3 маркетинг урока, които научихме от спортното лято

| от |

1. Можете да грабнете вниманието на хората дори и да не сте на терена

beats-640

Британката Лаура Робинсън бе контузена и не можеше да играе на Уимбълдън тази година, но въпреки това се радваше на много време в ефир като коментатор за BBC.

Компаниите, които не са спонсори на дадено събитие трябва да стоят на една ръка разстояние от действието в рекламите си. Но винаги има и други начини да се изявят. Може би на-впечатляваща бе кампанията на Beats by Dre. Тя перфектно обхвана предстартовото вълнение преди световното, показвайки как всички се подготвят, без дори да споменава ФИФА. Само звездният състав на рекламата бе достатъчно въздействащ.

Тур дьо Франс е малко по-кротко събитие. Хубавото е, че обиколката ни вдъхновява да караме колело повече. Halfords пуснаха брилянтен филм с участието на комикът Тони Хол.

2. Ако направите нещо неочаквано ще си спечелите внимание

ronaldo

Когато Луис Суарес ухапа нищо неподозиращият италианец и създаде най-голямате медийна сензация на лятото той ни напомни за силата на неочакваното.

Какво можем да очакваме от марка, която има достъп до всички звезди и бездънни джобове? Бездушен спектатъл?

Точно обратното. Късометражният филм “The Last Game” на Nike е анимация, която е брилянта и заинтригуваща. Продуктовото позициониране не пречи, даже можем да кажем, че е вдъхновяващо. Както и смешно.

Още по-впечатляващи са коментарите в YouTube под клипчето, които обикновено са на хора, разярени от продуктовото позициониране. Е, тази реклама/филм е доказателство за това, че ако нещо се направи като хората ще се хареса на всички. Ето няколко коментара за пример: “Защо не е по-дълго?”, “Харесвам Nike все повече и повече”, “Това е страхотно Nike, искаме двучасов филм!”.

coke7

Анди Мъри се отказа от популярният избор на “екс тенис звезда с характер” за треньор и по-рано тази година реши да наеме треньор жена. Някои коментатори дори казаха, че “Трябва да сме му благодарни, че направи нещо, което не е правено в тениса.”

За съжаление в спортният маркетинг ситуацията е подобна. Този филм на Карлсберг от миналото лято е пример за стандартният подход на компаниите при рекламите – адреналин, мачизъм и мъжко геройство.

За да спе честни спрямо марката, успях да намеря една (ужасена) жена в клипа, както и групичка натруфени момичета.

Кока-Кола използва рекламите си това лято с похвалната цел да покаже световното на колкото се може повече хора. Дори и възрастни. Дори и възрастни жени. Започвайки с очарователни баби, играещи футбол, които трябва да са вдъхновение за всички нас и да ни покажат, че не е нужно да отразяваш само целевата си аудитория, за да я привлечеш.

 
 
Коментарите са изключени за 3 маркетинг урока, които научихме от спортното лято