ЕК актуализира списъка на ЕС със забранени авиокомпании

| от |

Европейската комисия актуализира за 22-и път европейския списък на авиокомпаниите, които подлежат на оперативна забрана или ограничения на дейността в рамките на Европейския съюз, по-известен като „списък на ЕС за авиационна безопасност“. Въз основа на свързана с безопасността информация от различни източници и изслушване както на непалската въздухоплавателна администрация, така и на редица непалски превозвачи, Комисията реши да включи всички авиокомпании от Непал в списъка на ЕС за авиационна безопасност.

sk

Сийм Калас, заместник-председател на Комисията, отговарящ за транспорта, заяви: „Настоящото състояние на безопасността в Непал не ни оставя друг избор, освен да включим всички негови превозвачи в списъка на ЕС за авиационна безопасност. Надяваме се, че тази забрана ще помогне на въздухоплавателната администрация да подобри безопасността на полетите. Вече поисках от Европейската агенция за авиационна безопасност да изготви проект за оказване на помощ на Непал. От друга страна, радвам се да отбележа постигнатия напредък по отношение на безопасността, особено във Филипините, Судан и Замбия. Те, както и редица други страни, където безопасността постепенно се подобрява, засега остават в списъка, но съм убеден, че ако нещата продължат да се развиват в правилната посока, скоро ще бъдат взети положителни решения за тези държави.“

С новия списък се заменя и актуализира предишната версия от юли 2013 г.

Вследствие на забраната непалските превозвачи не могат да изпълняват полети до или в рамките на Съюза. Освен това европейските туроператори и туристически агенции ще трябва да информират европейските пътници, които са резервирали полет с непалски превозвач като част от пътуване до Непал и решат да не го използват, че имат право на възстановяване на стойността на билета.

Консултации бяха проведени и с либийската гражданска въздухоплавателна администрация. Комитетът на ЕС за авиационна безопасност отбеляза, че има напредък, но се съгласи с либийската администрация, че е необходимо да останат доброволните ограничения за полети до Съюза, които след революцията в Либия се прилагат за всички авиокомпании, лицензирани там. Комисията и Комитетът на ЕС за авиационна безопасност ще продължат да наблюдават внимателно прилагането на тези ограничения.

В списъка на ЕС за авиационна безопасност бяха извършени и технически актуализации, за да се премахнат някои авиокомпании, които прекратиха съществуването си, и да се добавят нови превозвачи, създадени наскоро в следните държави с наложена забрана за полети: Киргизстан, Казахстан, Индонезия и Мозамбик.

Решението на Комисията се основава на единодушното становище на Комитета на ЕС за авиационна безопасност, който заседава от 19 до 21 ноември 2013 г. Комитетът се състои от експерти по безопасност на полетите от Комисията, 28-те страни от Съюза и Норвегия, Исландия и Швейцария, както и от Европейската агенция за авиационна безопасност (ЕААБ). Решението на Комисията също така получи положително становище от Европейския парламент и Съвета на министрите.

Контекст

Актуализираният списък на ЕС за авиационна безопасност включва всички авиокомпании в 21 държави (общо 295 компании, които нямат право да извършват дейност в Съюза): Афганистан, Ангола, Бенин, Габон (с изключение на 3 авиокомпании в режим на ограничения и определени условия), Джибути, Екваториална Гвинея, Еритрея, Замбия, Индонезия (с изключение на 5 авиокомпании), Казахстан (с изключение на една авиокомпания в режим на ограничения и определени условия), Киргизстан, Република Конго, Демократична република Конго, Либерия, Мозамбик, Непал, Сао Томе и Принсипи, Сиера Леоне, Свазиленд, Судан и Филипините (с изключение на една авиокомпания). Списъкът включва и 2 отделни авиокомпании — Blue Wing Airlines от Суринам и Meridian Airways от Гана, с които общият брой на авиокомпаниите е 297.

090509_EPIEA

Освен това списъкът включва 10 авиокомпании, които подлежат на оперативни ограничения и съответно имат право да извършват полети до ЕС при строго определени условия: Air Astana (Казахстан), Afrijet, Gabon Airlines и SN2AG (Габон), Air Koryo (Корейска народнодемократична република), Airlift International (Гана), Air Service Comores (Коморски острови), Iran Air (Иран), TAAG Angolan Airlines (Ангола) и Air Madagascar (Мадагаскар).

Пълният списък можете да видите тук :

http://ec.europa.eu/transport/modes/air/safety/air-ban/doc/list_bg.pdf

 
 

Защо американците пишат датите по този начин?

| от chronicle.bg |

В САЩ форматът на изписване на датите започва с месеца, после деня и накрая годината. Тази подредба е доста любопитна и неразбираема за останалата част от света, където йерархията е ден/месец/година. В някои държави като Китай, Корея и Иран, този ред дори е наобратно – година/месец/ден.

В крайна сметка никой не знае защо американците слагат първо месеца. Една хипотеза е, че сравнително често най-важно е да се знае първо месеца, за да се изгради контекст. За нея обаче няма особено силни доказателства. Допълнително объркване внасят честите случаи, в които в един и същ документ авторът изписва датите и по двата начина – американския и стандартния.

Освен да спекулираме с различни версии и причини, не можем да направим много, но поне знаем със сигурност, че това изписване се използва в САЩ, откакто въобще има САЩ.

500px-US-original-Declaration-1776

Един от най-ранните документи, където можем да видим американския начин на датоизписване, е самата Декларация за независимост на Съединените американски щати. Върху нея ясно се вижда „Юли 4, 1776“. Основателите на новата държава са били фенове на този формат, защото можем да го видим и на редица други документи от онова време, включително и на Конституцията, подписана от 38 делегати на „Септември 17, 1787“.

Световният модел обаче също се среща в документи от това време. Въпреки това, до последната четвърт на 19 век Марк Твен предпочита да изписва първо месеца в датата, както и журналистите, отразили потъването на Титник.

Така, бавно, малко по малко, до втората половина на 20 век този метод става стандартен за държавата.

 
 

8 тайни на успеха: Колко е важен етикетът с Валентин Игнатов

| от chronicle.bg |

Никой не е скочил високо, докато е искал да направи просто една малка крачка.

„Направи нещо голямо“ е и мотото на новия бизнес телефон на Samsung – Galaxy Note 8.  Достатъчно голям, за да не е малък и достатъчно компактен, за да не е прекалено голям – този път от Samsung са право в целта с размера. И не само с размера. 

Помолихме няколко човека с богат бизнес опит да ни разкажат за тяхното правене на нещо голямо, за съвета, който са получили в подходящ момент. Както и да дефинират „успеха“ според собствените си принципи – и дори да ни го напишат на ръка с S Pen стилуса на Note8.

 

Успехът е понятие, в което може да се набутат всевъзможни измерители и смисли: пари, слава, семейно щастие, популярност, власт, поредица от малки постижения или един голям пробив…какво ли не. Но истински успешният човек се познава бързо и безпогрешно, когато разговаряш с него на живо.

Обикновено той е спокоен, уверен, без хистеричната необходимост непрекъснато да говори за успехите си, с добър подход към хората. Той е събеседник, общуването с който носи усещане за смисленост и спечелено време.

Валентин Игнатов е точно такъв успял човек: той не излъчва претенциозност, не налага мнение и говори така, че събеседниците му го слушат не защото трябва да го слушат, а защото им е интересно. Нещо, с което, нека бъдем честни, малко хора могат да се похвалят.

DSC_2373

Валентин започва своята кариера от Pepsi, където работи като търговски директор. Пътят му минава през Devin, където е един от собствениците, и в момента се намира в една област, която е по-привлекателна от водата и безалкохолните: бирата.

В момента той произвежда Karsten – висококачествена бира, която се произвежда в завода на Tuborg-Carlsberg в Букурещ. Валентин разбира не само от бири. Говорим си с него за маркетинг, за разликата между стока и продукт, за италианците-палячовци и италианците-бизнесмени, за немските му корени и за България – държавата, в която има място за хората, които искат да успеят.

DSC_2346

Какво пият българите? Обичат ли бира?

Българите много обичат да пият бира. Тя е една от най-древните питиета, измислена е още от древните египтяни, които са ферментирали пшеница и са пили бира. За разлика от годините на социализма, бирата която сега се произвежда в България е много качествена и по нищо не отстъпва на западните бири.

Тогава имаше един виц, за българи, които изпратили в чужбина бира за проверка. Върнали им я с бележка, че „Вашият кон няма проблеми с бъбреците“.

Сега вече не е така. За производството на добра бира е изключително важно да има добра вода, а у нас водата е много чиста, което е първата предпоставка за направата на хубава бира.

Нещо за твоята бира? Ще ни убедиш ли да я пием?

Произвеждаме Карстен от три години в Румъния при бутилировача на Carlsberg и Tuborg. В същия завод се правят и соковете Granini, които навремето внесох в България. Тази година имаме голям успех, тъй като една от големите търговски вериги у нас, Billa, ми се довери и приеха Карстен да бъде акцент в летния сезон. Бирата се приема много добре, тъй като е малцова бира, няма изкуствени съставки, а процентът на алкохол е в оптималните граници, които са между 4,5 и 5. В случая на нашата бира той е 4,7.  Другият измерител за хубава бира е съставката твърдото вещество, т.нар. плато, чиито съвършени стойности са между 10 и 11. При Карстен то е 10,5. Освен това, бирата е евтина.

Какво отличава евтината бира от скъпата?

Като производство всички бири са евтини, когато говорим за мейнстрийма. Ако решите да произвеждате бира, трябва да знаете, че първоначалната инвестиция е много голяма. Но оттам нататък, това, което вкарваш, за да се прави бирата, е минимално: пшеница, малц, хмел, вода. Разбира се, има бири на друго ниво: белгийски, бенедиктински, които се правят по манастири…там производството неизбежно е по-скъпо. Но разликата в цената при мейнстрийм бирите не е в качеството им, а в маркетинга, дистрибуцията и средствата за продажба.

Цялото интервю с Валентин Игнатов четете в Webcafe.bg.

 
 

Почина Андрония Попова – Рони

| от chronicle.bg |

Вчера сутринта, след тежко боледуване, почина певицата Андрония Попова – Рони.

Тя беше вокал на „Насекомикс“ и „Help Me Jones“, а след това беше и част от българското суинг трио „Sentimental Swingers“. Участва и в създаването на „World Melancholy“ на „Блуба лу“, а песните й озвучават нови български филми като „Източни пиеси“ на Камен Калев и „Каръци“ на Ивайло Христов.

Рони беше майка на две деца, певица, инструменталист, преподавател и приятел. Работи като композитор и изпълнител в много български и международни, театрални постановки, кино и телевизионни филми и най-вече музикални албуми за пораснали и деца.
Тя беше и преподавател е в НМУ „Любомир Пипков“ в специалност поп и джаз. През годините участва в създаването на няколко групи, от които
най-основна и знакова за нея е „Насекомикс“, с която записва два студийни албума с авторски музика и текст, признати от критиката и публика в целия свят!

Надяваме се българската публика да почувства любовта, смелостта и свободата, която им инжектира.

Да почива в мир!

 

Мотото на Рони беше „Има два начина да изживееш живота си. Единият е, като мислиш, че не съществуват чудеса. Другият е, като мислиш, че всяко нещо е чудо.“ (Айнщайн)

 

 
 

Турция финансира изоставено сръбско летище

| от chronicle.bg |

Турция ще финансира завършването на летище „Morava” в Кралево, централна Сърбия. Това се случва 5 години след като главната сграда е била построена, но не се използва. Новината идва след среща на сръбския министър на строителството, транспорта и инфраструктурата с турския му колега.

Инвестицита е в размер на 10 милиона евро като парите ще отидат за обновяване на пистата на летището. Основният му терминал беше завършен през 2012 година и струва 22 милиона евро, но 2200-метровата писта може да понесе единствено малки турбовитлови самолети.

Президентът на Турция Реджеп Ердоган посети Сърбия тази седмица заедно с министри от кабинета си и делегация от над 100 хора от бизнеса. Той каза, че първата дестинация на обновеното летище “Morava” трябва да е Истанбул. Част от областта Рашка в Сърбия, където се намира Кралево, има близка историческа връзка с Турция и затова се очаква много хора от там да използват локалното летище за полети до Истанбул, вместо това в Прищина.

 

Това са вторите 10 милиона евро, които Турското правителство инвестира в летището. Първите са отпреди 4 години. Вторите щяха да бъдат представени като дарение също по това време, но през октомври 2013 година отношенията между двете страни се усложняват и тогавашният сръбски министър на строителството и урбанизацията отказва дарението. Той заявява, че държавата сама ще финансира строежа – нещо, което в последствие не се случва. Миналата година летището в Белград дарява 300 000 евро за ремонта, но те са крайно недостатъчно.

 

Wizz Air скоро каза, че следи развитието на летище „Morava“ и може да го добави към мрежата си, когато то е завършено.

Съоражението се очаква да подпомогне силно локалната икономика, защото се намира между няколко индустриални града и е близо до автомобилния завод Fiat-Zastava. Очаква се и скок в туризма.