Ако ГЕРБ и Реформаторите не се разберат

| от |

Не е изключено след изборите България да осъмне с широка коалиция по германски модел, пише Дойче веле. Ако ГЕРБ и Реформаторите не успеят да съставят управление, тогава коалиция с БСП може да се окаже алтернатива на вакуума във властта.

Мнението е на ръководителя на софийското бюро на германската фондация „Конрад Аденауер“ д-р Марко Арндт. Пред ДВ той разви тезата, че коалиционно управление на ГЕРБ с Реформаторския блок е най-логичният и смислен вариант за излизане от кризата и захващане с болезнените реформи. Според германския експерт, разликите между двете формации са преди всичко на личностно, а не на идейно равнище. „Опитът от миналото сочи, че ДПС и националпопулистките партии не бива да бъдат включвани в правителствената коалиция. Ако се стигне до съвместно управление на ГЕРБ с Реформаторите, то трябва да бъде скрепено с много подробен коалиционен договор. Принципът е да се намерят допирните точки в програмите на коалиционните партньори и те да станат основа за действията на новото правителство“, обяснява д-р Арндт.

Шефът на софийското бюро на фондация „Аденауер“ искрено се надява, че на тези избори „българите ще се събудят“, защото трябва да бъде спряно по-нататъшното възпроизвеждане на сегашната олигархична система за управление на страната. „Влиянието на олигархичните кръгове върху политиката и икономиката с посредничеството на съдебната власт е пагубно за България. То води до размиване на правовата държава и подриване на моралните устои на обществото. А моралното обновление е дори по-нужно от формалните реформи“, посочва д-р Арндт.

Може ли някой да реши проблемите?

Белезите на задълбочаващата се криза в България са налице, продължава представителят на фондация „Аденауер“. Той се позовава на експерти, според които за стабилизирането на енергетиката и банковата система на страната ще са необходими около 6 милиарда лева, които липсват в държавния бюджет. Тази криза обаче само донякъде е следствие от световните икономически проблеми – до голяма степен тя се дължи също и на липсата на реформи в ключови области като правосъдието, енергетиката, здравеопазването и държавната администрация, смята германският експерт.

Д-р Арндт е на мнение още, че единствено с политически лостове могат да бъдат решени проблеми като тези с КТБ, енергетиката и бъдещето на руските енергийни проекти. „В Германия случаи, подобни на този с КТБ, са били решавани и чрез одържавяване, но това зависи както от размера и ролята на проблемната банка, така и от наличието на средства в хазната. България все пак няма възможностите на Германия за интервенции и българските политици трябва да преценят може ли страната да си позволи още нови задължения и в името на какво да ги поеме“. Според д-р Арндт, „Южен поток“ би могъл да стане част от европейската газова инфраструктура, стига изграждането му да бъде съобразено с европейското законодателство и европейската енергийна политика.

Накъде след изборите?

Германският експерт твърди, че освен спешните задачи във връзка с банковата и енергийната криза, новото българско управление час по-скоро трябва да се заеме с реформи на институциите и образователната система. „Без тях България ще изгуби много млади квалифицирани кадри, които сега търсят начини да емигрират. Важно е да се обърне внимание на въоръжените сили и защитата и страната да се обърне към Европа, като например ограничи и елиминира руското участие в поддържането на боеспособността на авиацията“, съветва д-р Арндт. Той също така е на мнение, че ако новото правителство обяви, обясни и поеме курс към всеобхватни реформи, българите ще го разберат и няма да протестират, защото без реформи нещата само ще се влошават, а бедността ще нараства. „Десетпроцентовото вдигане на цената на тока обаче няма никакъв смисъл без преструктуриране и промяна на правилата в енергетиката и това важи за всички останали сфери“, допълва Арндт.

И все пак България не е „Троянският кон на Русия“

Добре е България да следва политиката, която водят спрямо Русия големите страни в Европейския съюз, защото е важно Обединена Европа да говори на един глас, препоръчва представителят на фондация „Конрад Аденауер“. „Бях в Полша, когато Москва забрани вноса на полски земеделски продукти, но не чух нито един поляк да настоява за по-мека политика спрямо агресията на Русия заради това, че страната му търпи загуби“. Марко Арднт признава, че е бил приятно изненадан от откровението на българското военно министерство в първоначалната версия на „Визия 2020“, в която съвсем ясно са били формулирани новите заплахи от североизток за българската национална сигурност.

„Определението за България като „Троянския кон на Русия“ е малко пресилено. Като цяло българската политика е съзвучна с политиката на Европейския съюз. Като историк си давам сметка защо поляците и българите се различават в отношението си към Русия. Убеден съм обаче, че мнозинството от българите категорично застават зад Европейския съюз. Дори електоратът на БСП е разделен по този въпрос, сочат актуални социологически сондажи“, посочва в заключение д-р Марко Арндт от фондация „Аденауер“.

 
 

adidas Originals представя „Поколението Superstar: Емблемите от бъдещето“.

| от |

Superstar е емблематична обувка и за сезон есен/зима 2017 ще го отпразнуваме с колекцията „Поколението Superstar: Емблемите от бъдещето“.

За да уловим духа на Superstar, се съюзихме с поколение млади хора, които променят света, използвайки креативността си.

Кампанията празнува автентичността и едно ново поколение, документирано от фотографката Nadine Ijewere. В своята работа Ijewere популяризира разнообразието и мултикултурализма, представяйки различна гледна точка към красотата и идеалите за красота в процеса. Ijewere залага своята автентичност и творчество в кампания.

В кампанията се включват таланти като активистката за позитивна нагласа към тялото Barbie Ferreira и активиста по въпроса с климатичните промени Xuihtezcatl Martinez. Участват и музикални таланти като Khalif Diouf и Kiran Handhi, както и скейтбордистката Rachelle Vinberg.

 
 

Как Netflix бавно убива класическото кино?

| от |

Факт е, че онлайн стрийминг платформите ще бъдат употребявани все повече с течение на времето. У нас те може да не са масово разпространени, но и това ще се промени. Това е бавен, но неизбежен процес. Най-малкото, защото това е честният начин за гледане на филми.

Какво правим обаче, когато заплащаме за дадена услуга, но асортимента, който получаваш, е обидно малък както за сумата, която даваме, така и за пренебрегнатия културен продукт?

Всички знаем, че както казваше един обичан български журналист, нищо не започва от днес. В това число влиза и киното. Нищо не започва от днешните филми. Преди тях има хиляди заглавия, които е задължително да бъдат съхранени и разпространявани. Просто защото имат какво да ни кажат – за историята, за духа на времето, за киното като възможности, за гения на добрите режисьори, актьори и сценаристи. Говорим за класическите филми. За онези, които сте забравили или изобщо не сте гледали. А може би ако ни ги сложат една идея повече пред очите, ще ги видим.

Няма как. Ако се интересувате от класическо кино, не се обръщайте към най-голямата стрийминг платформа – няма да ги намерите там. В базата данни на Netflix няма нито един филм от 1960, 1963, 1968, 1955, 1948 … ще спрем да изброяваме. Само ще кажем: 1960: „Психо“, „Апартаментът“, „Спартакус“, 1963 – „Клеопатра“, 1955 – „Да хванеш крадец“, „На кея“. Нито един филм на Хичкок, нито едно от култовите заглавия на миналия век, които независимо дали гледате или не, са колоси, явления, гениални ленти, променящи облика на киното днес. Нищо от Серджо Леоне до Франсоа Трюфо няма да намерите в Netflix. Което малко странно при условие, че това е най-голямата стрийминг платформа (с над 100 млн. клиенти в световен мащаб), създадена с цел да се намали пиратството в интернет.

Тенденцията на количеството на класическите филми намалява с годините. Още преди платформата да навлезе в България имаше по-широк спектър от филмите от „Златната ера“. Но с времето той ставаше все по-малък.

По-сериозният проблем обаче не е, че киноманите и ценителите на вечното кино не могат да гледат филмите на Хичкок. Този проблем е индивидуален и се решава лесно в пиратските сайтове. Хубаво или лошо – това е.

По-големият проблем е широкото наблягане на мейнстрийма, съвременните популярни заглавия – залагането на гарантите за високи приходи и пренебрегване на архива. А архивът е важен. Както казахме тези филми, макар да изглеждат остарели, дори смешни като актьорски похвати, трябва да бъдат съхранени. Понастоящем това се случва именно, където не трябва – в затънтени сайтове, които заедно с филма носят няколко вируса. Резултатът е загубването на цели култури, чийто посланици са именно филмите. Защо се случва това? Основните причини са две. Първата е слабият пазарен дял, който има класическото кино. Това означава по-малко публика за него и респективно – по-малко приходи. На второ място е сложността по въпроса с уреждането на авторските права. При класическите филми е значително по-трудно отколкото при съвременните.

С надигаща се вълна на стрийминга като масово средство за разпространение на филми, бедният запас от класически заглавия е голям проблем. Той прави досега до минали епохи неимоверно труден. Тези филми не са само за запалени киномани и „архивари“. Казахме и отново ще повторим, че класическото кино има какво да предложи на всеки един зрител. Стига той да пожелае да погледне с други очи.

Засега обаче, където в най-добрия случай ще плащате по 7.99 евро на месец, не е вариант. Така че минете през някой пиратски сайт за филм на Хичкок, например.

 
 

Седмицата на модата в Лондон: Burberry и Джонатан Андерсън

| от |

Въпреки терористичната атака в лондонското метро, знаменитости, манекенки и модни критици се стекоха в британската столица за Седмицата на модата пролет/лято 2018, съобщиха Асошиейтед прес и АФП.

Могъщата британска модна къща „Бърбъри“ демонстрира дързост и фантазия, като подмлади класиките си. Главният дизайнер Кристофър Бейли предложи прозрачни дъждобрани в жълто, розово, тюркоазено. Той украси полите с дантели, като не забрави и карето в бежаво, бяло и черно, което от 1924 г. е емблема на марката.

Шоуто в елегантна сграда от 18-и век изгледаха Кейт Мос, Наоми Кембъл, синът на Лиъм Галахър – Ленън.
Дизайнерът Джонатан Андерсън, смятан за един от най-талантливите от поколението на 30-годишните, представи колекцията на собствената си марка в удобен стил дзен, който избягва „истерията“ на медиите и технологиите. Неговите рокли от меки тъкани са много удобни, а грубите боти към тях напомнят за разходките сред природата. Джонатан Андерсън заложи на парадокса – моделите му са едновременно модерни и класически, скромни и дръзки.

Днес колекциите си представят „Армани“, „Топ шоп“, „Върсъс Версаче“.

 
 

Нов телевизор от Bang&Olufsen

| от |

По време на световноизвестното технологично изложение в Берлин IFA 2017 Bang&Olufsen предстви най-новия си продукт –  телевизора BeoVision Eclipse.

Това е първият телевизор, разработен съвместно от датската компания и LG Electronics в партньорство. Целта на двете компании е била да постигнат абсолютното телевизионно изживяване.

BeoVision Eclipse може да впечатли с 4К екран, невероятен контраст, перфектен черен цвят и разширена цветова гама. Те се постигат чрез обединяването на OLED TV технологията на LG Electronics за възпроизвеждане на абсолютно черно и безкрайно контрастно отношение с висок динамичен диапазон и HDR технологията за намаляване на пикселите. Освен това, потребителят има възможността да настрои позицията на телевизора с дистанционното, без да се налага да става от дивана.

IMG14_170508_B&O_DH_08_001

Bang&Olufsen осигуряват на телевизора чудесна звукова система. BeoVision Eclipse разполага с триканален саундбар (SoundCenter) с мощност 450 W, интегрирани музикални стрийминг услуги и интернет радио. Вградени са и Apple AirPlay, Bluetooth и Chromecast, което пък дава свободата да възпроизвеждате музика директно от мобилния си телефон.

Още по-хубавата новина е, че BeoVision Eclipse съвсем скоро ще дойде и в България. Той ще пристигне в шоурума на Bang&Olufsen в София в началото на октомври.

IMG11_170508_B&O_DH_06_144_SCREEN-version