Франсоа Оланд: Падането на Берлинската стена е общо наследство, което ни задължава

| от |

Падането на Берлинската стена е общо наследство, което задължава французите, германците и европейците. Това заяви в своя публикация в специалното издание на Bild Zeitung френският президент Франсоа Оланд по случай 25-ата годишнина от отварянето на границата, разделяща Германия до 9 ноември 1989 година.

„25 години по-късно падането на стената е общото ни наследство, което задължава всички нас – французи, германци, европейци”, пише Оланд.

„Това е така, тъй като наблюдаваме, че мирът и сигурността отново се превръщат в предизвикателство, включително на границите на ЕС. Тъй като виждаме изплуването на нови видове фанатизъм, които ограничават свободата и достойнството на човека. Тъй като някои хора, дори в нашето общество, биха искали да издигнат стени, за да ни разделят”, казва още френският президент.

„Това наследство ни задължава да се ангажираме, дори и далече от Европа. Това и правят нашите страни в борбата срещу терористите в Ирак, Сирия и Сахел”, обобщава Оланд. / Агенция Фокус

 
 

Сватбата във VIP Brother: обиди ли се обществото?

| от chronicle.bg |

Ако сте прецъквали телевизора през последните дни, знаете, че довечера VIP Brother ще ни предложи ново зрелище: сватба. „Лудият репортер“ Даниел Петканов и бившата му приятелка – бъдеща съпруга, Александра Богданска, ще сключат брак в Къщата.

Супер. „Като се харесват младите, да се вземат“, са казали старите хора. „Да, ама не“. За никого не е изненада, че шоуто си гледа шоуто, а за да съществува то, трябва да има драма, страст, интриги, скандали и сеир. Да обвиним Big Brother в липса на морал е като да обвиним някой бар, че вътре някой се е напил.

Не можем да хвърляме камъни и по младоженците: непознати се женят в Лас Вегас, което едва ли е по-странно от това двама души, които са се обичали и са си изневерили (по над пет пъти, както стана ясно от изповедите им пред Големия брат), да решат да се оженят, след като от 40 дни са изолирани от естествената си, социална среда, и са захвърлени в дебрите на принудителното съжителство.

Дори папата не е застрахован от морално съмнителни действия, ако го затворят в Нови хан.

И въпреки това, в сватбата, на която зрителите на Нова са канени довечера, има нещо смущаващо.

Възползването от изолацията и емоционалния хаос на двама души, за да се прави сеирджийско, евтино шоу, е твърде очевидно. Няма нищо фатално в грешните решения, взети поради грешни подбуди, но когато тези решения наистина се взимат от хората. В случая обаче имаме кукловод.

Всяка сватба може да бъде определена като „режисирана спонтанност“, но такава, която се случва в условията на професионално режисирано предаване, е чак малко обидна за брака като институция. Много хора подскочиха, че бракът в Къщата е обида за българското семейство, но в същото време хукнаха да кръщават бебетата си на масово, безплатно кръщене. Дали правилните мотиви да кръстиш детето си, са за да може Поли Генова да му е кръстница и да го дават по телевизията? Общо взето въпросът е същият като това дали правилният мотив да сключиш брак, е за да си измиеш имиджа или да се разнообразиш в едно брутално отегчително ежедневие. Макар че Даниел Петканов и Александра Богданска едва ли са подтиквани от това.

Психологическите условия на живот в Къщата не се различават особено от тези, с които живеят хората на самотен остров след самолетна катастрофа. Обособяват се групи, а всеки се хваща за най-познатото и най-безопасното. Става въпрос за ситуация на психологическо оцеляване.

Няма да се правим на ощипани госпожици и да словоблудстваме как бракът е основата на обществото, а Big Brother е много лош пр. Просто се чудим: ще има ли цивилизация, в която „Дългата разходка“ на Кинг да не се претворява в по-омекотени варианти на екран? Ще има ли хора, които не се самозадоволяват с животите на другите? Сигурно не.

Приятно гледане на сватбата на довечера. И да са живи и здрави младите. Току виж догодина шеф Петров публично кръщава рожбата им.

 
 

Пинк оглави британската класация за албуми

| от chronicle.bg, БТА |

Пинк оглави за втори път в кариерата си британската класация за албуми.

Изпълнителката покори върха в седмичния чарт, след като от седмия й студиен албум „Beautiful Trauma“ за периода на отчитане са продадени 70 000 единици.

Пинк, истинското име на която е Алиша Мур, оглави за първи път британската албумна класация през 2008 г. с тавата „Funhouse“.

Второ място в седмичния чарт заема първенецът от миналата седмица Лиъм Галахър с албума „As You Were“. Следва рок музикантът Робърт Плант с новата си тава „Carry Fire“.

Челната петица в британската класация за албуми се допълва от певците Ед Шийран с „:“ (Divide) и Бек с „Colors“.

 
 

Дженифър Анистън пусна парфюм във формата на сълза

| от chronicle.bg по БТА |

Дженифър Анистън заяви, че новият й парфюм Chapter One е вдъхновен от тийнейджърските й години.

48-годишната Анистън, прочула се с превъплъщението си в образа на Рейчъл Грийн в сериала „Приятели“, разкри, че съдържащото благоуханието стъклено шишенце с форма на сълза е повлияно от парфюмите на майка й Нанси.

„Това е женски микс с флорални, цитрусови и горски нотки, който е пленителен и същевременно достъпен – каза тя пред сп. „Пийпъл“. – Формата на сълза е вдъхновена от тийнейджърските ми години, когато вниманието ми бе привлечено от шишенцата с парфюми на майка ми.“

Актрисата освен това довери, че в тийнейджърските си години плескала лицето си с много грим, но по-късно променила вижданията си и сега смята, че красотата е вътрешна.

„Имаше години, в които използвах много грим, но по-късно си дадох сметка, че за мен красотата не е свързана толкова с косата и грима ми, колкото с това как се чувствам отвътре“, отбеляза Дженифър.

Това все пак не означава, че Анистън не използва козметика – тя предпочита розов лак за нокти и продуктите за красота на Шарлот Тилбъри.

 
 

Невероятната истoрия на 20th Century Fox

| от chronicle.bg |

През 1987 година Fox стана първата телевизия, която предизвика ABC, CBS и NBC.

 

През 1935 година холивудските филмови студия Fox Pictures и 20th Century Pictures се сливат и по-късно стават една от най-доминиращите компании в шоу бизнеса – 20th Century Fox. Първоначално финансите на компанията растат колебливо през 60-те и 70-те, но се стабилизират през 1977, когато тя пуска най-печелившия филмов франчайз в историята: Star Wars.

С добри банкови сметки Fox излиза на пазара и бързо е купена от двама милиардери – Марвин Дейвис и Марк Рич. Един от новите собственици обаче има проблеми и то какви!

През 1985 година Рич напуска САЩ, защото се разбира, че е правил незаконни сделки с Иран по време на кризата със заложниците от 1980, а също така и че дължи 100 милиона долара данъци (Забавен факт: тогавашният президен Бил Клинтън помилва Рич часове преди да напусне длъжността на президент през 2001 година). Оставен сам и с огромно филмово студио Дейвис дава компанията на News Corporation собственост на австралийския магнат Рупърт Мърдок.

Мърдок наема бившия вицепрезидент на ABC Бари Дилър за шеф на 20th Century Fox. Дилър е телевизионен човек, откривател на снимането на филми специално за телевизията и по-късно помогнал за създаването на сериали като „Taxi“ и „Cheers“. Неговите плановете не са студиото да снима филми, а да стане нов телевизионен канал. И получава зелена светлина.

Въпреки че News Corp. има достатъчно пари да налее в новия канал, Мърдок не иска да атакува трите големи телевизии директно в прайм тайма, когато излъчват най-силните си програми. Затова първото предаване на телевизия Fox е „The Late Show With Joan Rivers“, излъчено на 9 октомври 1986 година, в 23:00 часа.

То не е особено успешно, но поставя телевизията в публичното пространство и до пролетта тя вече е готова за превземане на праймтайма. Започва плахо като излъчва само две програми в неделя, най-малко гледаното време тогава. На 5 април 1987 година, в 20:00 започва първата от тях – „Married…With Children“. След него, в 20:30 идва „The Tracey Ullman Show“ – модерно вариате предаване. И двете постигат успех – „Married…With Children“ има 11 сезона, а „The Tracey Ullman Show“ само 4, но сегментът с анимацията продължава да се излъчва и след него, та до днес, като става един от най-великите анимационни сериали в историята – „The Simpsons“.

След първата неделя Fox започва да добавя ново предаване всяка неделя, докато изгражда програма от 3 часа. Първо е едночасовата полицейска драма „21 Jump Street” с Джони Деп, следват комедиите „Mr. President“ и „Duet“.

Програмите за останалите дни от седмицата също се пускат по подобен начин. Събота – след 3 месеца, през юли 1987, понеделник се запълва през 1989, вторник и петък – през 1990, а програма за цялата седмица има през януари 1993.

Но въпреки че Fox има популярни предавания, телевизията все още не получава заслуженото уважение от другите ТВ канали. Поне до 1994 година, когато успява да купи правата за излъчване на National Football League. Телевизията дава повече пари от CBS, която излъчва мачовете от 1952.

През 2003 Fox става най-гледаната телевизия, основно заради хитовото риалити „American Idol“.