Форума за климата във Варшава : Само общи приказки…

| от |

Пет дни продължиха дискусиите в полската столица. Очакваше се ново споразумение за опазване на климата. Основните въпроси обаче си останаха нерешени, а множество неправителствени организации разгневено напуснаха форума, предаде Дойче веле.

waw

Напредък на практика не е постигнат, което предизвика острия протест на редица природозащитни организации. Голяма част от неправителствените организации напуснаха Световната конференция по климата, която от понеделник насам се провежда във Варшава. Без решение остават най-вече споровете за това как да се разпределят финансовите тежести по бъдещите ангажименти за опазване на климата.

„Промените в климата са факт, но тук във Варшава не се стигна до никакъв напредък“, казва шефът на Грийнпийс Куми Найду. Редица централни въпроси остават без решение. Нещо повече: от организацията WWF определиха случващото се във Варшава като фарс, който обслужва интересите на въгледобивната индустрия.

Най-сложни са финансовите въпроси

На конференцията във Варшава ООН смяташе да положи „крайъгълния камък“ за бъдещото обвързващо споразумение за защита на климата. Крайният вариант на документа би трябвало да бъде одобрен в Париж през 2015 година, след което през 2020-та споразумението да влезе в сила. Целта е рязко да се намалят количествата на вредните парникови газове в атмосферата, да се намали прогнозираното затопляне на Земята от четири на два градуса и да се регламентират помощите за по-бедните държави. Но представителите на участващите 194 държави останаха твърде далеч от тази цел.

Мненията се разминават най-вече по въпроса за парите, предназначени за по-бедните страни. „Няма нито една точка, по която да няма спорове“, призна представителката на германското министерство на околната среда Урсула Хайнен-Есер, визирайки финансовата част на проекта. Наред с другото, и до момента остава неясно как отпусканите финансови средства ще достигат до по-бедните държави. Нерешен обаче е не само проблемът с финансите. Екологът Никлас Хьоне заявява, че липсват и конкретни мерки за бъдещето. Затова пък има развитие по въпроса как биха могли да бъдат компенсирани вредите и щетите, които страните понасят от измененията в климата, казва Хайнен-Есер.

„Трябва да се сложи край на празните приказки“

„Тази конференция трябваше да представлява важна крачка напред, но нищо подобно не се случи“, отбелязва шефът на Грийнпийс Куми Найду. Представителите на други природозащитни организации като Оксфам и WWF също се съмняват, че нещо ще се промени през последния ден (22.11.) на конференцията. „Решението за напускане на форума е израз на чувството ни за солидарност спрямо жертвите на климатичните промени“, казва Хариет Сингх от „Action Aid International“. „Някой ден все трябва да се сложи край на празните приказки. Време е да се разбере с колко пари разполагаме за борбата ни срещу промените в климата“, казва тя.

Три други неправителствени организации – „Мизереор“, „Хляб за света“ и „Джърмануоч“, приветстваха решението за напускане на форума, но предпочетоха да продължат да участват в преговорите. „Ще се опитаме да придадем на този натиск конструктивна динамика в рамките на дискусиите“, заяви Клаус Милке, председател на „Джърмануоч“.

По думите на Найду, надеждите на природозащитните организации са отправени сега към следващата Световна конференция по климата през 2014 година в Лима. „Ценим ролята на ООН и на Секретариата по климата към ООН“, подчертава той. „Но искаме да окажем натиск спрямо правителствата в нашите държави, за да може през следващата година да се стигне до добри резултати.“

От „Коалиция за климата“ също излязоха със своя декларация по случая :

Продължаващата вече десети ден среща на ООН за климата СОР19 във Варшава, Полша се оказа до момента пълен провал. Домакините направиха всичко необходимо, за да я провалят, а Австралия, Канада, Япония, САЩ и др. развити страни допринесоха даже за отстъпление от досегашни ангажименти на страните участнички. Мястото за срещата на върха е недостатъчно и много представители на медиите и НПО не получиха акредитация, но за сметка на това имаше достатъчно места за спонсорите на конференцията, които бяха едни от най-замърсяващите компании и лобисти за продължаване на статуквото и замърсяване в енергетиката, транспорта, селското стопанство.

В същия период Полша беше домакин и на световния въглищен форум, който се председателстваше от полския министър на икономиката, и който накрая прие отворено писмо до председателя на СОР19 (полския министър на околната среда). Вчера мининстър-председателят на Полша замени министъра на околната среда със зам. министъра на финансите, която в първата си реч заяви, че основен приоритет за нея е фракинга за шистов газ. През цялото време домакините бойкотират опита на ЕС за прогрес в преговорите и за напредък по отношение на изготвяне на споразумение целите и ангажиментите свързани с климатичните промени.

Още в началото на преговорите миналата седмица, Япония и Австралия заявиха, че се отказват от заявените ангажименти, а Канада продължи да блокира и снишава целите си, независимо че по същото време поредното климатично бедствие отне животите на хиляди филипинци. Днес е предпоследният ден от срещата, а напредък няма никакъв. По всички важни панели и документи няма дори приет механизъм, камо ли финален текст. Тази среща е поредният провал, а пораженията са за всички хора по света, но най-вече за силно засегнатите и уязвими развиващи се държави.

 

 
 

Онова, което няма да ви се случи тази есен

| от |

Готови ли сте за есента? Защото тя е готова за вас и вдругиден официално ще е тук. Пригответе блузите с дълъг ръкав, саката, якетата, пуловерите и всички есенни атрибути. Запасете се с достатъчно количество чай, не забравяйте чадъра. Ако не разполагате с човек да ви топли, пригответе и дебелите завивки.

И се въоръжете с очаквания. Това може би не е нужно да го казваме, защото носталгията към края на лятото, което е било супер яко, неизменно еволюира в представи за наближаващата есен. Тя винаги изглежда много хубава в средата на септември. Мечтаем за всичките неща, които искаме да ни се случат с началото на новия сезон. Но бързо забравяме за тях до средата на октомври. Защото в този живот не всичко става според представите ни (за щастие).

По повод наближаващата носталгична и романтична есен ви подготвяме за няколко неща, които по всяка вероятност няма да ви се случат.

Нали знаете как си мечтаете да лежите в топлото си легло и да слушате есенния дъжд, който барабани по прозореца? До вас лениво се е излегнало кучето или котката, пиете домашно приготвен горещ шоколад. В реалността нещата вървят в друга посока. Дъждът обикновено ви заварва на път за работа или в колата (по време на задръстване), намокря ви до кости и се прибирате кисели и настинали с подгизнал тоалет.

Ако все пак лежите с кучето и е есен, то най-вероятно целият диван, одеялото, и вие самите, сте покрити с козината, която хвърчи от животното на талази. Защото есента е време за смяна на козината. Не можете да се съсредоточите върху книгата, защото няма как да се разделите с телефона си за няколко часа. А дори да го оставите настрана, някой досадник веднага ще започне да пише и да ви разсейва. Единственият ви шанс за четене е да залеете без да искате топлия шоколад върху телефона… 

Собственият ви сос вече е сварил всичките ви вътрешности под влияние на летните жеги и с нетърпение очаквате есенното захлаждане. Вече си представяте как обличате новото си сако и се спускате по софийските улици като един Марчело Мастрояни от „Обеля“. Минимум корица на Vogue! Забравяте къде живеете. Единият ден, ако сте с нещо повече от къс ръкав, завирате. А на следващия, ако не сте с дебел пуловер, умирате от студ. Накрая свършвате навлечени като мечка и бързате да стигнете до затворено помещение. Идеята за корицата на модно списание се оказва мираж.

За лятото флиртовете са супер, но за есента си трябва нещо по-сериозно. Достатъчно сериозно, че да има с кого да се гушкате под звуците на All of You на Джон Леджънд или Photograph на Ед Шийран, докато минат студовете. Всичко е супер. Дори си намирате такъв човек. Уви, той се оказва психопат, който има странни желания, ревнува ви до непоносимост и ужас… не харесва All of You (значи все пак може и да не е психопат, обмислете го). Или пък е толкова задръстен, че дори не се сеща да ви покани у тях да се стоплите. Съответно и не се сеща да се самопокани у вас. И тази есен ще се завивате с родопското одеяло, което боде като милион игли.

Мечтаете си за спокойна разходка сред поле от пожълтели листа, паднали от дърветата, в стила на „Имението Даунтън“. Избийте си го от главата. В провинцията може и да попаднете на няколко красиви дървета, но в градска среда листата обикновено са в колаж, заедно с кална локва и изхвърлена грозна мъжка обувка. Ако излезете в търсене на божествени есенни гледки, имайте предвид, че най-вероятно ще се насладите на есенния „ветрец“, който разнася учудващо богата гама от предмети, които нямате представа откъде е извадил. След малко не само, че ви става студено, ами и целите сте в прах и мръсотия.

Прибирате се с полепнали листа и тиня по обувките, взимате си душ, пускате телевизия, че ви мързи да четете, и лягате под родопското одеяло, заедно с кучето, което се скубе. В Instagram обаче поствате снимка на самотна пейка с покапали жълти листа от миналата година, когато прекарахте един секси уикенд в Хисаря.

И есеннатата идилия е пълна.

 
 

Новият албум на Деми Ловато е вдъхновен от Кристина Агилера

| от |

Предстоящият да излезе нов албум на Деми Ловато е повлиян от Кристина Агилера, тъй като преди години Агилера била идол на Деми, съобщи Контактмюзик.

25-годишната Ловато разкри, че се възхищавала толкова много от изпълнителката на хита „Dirty“, че когато започнала да работи над новия си диск „Tell Me You Love Me“, се вдъхновила от нейния албум „Stripped“, излязъл през 2002 г.

„Израснах, слушайки песни на Агилера – довери Деми. – Тя бе сред идолите ми, докато бях тийнейджърка. Агилера все още е мой идол, вокалните й способности са невероятни и това действително може да се долови в „Stripped“. Смятам, че това е албумът, с който тя направи пробив. „Stripped“ я превърна в икона, каквато е и днес. Така че Агилера ме вдъхнови.“

Изпълнителката на песента „Sorry Not Sorry“ все пак не е била повлияна единствено от 36-годишната Агилера, а и от собствения си живот, защото увери, че искала да запише албум, който разкрива възможно най-добре каква всъщност е тя.

„Кариерата ми е известна – каза Ловато пред сп. „Пийпъл“. – Преживях много неща през последната година и половина. Искам албумът ми да представи коя всъщност съм аз. Надявам се звученето на песните ми сега да е по-автентично. Искам феновете да го свързват с всяка песен в диска.“

Албумът й „Tell Me You Love Me“ трябва да излезе на 29 септември.

 

 

 
 

Наградите Emmy 2017: мъжките тоалети, които ни отвяха главата

| от |

Ако сте очаквали скандални облекла, много открита плът и футуристични модни визии на церемонията по връчването на Наградите Еми преди два дена, ще сте останете разочаровани.

И мъжете, и жените се появиха на червения килим облечени както подобава за събитие от такъв характер. С изключение на няколко известни личности, които биха могли да се справят по-добре, всички останали поне бяха премерени.

При жените цветните принтове, изрязаните части в областта на гърдите или корема, ефирните материи и широките в долната част рокли бяха сред общите елементи. Мъжете бяха заложили на традиционните тъмни цветове.  И  все пак онези, които си  бяха позволили да заложат на по нестандартни тоалети, се откроиха най-много.  При някои става въпрос само за един аксесоар – акцентът, който завършва тоалета.

Ние спираме да анализираме и оставяме на вас да се насладите на най-открояващите се мъжки тоалети от снощи. Независимо дали бихме ги носили, едно е ясно – притежателите им заслужават адмирации за добрия вкус.

 
 

Как Netflix бавно убива класическото кино?

| от |

Факт е, че онлайн стрийминг платформите ще бъдат употребявани все повече с течение на времето. У нас те може да не са масово разпространени, но и това ще се промени. Това е бавен, но неизбежен процес. Най-малкото, защото това е честният начин за гледане на филми.

Какво правим обаче, когато заплащаме за дадена услуга, но асортимента, който получаваш, е обидно малък както за сумата, която даваме, така и за пренебрегнатия културен продукт?

Всички знаем, че както казваше един обичан български журналист, нищо не започва от днес. В това число влиза и киното. Нищо не започва от днешните филми. Преди тях има хиляди заглавия, които е задължително да бъдат съхранени и разпространявани. Просто защото имат какво да ни кажат – за историята, за духа на времето, за киното като възможности, за гения на добрите режисьори, актьори и сценаристи. Говорим за класическите филми. За онези, които сте забравили или изобщо не сте гледали. А може би ако ни ги сложат една идея повече пред очите, ще ги видим.

Няма как. Ако се интересувате от класическо кино, не се обръщайте към най-голямата стрийминг платформа – няма да ги намерите там. В базата данни на Netflix няма нито един филм от 1960, 1963, 1968, 1955, 1948 … ще спрем да изброяваме. Само ще кажем: 1960: „Психо“, „Апартаментът“, „Спартакус“, 1963 – „Клеопатра“, 1955 – „Да хванеш крадец“, „На кея“. Нито един филм на Хичкок, нито едно от култовите заглавия на миналия век, които независимо дали гледате или не, са колоси, явления, гениални ленти, променящи облика на киното днес. Нищо от Серджо Леоне до Франсоа Трюфо няма да намерите в Netflix. Което малко странно при условие, че това е най-голямата стрийминг платформа (с над 100 млн. клиенти в световен мащаб), създадена с цел да се намали пиратството в интернет.

Тенденцията на количеството на класическите филми намалява с годините. Още преди платформата да навлезе в България имаше по-широк спектър от филмите от „Златната ера“. Но с времето той ставаше все по-малък.

По-сериозният проблем обаче не е, че киноманите и ценителите на вечното кино не могат да гледат филмите на Хичкок. Този проблем е индивидуален и се решава лесно в пиратските сайтове. Хубаво или лошо – това е.

По-големият проблем е широкото наблягане на мейнстрийма, съвременните популярни заглавия – залагането на гарантите за високи приходи и пренебрегване на архива. А архивът е важен. Както казахме тези филми, макар да изглеждат остарели, дори смешни като актьорски похвати, трябва да бъдат съхранени. Понастоящем това се случва именно, където не трябва – в затънтени сайтове, които заедно с филма носят няколко вируса. Резултатът е загубването на цели култури, чийто посланици са именно филмите. Защо се случва това? Основните причини са две. Първата е слабият пазарен дял, който има класическото кино. Това означава по-малко публика за него и респективно – по-малко приходи. На второ място е сложността по въпроса с уреждането на авторските права. При класическите филми е значително по-трудно отколкото при съвременните.

С надигаща се вълна на стрийминга като масово средство за разпространение на филми, бедният запас от класически заглавия е голям проблем. Той прави досега до минали епохи неимоверно труден. Тези филми не са само за запалени киномани и „архивари“. Казахме и отново ще повторим, че класическото кино има какво да предложи на всеки един зрител. Стига той да пожелае да погледне с други очи.

Засега обаче, където в най-добрия случай ще плащате по 7.99 евро на месец, не е вариант. Така че минете през някой пиратски сайт за филм на Хичкок, например.