BAPRA Bright Awards и Sofia PR Summit 2014

| от |

За първи път Българска асоциация на ПР агенциите (БАПРА) организира регионален ПР форум – Sofia PR Summit, в рамките на годишния ПР конкурс BAPRA Bright Awards.
Първото издание на Sofia PR Summit ще се проведе  днес – 13 май 2014, в столичния Кемпински хотел Зографски, зала КИОТО. Форумът ще събере на едно място комуникационни експерти от България, Сърбия, Австрия и Белгия, съобщават организаторите. В него специалистите ще споделят добри практики, идеи и актуални възгледи, както и ще обсъдят ключови тенденции в съвременните корпоративни комуникации.
Основният фокус на форума е темата “ПР в социалната ера: тенденции и възможности”. В рамките на събитието ще се проведат два дискусионни панела на тема „ПР и реклама – сътрудничество или разцепление“ и „ПР – бизнес, професия или манипулация“.
Sofia PR Summit се провежда със съдействието на Световния комуникационен форум – Давос.

BAPRA-logo-2014

С гостите в студиото на “Денят започва” по БНТ1, Николай Неделчев, председател на БАПРА, и Андрю Джонсън, изтъкнат специалист по ПР, разговаряха за тазгодишния фестивал за най-добрите PR кампании.

„Моето познание за българския пи ар се влияе до голяма степен от наградите. Голямо е развитието в уменията и в професионализма, както и в приложението на социалните медии“, така обобщи впечатленията си от българските пи ар специалисти Андрю Джонсън. Г-н Джонсън каза, че това, което журито ще търси е кампания, която комуникира и говори нещо на хората. Защо един човек би искал да чуе конкретното послание. Качеството на посланието е от съществено значение.

Николай Неделчев подчерта, че тази година участват 86 проекта. 20 ПР агенции и 6 фирми и неправителствени организации се включиха в тазгодишния фестивал. Всички предложения се журират от чуждестранни експерти, посочи той. Категориите, в които се състезават проектите са кампания за устойчиво развитие, комуникационна кампания на годината, специално събитие, иновативна кампания, кампания, реализирана от вътрешен пи ар отдел, и агенция на годината.

BAPRA Bright Awards 2014отличава най-успешните и иновативни ПР кампании, осъществени от ПР агенциите и корпоративните комуникационни отдели в България.

Целта на тази инициатива е да бъдат насърчени и популяризирани постижения в сферата на комуникациите у нас.

Критериите за оценка: са изключително насочени към иновативността на кампаниите, както и към ефективното достигане на първоначално заложените резултати.

История: учредени през 2010 г.; много бързо се утвърдиха като единственият форум у нас, който дава възможност на ПР професионалистите да сравнят своите постижения със световната ПР практика. Всяка година изцяло международно жури оценява най-успешните ПР кампании в България.

Участват: 86 кампании, подадени от 20 агенции и 6 компании и организации.

Отчита се повишен ръст в броя на подадените заявки в размер на 7% в сравнение с миналата година.

Победителите ще бъдат обявени на официална церемония на 13 май 2014 г. в Кемпински хотел Зографски София от 19:00 часа.

Тази година най-голяма конкуренция има в категориите „Кампания за устойчиво развитие“, „Комуникационна кампания на годината“, „Иновативна кампания“ и „Специално събитие“. Броят на съревноваващите се проекти по категории са:

  • Категория „Кампания за устойчиво развитие“ – 19 кампании;
  • Категория „Комуникационна кампания на годината“ – 19 кампании;
  • Категория „Специално събитие“ – 18 проекта;
  • Категория „Иновативна кампания“ – 13 кампании;
  • Категория „Кампания, реализирана от вътрешен ПР отдел“ – 6 кампании;
  • Категория „Кампания, реализирана в публичния сектор“ – 5 кампании;(миналата година са участвали само 3 кампании в тази категория)
  • Категория „Агенция на годината“ – 6 агенции;

Тази година 20-членно жури оценява най-успешните ПР кампании в България. Всички членове на журито са световно признати ПР и комуникационни експерти от цял свят. Председател на журито тази година е г-н Дейвид Галахър, президент на Световната ПР организация (ICCO) и миналогодишният председател на журито в PR Lions, в рамките на международния фестивал за креативност Cannes Lions. Сред другите членове – Андрю Джонсън. Журира категориите – „Кампания, реализирана от вътрешен ПР отдел“ и „Кампания, реализирана в публичния сектор“.

Изборът на победителите е напълно конфиденциален, като всеки член на журито оценява самостоятелно постъпилите кандидатури в дадена категория.

Всички други членове на журито могат да бъдат видяни на сайта на БАПРА – www.bapra.bg;

Sofia PR Summit 2014 – Първият регинален ПР форум, който Българска асоциация организира в рамките на годишните ПР награди BAPRA Bright Awards Sofia

Фокус: „ПР-ът в социалната ера: тенденции и възможности“

Идеята: да съберем на едно място изтъкнати ПР и комуникационни специалисти от региона на Източна Европа и Балканите, които да споделят добри практики, идеи и актуални възгледи, както и ще обсъдят ключови тенденции в съвременните корпоративни комуникации.

Тази година имаме участници от България, Сърбия, Австрия и Белгия.

Целта: Sofia PR Summit да се утвърди като платформа, даваща възможност за дискусия и извеждане на ключови тенденции и нови стратегии в индустрията в Източна Европа и Балканите. Събитието предлага благоприятна среда за установяване и поддържане на ползотворни бизнес възможности за всички участници

Ключови лектори:

Жюстин Томс, експерт в областта на онлайн медиите, маркетинга и ПР. Тя ще направи въведение в темата за ПР в социалната ера;

Андрю Джонсън, управляващ директор и партньор в Havas Public Affairs, Брюксел. Той ще говори по темата:  “Пъблик афеърс – аспект на ПР дейността и практиката за използване на социалните медии в тази област в Брюксел”.

Панелни дикусии:

1-ви панел „ПР и реклама – синергия или строго разделение“, 15:15– 16:00;

Панелисти:

Юрген Ганголи (Jurgen Gangoly), член на Управителния съвет на Австрийската ПР асоциация (PRVA) и управляващ директор на австрийската ПР агенция The Skills Group, филиал на FleishmanHillard International Communications;

Мая Герасимова, Маркетинг директор, Девин АД;

Ваня Бабанин, Ръководител на отдел „ПР и Корпоративни комуникации“, Балкан Стар и Регионален координатор на Европейската асоциация на комуникационните директори (EACD);

Милин Джалалиев, управител в Saatchi&Saachti, България;

Мартин Милиев,мениджър „Проекти“ в Персептика, България;

Максим Бехар – модератор

 

2-ри панел „ПР – бизнес, професия или манипулация“, 16:30 – 17:10.

Панелисти:

Теодора Борисова, мениджър „Пъблик афеърс“ в Солвей България;

Велислава Попова, главен редактор, Dnevnik.bg

Срба Йованович (Srba Jovanovic), регионален мениджър на Action Global Communication, Сърбия;

Деница Сачевамодератор

 
 

Как да подобрим качеството на съня си

| от |

Експерт по фън шуй съветва да покрием огледалото в спалнята си или да го премахнем, за да се радваме на по-здрав сън, съобщи в. „Дейли мирър“.

Аманда Гиби Питърс е консултант по фън шуй в Далас, щата Тексас. Тя съветва хората с проблеми при заспиване да изпробват този малък трик в обзавеждането на стаята. Според нея огледалата са много вредни за съня и затова е добре да ги заместим с голяма картина или друг вид декорация.

Ако не можете да живеете без огледало в спалнята си, то поне го окачете на стена, която не е срещу леглото, съветва Питърс.

Според принципите на фън шуй съществува силна връзка между огледалата и лошата енергия, като те я отразяват и не позволяват на човека, лежащ в посоката на разпространението й, да заспи.

 
 

Любопитни факти за хобитите

| от |

Преди 80 години на днешна дата книгата „Хобитът“ на известния британски писател Дж. Р. Р. Толкин е публикувана за първи път. По случай годишнината в. „Дейли експрес“ предлага няколко любопитни факта за хобитите:

– В средата на 19-и век думата „хобит“ или „хобет“ означава кошница за съхранение на семена за посев или мярка от 2,5 бушела (мярка за зърнени храни).

– В значението, използвано от Толкин, хобит е „строител на дупка“ или „обитател на дупка“.

– Хобит се използва и като прякор на изчезналия човешки вид Хомо флоресиенсис, останки от който са открити на индонезийския остров Флорес през 2003 г. Представителите на вида са били с ръст около 1 метър, необичайно малки глави и мозък с размер като този на шимпанзетата.

– В творбата на Толкин липсват женски персонажи. Единствената жена хобит, която се споменава, е Беладона Тук.

– Според писателя хобитите са били пристрастени към яденето на гъби.

– Хобитите на Толкин, наричани също полуръстове, са високи около 90 сантиметра и имат космати крака, но никога не си пускат бради.

– За първия филм от трилогията „Хобит“ на новозеландския режисьор Питър Джаксън са изработени общо 263 бради.

– За изобилието от перуки в продукцията се е наложило да бъдат закупени 60-80 килограма косми от як – цялото налично по това време количество от продукта във Великобритания.

– Първото португалско издание на „Хобитът“ е озаглавено „Гномът“.

 
 

“Kingsman: Златният кръг“ е тук и Слава Богу!

| от |

 Все още е рано да говорим за хубавото кино, което ни предстои да видим и което, в крайна сметка, ще се бори за престижни награди, но първите студени подухвания и листата по земята говорят на върлия киноман, че по-доброто идва и той може да си отдъхне.

Летните заглавия се провалиха не само финансово, но и чисто творчески в очите на хората, които обичат кино. Простите неща като забавата, добрият сюжет и интересните персонажи бяха натикани някъде в ъгъла, за сметка на бомбастик ефекти, много силни саундтраци и мерене на пишки откъм тъпи сюжети. Дори епичното чудо „Дюнкерк“ трудно успя да измие срама от неприятното кино, на което бедният зрител беше подложен многократно през изминалите няколко месеца.

Есента е предвестник, че по-добрите истории предстоят да бъдат разказани. Кината ще се пълнят с истории, страхотии, добри актьори и крайности, които могат да шокират някои, но ще бъдат запомнени.

Kingsman: Златният кръгне е заглавие, което ще ви шокира или ужаси и не това е неговата цел. Тя е по-скоро да ви забавлява и умело да отмие срама на летните си събратя и той го прави на няколко доста прилични нива.

Британската шрионска комедия е логично продължение на своята първа част от 2014 година. Тогава „Kingsman“ прави приличен боксофис по света и има доста приятен успех, както сред критиците, така и сред обикновените зрители, но не и у нас. Тук той минава незабелязано от повечето, въпреки наличието на първосигнални знаци за комерсиален успех, каквито са Колин Фърт, Марк Стронг, Самюел Л. Джаксън и ефектите.

Слава богу, че световното кино не се влияе от родния пазар, така че „Kingsman“ получава своята втора част три години по-късно. И тя е толкова забавна, цветна и крещяща, колкото трябва да бъде.

Адаптация по комикс, „Kingsman“ няма никакви претенции, че ще е киното, което ще се хареса на всеки. Той разполага с няколко ключови елемента, които могат да ви допаднат обаче – има хубави ефекти, много звезди, готин саундтрак и боже, великолепно чувство за хумор, което понякога минава границите на добрия вкус, но по онзи начин, по който само британците могат да го направят.

Ако не сте гледали първата част е редно да си я причините и няма да съжалявате нито за миг. „Kingsman“ е забавното guilty pleasure вълнение, което ще ви оправи деня. Историята разказва за тайни служби във Великобритания, маскирани като скъпа марка за мъжки дрехи, които се борят с голямото зло, за което обикновения гражданин няма и идея.

Както се очаква от филм адаптиращ комикс всичко вътре е хипербола. Злодеите са почти всесилни и доста ненормални, ефектите са много, а супер агентите са толкова супер, че дори Спайдърмен ще се срамува пред тях. В центъра на цялата тази епохална цветна британска истерия стои великолепният Колин Фърт, за когото са измислени добрите смокинги и перфектните маниери.

Той е най-добрият таен агент, който вербува млад келеш и го превръща в джентълмен, който може да ти направи чай и да те убие с чадър в рамките на пет минути, и не непременно в този ред.

Втората част на комиксовото удоволствие логично е продължение на първата част. Тоест, ако не сте гледали „Kingsman 1вероятността да не разберете „Kingsman 2е много голяма, затова препоръчвам неговото гледане в прилични дози в някой следобед.

Във втората част на тази великолепна поредица, която може да продължи колкото си иска и има вероятност да е феномен след комиксовите адаптации и да не омръзне, голяма част от сюжетните линии заплетени в първата част се разплитат и се заплитат нови.

Kingsman са унищожени, за да могат да потърсят помощ от своите американски събратя – чаровни реднеци предвождани гордо от Джеф Бриджис и с антураж от Чанинг Тейтъм и Педро Паскал. В компанията на младото британско секси бижу Тайрън Еджъртън и Марк Стронг те се впускат в неравна битка срещу новото всемогъщо зло в лицето на ухилената до уши Джулиан Мур, която буквално може да те направи на кайма и да те изпече.

Към цялата тази палитра от приятни хора събрани на едно място, добавяме и щипка от Колин Фърт, Хали Бери, Попи Делевин и гост участието на сър Елтън Джон в ролята на сър Елтън Джон.

Kingsman: Златният кръге забавното бижу в ранния есенен киноафиш, което има чувство за хумор на интелигентен простак, шокиращо добри ефекти – благодарение на чудесния Матю Вон, на когото дължим и чудния Kick-Ass, готин сюжет, чувство за хумор, чувство за мярка и достатъчно кръв, за да задоволи и най-претенциозните от вас. Изобретателността и бързината, с която „Kingsman“ убива своите персонажи е наистина трогателна и ще допадне на повечето зрители с афинитет към насилие и сарказъм.

Kingsman: Златният кръге онова, което може да си причините на кино и няма да съжалявате в нито един от двата часа, които ще прекарате там. Да, „Kingsman: Златният кръге вече по кината и у нас, въпреки възможността за неуспех, и Слава Богу, иначе ще бъдем принудени да дъвчем плоски сюжети и тъпи смешки, докато падне първия сняг. А никой не иска това!

 
 

Любопитни факти за есента

| от |

По случай днешното есенно равноденствие и настъпването на астрономическата есен британският в. „Дейли експрес“ предлага няколко интересни факта за сезона:

– Всъщност и двете твърдения – за есенното равноденствие и астрономическата есен, могат да бъдат оспорени.

– Според метеоролозите есенният сезон започва в началото на септември. Според астрономите началото на есента съвпада с есенното равноденствие.

– Освен това, ако за начало на деня се приема появата на Слънцето над хоризонта, то днес денят и нощта не са с еднаква продължителност. Денонощието с равни количества слънчева светлина и мрак е било преди около десетина дни.

– При равноденствие оста на въртене на Земята сочи директно към Слънцето.

– В историята на наградите „Оскар“ филм с думата „есен“ в заглавието никога не е печелил най-престижното киноотличие. Пролетта, лятото и зимата са „удостоявани“ с приза по веднъж.

– Нивата на човешкия хормон тестостерон са най-високи през есента – наследство от древните инстинкти за размножаване.

– Изследване е установило, че най-голяма вероятност да доживеят до 100-годишна възраст има за бебетата, родени през есента.

– Според друго проучване жените губят най-много коса през есенния сезон.

– До около 1500 г. есента е била наричана жътва.

– Най-близкото пълнолуние до есенното равноденствие е известно като „жътвена Луна“.

– „Никой не може да усети вкуса на есенните плодове, докато още се възхищава на пролетните цветя“, е казал английският поет, есеист и критик Самюел Джонсън.