Бившият министър Делян Добрев е съдействал на инвеститорите за Карадере

| от |

618x346„Няма да има строителство в Карадере, ако това противоречи на закона“, каза днес министърът на икономиката и енергетиката Драгомир Стойнев. Той предлага екологичните организации да създадат екологичен борд, който да наблюдава дали се спазва законодателството. По думите на Стойнев, всяка една инвестиция ще бъде подкрепена, само когато се спазва законодателството на Република България.

„Ако не се спазва законодателството, проект няма да има. Когато има инвестиция от 100 млн. лева, е важно България да има чуждестранни инвестиции”, каза още Стойнев.
Във връзка с местността „Карадере”, министър Стойнев заяви: „Това инвеститорско намерение няма абсолютно никакъв статут. Нищо не може да се случи, защото ние трябва да извървим законодателството в екологичната му част. Някой заблуждава екологичните организации, че едва ли не строителството е започнало”, обясни министърът на икономиката и енергетиката.

Бившият министър на икономиката и енергетиката Делян Добрев е обещал съдействие през 2012 г. на инвеститорите на проекта край Бяла, обяви Стойнев. „Този проект, който ние отхвърляме, с 1000 къщи, с инфраструктура в морето, през 2012 година Добрев праща писмо до инвеститорите, с което казва, че Министерството на икономиката подкрепя инвестиционното намерение на компанията, за строителство на ваканционен комплекс на територията на Община Бяла. Не само, че ги подкрепят, но са готови и да им дадат гражданство, и да ги подкрепят във всички процедури в придобиването на българско гражданство. Това е разликата между нас и тях – сега нищо не разбират и нищо не знаят, лъжат хората. Ние ви казваме каква е истината. Този проект може да се осъществи, единствено и само, ако тепърва се извървят процедурите. Оттук-нататък, е ролята на инвеститора да извърви стъпките, нека екологичните организации да го наблюдават“, каза Стойнев.

На въпрос, коя е фирмата, която инвестира, Стойнев посочи: Това е фирма от различни акционери, главно от английски произход са, с огромни възможности, но ако не бъдат вписани в търговския регистър, и не отговарят на законите, няма да се осъществи проектът.
По проекта за Карадере, ние сме на етап административна процедура, съгласно Закона за насърчаване на инвестициите. Тепърва предстои да се направят оценка на въздействието върху околната среда и оценка на съответствието по Закона за разнообразието. Ако проектът не отговаря, той няма да бъде съгласуван и няма да бъде осъществен, каза заместник-министърът на икономиката и енергетиката Анна Янева, относно проекта за местността „Карадере”. Вчера излязоха много неистини, бих казала откровени лъжи – че този проект ще бъде финансово подпомогнат от държавата – няма такова нещо. По проекта не се предвижда финансова помощ. Не се предвижда и изграждане на довеждаща инфраструктура. Единственото нещо, което инвеститорът е поискал, е административно обслужване в съкратени срокове, обясни Янева.
„По отношение на сертифицирания проект, искам да кажа някои неща, защото и тук има спекулации. Проектът, който се сертифицира в момента, е за инвестиции в размер на 105 млн. лева за изграждане на три хотелски структури и зони за обществено обслужване. Касае 22 имота, които са 247 декара и са собственост на инвеститора. В резултат на тази инвестиция ще бъдат създадени 500 нови работни места, а по време на осъществяването на проекта ще бъдат ангажирани 2000 работници”, каза заместник-министърът на икономиката и енергетиката.
„Първоначално проектът е за 315 млн. лева инвестиция, 1000 самостоятелни жилищни единици, 3 хотелски комплекса, зони за обществено обслужване, плаваща пристанищна структура. Този проект е трябвало да се изпълнява върху 44 имота. По този проект, след съгласувателна процедура с всички министерства и ведомства, които имат отношение, на инвеститорът е отговорено, че не може да се сертифицира. Впоследствие инвеститорът е внесъл нов проект, който отговаря на изискванията на закона и се сертифицира в момента”, каза още Янева.
Правят се опити да бъде замесен брат ми, и моето име, във връзка с протеста от вчера, по повод решене на Министерски съвет, засягащ инвестиционен проект, каза пред журналисти в Народното събрание лидерът на БСП Сергей Станишев. „Много пъти, аз лично, съм отстоявал каузата за опазване на българската природа и в предишния парламент, и в сегашния парламент. В това число, по наша инициатива беше приет мораториум в този парламент за разпореждане с държавни земи по Черноморието. До юли месец, Министерството на околната среда и водите трябва да изработи предложение и за създаване на парк „Българско Черноморие”. Ние ще изискаме това да бъде направено, защото това е важна кауза за България и всеки път, когато възниква друго напрежение, което вълнува хората, които искат да опазят българската природа, вземаме принципна и ясна позиция”, допълни Станишев.
По отношение на протеста от вчера по повод решене на Министерски съвет, засягащ инвестиционен проект, Станишев заяви: „На брат ми, когото използват като боксова круша всякакви самозванци, ще препоръчам всеки, който замеси неговото име по някакъв начин, да ги съди. Яне Янев и прочие, в това число и народни представители лъжат. Моят брат е архитект и той е участвал в проектирането на един проект, като наемен работник. Аз не съм запознат с това, което е разглеждано от Министерски съвет завчера, като проект не знам дали е същият, но мисля, че не е, и участниците са различни, така че няма нищо общо в дадения случай”./Фокус

 
 

„Може ли да спреш климатика“ и други супер дразнещи реплики в колата

| от |

По цял ден си шофираме като пичове сами в колата и ни е много добре. Е да, засичат ни, подпират ни, псуват ни, но каквото и да се случва извън купето на автомобила, то не е в състояние да ни изкара извън кожата така, както онова, което се случва вътре.

Компилирахме няколко от най-разпространените реплики, които се отправят към шофьора и са в състояние да го накарат да натисне рязко спирачката и да излезе от колата, за да си блъска главата в бордюра 15 минути, докато се успокои и продължи напред. Ето ги и тях:

„Аре да караш малко по-внимателно, че си слагам спирала“

Жената се вози отзад като президент и си върши нейните женски работи. Решила е да се гримира в последния момент, докато отивате на вечеря на центъра и ти караш по „Борис“. Паветата обаче й пречат да сложи спиралата, така че да не й станат бучки на миглите. За отмъщение можеш да й кажеш, че след малко сте на гладко и може да си сложи очната линия. Когато излезете на ремонта на „Прага“ или „Дондуков“, кажи, че вече може да действа и завий обратно към Пирогов, защото ще имате спешен случай с набучена очна линия в зеницата.

„Ей там май има място за паркиране“

Доверяваш се на пасажера, който МИСЛИ, че някъде там има място за паркиране, което е по-близо до входа на мола, и пропускаш единственто свободно място на този етаж. Естествено, ТАМ няма свободно място. Просто има паркиран Smart. Колкото и да е неприятно, не можеш да го избуташ деликатно назад, защото не е учтиво и слизаш още две нива надолу, за да паркираш накрая на инвалидно място и след 10 минути да намериш автомобила си облепен в стикери „Аз искам да съм инвалид“.

„Е що не минеш/мина оттам?“

Пътниците регулярно имат претенции откъде да мине шофьора. Все едно с качването в колата, в главата им се материализира холограмен Google Maps. Те знаят, че за да стигнеш от „Стрелбище“ до „Люлин“ е по-добре да се мине през „Дружба“, и че пътят за „Банишора“ се вие през „Младост“. И не свенят да дадат акъл откъде, аджеба, трябва или е трябвало да се мине.

„Хапни си яйчице, за какво го варих?“

Баба ти. Возиш я до Банкя да налеете минерална вода и багажникът е пълен с празни туби. Няма лошо, докато жената не реши, че не си ял от цял час и е време да хапнеш прясно сварено домашно яйце от радомирска кокошка. Веднага. Специално за теб го е варила. Доводите, че не желаеш колата ти да вони на яйца цяла седмица се разбиват като вълна о созополска скала в нейния довод. А именно: „Е а аз за какво го варих?“.

„Е що си паркирал чак там?“

„Чак там“ е на отстояние два метра от другото възможно място за паркиране. Необходима е обосновка на избора обаче.

„Благо, нали знаеш, че ти гледам километража?“

Да, жената е отзад и гледа. Не гледа стадата с крави покрай пътя, нито шарените листа на дърветата. Тя гледа километража. От София до Будапеща. И надава вик всеки път, когато стрелката допре цифрата 150.

„Жив да си, Жоро, е те тоя трамвай не го видех!“

Реален случай. Репликата е отправена от прабаба ми към баща ми, който шофира и спира, за да пропусне трамвай.

„ОП, ОП, ОП“

Очевидно си се доближил твърде много до друга кола. Живият парктроник се включва с нотка на хистерия.

„Гледай, гледай!“

Докато лавираш между колите, пред очите ти бива набутан смартфон, на който върви видео с котка, която бие куче.

„По-леко де, все пак возиш дете, нали не искаш да си счупи врата?!?“

Да, ако возиш само възрастни може да караш с 230 по Цариградско. Ако возиш дете обаче, което месец преди абитуриентския си бал още седи на детското столче, трябва да спираш преди да минеш през легнал полицай.

„Крачето ти май е все на съединителя, нали знаеш, че така се износва много бързо феродовият диск „

Мъжът ти. Гледа ти в краката, докато шофираш. Необходимо е да обясняваш какво правиш с тях 60 секунди в минутата. Искаш да спреш колата, да ги увиеш около врата му и да стискаш, да стискаш…

 „Може ли да спреш климатика?“

Навън е 43 градуса, но зиморничавият пътник отзад се увива в шалове, трепери, подкашля демонстративно и мрънка, че ще получи фациалис.

„Айде да пуснеш климатика малко“

Навън е 15 градуса, караш на отворен прозорец и дишаш с удоволствие. На някой обаче му хрумва, че жегата е адска и трябва да бичи климатик.

„Може ли да намалим музиката, че отзад се чува много силно“

Караш нова кола с аудиосистема BOSE и искаш да слушаш 100 кила до дупка. Всеки звук по-силен от латерна обаче срива майка ти.

„Може ли да спрем на някоя бензиностанция, че нещо пак ми се пишка?“

Жената. 5 минути след като сте тръгнали. Въпросът се задава на всеки 20.

„Нещо ми стана лошо, може ли да спреш за…“…изречението прелива в звука на стомашно съдържимо, изливащо се върху кожената каросерия.

„Може ли малко по-бързо да караш, че закъсняваме…“

„Може ли малко по-бавно да караш, че ми става лошо…“

А МОЖЕ ЛИ ДА МЛЪКНЕТЕ ВСИЧКИ И ДА СИ КАРАМ НА СПОКОЙСТВИЕ?

 
 

Наградите Еми 2017: най-добрите на Chronicle.bg

| от |

Само няколко часа ни делят от най-голямото телевизионно събитие на годината – Наградите Еми.

Въпреки отсъствието на „Игра на тронове“ тази година, битката довечера ще бъде оспорвана. Годината беше повече от успешна по отношение на сериали и всички големи платформи изглеждат като сериозни претенденти за статуетка.  Изненади няма да липсват – знаем, че това е коронният номер на тези награди.

А вие очаквате ли наградите Еми. Защото ние да – и то с огромно нетърпение. Може да не сме критици, нито мнението ни да има някаква тежест, но си имаме своите фаворити. Кои са те, можете да видите в галерията горе. А после кажете дали сте съгласни с нас.

 
 

Грета Гарбо: „Искам да бъда сама.“

| от |

Пренасяме се в 20-те години на ХХ век. Холивуд. Фабриката за мечти е млада и могъща. Създава илюзията, че всичко е постижимо, а Америка е мястото, където мечтите се сбъдват.

Системата на звездата е във вихъра си и ще остане така още три десетилетия. Актрисите не са актриси – те са кукли, изровени от различни краища на страната (или чужбина), обикновено са непривлекателни, но фотогенични. Машината ги примамва с обещания за бляскав живот и ги слага на конвейера. Коса, мигли, вежди, нос, устни, скули, зъби, крака, ръце, подходящо осветление, скъпи тоалети, тонове грим и звездата е родена. Изключенията от това правило в началните години са малко, но дори те са изфабрикувани.

"Anna Christie" Film Still
Getty Images

През 1924 г. едно шведско момиче на 19 години пристига в Америка със своя любим. Грета Гарбо и Моше Стилер са успешни актриса и режисьор в родната Швеция, но идват да търсят шанса си в Холивуд. Грета е стеснителна, леко пълна, с огромни крака. Но дори Луи Б. Майер вижда онова, което след години ще плени света, и я наема в студиото си – MGM. Така се ражда звездата на една от легендите на киното – Грета Лувиса Густафсон или просто Грета Гарбо.

Конвейерът не прощава и на нея – диети, пластични намеси, без кадри в цял ръст, подходящ оператор, който да покаже само хубава й страна. Но най-голяма роля в създаването на Грета Гарбо имат пиарите на MGM. Едва ли има друга актриса, чийто път да е до такава степен определян от машината на рекламата. Тя иска да играе. Нищо друго. Иска да въздейства, да се пробва в големите роли, които десетилетия преди нея играе Сара Бернар. Но всичко това си има цена. Отделът по реклама на филмовото студио бълва клюки за нея непрестанно – с кой актьор ходи, какво прави, всичко. Това се отразява благоприятно на предстоящия филм. И малко по малко я смазва.

Не можем да опишем Грета Гарбо. Може би никой не може. Тук говорим за жена, която всеки приема по своя начин. Винаги можем да я вкараме в рамки като ослепително красива, нежна, съблазнителна, сексапилна, с разкошни сини очи, дълбок глас, но същинското е различно за всеки един от нас. Не можеш да го разбереш, ако не си запознати с историята й. С първите години в бедния стокхолмски квартал, с истерична майка и баща пияница, със самотата й, с любовта й към Моше и раздялата с него, с копнежа за безвъзвратно отнетото лично пространство. В множеството афери с мъже и с жени, в перфекционизма, който никой от нас не може да постигне. Грета Гарбо е океан, който можеш да опознаеш само ако се гмурнеш в него. Ако разбереш историята зад целулоидните снимки, продукт на Системата на звездата.

'Two-Faced Woman' Film Still
Getty Images

Кариерата на Грета Гарбо приключва, когато тя е на 36 години. 17 години са изминали откакто слиза на пристанището в Ню Йорк. Заснела е десетки филми, изиграла е ролите на Ана Кристи, Ана Каренина, Маргьорит Готие („Дамата с камелиите“), Кралица Кристина, Мата Хари и редица други. Получава три номинации за Оскар, не печели нито веднъж. През 1956 г. Става най-младата актриса удостоена с Оскар за цялостно творчество ( на 51 години), отказва да присъства на церемонията.

Никога няма да разберем защо тя внезапно прекъсва кариерата си, след като филмът „Жена с две лица“ получава лоши отзиви от критиците и публиката. Фактът е, че след него Грета Гарбо спира да бъде част от Системата на Холивуд. Точно като своята героиня в „Гранд хотел“, Грузинская, която казва: „Искам да бъда сама“, така прави и актрисата. Оттегля се напълно от публичния живот. Заживява в Ню Йорк, в огромния си апартамент. Инвестира парите си и умножава състоянието си, пътува, има отношения, за които никой не знае, носят се само слухове.

Грета Гарбо е от онези икони, от които и до днес можем да се учим. Този текст няма за цел да разкаже нейната история. Той само насочва една малка светлина към една от забравените велики личности на киното, която може да ни каже много и да ни научи на много. Ако това се случи поне за един от читателите тук, то значи има смисъл от него.

 
 

Кои са номинираните за Националната литературна награда на САЩ?

| от |

Дженифър Игън и Джесмин Уорд са включени в дългия списък за Националната литературна награда на САЩ, съобщи Асошиейтед прес.

Националната литературна фондация на САЩ оповести 10 номинирани за приза за белетристика, след като по-рано станаха известни също номинираните за наградите за поезия, младежка литература и документалистика. Краткият списък, включващ 5 номинирани, във всяка категория ще бъде обявен на 4 октомври, а победителите – на 15 ноември на церемония в Манхатън.

„Манхатън бийч“ на Игън е първият й роман, откакто „Посещение на взвод наемни убийци“ й донесе награда „Пулицър“, докато „Sing, Unburied, Sing“ е първата книга на Уорд, откакто тя спечели Националната литературна награда на САЩ със „Спасете костите“.

Сред остталите номинирани за наградата за белетристика са Елиът Акерман за „Dark at the Crossing“, Шармейн Крейг за „Госпожица Бурма“ и Мин Цзин Ли за „Пачинко“.