Германските депутати – отличниците на Европейския парламент

| от |

4_european_parliamen

Арно Бувие от Франс прес

Мнозина са съгласни: много от ключовите постове в Европейския парламент са заети от германците, чиято страна засили благодарение на кризата влиянието си в съюза. Обратно, много от френските депутати правят грешки по липса на опит и усърдие.

В момент, когато германското влияние е вече много отчетливо в Европейския съвет – представляващ страните членки – където канцлерът Ангела Меркел и нейният министър на финансите Волфганг Шойбле налагат своята линия на строга бюджетна дисциплина, германските евродепутати също са много активни в Страсбург.

Освен клона, зает от социалдемократа Мартин Шулц, те разполагат с четири председателски места на комисии в сегашния състав на Европейския парламент. Преди всичко, много от тях са били докладчици за важни законодателни текстове, например за замърсяването от колите или патентите.

„Германците са навсякъде и са много организирани. От депутатите до съветниците, те окупират всички ключови постове“, обобщава френската еколожка Мишел Ривази.

Поради демографската тежест на Германия нейните депутати са най-многобройни в Страсбург. Следващият парламент ще включва 96 германци, при 74 французи, 73 британци и 73 италианци.

Германските евродепутати, които не упражняват други мандати, се включват в ежедневната работа на парламента. В по-общ план партиите, от които те произлизат, „имат истинска политика на човешките ресурси при подбора на своите кандидати“, отбелязва френския депутат Ален Ламасур от Съюза за народно движение, тънък познавач на тайните на институцията

„Те имат истински специалисти по важните за Германия теми: индустрия, изследователска дейност, земеделие“, и „оказват влияние по всички въпроси“, без при това да се държат като хегемони, отбелязва той. Те „защитават германските интереси, но в напълно европейски дух“ – качество, което е „неравномерно разпределено“ сред френските избраници, отбелязва Ламасур.

На 49 години, 20 от които прекарани на банките на Европейския парламент, баварският консерватор Маркус Фербер е част от тези опитни евродепутати. „Познавам всяко винтче в машината. Зная къде и как да действам, за да постигна резултат“, резюмира той.

„Втори избор“ за французите

Опит и мотивация, които, в сравнителен план, не достигат на много френски избраници, оплаква се Риваси. „Германците изкарват там по два или три мандата, докато за мнозина французи Европейският парламент е преходен момент, втори избор, трамплин, за да бъдеш някой на национално равнище. Всичко това вреди на френското влияние в Европа“, предупреждава тя.

Разбира се, Франция изпраща в Страсбург и депутати, получили признание със своята компетентност, като социалистката Перванш Берес или консерватора Жан-Пол Гозес. Френското влияние обаче страда от наличието на евродепутати, които не са особено усърдни или подават оставка по време на мандата си – за да станат било депутати в националния парламент, било министри.

Много френски депутати, макар и ефикасни, бяха отпратени от своите партии или преместени в листите на позиция, където преизбирането им не е гарантирано.

Такъв е случаят със социалистката Катрин Траутман: преизбирането й е несигурно, откакто партията предпочете пред нея синдикалиста Едуар Мартен, новак в политиката, за да оглави регионалната листа в Източна Франция. По подобен начин при десницата, сегашният евродепутат Жан-Пол Гозес, много влиятелен в Страсбург специалист по финансовите въпроси, е едва на трето място в листата. Съюзът за народно движение предпочете пред него Жером Лаврийо, близък на председателя на партията Жан-Франсоа Копе.

Както в Съюза за народно движение, така и в Социалистическата партия, „много водачи на листи не участват изобщо в европейските дела и не ги е грижа за тях“, оплаква се Лием Хоан Нгок, икономист, с когото Социалистическата партия се е разделила само след един петгодишен мандат.

След изборите, още един елемент може да намали френското влияние: ако Националният фронт получи много места – партията има едва три в сегашния състав на ЕП – това ще са депутати, които ще са де факто изключени от разработването на европейското законодателство по силата на споразумение между традиционните партии. Проблем, който не рискува да засегне Германия, където нито една екстремистка партия не заплашва партиите от широката коалиция между консерваторите и социалдемократите. /БТА/

 
 

„Блейд Рънър 2049″ на върха на топ 10 у нас

| от chronicle.bg |

Създаденият по романа на Филип Дик „Do Androids Dream of Electric Sheep?“ и римейк на едноименният филм от 80-те години – „Блейд Рънър 2049″ вече втори уикенд продължава да е най-гледаният в българските киносалони, сочат обобщените данни от тях.

Продуцираната от режисьора на първия филм Ридли Скот нова история по същия сюжет, в която играе и главния герой от тогава – Харисън Форд, е гледана от 26 201 зрители и има 301 702 лева за десетте дни от излизането си на екраните у нас.

На втора позиция е премиерният филм от миналия уикенд – „Вездесъщият“. Българският филм, награден вече със „Златна роза“ в пет категории, който поставя въпроса докъде стига личното пространство, с Велислав Павлов и Теодора Духовникова в главните роли, е гледан от 7 998 зрители и има 68 507 лева приходи за първите три дни у нас.

Трето място е за втората премиера от миналия уикенд – „Снежния човек“ по едноименния роман на Ю Несбьо. Криминалната история, свързана с разследването на загадъчни убийства, започнали при първия сняг, е гледана от 5 177 зрители и има 48 720 лева приходи за първите три дни у нас.

Четвърто място е за анимацията „Емоджи: Филмът“. Макар и вече над два месеца по екраните у нас, разказът за случващото се в един смартфон продължава да предизвиква интерес, като до този момент е гледан от 97 776 зрители и има 843 744 лева приходи.

На пето място сред най-гледаните филми е третата премиера за миналия уикенд „My Little Pony: Филмът“. Анимацията, създадена по едноименния телевизионен сериал отпреди седем години, разказва за приключенията на Сумрачна искрица, Ябълчица, Бързоногата дъгичка, Розовка, Срамежливка и Чаровница, като вече са я гледали 4 280 зрители и има 33 322 лева от билетите им за първите три дни у нас.

На шесто място е римейка на едноименния филм от 90-те години на миналия век – „Линия на смъртта“. Историята за прескачането между живота и смъртта, в която играе и българката Нина Добрев е вече 17 дни по екраните у нас и за това време са я гледали 24 546 зрители и има 202 232 лева приходи.

На седмо място е българският „12 А“. Историята на учителката по литература Лина, която вече се е разделила със съпруга си и трябва да спечели доверието на новият си клас, е от пет седмици на екраните у нас и за това време са я гледали 51 959 зрители, като има 404 541 лева приходи.

Осмо място сред най-гледаните филми у нас е за „Lego Ninjago: Филмът“. Анимационният филм за шестте малки нинджи, които защитават своя остров Нинджаго, е гледан от 33 616 зрители и има 297 161 лева приходи за месец на екраните у нас.

На девета позиция е екшънът „Kingsman: Златният кръг“. Продължението на историята за елитните британски шпиони, които трябва да потърсят своите американски събратя за помощ, за да спасят повторно света, е от месец на екраните у нас и за това време филмът е гледан от 40 588 зрители и има 375 113 лева приходи.

Десета позиция е за комедията „Всички мои мъже“. Историята с Рийз Уидърспун, в която самотна майка с две деца приютява трима младежи, нуждаещи се от жилище, е гледана от 8 003 зрители и има 68 618 лева приходи.

 
 

Дженифър Анистън пусна парфюм във формата на сълза

| от chronicle.bg по БТА |

Дженифър Анистън заяви, че новият й парфюм Chapter One е вдъхновен от тийнейджърските й години.

48-годишната Анистън, прочула се с превъплъщението си в образа на Рейчъл Грийн в сериала „Приятели“, разкри, че съдържащото благоуханието стъклено шишенце с форма на сълза е повлияно от парфюмите на майка й Нанси.

„Това е женски микс с флорални, цитрусови и горски нотки, който е пленителен и същевременно достъпен – каза тя пред сп. „Пийпъл“. – Формата на сълза е вдъхновена от тийнейджърските ми години, когато вниманието ми бе привлечено от шишенцата с парфюми на майка ми.“

Актрисата освен това довери, че в тийнейджърските си години плескала лицето си с много грим, но по-късно променила вижданията си и сега смята, че красотата е вътрешна.

„Имаше години, в които използвах много грим, но по-късно си дадох сметка, че за мен красотата не е свързана толкова с косата и грима ми, колкото с това как се чувствам отвътре“, отбеляза Дженифър.

Това все пак не означава, че Анистън не използва козметика – тя предпочита розов лак за нокти и продуктите за красота на Шарлот Тилбъри.

 
 

Независимото кино ни връхлита с пълна сила на So Independent 2017

| от chronicle.bg |

Осмото издание на Sofia Independent Film Festival пристига на 26-ти октомври, по-мащабно от всякога. Стотици филми са подали заявление за участие, селекцията е повече от амбициозна – над 90 игрални, документални, пълнометражни и късометражни филма в продължение на 11 дена, до 5-ти ноември.

Филмите са разделени в няколко категории – игрално, документално, българско независимо кино, българско късометражно кино, международно късометражно кино, спортни филми и филми извън конкурсната програма.

За първи път фестивалът включва конкурсна програма, като няколко журита ще излъчат победителите в различните категории. Сред членовете са световни имена в независимото кино (Габриеле Каполино. Шрути Ганули, Лорен Хамдънс) и български творци (Мартичка Божилова, Евтим Милошев, Божидар Манов и други) За втора поредна година „Ню Бояна“ ще излъчи победител в категорията „най-добър филм в развитие“, който да получи награда от 50 хиляди лева за реализиране.

„Лъки“ е заглавието, което ще открие фестивала тази година. Прожекцията ще бъде премиерна за страната ни и с нея се отдава почит на филмовия творец Хари Дийн Стантън, който почина през септември. Сред останалите заглавия, които ще можем да видим, са „Призови ме с твоето име“, „Жената на пазача на зоопарка“, „И после светлина“, „Ад на Земята: Възходът на Ислямска държава“, „Маймуна“ и много други. Няма да ви разкриваме всичките – просто отидете в Кино Люмиер Лидл, Дом на киното, Кино Одео, Г-8. Евро синема, Кино „Влайкова“ и DaDa Cultural Bar между 26-ти октомври и 5-ти ноември.

 
 

Куентин Тарантино е знаел за сексуалните посегателства на Харви Уайнстийн

| от chronicle.bg, БТА |

Американският режисьор Куентин Тарантино призна, че е знаел за сексуалните посегателства към жени от страна на продуцента Харви Уайнстийн, с когото е работил много години, съобщиха световните информационни агенции.

Те цитираха интервю на Тарантино, публикувано във в. „Ню Йорк таймс“. „Аз знаех достатъчно, за да направя много повече, от това което сторих“, констатира режисьорът. Той изрази съжаление във връзка с това, че не е предприел допълнителни мерки, когато е чул за поведението на продуцента. Тарантино отбеляза, че това е станало много преди да избухне скандалът с Уайнстийн, който през последните седмици беше обвинен в посегателства и изнасилвания от над 40 жени.

Тарантино довери, че неговата бивша приятелка, актрисата Мира Сорвино, е станала жертва на действията на Уайнстийн. Продуцентът без разрешение е започнал да й прави масажи и късно през нощта я посетил у дома й. Това се случило преди Тарантино и Сорвино да започнат връзката си през 1995 година. Друга актриса също се оплакала на Куентин от похотливия продуцент.

Тарантино поясни, че навремето той не е имал пълна представа за случващото се. Режисьорът на „Криминале“ предполагал, че става дума за единични посегателства от страна на Уайнстийн. „Но каквото и да говоря сега, то ще прозвучи като евтино оправдание!“, подчерта режисьорът.

Междувременно полицията в Лос Анджелис започна разследване на обвинения срещу Уайнстийн за сексуално нападение през 2013 г. Показания е дала жертва на действията на Уайнстийн. Според в. „Лос Анджелис таймс“ става дума за 38-годишна италианска актриса и манекенка, която е разпитвана два часа. Нейното име не беше огласено. Тя е потвърдила, че е станала обект на насилствени действия от сексуален характер от страна на Уайнстийн. Полицейските служби в Ню Йорк и Лондон също разследват американския продуцент по подобни обвинения.