Екологичен градски транспорт в Столицата

| от |

От утре по улиците на София тръгват 20 нови автобуса, закупени с пари от ЕС. Те ще се движат по линията на автобус 102 – от „Овча купел“ до Студентски град. Старите мерцедеси втора употреба ще бъдат подменени. Новите автобуси са климатизирани, нископодови, което ще позволява безпрепятствено пътуване на майки с деца и хора с увреждания, имат ергономични седалки, видеонаблюдение и високи нива на сигурност.

Столичният кмет Йорданка Фандъкова и министърът на околната среда и водите Светлана Жекова присъстваха днес на въвеждането в експлоатация на новите автобуси, които се движат на природен газ.

Новите автобуси са първите от общо 126, които Столична община закупи с изцяло 100% европейски средства по Оперативна програма „Околна среда“ Договорът за доставката им е с немската МАН, а стойността им 66,5 млн. лв. Останалите 106 автобуса ще започнат да превозват пътници поетапно до края на тази и в рамките на следващата година.

Новите превозни средства са спечелили приза автобус на 2015г. Това каза Ян Айхингер, вицепрезидент на MAN Truck & Bus AG. “Градският автобус MAN Lion’s City GL CNG е избран за ‘Bus of the Year 2015′ (Автобус на годината – 2015) – наградата е една от най-престижните в сектора на автобусите. Чист, мощен и икономичен – това са основните характеристики на MAN Lion’s City GL CNG, който впечатли журито на тазгодишното издание на ‘Bus Euro Test’’.

Новите нископодови газови съчленени автобуси са с модерни енергоефективни технически параметри. Те са с дължина около 18 м и имат салон с 4 двойни врати, изцяло нископодов. Двигателите, работещи само на природен газ, са с мощност 310 к.с. и покриват еконормите Евро-6. Газовите бутилки са от композитни материали и са разположени на покрива. Оборудването включва електронни информационни табели за указване на маршрутите с възможност за изписване на кирилица и латиница, аудиосистема за информационно обслужване на пътниците, звукова сигнализация за незрящи хора при предната врата, климатик, механична рампа за инвалиди на втора врата и наклоняване на автобуса при спиране на спирка за улесняване на качващите се и слизащи пътници. Общият брой пътници е 150 души – 44 седящи и до 106 правостоящи места. Предавателната кутия е автоматична – Voith D864.5, четиристепенна.

С най-голямата от много време насам покупка на нови автобуси за столицата на практика ще бъдат подменени почти всички от най-старите съчленени возила в София и ще бъдат спестени вредни емисии от над 130 тона годишно. Със своя елегантен дизайн, лесна поддръжка и ниски експлоатационни разходи новите автобуси ще допринесат за Европейският облик на столицата. Сервизната поддръжка на автобусите MAN Lion’s City G CNG ще се извършва от МVB Truck & Bus Bulgaria – единствен официален вносител на MAN и Neoplan за България.

Заместник-кметът по транспорта Любомир Христов каза, че  „От утре сутринта 4.30 ще влязат в график. 102-ра линия е първата, по която ще бъдат пуснати в експлоатация. Поетапно ще бъдат въвеждани в експлоатация по различните линии“.

До края на годината се очакват нови над 40 автобуса, до края на септември ще пристигнат 26, а до средата на следващата година всички 126 трябва да пристигнат и с тях ще подменим над 50% от автобусите, които всекидневно се движат в града, обясни столичният кмет. Тя добави, че на този етап не се предвижда увеличаване на цената на билетите за градския транспорт в София.

На представянето на новите автобуси присъства и служебният министър на околната среда и водите Светлана Жекова. „Работим активно, за да може първите 20 автобуса да бъдат допълнени с останалите 106 и да няма проблеми с разплащането на средствата по проекта. Само тази инициатива ще доведе до 6 пъти намаляване на замърсяването на въздуха, който дишаме, това е свързано с качеството на живот, което е изключително важно за нашите граждани“, отбеляза тя.

 

 
 

Властите иззеха от контрабандисти картина на Салвадор Дали

| от chronicle.bg, БТА |

Портретът „Мис Рийвс“ от 1954 година, по всяка вероятно дело на Салвадор Дали, попадна в ръцете на ливанските специални служби, борещи се с контрабандната търговия на произведения на изкуството.

Предполагаемият шедьовър е бил откраднат от частна колекция в една от съседните на Ливан държави и може да струва милиони долари.

Двамата контрабандисти, ливанец и сириец, са били задържани в планинския район Дохат-Арамун в околностите на Бейрут.

Международни експерти трябва да установят в близките дни автентичността на творбата. На нея е изобразена жена с червена роза в ръката на фона на пустинен каталунски пейзаж. Мисис Рийвс е осветена от слънчевите лъчи, които падат от плътни облаци.

 
 

adidas представи новите си обувки AM4LDN и AM4PAR

| от chronicle.bg |

Херцогенаурах, Германия, сряда, 18 октомври 2017. Утре (четвъртък, 19 октомври) adidas ще представи обувката adidas Made For London (AM4LDN), първата от поредица обувки за бягане, които марката създаде за ключови градове по света в собственото си съоръжение SPEEDFACTORY. AM4LDN ще бъде последван следващата седмица (четвъртък, 26 октомври) от лансирането на обувката adidas Made For Paris (AM4PAR).

Използвайки база данни за атлетите, AM4LDN е проектирана да се грижи за културата на градските бегачи в Лондон. Прозрения от атлети и инфлуенсъри са били използвани, за да се създаде обувка, идеална за различни дистанции и трасета, по които бегачите преминават до и от работните си места.

Отличавайки се с възвръщаща енергията технология на adidas BOOST, подвижна Torsion лента за олекотена стабилност, SPEEDFACTORY подложка, подсилваща стабилността и подобрено сцепление на подметките, AM4LDN е проектирана да отговори на уникалните условия за бягане, пред които са изправени различните бегачи в Лондон – от градските улици до атмосферните условия.

AM4LDN е с основен сив цвят, вдъхновен от улиците на Лондон и предпочитан от общността на бегачите в града. Сините стабилизиращи ленти и слънчевочервената подплата отразяват градските светлини и залези. Цветовете са били специално избрани, за да увеличат видимостта в условия със слабо осветление.

AM4PAR е създадена да пасне на различните жени бегачи в Париж, които са склонни да бъдат по-социални в спортните си занимания, като да тичат заедно в група е една от най-големите им мотивации.

FW17_Speedfactory_AM4_PR_London_Product_hero_RGB

Имайки същите технологични преимущества като AM4LDN, нейният олекотен дизайн я прави подходяща за къси разстояния, както и за различните условия на града – от асфалт то павета, от бетон до трева. Обувката е с открояващ се мраморен десен в приглушени розови нюанси, отдавайки почит на величествения характер на Париж. Частично светлоотразителните връзки, осигуряват по-добра видимост при здрач, докато слънчевочервената подплата символизира градския блясък при изгрев и залез.

 

Ben Herath, Вицепрезидент по дизайна на adidas Running, каза:

“AM4LDN и AM4PAR демонстрират потенциала на adidas SPEEDFACTORY да създава продукти, които са приспособени чрез процеси, използващи бази данни. И двата модела бяха проектирани със съдействието на местните общности на бегачите в Лондон и Париж – предлагайки им това, което искат, когато и където го поискат.

„И двата модела отговарят напълно на уникалните условия на градовете, в които ще бъдат носени, предоставяйки предимствата на прецизните технологии, които очаквате от adidas, и са произведени със завидна скорост.“

AM4LDN и AM4PAR ще бъдат последвани от нови модели в Лос Анджелис (AM4LA), Ню Йорк (AM4NYC), Токио (AM4TKY) и Шанхай (AM4SH).

FW17_Speedfactory_AM4_PR_London_Product_Detail_1_RGB

 
 

Любимите ни вещици от филмите

| от chronicle.bg |

Вампирите и върколаците може и да се радват на краткотрайна популярност, но вещиците са много по-важни за поп културата, а и за живота ни.

Хелоуин е след седмица (има-няма) и затова решихме да направим галерия с любимите ни вещици. 

Разбира се, първите две дами, които ни идват наум, са Хърмаяни Грейнджър и Бъфи. Затова ще започнем с едната и ще приключим с другата.

 
 

“Гласът на България” Радко Петков с дебютен сингъл

| от chronicle.bg |

Дебютният видеоклип на Радко Петков, победител в четвъртия сезон на „Гласът на България”, прави своята премиера на официалния сайт на шоуто и каналите на bTV Media Group.

Парчето, озаглавено „Ябълката на раздора”, е продуцирано от bTV Media Group, съвместно с “Монте мюзик”. Видеото на Радко ще бъде завъртяно по родните музикални телевизии след неговата втора премиера в каналите на „Монте Мюзик” на 19 октомври.

Първата си самостоятелна песен „Ябълката на раздора” талантливото момче от Троян записва само няколко месеца след като грабна голямата награда от 50 000 лв. и титлата „Глас на България 2017”. Музиката, текстът и аранжиментът са на Владимир Ампов – Графа, треньор в музикалния формат и партньор в „Монте мюзик”.

Radko Petkov_videoclip

Видеоклипът към „Ябълката на раздора” е дело на известния музикален режисьор Павлин Иванов – Bashmotion. Заснет е на три различни места около София в един от най-студените дни на септември.

Любимецът на публиката Кристиан Грънчаров и момчето, което сбъдна мечтите си в „Гласът на България” – Мишо Мишев са другите двама участници от четвъртия сезон на най-успешното музикално риалити у нас, на които bTV и „Монте Мюзик” гласуват доверие, като продуцират за тях оригинален сингъл и видоклип към него. Феновете им ще могат да се насладят на парчетата до няколко седмици.

Radko_videoclip_1

Петият сезон на „Гласът на България” ще се завръне в ефира на bTV през пролетта на 2018 г. От трети до 11 ноември екипът на шоуто тръгва на път, за да търси даровити гласове, които да се състезават за престижната титла „Глас на България 2018”.

Дебютното видео на Радко Петков „Ябълката на раздора“ може да гледате ексклузивно тук.