18 на 100 от петокласниците имат проблем с четенето

| от chronicle.bg |

75 на 100 от петокласниците в България не изпитват затруднения при четене, докато 18 на 100 от децата имат трудности при демонстрирането на четивна грамотност. Това показват резултати от Националното външно оценяване на четивната грамотност на учениците от пети клас.

Едва 7% от петокласниците надхвърлят изискванията за четивна грамотност.

Около 60% от учениците могат да намират и извличат информация от текстовете.

Станимир Цветков от центъра за контрол и оценка на качеството на образованието посочи, че 57 на 100 от петокласниците умеят да обобщават и тълкуват текстовете, които четат.

Най-високи резултати са показали децата от Варна, Смолян и Перник. Най-слаби са резултатите в Пловдив и Шумен. Във външното оценяване са се включили 5079 петокласници от 272 училища в страната. Те са решавали 24 текстови задачи, 15 от затворен тип (тестови) и 9 със свободен отговор.

 
 
Коментарите са изключени за 18 на 100 от петокласниците имат проблем с четенето