Германският туристически бум

| от |

Германия става все по-привлекателна за туристи. 2013-та беше четвърта поред рекордна година с над 400 милиона хотелски нощувки. Туристическият бум разкрива обаче и известни слабости в бранша. Един анализ на Дойче веле.

Berlin - Stag Prague

Туризмът несъмнено е доходен бизнес. На площада пред Кьолнската катедрала могат да се видят много т. нар. „живи статуи“ – преоблечени в различни костюми улични артисти, които имитират някаква статуя; те стоят неподвижно часове наред в студ и пек и за няколко цента се снимат за спомен с прииждащите туристи. Според анкетата на Германската туристическа централа Кьолнската катедрала е на трето място в класацията на най-посещаваните туристически забележителности в страната, след замъка Нойщванщайн и парка „Европа“ в Руст.

От десет години насам броят на чуждестранните туристи в Германия се увеличава непрекъснато. Може ли Германия да се превърне в европейска топ-дестинация за чуждестранните туристи? Факт е, че европейците все по-често избират Германия като място за пътуване и отдих. През 2013 г. броят само на британските гости е нараснал с 350 000 в сравнение с предходната година. Увеличава се и броят на туристите от Русия, Швейцария и Полша. Според данни на Евростат, Германия се нарежда на шесто място в класацията за предпочитани туристически дестинации в ЕС.

Разбира се, Германия трудно може да се сравнява с класически туристически страни като Испания например, която е на първо място в ранглистата на Евростат. Общото икономическо значение на туристическия бранш също е сравнително скромно в сравнение с други европейски държави. Приходите от туризма в Германия през 2011 година съставляват около 1,1 процента от БВП на страната. За сравнение: в Хърватия и Малта приходите от туризма са 14 на сто, а в Испания – 4 процента от БВП.

Берлин – магнит за туристите

Председателката на сдруженето на германските хотелиери и ресторантьори Ингрид Хартгес казва, че положителните цифри се дължат преди всичко на един сегмент от туристическия бранш: „Особено силно се развива градският туризъм, като печеливш номер едно е Берлин“, казва тя в разговор за Дойче Веле. Германската столица от години насам привлича много гости от цял свят. През 2013 година броят на нощувките в Берлин се е увеличил с над 8 процента. Със своите 25 милиона посетители Берлин следва по петите големите европейски метрополии Лондон (48 милиона) и Париж (36 милиона).

„Хората прекарват уикенда в някой германски град, наслаждават се на някой мюзикъл или разглеждат културните забележителности. Това е тенденцията“, казва Ингрид Хартгес. Темповете на растеж обаче са свързани не само с туристическия бум. Много хора идват в Германия заради бизнес. В световната класация за бизнес-посещения Германия е на второ място след САЩ. Тази тенденция обаче има и сенчести страни. Вярно, че в Германия идват повече гости, но техният престой е кратък – средно по 2,7 дена. От години насам маркетинговите експерти разработват различни стратегии, за да задържат гостите по-дълго в страната. Краткият престой е и една от причините за по-скоро умерено нарастващия оборот на германските хотели и пансиони през последните години. Друг фактор е значителният ценови натиск в бранша. Германия е сравнително изгодна туристическа страна. Хотелска стая в Берлин струва средно 90 евро, докато в Лондон стая с две легла струва над 170 евро. В Париж пък цената е над 250 евро. „От това по принцип печелят и гостите, а конкуренцията така или иначе е здравословна и важна за бранша“, казва Ингрид Хартгес.

Непечелившите служители

„Туристическият бизнес обаче се развива за сметка на служителите“, казва синдикалният деятел Гидо Цайтлер. В Германия се строят много хотели, но същевременно нараства броят на служителите с минимално трудово възнаграждение. Много често това са хора, които получават не повече от 450 евро на месец и нямат достатъчно социално осигуряване. “ В бранша цари безпощадна конкуренция за изместване от пазара, която в повечето случаи е в полза на големите хотелски вериги“, подчертава Цайтлер. Извън активния туристически сезон и изложенията, хотелиерите налагат дъмпингови цени и пестят на първо място от персонала.

Независимо от сравнително ниските хотелски цени, самите германци вече не са сред най-страстните пътешественици. Въпреки доброто икономическо развитие, дялът на германските туристи в страната стагнира. Според последния анализ на туристическия бранш, германците правят все по-кратки отпуски и харчат по-малко пари, отколкото преди.

 

 

 
 

The Prodigy ще издадат нов албум

| от |

Групата „Продиджи“ подписа договор за нов албум с британската звукозаписна компания Би Ем Джи, съобщи Контактмюзик. Компилацията ще излезе през 2018 година.

Изпълнителите на хита Firestarter, Лиъм Хаулет, Кийт Флинт и Максим, са развълнувани, че се присъединяват към марката на звезда, като Кайли Миноуг и по техни думи нямат търпение да започнат работа по албума. Предишната им издадена тава е The Day Is My Enemy от 2015 година.
The Prodigy са една от групите, които имат собствено звучене и с основание могат да твърдят, че са сред архитектите на съвременната музика.

„Радостни сме, че имаме възможността да издадем един от несъмнено най-важните записи за 2018 година“, каза изпълнителният вицепрезидент Корда Маршъл от музикалната компания.  За новия си албум триото ще предложи на феновете „яростно“ звучене.  „Гневът е енергия“, това е част от текст, който винаги е отеквал в мен“, казва Лиъм.

Очакваме новия албум!

 
 

Другите войни освен войната на пътя

| от |

Войната на пътя ни е любимата война. Въпреки че е инцидентна, защото никой не иска реално да се блъска в нищо, да убива и да рискува себе си, което не я прави точно война.

Никой не сяда зад волана с идеята за целенасочена сеч. Е…освен ако не е някой, който е тръгнал да наказва неверниците. Освен това има къде-къде по-интересни войни, които остават ненаречени войни, а заслужават дори повече тази квалификация от тази по пътищата.

Войната в класната стая, например, е една прекрасна война! Има така необходимата за една война взаимна омраза между двете страни. Когато човек изпреварва на завой в насрещното, той не мрази идващия насреща ТИР. Каква война е това! Виж, учителите и учениците се ненавиждат кръвно, както трябва – със страстна, почти нацистка омраза. Административно доминиращата  страна нарича учениците „цигани“; съпротивата обаче отговаря с дървени колове. Война бе, война. Айнщайн май беше казал (по повод изобретяването на атомната бомба, ако не се лъжа), че не знае третата световна война с какво ще се води, но четвъртата ще е с пръчки и камъни. Еми, ето.

Войната в интернет. Тя е едновременно между съседи и между всички хора на света – тя е и Междусъюзническа, и Световна. Разбира се, основният продукт на спорадичните битки в интернет са накърнените достойнства и изобличените хомосексуални. Следващият по значение удар е икономически. Да речем, че искате да продадете Форда си (което е напълно разбираемо, ако имате Форд). Поствате обява с данни и снимки на колата в някоя от групите Купува/Продава във фейсбук. Точно след 5 наностотни се появява първият коментар, в който компетентно лице обяснява как вашият форд е разплетена кошница, не си заслужава парите, а вие сте тъп човек. Това застрашава вашето скромно търговско намерение и вие изпитвате нужда да направите кризисен пиар. Но вместо с факти, отговаряте на коментара с еквивалентен език, на огъня с огън. И ето ни война, от която в крайна сметка резултатът освен накърнени достойнства и изобличени хомосексуални, е и един непродаден Форд.

Войната на работното място, когато от понеделник до петък, от 9 до 6, работодателят и работникът гледат да се прецакат. Това става предимно по малките фирми, които наемат неквалифициран или нискоквалифициран персонал. Веднъж на един съсед мащехата му (текстът в тези скоби ви дава секунда да си го представите) маркира на касата на Фантастико 15 кисели млека вместо 1. Накрая се оказа, че тя трябва да плати 14-те допълннителни. Защо – не знам. Но ето такива подобни сражения се случват ежедневно на бойното поле наречено офис.

Това са само част от истинските войни, приятели. Войната по пътищата не е война, защото там хората умират заради характера си. Войната по пътищата е природно бедствие.

В другите битки индивидуалният войник има в много по-голяма степен думата да отиде ли на война или не. Не умират хора веднага, но след боя всички се чувстваме като ветерани.

 
 

Новите и старите на седмицата на модата в Милано

| от |

Нови таланти, търсещи своето място редом до утвърдени марки като „Москино“ и „Армани“, се очакват с интерес на започващата днес Седмица на модата в Милано, предаде Франс прес.

Програмата на модната фиеста включва около шестдесет ревюта и стотина презентации. Седмицата на модата в Милано ще започне с представянето на колекцията пролет/лято 2018 г. на модна къща „Гучи“, която процъфтява благодарение на дизайнера Алесандро Микеле, заел поста творчески директор в началото на 2015 г.

Очаква се през следващите няколко дни модните подиуми в Милано да греят във всички цветове на дъгата, както и завръщането на 90-те години в модните линии под формата на панталони с ниска талия и прави сака. Вертикалните райета също ще отбележат солидно присъствие.

Сред очакваните с интерес нови таланти е британският дизайнер Пол Съридж. Той ще представи първата си колекция, откакто тази година зае поста творчески директор на модна къща „Роберто Кавали“.

В Милано ще дебютират и съпрузите Люси и Люк Майер – новите творчески директори на модна къща „Джил Сандер“.

За първи път на Седмицата на модата в Милано ще се представят марките „Албино Теодоро“ и „Шийна“, както и младият южнокорейски лейбъл „Дъ-сириус“, впечатлил модния свят с футуристичните си творения.

Милано няма да е Милано без „тежката артилерия“ в модата – „Фенди“, „Ферагамо“, „Версаче“, „Прада“, които отново отчитат подем в продажбите след няколко трудни години, белязани от отдръпването на азиатския пазар, валутната нестабилност и терористичните нападения в Европа.

 
 

„То“ продължава да е най-гледаният филм у нас

| от |

Заснетият по едноименния роман на Стивън Кинг и по телевизионната поредица от 90-те „То“ продължава да е най-гледаният филм у нас, сочат обобщените данни от киносалоните. Случващото се в Дери, щата Мейн, със седемте деца и изправилото се срещу тях чудовище-клоун е гледано вече от 47 235 зрители и е събрал 419 335 лева приходи от билетите им за десетте дни на екраните у нас.

Премиерният от миналата седмица български „12 А“, продължение на излезлия през миналата година на големия екран „11 А“, е на втора позиция по зрителски интерес. Историята на учителката по литература Лина, която се сблъсква с нови проблеми в учителстването си, е гледана от 14 312 зрители и има 112 896 лева приходи за първите три дни на екраните у нас.

На трета позиция в топ 10 е анимацията „Емоджи: Филмът“, която е от месец на екраните у нас. За това време животът на емотиконите в един смартфон е гледан от 73 188 зрители и има 615 082 лева от билетите им.

Четвърто място сред най-гледаните фими е на екшъна „Бари Сийл: Наркотрафикантът“. Том Круз в ролята на пилота Сийл, който едновременно е бил наркопласьор, трафикант на оръжие и шпионин на ЦРУ, е гледан от 46 464 зрители и е събрал 412 682 лева за месец на екраните у нас.

На пето място е втората премиера от миналия уикенд – екшънът „Американски убиец“, създаден по едноименния роман на Винс Флин за антитерористичния агент под прикритие Мич Рап. През първите си три дни на екраните у нас филмът е гледан от 3 038 зрители и има 28 348 лева приходи.

Шесто място е за анимацията „Крадци на ядки 2: Луди по природа“. Битката на катерицата Сръдльо срещу изграждането на увеселителен парк върху къщичката й е гледана от 7 396 зрители и има 63 985 лева приходи за десетте дни у нас.
Седма позиция е за екшъна „Бодигард на убиеца“. Филмът с Райън Рейнолдс, Самюъл Джаксън, Салма Хайек, Гари Олдман, Христо Петков, Велизар Бинев, в който има много софийски пейзажи, е видян от 19 897 зрители и има 140 948 лева приходи за 17-те дни на екраните у нас.

На осмо място е анимацията „Аз, проклетникът 3″, в която Гру и миньоните се справят със злодея Брат. За три месеца на екраните у нас историята е гледана от 184 675 зрители и има 1 587 519 лева приходи.

Девето място е за криминалната комедия „Късметът на Логан“ на Стивън Содърбърг. За десетте дни на екраните филмът с Даниел Крейг, Чанинг Тейтъм, Хилари Суонк е гледан от 4 265 души и има 36 916 лева приходи.

На десета позиция е анимацията „Героите на джунглата“. Френската история за пингвина Морис е гледана от 8 340 зрители и има 60 241 лева приходи за 17-те дни на екраните у нас.