Advertising Age: Най-добрите рекламни истории на 2013 г.

| от |

reklami

Стотици милиони гледания. Милиони споделяния. В четвъртък миналата седмица, в Ню Йорк, бяха раздадени за пети пореден път световните награди за най-добри рекламни истории Viral Video Awards.

Най-споделяна кампания: „Ужаси с 2.30 ч“

Клиент: енергийна напитка – 5-Hour Energy

Създадена от: College Humor

Споделяния: 6.9 милиона

Създаден като трейлър за хорър филм – героинята отказва обяд, защото пие напитката 5-Hour Energy (и очевидно не изпитва нужда от храна). Това, буквално й спасява живота. Останалите й колеги са засегнати от хранителен вирус, който ги превръща във вегетиращи в различни пози същества и ходещи трупове, а нашата героиня е единствената, която избягва злата участ … поне за сега.

Viral Агенция на годината

72andSunny

Зрители: 279.2 милиона

Базираната в Лос Анджелис агенция 72andSunny грабна титлата за Агенция на годината с 18 кампании, които са акумулирали общо 279,2 милиона гледания. Въпреки, че тя е най-популярна с работата си за Samsung, най-вирусната й кампания е тази за Google – „Chrome: For…“, която събра 97,9 милиона гледания на всичките й осем различни клипа, генерирани основно от видеа публикувани само във YouTube. Всеки клип е с продължителност от 16 секунди, около половината от дължината на стандартна ТВ-реклама.

Най-гледана кампания

Клиент: Dove – „Real Beauty Sketches“

Създадена от: Ogilvy & Mather Brazil

Гледания: 138.1 милиона

Кампанията съпоставя образи на жени по начина, по който се виждат самите те и начина, по който ги виждат другите. Участниците установяват, че представата им за самите тях е много по-скромна, от тази която другите имат за тях. Първата такава кампания стартира през 2004 г. и получава огромен зрителски интерес, но същевременно генерира и много противоречиви мнения заради поставянето на външната красота в центъра на темата за оценяването по същество на една жена.

Най-споделяния клип със знаменитости

Клиент: Турски Авиолинии, „Selfie-двубой“

Създадена от: CPB, Los Angeles

Зрители: 137.2 million

Кобе Брайънт и Лионел Меси заемат отново ролите си от кампанията от 2012 „Легенди на борда“ като се съревновават отново кой ще бъде най-добър. Този път предизвикателството е selfie-снимка. Кампанията постига резултат от 100 милиона зрители само за осем дни и заражда масови конкурси по правене на selfie-снимки онлайн, като например #SelfieOlympics, което събира хиляди участници в Twitter, Facebook и Instagram.

Най-добър криейтив

Клиент: Tullamore Dew, „The Parting Glass“

Създадена от: Opperman Weiss

Зрители: 2.5 милиона

Създадена, за да се отличава от типичните пиянски кампании, този кратък филм разказва красива история за група млади господа, които се сбогува с един от своите. Отварящата сцена е на църковното гробище, където те си спомнят за отминалите добри времена и вдигат тост за един от връстниците си, който напуска мъжката им компания заради една жена в бяла рокля…

Вотът на зрителите: най-смешен Viral

Клиент: Poo Pourri, „Момичетата не ходят по голяма нужда“

Създадена от: The Harmon Brothers

Зрители: 25.4 милиона

Този смешен клип показва червенокоса британска снобка, която седи на тоалетната чиния и рецитира монолог за ходенето по голяма нужда, като го сравнява с „упорити следи от спирачки“ и „космически пръски“ по чинията. Въпреки, че това изглежда като смехотворен измислен продукт, базираната в Далас компанията продава вече повече от шест години своите „тоалетни“ продукти в бутици в цялата страна.

Вотът на зрителите: Най-силна Viral новина

Клиент: WestJet, „Коледно чудо“

Създадено: WestJet и Studio m

Зрители: 37.9 милиона

В тази празнична кампания, пътниците на WestJet, които се чекират преди излитане биват запитвани виртуално какво искат за Коледа преди да се качат на полета си. След като кацнали всеки едни от тях бил изненадан да открие, едни облечен в синьо Дядо Коледа на WestJet, който изпълнява буквално техните желания, като доставя подаръците, които са поискали по линията за получаване на багаж. В събитието участват 150 служители на авиокомпанията, които координират логистика на летището, увиването на подаръците и преминаването им през охраната. Това събитие става международен хит за канадската авиокомпания и събира 2,2 милиона споделяния в социалните мрежи.

Вотът на зрителите: Най-добро Viral видео с послание

Клиент: TrueMove H, „Да дадеш“

Създаден от: O&M Thailand

Зрители: 18.1 милиона

Една тайландска телекомуникационна компания прави клип за силата на жеста да дадеш в този вдъхновяващ филм, който разказва историята за продавач на юфка, който помага на едно младо момче, което е хванато да краде лекарства за болната си майка. Историята скача 30 години напред, когато доброжелателни продавач се озовава в болница заради влошено здравословно състояние. Докато дъщеря му се бори с трупащите се медицински разходи, тя изведнъж открива бележка, на която пише: „Всички разходи са платени преди 30 години с три опаковки болкоуспокояващи и пакетче вегетарианска супа“. Кампанията генерира повече от 1.5 милиона споделяния в социалните мрежи.

 
 
Коментарите са изключени за Advertising Age: Най-добрите рекламни истории на 2013 г.