Антруските санкции удрят по прибалтийските страни

| от |

9flag_rf-632x400_jd (1)

Санкциите против Русия вече се отразяват върху икономиката на прибалтийските страни. След кризата от 2008 година едва набелязалият се икономически растеж е отново под заплаха.

Затварят се пазари за пласмент на продукция, съществено намалява транзитът на руски товари. Част от предприятията са принудени да съкращават персонала, някои изобщо се затварят.

Развитието на икономиката в прибалтийските републики директно зависи и ще зависи от Русия. Прибалтика остава транзитна зона за Русия, въпреки влизането на Естония, Латвия и Литва в антируски военни блокове и западни съюзи. Последните санкции на Европейския съюз против Русия вече удариха по тях. Повечето товари, пътуващи през пристанищата в Рига, Талин и Вентспилс, са руски. Премиерът на Литва призна, че в пристанището на Клайпеда спря износът и вносът в Русия, а това са близо един милион тона товари. Освен работниците на пристанищата, сериозно се замислиха и превозвачите, зависимостта на които от транзита достига чак до 80%. Латвийската железница практически изцяло е заета с обслужване на руски транзитни товари.

В тежко положение се оказаха и други отрасли. Делът на износа на хранителните стоки за Русия в Литва е примерно 30%, в Латвия – близо 45%. Сега стокооборотът съществено намалява, което кара мнозина предприемачи да съкращават мощностите и да уволняват работниците. В Латвия, по някои оценки, може да става дума за съкращаване на обема за износ с 20%.

Повечето предприемачи са на мнение, че тези действия могат да разрушат дребния и средния бизнес, който и без това преживява тежки времена. В обществото все по-често звучи раздразнение, казва бившият ръководител на Конфедерацията на работодателите на Латвия Елина Егле:

- Мисля, че в момента следва да защитаваме своите интереси, а своите икономически връзки да ги пазим. За повечето страни от Европейския съюз Русия не е съседка и не е толкова важен икономически партньор, както за Латвия.

Сериозно се разтревожиха и инвеститорите. Въпреки че прибалтийският елит обича да говори за европейски ценности, европейска интеграция и помощта на Европа в развитието на тези страни, но официалните данни неумолимо сочат, че най-много пари в Прибалтика влагат все пак руснаците. Същото положение се наблюдава и на пазара за недвижимост. Ако добавим и туристическия бизнес, картината ще изглежда съвсем тъжно.
Гласът на Русия

 
 

7 града, които трябва да посетите през есента

| от chronicle.bg |

Есента е най-красивият сезон за пътуване. Шарените листа, умиращото слънце, светлината...всичко в есента е толкова красиво, че чак боли.

Поради някаква причина тя не е най-популярния сезон туристически, което я прави още по-подходяща за пътуване.

В галерията сме подготвили 7 града по наш избор, които е добре да посетите през октомври и ноември. Единият е български…и никога няма да познаете кой е.

 
 

Polestar представи първия си модел – Polestar 1

| от chronicle.bg |

Пърформанс марката на Volvo Car Group – Polestar, представи първия си модел – Polestar 1, и подчерта бъдещите си планове да се наложи на пазара като самостоятелен бранд електрифицирани автомобили. Polestar потвърди информацията за първите три модела, които ще се произвеждат в нов център в Китай и ще наложат нови стандарти в индустрията на пърформанс автомобилите.

Първият самостоятелен модел на Polestar – Polestar 1 с внушителните 600 к.с., ще бъде пуснат в производство в средата на 2019 г. Това става възможно благодарение на Volvo Car Group, които подкрепят бранда да ускори процесите на проектиране и производство на продуктите си.

Polestar 1 е GT купе с 2 врати, 2+2 места и комбинирано задвижване от електрически двигател и двигател с вътрешно горене, със 150 км електрически пробег – това е най-дългият пробег в изцяло електрически режим, в сравнение с всеки друг хибрид на пазара в момента. С мощност от 600 к.с. и 1000 Нм въртящ момент, Polestar 1 се позиционира стабилно в сегмента на пърформанс автомобилите. Платформата на Polestar 1 е създадена на основата на Volvo Scalable Platform Architecture (SPA), но 50% от нея е нова и специално разработена от инженерите на Polestar.

Exterior_rear_high

Polestar 1 е първият модел, създаден по изцяло нова, водеща в класа технология на шасито Öhlins Continuously Controlled Electronic Suspension (CESi), разработена на основата на въглеродни влакна, които подобряват усукването с 45% и намаляват теглото и центъра на тежестта на автомобила. Освен това, Polestar 1 използва двойна електрическа задна ос за въртящия момент, която осигурява прецизно ускорение на всяко колело, максимално сцепление на пътя и запазване на скоростта при завиване.

Exterior_location_high

Polestar 1 ще се произвежда в специално изградения за целта, модерен и високо технологичен център в Чънду, Китай. Очаква се строежът на производствения център да бъде завършен в средата на 2018 г. Автомобилите на Polestar ще се поръчват изцяло онлайн и ще се предлагат на базата на 2 и 3-годишна абонаментна програма. Абонаментът All-inclusive ще включва нулев депозит и възможности за ползване и на други модели от гамата на Volvo и Polestar, чрез заплащане на фиксирана месечна такса.

Interior_dashboard_high

Всички бъдещи автомобили на Polestar ще бъдат с изцяло електрическо задвижване. През 2019 г. ще стартира производството на първия изцяло електрически модел на Volvo Car Group – Polestar 2. Средноразмерният електрически автомобил ще се присъедини към конкурентите на Tesla Model 3. Първата фаза от формирането на новото портфолио на Polestar ще бъде завършена от появата на по-големия електрически SUV Polestar 3, който ще придаде нов модерен израз на електрическото представяне и динамиката на шофиране.

 

 
 

Любимите ни вещици от филмите

| от chronicle.bg |

Вампирите и върколаците може и да се радват на краткотрайна популярност, но вещиците са много по-важни за поп културата, а и за живота ни.

Хелоуин е след седмица (има-няма) и затова решихме да направим галерия с любимите ни вещици. 

Разбира се, първите две дами, които ни идват наум, са Хърмаяни Грейнджър и Бъфи. Затова ще започнем с едната и ще приключим с другата.

 
 

6 брилянтни роли на Виго Мортенсен

| от chronicle.bg |

Днешният рожденик е известен американски актьор, но освен актьор, малко хорат знаят, че той е и певец, поет, художник и фотограф. Иначе казано – автентичен човек на изкуството.

Носител е на награди „Сателит“, „Британска награда за независимо кино“ и награда на „Гилдията на киноактьорите“. Номиниран е за „Оскар“, „БАФТА“, „Гоя“, два пъти е номиниран за „Златен глобус“ и пет пъти за „Сатурн“.

Този мъж е роден в Ню Йорк на днешната дата през 1958г. Майка му е американка, а баща му датчанин. Прекарва детството си в Аржентина, където баща му е мениджър в птицеферма.Когато е на 11 години родителите му се развеждат и Виго се връща с майка си в Ню Йорк, където се дипломира в университета „Сейнт Лоурънс“. Следващите две години прекарва в Европа, където сменя различни професии – шофьор на камион, продавач на цветя и работник във фабрика, преди да се завърне в Щатите и да се посвети на актьорството.

Мортенсен владее отлично английски, испански и датски, може да говори на френски и италиански и разбира шведски и норвежки.

В галерията може да видите шестте му любими наши роли. А вашите?