100 години от рождението на френския комик Луи дьо Фюнес

| от |

На 31 юли големият френски комик Луи дьо Фюнес щеше да навърши 100 години, съобщава Франс прес. С ролите на Виктор Пивер, Леополд Сароян, комисаря Жув или инспектор Крюшо, той запазва позицията си на шампион на френския бокс-офис с над 120 милиона зрители, дошли да аплодират незабравимите му гримаси. За доказателство, „Голямата разходка“ (1966), в който той и Бурвил формират невероятен комичен дует, остава в продължение на 42 години най-гледаният френски филм с повече от 17, 27 милиона зрители.

Луи дьо Фюнес продължава да е популярен, защото той е „междупоколенчески актьор. Филмите му често са първите, които събират семействата в пълен комплект пред телевизора“, обяснява Софи Адриансен, автор на „Луи дьо Фюнес – Ей, вие, гледайте ме тук!“ Дребен, плешив, с живи сини очи, дърдорко, подигравач, истерик, с неподражаем арсенал от гримаси и тикове, Луи дьо Фюнес символизира „средния французин“. „Той oлицетворява всичко, което най-малко харесваме в самите нас. Надутият началник, лошото ченге. Всичко, което хората с удоволствие ненавиждат“, добавя авторката, която е била на 6 месеца през януари 1983, когато актьорът умира на 68 години. Луи дьо Фюнес дьо Галарза е роден на 31 юли 1914 в парижкото предградие Курбевоа. Баща му е разорен търговец на диаманти. След завършване на гимназия упражнява различни професии (бил е помощник счетоводител, тенекиджия…). Изкарва кратък курс по драматично изкуство и припечелва, свирейки на пиано в нощен бар. Благодарение на актьора Даниел Желен получава първата си малка роля в една пиеса. Дълго време е абониран за треторазредни роли в театъра и киното и трябва да чака докато стане на 40, за да стане известен с „Преминаване през Париж“, където играе с големите звезди на момента Жан Габен и Бурвил.

Следва успехът с „Фантомас“ с Жан Маре през 1964, през същата година излиза и „Полицаят от Сен-Тропе“, първата част от поредицата, приключила през 1982 с „Полицаят и полицайките“, който е последният филм на актьора. Името на Луи дьо Фюнес все още се свързва с това на
режисьора Жерар Ури. Двамата подписват голям брой филмовихитове: „Глупакът“ (1965, 17,5 милиона зрители), „Голямата разходка“ (1966), „Приключенията на равина Жакоб“ (1973, 7,3 милиона посещения) и пр. Друг негов голям успех е „Оскар“, пиеса, в която той започва да играе от 1959, и която през 1967 Едуар Молинаро адаптира за киното. Въпреки сърдечния удар през 1975, той продължава да снима,ставайки все по-популярен с „Крилце или кълка“ (1976) с Колюш и „Раздорът“ (1978) – и двата на режисьора Клод Зиди. Често пренебрегван от критиката, медиите и интелектуалците, Луи дьо Фюнес остава скъп за сърцата на французите, които идват да видят шапката на равина Жакоб или перуката на диригента от „Голямата разходка“ в наскоро открития музей в бившия замък на актьора близо до Нант. Благодарение на нов технологически способ Луи дьо Фюнес ще „възкръсне“ следващата година в първия 3D анимационен филм на Жамел Дьобуз, реализиран в сътрудничество с Оливие дьо Фюнес, появявал се в няколко от филмите на баща си. За 100-годишнината от рождението на Луи дьо Фюнес френското сатирично списание „Шарли Ебдо“ му посвещава специален брой, който ще излезе на 6 август и заради чието списване семейството
предостави част от архивите си.

 

По случай 100 годишнината от рождението на актьора в Париж ще се проведе изложба в негова чест.

 

С БТА

 
 

Наградите Emmy 2017: мъжките тоалети, които ни отвяха главата

| от |

Ако сте очаквали скандални облекла, много открита плът и футуристични модни визии на церемонията по връчването на Наградите Еми преди два дена, ще сте останете разочаровани.

И мъжете, и жените се появиха на червения килим облечени както подобава за събитие от такъв характер. С изключение на няколко известни личности, които биха могли да се справят по-добре, всички останали поне бяха премерени.

При жените цветните принтове, изрязаните части в областта на гърдите или корема, ефирните материи и широките в долната част рокли бяха сред общите елементи. Мъжете бяха заложили на традиционните тъмни цветове.  И  все пак онези, които си  бяха позволили да заложат на по нестандартни тоалети, се откроиха най-много.  При някои става въпрос само за един аксесоар – акцентът, който завършва тоалета.

Ние спираме да анализираме и оставяме на вас да се насладите на най-открояващите се мъжки тоалети от снощи. Независимо дали бихме ги носили, едно е ясно – притежателите им заслужават адмирации за добрия вкус.

 
 

adidas Originals представя „Поколението Superstar: Емблемите от бъдещето“.

| от |

Superstar е емблематична обувка и за сезон есен/зима 2017 ще го отпразнуваме с колекцията „Поколението Superstar: Емблемите от бъдещето“.

За да уловим духа на Superstar, се съюзихме с поколение млади хора, които променят света, използвайки креативността си.

Кампанията празнува автентичността и едно ново поколение, документирано от фотографката Nadine Ijewere. В своята работа Ijewere популяризира разнообразието и мултикултурализма, представяйки различна гледна точка към красотата и идеалите за красота в процеса. Ijewere залага своята автентичност и творчество в кампания.

В кампанията се включват таланти като активистката за позитивна нагласа към тялото Barbie Ferreira и активиста по въпроса с климатичните промени Xuihtezcatl Martinez. Участват и музикални таланти като Khalif Diouf и Kiran Handhi, както и скейтбордистката Rachelle Vinberg.

 
 

Седмицата на модата в Лондон: Burberry и Джонатан Андерсън

| от |

Въпреки терористичната атака в лондонското метро, знаменитости, манекенки и модни критици се стекоха в британската столица за Седмицата на модата пролет/лято 2018, съобщиха Асошиейтед прес и АФП.

Могъщата британска модна къща „Бърбъри“ демонстрира дързост и фантазия, като подмлади класиките си. Главният дизайнер Кристофър Бейли предложи прозрачни дъждобрани в жълто, розово, тюркоазено. Той украси полите с дантели, като не забрави и карето в бежаво, бяло и черно, което от 1924 г. е емблема на марката.

Шоуто в елегантна сграда от 18-и век изгледаха Кейт Мос, Наоми Кембъл, синът на Лиъм Галахър – Ленън.
Дизайнерът Джонатан Андерсън, смятан за един от най-талантливите от поколението на 30-годишните, представи колекцията на собствената си марка в удобен стил дзен, който избягва „истерията“ на медиите и технологиите. Неговите рокли от меки тъкани са много удобни, а грубите боти към тях напомнят за разходките сред природата. Джонатан Андерсън заложи на парадокса – моделите му са едновременно модерни и класически, скромни и дръзки.

Днес колекциите си представят „Армани“, „Топ шоп“, „Върсъс Версаче“.

 
 

Защо плачат жените и мъжете

| от |

Едва ли е изненадващо за някого, че жените плачат повече през съзнателния си живот от мъжете. Представителите на силния пол обаче по-рядко се свенят да ронят сълзи пред други хора, пише в. „Дейли експрес“, позовавайки се на резултатите от британско проучване.

Допитването по поръчка на производителите на капки за очи Hycosan Fresh e обхванало 2000 души. Резултатите показват, че жените плачат 4680 пъти през съзнателния си живот – два пъти повече от мъжете.

Тъжни книги или филми, умора или скандали с партньора карат средностатистическата представителка на нежния пол да рони сълзи шест пъти в месеца. Това се равнява на 72 пъти годишно. За сравнение – на мъжете се случва да плачат само три пъти в месеца.

Интересното обаче е, че представителите на силния пол не се свенят да показват слабост пред други хора – 40 процента от тях казват, че това не ги притеснява, в сравнение с една трета от жените.

Проучването потвърждава още, че дамите са „големи ревли“, които плачат често или ронят сълзи за дребни неща.
Мъжете от друга страна не само не се срамуват да плачат „пред публика“ – 30 процента от тях изобщо не крият, че очите им често се насълзяват.

Анкетата разкрива още, че представителките на нежния пол са по-склонни да плачат от щастие – 40 процента срещу едва 24 процента от мъжете.

И докато 64 процента от жените признават, че често им се случва да ронят сълзи без причина, само 30 процента от мъжете споделят същото.

Въпреки че не се свенят да плачат пред други хора, само 44 процента от мъжете, участвали в анкетата, споделят, че им се е случвало срещу внушителните 80 процента от жените.

Участниците в допитването най-често се притесняват да плачат пред колеги, началници и непознати. Близо десет на сто обаче признават, че ги е срам да показват подобна слабост пред партньорите си.

 

Основните причини, които подтикват жените да плачат:

1. Тъжен филм, книга или телевизионна програма

2. Тъжни моменти или спомени

3. Погребения

4. Мъка

5. Тревога или страх

6. Щастливи моменти или спомени

7. Умора

8. Болка или дискомфорт

9. Скандали с партньора

10. Гордост от децата

Основните причини, поради които плачат мъжете:

1. Тъжни моменти или спомени

2. Тъжен филм, книга или телевизионна програма

3. Погребения

4. Мъка

5. Щастливи моменти или спомени

6. Болка или дискомфорт

7. Тревога или страх

8. Скандали с партньорката

9. Възпалени очи

10. Умора.