10 неща, които всеки мъж трябва да има в дома си

| от chronicle.bg по Esquire |

В живота на всеки мъж идва време, когато трябва да обзаведе дома си. Да, някои разчитат да се прехвърлят от майчините ръце директно в тези на жена си, но и те (да се надяваме) трябва някога да се научат.

Няколко неща преди да започнете с галерията – цветята не са женски. Телевизорът, компютърът и видеоиграта не са достатъчни за обзавеждането на един дом.

Меките възглавнички на канапето и добрият аромат не са присъщи само на нежната част от човечеството.

Чистотата и приветливият вид на едно жилище е периодично (ежедневно, ежеседмично) задължение на живеещия в него, а не спонтанно решение, когато се задавите с топка прах или искате да отложите ученето/работата и няма какво друго да вършите из къщи.

За още полезни съвети, разгледайте галерията, а №11 е добавка на автора.

 
 

Гадни улици, кръстени на велики личности

| от |

Представете си, че ей сега в този момент Цариградско шосе вече не се казва така, ами се казва с вашето име. Вие ще сте един от един от мацината удостоени с честта да нарекат този път на тяхно име. Заедно с Ленин и Хитлер. Но въпросът е – ще се радвате ли на мародерствата, които се случват там. Най-вероятно не.

Защо тогава кръщаваме тъмни, гадни улици на велики личности? Или по-скоро, защо допускаме улиците, кръстени на велики личности, да тънат в депресия?

улица „Алабин“

Алабин е едно тъмно, каширано уличе, което започва със Съдебната палата и свършва в площад Македония. Преди да обясня с какво е характерен площад Македония, искам изрично да отбележа, че нямаме нищо против хората с каквато и да е сексуалност. Проституцията обаче е нещо, което граф Пьотър Алабин не заслужава върху улицата си.
Той е инициатор на създаването на Самарското знаме за Българското опълчение, а също така, докато е губернатор в София, подпомага изграждането на паметника на Левски. Все хубави работи.

улица „Парчевич“

Общо взето всичко от ул. „Витошка“ към Руски паметник е като всичко от булевард Дондуков към Сточна гара – старият град. Гледали ли сте „The Interview“? Когато Джеймс Франко беше в Северна Корея и се разхождаше по улиците й по тъмно, видя, че всичко беше само фасада. Та на „Парчевич“ е така. Някой въобще живее ли там? Или Големият брат иска да си мислим така? Не знам. Мистерия.
Императорът на Свещената римска империя удостоява с баронска титла Петър Парчевич. Той е един от най-големите българи през 17 век.

булевард „Цар Борис III“

Ако велоалеята е най-безопасното място на улицата ти, значи нещата не са на център. Този и следващият булевард са единствените места в София, където да видиш дюнери не е обещаващо. Освен това, булевардът води към Нов Български Университет.
Няма да обясняваме кой е Цар Борис III.
Но докато сме на темата:

булевард „Княгиня Мария-Луиза“

Там е ужас. Криминален, черен, бежански ужас. Не че всички бежанци са задължително лоши хора, но изглеждат страшно. Само вижте какви са цените на квартирите около булеварда и около Руски паметник. Все едно мястото не е в столицата.
Мария-Луиза Бурбон-Пармска e италианска принцеса, първата съпруга на княз Фердинанд I. По-добре да си в горите на брат Симеон, отколкото на нейния булевард.

Това най-вероятно е част 1 от серия текстове, които ще направим на подобни теми. Защото има цели квартали, кръстени на националните ни герои, в които обаче се случват най-позорни работи.

Да не говорим пък за отборите.

 
 

Наводненията в Гърция в снимки

| от chronicle.bg |

Внезапни и продължителни валежи  предизвикаха големи наводнения в Северна Гърция. Най-засегнати са град Солун и полуостров Халкидики, чийто улици вчера останаха под вода.

В края на миналата седмица северната част от страната беше връхлетяна от циклона „Медуза“, който е причина за влошените климатични условия. От вторник се очаква той да премине територията на Гърция и температурите да се повишат.

Вижте в галерията снимки на щетите, които причиниха наводненията в Гърция.


Торони, Гърция

 
 

Може да надбягате тиранозавър, но не и велосираптор

| от chronicle.bg, БТА |

Тиранозавър рекс е бил толкова огромен, че не би могъл да бяга по-бързо от умерен тръс, установиха германски учени, които оборват показаното в „Джурасик парк“.

Учените от германския център по интегративно изследване на биоразнообарзието в Лайпциг установиха, че динозаврите биха могли да развият най-много скорост 26,6 км/ч. Това е само с 1,5 км/ч по-бързо от средностатистическия човек и почти наполовина по-малко от най-бързия човек на земята Юсеин Болт. Те в никакъв случай не биха могли да надбягат движещ се джип като във филма на Спилбърг.

Дори Юсеин Болт обаче не би могъл да надбяга велосираптор, който е можел да развие 55 км/ч.

Германските учени са анализирали 500 животински вида – от мекотели до китове, за да установят как е свързан размерът със скоростта. Резултатите им съответстват на теориите, според които тиранозаврите, които са тежали до 9 тона, са бягали бавно.

Според д-р Мириам Хирт максималната скорост на животните зависи от способността им да ускоряват. Причината е, че при ускоряване мускулите функционират анаеробно, без кислород. В тази фаза те разполагат само с ограничено количество енергия.

Затова животните с малък до среден размер ускоряват бързо и имат достатъчно време да достигнат максимално възможната скорост. Големите животни изчерпват наличната енергия за ускоряване, преди да достигнат голяма скорост.
Най-бързите животни – гепардите, са със среден размер.

 
 

Какво е технологията Октаспринг® и защо спечели „Оскара“ на авиационната индустрия?

| от |

Технологията Октаспринг® спечели престижната награда Кристъл Кейбин тази година в Хамбург в категория материали и компоненти. Кристъл Кейбин е престижна, международна награда, отличаваща иновациите в самолетната индустрия. Наградата отличава подобрения, които да направят пътуването по-комфортно. Това е голямо признание в иновациите за вътрешно обзавеждане на самолети, което отбелязва голямата крачка и разширение на приложението на тази технология извън индустрията за производство на продукти за сън.

Патентованата технология Октаспринг® е първо прилагана в матраците, за да осигури по-здравословен сън чрез повишен комфорт, ергономична опора и проветривост, се използва в брандовете Дормео® и Дормео Октаспринг® на повечето от 30 пазара по целия свят. Пружините Октаспринг® са с различна плътност и могат да се използват в един и същи слой, за да се създадат определени зони, увеличаващи комфорта и дълготрайността на използване на матрака. Отворената структура на пружините Октаспринг® създава 8 пъти по-голяма вентилация, за да може крайният продукт да предложи несравнимо комфортно и приятно усещане за потребителя.

spring-foam

Днес технологията Октаспринг® разширява приложението си, като се използва и в авиационната индустрия и скоро ще бъде налична в още много индустрии: автомобилната, тапицерската, обувната и др.

Патентованата Октаспринг® технология повишава нивото на опора със специални зони за индивидулана поддръжка и практически може да бъде интегрирана във всяка структура на седалка. Тази иновация представлява множество допълнителни бенефити, които включват подобрен комфорт, по-добра проветривост и до 50% намаляване на теглото. Това е главното нововъведение, което ще помогне на операторите да спестят гориво и намалят въглеродните емисии, като се възползват от екологично решение на проблема.

3 (1)

Първият прототип на самолетна седалка, произведена по технология Октаспринг® е направен от Ванема – изключителен производител за нови технологии в самолетната индустрия, в партньорство с Еърбъс, СТЕЛА АЕРОСПЕЙС и Боксмарк. Техните отдаденост в разработването на нови технологии и дългогодишен опит беше безценен, за да можем да представим своето предложение на наградите.

Разбери още за Октаспринг технологията при матраците Дормео Фреш Прима от Георги Тошев и Ана Пападопулу: