Astra получи пет звезди за безопасност

| от chronicle.bg |

Euro NCAP потвърди надеждността на всеобхватната концепция за безопасност на новия Opel Astra. В най-новите резултати от тестовете за безопасност Euro NCAP отличи Astra с максималната оценка от пет звезди.

Новият компактен хечбек модел с пет врати на Opel е постигнал високи оценки във всяка от категориите на теста – защита на възрастните пътници, защита на децата в купето, защита на пешеходците и системи, подпомагащи водача за повишаване на безопасността.

Стабилната пътническа клетка на каросерията е конструирана така, че да претърпи възможно най-малки деформации и да осигури максимално жизнено пространство за водача и пътниците в случай на катастрофа. С цел неутрализиране на енергията на удара в случай на инцидент на пътя, в предната, задната и страничните части на пътническата клетка са разположени деформационни зони, които променят формата си по определен начин и осигуряват защита, поглъщайки контролирано енергията на сблъсъка.

В пътническото пространство на новата Astra се използва тристепенен подход на задействане на системата от предпазни въздушни възглавници, включваща фронтални и странични за защита в областта на таза и гръдния кош въздушни възглавници за водача и пътника до него, както и пълноразмерни странични въздушни завеси за защита на главите на водача и пътниците на първия и втория ред седалки. В съчетание с модерните устройства за притягане и ограничаване на усилието в предпазните колани, монтирани директно към каросерията, разположените на седалките механизми за притягане на колана в областта на скута и вградените в конструкцията на долната част на седалките „anti-submarining” прегради за предотвратяване на „гмуркането” на тялото под предпазния колан при внезапен сблъсък, новото поколение на Astra гарантира максимална защита на пътниците и ограничава потенциалната опасност от травми и наранявания.

Системата за предупреждение при неволно напускане на лентата за движение LDW (Lane Departure Warning) с функцията за активно подпомагане за поддържане на лентата LKA (Lane Keep Assist) не само сигнализира на водача за появата на опасност, но използва и лек тласък във волана за коригиране на траекторията в случай, че новата Astra започне да напусне лентата. Челните удари могат да бъдат предотвратени или последствията от тях намалени с помощта на режима на самостоятелно аварийно спиране AEB (Automаted Emergency Braking), функцията за увеличаване на налягането в спирачната система IBA (Integrated Brake Assist), предупреждението за потенциален сблъсък отпред FCA (Forward Collision Alert) и индикатора за дистанцията до движещото се отпред превозно средство FDI (Following Distance Indication).

Системата за предупреждение за предстоящ сблъсък е оптимирирана с помощта на редица примигващи червени LED светлини, чиято светлина се отразява върху челното стъкло в непосредственото зрително поле на водача в случаите, в които разстоянието до движещото се отпред превозно средство намалее под определена граница и е налице непосредствена опасност за сблъсък. Данните за работата на всички тези системи се осигуряват от единичната (моно) видеокамера на новата Astra, разположена в горната част на челното стъкло. Новото поколение на Astra е първият компактен модел на масов производител, използващ моно камера, както и първият автомобил в гамата на Opel, предлагащ подпомагане на спирачния процес на основата на данни, получени единствено от камерата.

Системите за активна безопасност и подпомагане на водача в новата Astra се допълват и от функцията за предупреждение за опасност в страничните „мъртви ъгли” SBSA (Side Blind Spot Alert), която използва ултразвуковите сензори на системата за паркиране Park Assist, за да предупреждава водача за скрити опасности при смяна на лентите за движение, изпреварване или при движение по завои и матричните IntelliLux LED® предни светлини. Tази авангардна светлинна технология адаптира автоматично работата на предните светлини в зависимост от актуалната пътна обстановка и предлага най-доброто възможно осветяване на пътното платно във всеки момент.

В допълнение към защитата за водача, пътниците и другите участници в движението, новото поколение на Astra предлага „петзвездна” безопасност и за свидетелството за управление, контролния талон и банковата сметка на водача. Функцията за разпознаване на пътни знаци TSA (Traffic Sign Assist) cледи непрекъснато данните, предоставени от моно видеокамерата и сравнява картината с информацията от навигацията на вградената инфоразвлекателна система Navi 900 Intellilink. След това знаците за ограничение на скоростта се показват на централния блок контролни прибори пред водача, намалявайки опасността от глоби за превишаване на позволената скорост на движение.

 
 

Защо плачат жените и мъжете

| от chronicle.bg |

Едва ли е изненадващо за някого, че жените плачат повече през съзнателния си живот от мъжете. Представителите на силния пол обаче по-рядко се свенят да ронят сълзи пред други хора, пише в. „Дейли експрес“, позовавайки се на резултатите от британско проучване.

Допитването по поръчка на производителите на капки за очи Hycosan Fresh e обхванало 2000 души. Резултатите показват, че жените плачат 4680 пъти през съзнателния си живот – два пъти повече от мъжете.

Тъжни книги или филми, умора или скандали с партньора карат средностатистическата представителка на нежния пол да рони сълзи шест пъти в месеца. Това се равнява на 72 пъти годишно. За сравнение – на мъжете се случва да плачат само три пъти в месеца.

Интересното обаче е, че представителите на силния пол не се свенят да показват слабост пред други хора – 40 процента от тях казват, че това не ги притеснява, в сравнение с една трета от жените.

Проучването потвърждава още, че дамите са „големи ревли“, които плачат често или ронят сълзи за дребни неща.
Мъжете от друга страна не само не се срамуват да плачат „пред публика“ – 30 процента от тях изобщо не крият, че очите им често се насълзяват.

Анкетата разкрива още, че представителките на нежния пол са по-склонни да плачат от щастие – 40 процента срещу едва 24 процента от мъжете.

И докато 64 процента от жените признават, че често им се случва да ронят сълзи без причина, само 30 процента от мъжете споделят същото.

Въпреки че не се свенят да плачат пред други хора, само 44 процента от мъжете, участвали в анкетата, споделят, че им се е случвало срещу внушителните 80 процента от жените.

Участниците в допитването най-често се притесняват да плачат пред колеги, началници и непознати. Близо десет на сто обаче признават, че ги е срам да показват подобна слабост пред партньорите си.

 

Основните причини, които подтикват жените да плачат:

1. Тъжен филм, книга или телевизионна програма

2. Тъжни моменти или спомени

3. Погребения

4. Мъка

5. Тревога или страх

6. Щастливи моменти или спомени

7. Умора

8. Болка или дискомфорт

9. Скандали с партньора

10. Гордост от децата

Основните причини, поради които плачат мъжете:

1. Тъжни моменти или спомени

2. Тъжен филм, книга или телевизионна програма

3. Погребения

4. Мъка

5. Щастливи моменти или спомени

6. Болка или дискомфорт

7. Тревога или страх

8. Скандали с партньорката

9. Възпалени очи

10. Умора.

 
 

80 години от първата публикация на „Хобитът“!

| от chronicle.bg |

Днес се навършват 80 години от първата публикация на книгата „Хобитът“ на известния британски писател Джон Роналд Руел Толкин.

Той е известен не само като писател в жанра фентъзи, но и като поет, преводач, лингвист и филолог. Възпитан е в строги католически традиции и получава блестящо образование. През 1915 г. завършва колежа Ексетър към Оксфордския университет, където изучава английски език и литература. По-късно Толкин взима участие в Първата световна война, по-специално в сраженията край река Сома през 1916 г., преди да бъде демобилизиран през 1920 г. През 1925 г. става преподавател по англосаксонски език и литература в колежа Пембрук към Оксфордския университет, където си спечелва репутация на един от най-добрите филолози на своето време.

Успоредно с педагогическата и изследователската си работа пише стихове и проза. Книгите му стават класически образци в жанра фентъзи. Освен това Толкин създава няколко изкуствени езика, сред които куеня (език на висшите елфи), синдарин (език на сивите елфи), хуздул (таен език на гномите). Приживе са публикувани над 10 негови романа, повести, разкази и поеми, много стихотворения и редица трудове в сферата на езикознанието. Много други негови творби са публикувани след смъртта му.

толкин

Първото издание на „Хобитът“ е публикувано от издателство „Джордж Алън и Ънуин“ на 21 септември 1937 г. с тираж 1500 екземпляра.

Всички илюстрации и карти в книгата са дело на Толкин. Тя получава положителни отзиви от критиката и първият тираж е разпродаден до декември същата година. Затова в края на 1937 г. излиза от печат втори тираж на книгата. През 1951 г. тя е преиздадена, тъй като Толкин искал да я адаптира като предистория към трилогията „Властелинът на пръстените“, над която работил от 1937 г. до 1949 г. Впоследствие книгата е преиздадена през 1966 г., 1978 г. и 1995 г.

„Хобитът“ е първата от публикуваните книги на писателя, в които действието се развива в Средната земя – част от измисления от Толкин свят, населен с хора, хобити, гноми и елфи, орки и гоблини. Повечето от тези същества се срещат в западноевропейската митология и творбите на други писатели, но хобитите са измислени от Толкин. Въпреки привичките на своя народ, главният герой Билбо Бегинс се отправя на дълго и изпълнено с опасности пътешествие в компанията на гноми, за да помогне да им бъдат върнати съкровища, които дракони са откраднали от тях.

Книгата, която първоначално била замислена като произведение за деца, станала много популярна сред читатели на различна възраст. Преведена е на над 40 езика. „Хобитът“ е с важен принос за развитието на жанра фентъзи, а Толкин е повлиял върху творчеството на редица други писатели в същия жанр.

 
 

Британско семейство посрещна 20-ото си дете

| от chronicle.bg |

Сю и Ноел Радфорд обявиха раждането на 20-ото си дете, което затвърди статута им на най-многобройното британско семейство, съобщи АФП.

Арчи, 11-ият син на семейството, се е родил тази седмица. Майката е на 42 години, а бащата – на 46.

„Казвахме си, че искаме три деца. След това ни стана приятно да има малчугани около нас и продължихме – обясни Ноел пред в. „Сън“. – Пристрастихме се, страхотно е.“

Двойката обаче каза, че не иска повече деца.

Сю и Ноел са били изоставени при раждането си и след това осиновени. Първото им дете се родило, когато Сю била на 14 години. Четири години по-късно сключили брак.

Семейството има собствена хлебарница. Те живеят в къща с десет стаи. Придвижват се с миниван с 15 места. Вече имат трима внуци от най-голямата си дъщеря Софи, която е на 23 години.

 
 

Най-зле облечените на наградите Emmy 2017

| от chronicle.bg |

На тазгодишните награди Emmy имаше страхотни тоалети. И дамите, и господата се представиха страхотно!

Не всички обаче. Почти всички, но не всички. 

Някои от звездите рискуваха, стреляха, но удариха греда, удариха на камък, а някои направо удариха гредата с камък.

Първоначално не искахме да засягаме темата, за да не ни се обиди Хайди Клум, когато прочете. Но очевидно издържахме само 2 дни. Просто не може така!

Заповядайте някои от нашите мнения за някои от тоалетите, минали по червения килим на наградите Emmy 2017.