Има ли някого там?

| от Цвети Иванова |

Наясно съм, че има хора, които не харесват Пинк флойд и мога да разбера защо. Отрицанието на група от този ранг е свързано с модата на позитивното мислене, лесния живот, радостта от малките неща и загърбването на страданието и злото. Но знаете ли? Това просто не е вярно. И няма група „от този ранг“. Има Пинк флойд.

Докато снощи гледах в НДК филма „Роджър Уотърс – Стената“ за пореден път се убедих, че величието на този човек и неговите музиканти е пропито навсякъде: от пръстите на Уотърс, с бродирани старчески петна, които докосват акустичната китара, през тихата вълна на смесица от тревога и еуфория, когато над стадиона изкънти „ Is there anybody out there?„, до настървението, с което публиката разкъсва надуваемото прасе в края на концерта.

Филмът започва със сцена, в която Роджър Уотърс е сам на военно гробище някъде в Европа, на един хълм, на който духа вятър. Той сяда на един камък, вади един тромпет и започва да свири на мъртвите. Това е първата стъпка, която зрителите правят в меланхолно-тревожното пътешествие на духа, на което ги взима Уотърс. Концертът от шоуто „Стената на живо“, който мина през цяла Европа по време на турнето му от 2010 до 2013г., е миксиран с кадри от пътуването на Уотърс, паметни диалози и сцени на скръб, които разтърсват със своята откровеност и голота.

Уотърс върви по следите на загиналите във войните, посещавайки военни гробища и мемориали из Европа. Виждаме го как прави символната връзка между децата си и техния прадядо, загинал в Първата световна война на гроба му. Срещата на младите хора с тишината на смъртта, вградена в паметника на техния близък, прелива в сцена от концерта на Уотърс в Париж, по време на която той посвещава песента „Mother“ на всички загинали от терор по целия свят. Не, той не е свръхестествен пророк, но символизмът на сцената към днешна дата ни кара да потреперим.

Следват кадри с ветерани, активисти и обикновени хора, загинали по време на войната, в протест или нападания над граждани. Mощни социални послания, акомпанирани от гениалната музика на Флойд, се просмукват във всеки нерв на зрителя. Онези, които бяхме на концерта през 2013г. си припомнихме интересното решение „Another brick in the wall“ да мине в началото на концерта. След като флойдианците получим своето още в началото, можем да се потопим в ледените води на „Стената“ спокойно. Със затаен дъх, който не отприщваме в продължение на два часа и половина.

В една от сцените Роджър Уотърс е сам в един бар и обяснява на бармана- французин на английски как е загинал баща му. Още преди съзнанието ни да се е залутало във въпроса как расте един голям човек, когато е загубил баща си на две годинки, Уотърс ни запраща отново на сцената, където кънти „Comfortably numb„. На стадиона няма удобно вцепенени хора. След това го виждаме, спокойно шофиращ своето черно ретро Бентли през полетата на Франция по пътя към Италия. И получаваме кратък енергиен импулс на надежда. Приятелят му, който пътува с него, сравнява усмивката на внучето му с усещането за пречистващ гръм от Зевс, което е получил на Олимп и ние си мислим, че все пак има любов и надежда. И миг по-късно отново сме запратени в стената. Към „Hey you„, в която отново чувстваме водата да пълни дробовете ни и сълзите – очите ни. Защото се изправяме заедно, но падаме по един.

Уотърс определя филма като антивоенен, протестен филм, но той е доста повече от това. Той е горчива чаша кино, музика и философия, която се пие до дъно и горчи дълго. И докато снимките на хора, загинали във войни, става все повече и все по-малки, правейки екрана на залата колаж от мъртви души, зала 1 на НДК започва да ръкопляска. Излизаме заедно и си тръгваме поотделно.

Спомени от шоуто в България – в галерията.

 

 
 

Има ли някого там?

| от Цвети Иванова |

Списъкът на списание Forbes с най-високоплатените актриси на годината вече в тук… и несъмнено някои от нещата предизвикват учудването ни. Листът е за периода от юни 2016 до юли 2017 г.

На първо място в него застава Ема Стоун, която измести досегашната лидерка Дженифър Лоурънс. Последната беше най-високоплатената актриса за последните две години, а тази година застава на трето място. Разбира се 24 млн. далеч не е лоша печалба. Актрисите в списъка са спечелили общо 172,5 млн. за последната година. От печалбите не са премахнати данъците, таксите за адвокати, агенти и всички останали разходи. Добрата новина тази година е, че 6 от 10-те  актриси в списъка с над 40 години.

Както може да се очаква, не всички средства идват от филмовата индустрия. Типичните примери са Дженифър Анистън, чийто основен доход идва от работата й с Emirater Airline, и Дженифър Лоурънс, която е рекламно лице на Диор (разбира се филмите й mother! И Red Sparrow също допринасят).

Кои са всичките 10 имена в списъка, колко са парите им и откъде идват, можете да видите в галерията горе. И останете нащрек, защото другата седмица излиза списъкът с най-богатите актьори. 

 
 

Има ли някого там?

| от Цвети Иванова |

 

В края на месеца се навършват 20 години от смъртта на най-обичаната и уважавана кралска особа в световен мащаб. Почти всеки е наясно при какви обстоятелства загива Лейди Даяна Спенсър, Принцесата на Уелс, затова няма да припомняме.

20 години, през които образът на Даяна продължава даприсъства в съзнанието на хората и дори след като тя вече не е част от британското кралско семейство, името й непременно се свързва с Короната.

Във връзка с годишнината напоследък се появяват все повече филми, интервюта и статии за Даяна. Последните два документални филма застанаха на противоположни полюси. Първият, в който синовете й разказват за нея, е под знака на майчинството и грижата, която Даяна полага, за да могат синовете й да са щастливи. А вторият, в който са включени лични записи на принцесата, беше приет с неодобрение от кралското семейство.  Но ъгълът, от който ще бъде видян животът на Лейди Даяна Спенсър едва ли има значение. Фактите около животът и са еднозначни и говорят ясно, като самата нея. Те са вредни само за онези, които наистина има от какво да се притесняват.

Днес ние посочваме десетте дати в живота на „Принцесата на народа“. Вижте ги в галерията горе.

 
 

Има ли някого там?

| от Цвети Иванова |

Съвременният джентълмен все още демонстрира добрите маниери на предшествениците си, но същевременно спазва изискванията на модерния етикет, пише в. „Сънди експрес“, позовавайки се на резултатите от проучване, направено във Великобритания по поръчка на компанията за мъжко облекло Moss Bros.

В духа на рицарските традиции джентълменът на новото време е почтителен, вежлив и любезен. Той прави път на другите, изслушва ги, а вместо да лъска доспехи, полира обувките си до блясък. Същевременно модерният етикет изисква от него да поставя мобилния си телефон на масата за вечеря, да носи спретнат костюм и да ходи на фитнес.

Въз основа на резултатите от проучването е изготвен портрет на съвременния джентълмен. Ето как изглежда той:

1. Съвременният джентълмен прави път на другите
2. Слуша, когато други хора говорят
3. Поставя телефона си на масата за вечеря
4. Поддържа добра лична хигиена
5. Пристига навреме за социални събития и срещи
6. Поддържа дома си спретнат
7. Услужва на дамата с връхната си дреха, когато навън е студено
8. Знае кога е моментът да признае, че е сгрешил
9. Лъска обувките си
10. Поддържа се в добра форма

 
 

Има ли някого там?

| от Цвети Иванова |

Музейният обир в Бергенския университет е най-големият в историята на страната, като злосторниците са похитили над 400 експоната, много от които се отнасят към епохата на викингите, съобщава ТАСС.

Ударът е бил добре подготвен. Миналия уикенд във временно музейно хранилище са били разположени много експонати, които в понеделник е било предвидено да бъдат отправени на по-сигурно място.

Злосторниците са действали в музея час и половина, като за това време сигнализацията се е задействала два пъти. Но дошлите на място служители от частната охранителна фирма, отговаряща за опазването на колекцията, не открили нищо подозрително.

Сред откраднатите предмети фигурират гривни, фибули, огърлици, брошки от злато, сребро и бронз. Стойността им не е висока, но те представляват огромна културна и историческа ценност. Престъпниците са проникнали в музея миналата събота, но кражбата е била открита едва в понеделник.