10 неща, които не трябва да казвате никога

| от |

ECpAlERYdiTpSRL-556x313-noPad

Нещата, които мислим и казваме ни оформят като човек, така че внимавайте. Ако искате да сте успешни в личен и професионален план има някои неща, които никога не трябва да казвате. Понякога дори малка промяна в начина на мислене може да доведе до големи резултати.


 

“Единственото, от което се нуждая е една добра идея”

Всеки има добри идеи, но не всички ги изпълняват. Ако търсите едно сензационно хрумване, което ще промени живота или работата ви, по-добре се успокойте малко. Мислете повече да практически неща, с които може да спомогнете за развитието на бизнеса. Оправете нещата, които не вървят или измислете как да обслужвате по-добре клиентите си – това са наистина важните идеи.

“Заслужавам го”

Със сигурност работите много и жертвате голяма част от живота си заради това. Но упоритият труд и саможертвата не са резултати по само себе си. Единственото нещо, което заслужавате са парите, които получавате. Така например надейте да вадите пари от бизнеса ви за вас самия, само защото мислите, че “го заслужавате”. Възнаградете се след като бизнесът ви процъфти.

“Само ако имах малко повече пари”

Никое предприятие няма достатъчно капитал. Спрете да се притеснявате за това и гледайте да направите възможно най-много с това, което имате.

“Всичко ще се оправи стига малко да ограничим разходите”

Целта винаги е да увеличим продуктивността и да намалим разходите. Често обаче е трудно чрез спестявания да сме рентабилни, даже на моменти съкращенията могат още повече да затруднят положението.

“Разчитам, че клиентите ни са лоялни”

Лоялността се печели трудно и се губи лесно. Толкова съм лоялен към местният магазин за колела, че съм склонен да платя повече, иначе бих се чувствал гузен. Но да речем, че искам да си купя колело, което в моя магазин струва 3000$. Бих ли си го купил от друго място за 2,900$? Не. 2,800$? Не. 2,500$ – абсолютно. Лоялността на клиентите в крайна сметка опира до това, което е най-изгодно за тях. Ако цените ви са твърде високи ще можете да задържите клиентите само до някъде.

478480769

“Нека се съсредоточим върху изграждането на маркетингово съзнание”

Хората трябва да видят дадена реклама няколко пъти, за да им направи впечатление. Ако тепърва започвате с бизнеса си обаче, този подход е твърде скъп и тягостен. Стремете се да се рекламирате по запомнящ се начин само с едно поглеждане от клиентите ви. След това може да се съсредоточите върху останалото.

“Искам компанията ни да е като едно голямо задружно семейство”

Със сигурност трябва да се стремите работното място да е с приятелска атмосфера. Служителите обаче размишляват като клиентите – всеки се стреми да е изгодно за него самия, така че никога няма как да сте семейство. Когато техните интереси не съвпадат с парите, които получават от вас те ще си тръгнат – както е правилно.

“Аз съм просто малко парче от пъзела”

Това е така, но само донякъде. Всички служители са важни, но вие сте по-важен. най малкото защото имате най-много авторитет и следователно най-много отговорности. В крайна сметка предприятието ви е ваше отражение.

“Бизнеса ни ще се разрастне от уста на уста”

Това не зависи от вас въобще. Колкото и да сте добри, клиентите ви надали веднага ще започнат да казват на всеки срещнат за вашата фирма. Някой ден може би това ще е най-добрият начин за разрастване на бизнес, но дотогава се фокусирайте върху ловът на нови клиенти.

“Ако просто оставим нещата както са, те сами ще се оправят”

Понякога не можем да си позволим да оставим някой да страда. Хубаво е да позволявате на служителите си да се учат от грешките си, но понякога трябва да се намесите. Преди да възложите задача на някой се попитайте доколко бихте толерирали неизпълнението й.

По „Time“.

 
 

Най-романтичният жест за съвременните жени е храната за вкъщи

| от |

Мъже, ако искате да спечелите сърцето на дамата, забравете розите и шоколада. Оказва се, че в представите на съвременните жени най-романтичният жест е да получат храна за вкъщи, пише в. „Дейли стар“, позовавайки се на резултатите от проучване, направено във Великобритания.

За никого не е тайна, че представителките на нежния пол обичат да бъдат обсипвани с внимание – до такава степен, че близо две трети от тях биха изневерили на партньора си, ако се почувстват пренебрегнати от него.

Същевременно според британците галантността изглежда е мъртва – внушителните 90 процента от тях смятат, че партньорите им не са романтични.

За да установи каква все пак е съвременната представа за романтичен жест, сайтът Ваучър коудс про е направил допитване сред 1241 дами. Водещият отговор е изненадал авторите на проучването. Съдейки по него, пътят към сърцето на модерната жена минава през стомаха – 27 процента от участничките в анкетата са отговорили, че мъжът може да ги спечели, ако им поднесе храна за вкъщи.

Като потвърждение на това, че съвременните дами нехаят за големи жестове идват и следващите два отговора. Гледането на телевизия у дома, посочено от 23 процента от анкетираните жени, е второто най-популярно романтично нещо, което могат да правят партньорите заедно. На трето място с 15 процента е дългата разходка.

Класическите романтични жестове – букет и вечеря в изискат ресторант, съвременните жени поставят едва на четвърто и пето място, съответно с 13 процента и 11 процента.

Внушителните 90 процента от участничките в допитването признават, че за да се прояви като романтик, партньорът им не трябва да пести средства.

„В наши дни според някои хора романтичните жестове са евтини и смешни. Други обаче не могат без тях. Изненадващото обаче е, че според мнозинството дами романтиката има паричен израз, при положение, че част от жестовете, които смятат за най-галантни, са напълно безплатни“, казва говорителят на Ваучър коудс про Джордж Чарлс.

 
 

Градинар отгледа най-тежкия морков

| от |

Американският градинар Крис Куоли отгледа морков, който тежи 10,16 кг, при дължина 60 см, съобщи в. „Дейли мейл“.

Предишният рекорд за най-тежък морков беше поставен през 2014 г. от британеца Питър Глейзбрук с екземпляр, тежащ 9 кг.

Крис Куоли, който работи във финансова компания, специализира в отглеждане на гигантски зеленчуци от 2 години. Той има в градината си също огромни дини, домати, тикви, цвекло. Куоли обяснява големината на продукцията си с почвата, специалните семена и торовете.

Времето в Минесота, където живее, това лято е било хладно и облачно – идеално за моркови. Зеленчукът с рекордно тегло е расъл девет месеца, първоначално на закрито.

Крис Куоли планира да държи огромния морков в хладилник до пролетта. Той иска да го засади с надеждата да получи семена.

 
 

Хляб, любов и… София Лорен!

| от |

„Сексуалността не в това как изглеждаш, а в начина, по който се чувстваш.“ София Лорен

Помните ли онази сцена в началото на Pane, amore e… („Хляб, любов и…“, 1955 г.), когато непознатият новодошъл идва в селцето. Посреща го Тя. Темпераментната продавачка на риба, която вика, крещи и обижда всички. Върви към него с размъкната блуза, съвсем обикновена пола, рошава прическа и в ръката си носи поднос с риба. Пълна селянка. Буквално и преносно. Историята е подобна във „Вчера, днес и утре“ – София отново играе селянка, която е принудена да ражда деца, защото докато е в майчинство не може да я вкарат в затвора. Така че си представете как се влачи по улиците бременна или как крещи „Английски, американски, швейцарски“, на сергията за цигари. Да. Пак е красива, нали?

София Лорен е стопроцентова жена. Жена, след която не можеш да не се обърнеш. Жена, след която ще обикнеш облите форми. Тя е легендата, която ни научи какво е да излъчваш сексапил – такъв в огромни количества. Тя научи жените как да бъдат жени, на какво да залагат. Показваше къде се крие красотата, а на мъжете казваше колко са скучни и как няма да я имат.

Тя е актрисата на европейското кино. Киното на Европа няма друга чочарка (жена от областта Чочария, препратка към едноименния филм с нейно участие), нито друга такава звезда, която да обединява в едно тяло талант, визия, секс, достойнство и елегантност.

На днешния ден иконата на италианското кино, София Констанца Бриджида Шиколоне навършва 83 години. Ние млъкваме и си пускаме някой неин филм. Горещо ви съветваме да направите същото – изберете своето заглавие от галерията горе. Току виж към вас се зададе мръсна и груба продавачка на риба, която да ви донесе хляб, любов и…

ПП: Не описваме филмите, защото София няма нужда от описание
 
 

109 години!

| от |

България празнува 109 години от независимостта си. Тя е обявена на 22 септември 1908 година от цар Фердинанд. Той прочита Манифеста в църквата „Св. Четиридесет мъченици“ в град Търново.

След провъзгласяването й България започва да се нарича царство, а владетелят й – цар.

Обявяването на независимостта на България е акт, извършен от правителството на Александър Малинов. С него се отхвърля васалната зависимост на България от Османската империя, която е наложена от Берлинския договор.

Денят на независимостта е обявен за официален празник на 10 септември 1998 година.

За обявяването на независимостта спомага това че Австро-Унгария се готвела да наруши Берлинския договор като анексира две от провинциите на империята – Босна и Херцеговина.

Затова и българският княз Фердинанд се обърнал директно към император Франц-Йосиф да съгласуват действията си.

Австро-Унгария обявява анексията на Босна и Херцеговина на 20 септември. Два дни по-късно в черквата „Св. Четиридесет мъченици“ княз Фердинанд прочита манифеста за обявяването на независимостта. Отслужва се и молебен за благоденствието на българската държава.

След това министър-председателят Малинов прочита отново Манифеста на историческия хълм Царевец пред събралото се хилядно множество.