Да снимаш Star Wars на 25

| от chronicle.bg |

Въпреки че сагата „Междузвездни войни“ съществува още от 70-те години, в екипа на последната част от поредицата работят много хора, родени десетилетие след появата на първия филм.

Сред тях е 25-годишната Александра Робъртс. Тя е възпитаник на Университета по креативни изкуства във Фарнхам, Великобритания.

Когато получава шанса да работи по филма, сестра й вече от няколко години живее в Абу Даби. През март 2014 г. на парти на Вернер Херцог по повод неговата продукция „Кралица на пустинята“ среща един от координаторите на продукцията. Той й казва, че започват снимките на Star Wars. Един разговор води до друг и накрая стига до имейл на служител в офиса на продуцентите на Star Wars. След месец получава обаждане от Стюард Уилсън и започва работа като звуков асистент по време на снимките в Абу Даби.

За Робъртс Star Wars е друга вселена. Разказва, че снимките за филма са били трудни дори за екипа, който е правил това в продължение на десетилетия. Особено трудни са били снимките в пустинята, където температурата достига 50 градуса.

„В един момент започваш да си мислиш, че пясъкът ще се взриви в очите ти и просто ще те покрие“, разказва Александра Робъртс.
Работата по филма продължава от изгрев до залез.

„Любимата ми част от деня беше, когато слънцето постепенно започваше да залязва, топлината започва да спада, излизаше лек бриз и виждаш красивите пясъчни дюни на фона на залеза. В този момент започваш да се чувстваш все едно живееш в Star Wars – почти чуваш музиката на Джон Уилямс над златната пясъчна гледка“, разказва тя.

Нейните задължения включват това да настройва микрофоните на Джей Джей Ейбрамс и Томи Гормли, отговаря за пускането на кабели, раздава слушалки за членовете на производството и на гостуващите ВИП гости, проверява окабеляването, батериите и какво ли още не.

„Това беше едно невероятно чувство, да видиш Джей Джей Ейбрамс, да видиш как той работи, както и всичко, което зад кулисите на Star Wars и главните актьори преди истерията. Беше просто страхотно да гледам снимките в пустинята и да мога да кажа: „Аз бях там и си спомням как бяха заснети тези сцени“, разказва тя.

 
 

Защо по-скъпото вино има по-добър вкус

| от chronicle.bg, БТА |

Изследователи от Германия и Франция са открили защо скъпото вино има по-добър вкус от евтиното, предаде ДПА, позовавайки се на публикация в сп. „Сайънтифик рипортс“.

Причината се в крие в наградната система на мозъка.

„Въпросната система е по-активна, когато пием по-скъпи вина и това съответно се отразява върху възприемането на вкуса им“, обяснява Бернд Вебер от университета на Бон, Германия, един от авторите на изследването, осъществено съвместно с Европейския институт по бизнес администрация (INSEAD) във Франция.

„Сега въпросът е дали можем да тренираме наградната система и да я направим по-слабо податлива на подобни „плацебо“ маркетингови ефекти“, допълва специалистът.

За да разберат защо скъпото вино ни се струва по-вкусно, учените са изследвали със скенер за ядрено магнитен резонанс мозъчната активност на 15 мъже и 15 жени. Участниците в експеримента са били уведомявани колко струва всяко едно вино, преди да им бъде подаден милилитър от течността през маркуч. След това изследваните лица е трябвало да натиснат бутон, за да оценят вкуса на виното по деветстепенна скала.

В действителност напитката е била една и съща, но на участниците са били съобщавани различни цени – 3, 6 или 18 евро на бутилка.

„Както се очакваше, тестваните лица твърдяха, че виното с по-висока цена има по-добър вкус от евтиното“, отбелязва Хилке Пласман от изследователския екип.

Скенерът същевременно е показал, че предните дялове и част от мозъка, известна като вентрален стриатум, за които се смята, че играят роля в наградния процес, са били по-активни при по-високите цени на виното.

„В крайна сметка изглежда, че наградната и мотивационната система ни мамят“, казва Лиане Шмит от изследователския екип.

 
 

Младите мъже вече не се впечатляват от големи бюстове

| от chronicle.bg, БТА |

Проучване на порносайта PornHub установи, че мъжете от възрастовата група на 18-24-годишните по-малко се впечатляват от големите дамски бюстове в сравнение с предишните генерации, пише в. „Дейли мейл“.

От получените данни, свързани с търсенията на потребителите в сайта, младежите, попадащи в споменатата възрастова група, са с 20 процента по-малка вероятност да издирват в портала съдържание, свързано с големи гърди. А представителите на силния пол в групата на 55-64-годишните се оказали със 17 процента по-голяма вероятност да се интересуват от впечатляващи бюстове. При все това ключови думи, като „естествени големи гърди“ били все още много популярни в PornHub, като те се класирали на четвърто място сред търсенията.

Вестникът изтъква, че през 2015 година британските хирурзи отчитат 20 процентен спад на операциите за уголемяването на гърдите. През същата година американските им колеги регистрирали 38 хиляди случая на премахване на гръдни импланти.

 
 

Каскадьорка загина на снимачната площадка на „Дедпул 2″

| от chronicle.bg, БТА |

Каскадьорка загина на снимачната площадка на филма „Дедпул 2″ в канадския град Ванкувър, изпълнявайки номер на мотор, съобщиха световните информационни агенции. Полицията във Ванкувър потвърди инцидента.

Свидетели на драмата, цитирани от в. „Ванкувър Сън“, разказаха, че младата каскадьорка загубила контрол над мотора си, който се качил на тротоара и се блъснал във витрина на първия етаж на кулата „Шоу тауър“ в центъра на града.

Младата каскадьорка е дублирала актрисата Зази Бийтс, която изпълнява ролята на Домино.

Звездата на филма Райън Рейнолдс каза, че актьорите и целият екип са „съкрушени, шокирани и съсипани“ от смъртта на колежката си.

Филмът „Дедпул“ излезе по екраните през февруари 2016 г. и постави рекорд по приходи със 783 милиона щатски долара в световния бокс-офис, при бюджет 58 милиона. Той получи номинации за наградите „Златен глобус“ и наградите на гилдиите на режисьорите и на сценаристите.

Снимките на продължението му започнаха през юни във Ванкувър.

 
 

Радио на месеца: Радио Fresh!

| от chronicle.bg |

Radio Fresh! е най-слушаната радиостанция в столицата за месец юни. Изследването проведено от GARB утвърждава лидерското място на Radio Fresh!, като признанието идва след редица програмни промени в медията.

В сутрешния блок се завърнаха създателките на марката „Шоуто на Блондинките”- Цвети Георгиева и Елена Асенова. Между 08 ч. и 11 ч., с най-провокативното радио шоу на България, Radio Fresh! буди слушателите си със смях и настроение.

Денят продължава със забавния блок на Тео Койчинов (11ч.-14ч.), а следобеда поема актрисата Рая Белева („Сутрешен блок”, „Откраднат живот”) с предаването „Абсолютно Fresh!” 14ч- 17ч. В края на деня, от 17ч. идва времето на „So Fresh!“ с Надя, в която слушателите може избират хитовете, които слушат в ефира.

Radio Fresh! е и радио медията с най-голямата фейсбук група в България. Феновете надхвърлят 320 хиляди, което прави радиото лидер и в интерактивното пространство.

Radio Fresh! е част от най-бързо развиващата се радио група, ОБЕРОН РАДИО МАКС, в която влизат още радиата ФМ+, Melody и Star.