искам албумът ми да представи коя всъщност съм аз. Надявам се звученето на песните ми сега да е по-автентично. Искам феновете да го свързват с всяка песен в диска.“

Албумът й „Tell Me You Love Me“ трябва да излезе на 29 септември.