Инициативата „Всички начини да си във форма“ ще помага на българите да бъдат физически активни

| от Chronicle.bg |

С наближаването на Европейската седмица на спорта (23-30 септември 2017 г.), организирана от Европейската комисия, и в унисон със своята мисия, Содексо България стартира инициативата „Всички начини да си във форма”.

Кампанията на Содексо цели да окуражи българите да бъдат физически активни, като повиши осведомеността им за многобройните ползи от практикуването на спорт и подпомогне изграждането на навици за по-здравословен начин на живот.

Кампанията е резултат от стремежа на Содексо да стимулира работещите българи да повишат физическата си активност и по този начин да подобрят цялостното си здраве в дългосрочен план.

Чрез услугата си Sport Pass, компанията популяризира посланието, че днес спортът е по-достъпен от всякога. Благодарение на своите над 600 партньорски локации в страната, Sport Pass ще осигури на българите лесен начин да планират всекидневието си и да намерят удобно време, и място за своята тренировка.

„Чрез инициативата искаме да покажем на хората, че могат да бъдат активни, независимо къде се намират, да бъдат мотивирани и ангажирани в повече и различни физически активности“, коментира Виктор Косконел, изпълнителен директор на Содексо България.

„Уверени сме, че колкото по-активни са българите, толкова по-добър ще бъде цялостният социален и икономически статус на страната. В допълнение към подобряването на физическото здраве, спортът е фактор в превенцията на редица заболявания, намалява стреса, подобрява душевното здраве и социалния живот.“

Последното проучване на Евробарометър по темата, публикувано по-рано тази година, разкрива, че повече от половината българи (51%) не участват във физически активности. Около 49% от населението на ЕС практикува спорт рядко или никога. Процентът на тези, които спортуват поне по 2 часа и половина на седмица, е по-висок при мъжете (34.5%), отколкото при жените (25.6%). Най-високият проценти от хора, които спортуват поне по 2 часа и половина на седмица, е във Финландия (54.1%), Дания (53.4%) и Швеция (53.1%), следвани от Австрия (49.8%) и Германия (47.3%). В дъното на класацията Румъния (7.5%) и България (9%) са с най-нисък брой спортуващи.

InfoGraph SportPass

Практикуването на спорт и физическата активност са рекордно ниски, в стагнация и дори спадат в страните от ЕС. Това е особено тревожно, тъй като липсата на физическа активност има значително влияние не само върху здравето на отделния човек, но води и до значителни директни и индиректни социални и икономически загуби за държавите от ЕС под формата на разходи за здравеопазване, намалена продуктивност и работоспособност.

„Отделянето на поне 30 минути на ден за любимия спорт, независимо дали сме вкъщи или на работа, може да бъде изключително полезно. Иновативната програма на Sport Pass позволява само с една карта да получиш неограничен достъп до повече от 300 вида спорт и забавления в нашата разнообразна и непрестанно растяща мрежа от партньори. Вече не е необходимо да имаш една карта за фитнес и друга за плуване или пък да чакаш за месечен абонамент, за да пробваш нов спорт или клуб. Всеки ден може да бъде различен. Ние сами избираме мястото, времето и спорта“, допълва Виктор Косконел.

Два часа и половина физическа активност с умерен интензитет на седмица е минимумът, който Световната здравна организация (СЗО) препоръчва за възрастни над 18 години. Застояването и липсата на физическа активност са 4ят рисков фактор за глобалната смъртност, причината за 27% от случаите на диабет и около 30% от сърдечно-съдовите заболявания.

Шест от седемте най-сериозни фактори за преждевременна смърт в Европа – кръвно налягане, холестерол, индекс на телесна маса, недостатъчна консумация на плодове и зеленчуци, липса на физическа активност и злоупотреба с алкохол – са пряко свързани с начина, по който се храним и движим. България не прави изключение, особено предвид водещата си позиция в редица негативни класации включително в тази за злоупотреба с тютюневи изделия сред всички страни от ЕС.

Въпреки че данните от последното десетилетие показват тенденция към подобряване на хранителните навици на българите, голяма част от населението на страната е застрашено от проблемите, свързани с наднорменото тегло. Само 1/3 от хората над 20-годишна възраст попадат в категорията на нормално тегло (според НСИ). Задълбочен анализ на данните от последните 6 години показва 15% ръст на българите, които се борят със затлъстяване.

Редовната физическа активност с умерен интензитет има значителни преимущества за здравето. При всички възрасти позитивите от физическата активност в комбинация със здравословно хранене намаляват риска от заболявания. От друга страна, дори малката физическа активност е по-добра от никаква.

 
 

Как да разкараме приятелите си за 10 дни

| от Chronicle.bg |

Приятелството е като автомобила: вътре ти е уютно и сигурно, но ако не инвестираш в него и не го поддържаш, ще те остави в най-неподходящия момент.

Мнозина считат, че приятелството е важно за добруването на душата и спазват основните принципи на доброто приятелство. Звънят на приятелите си, не ги критикуват излишно, не им надуват главите пр. Ако сте от онези, другите, които имат приятели в излишък и искат да се отърват от тоя-оня, прочете долните съвети.

Те ще ви помогнат да се отървете от всеки, който е имал наглостта да ви се пише приятел:

Говорете само за себе си

Никога не трябва да забравяте, че ВИЕ сте най-важните. Бъдете прями, открити и себе си. Приятелите са за да слушат и да дават съвети, а не за да ви занимават с глупости. Приклещвайте ги по ъгли, барове и магазини и им говорете обилно, напоително и безпощадно обстоятелствено за всеки детайл от живота ви. Говорете с плам и страст, не спирайте. Ако видите приятелят да върти очните си ябълки в тиха паника и да търси изход, повишете тона с една, две октави, за да се фокусира. Може да се оттеглите едва, когато видите, че пие втория си аулин. И бъдете сигурни: било му е интересно и важно. Комуникацията с вас е дар Божи. И ВИЕ сте най-важните.

Сърдете се

Ако приятелите ви не знаят, че сте тънкообидни, значи не ви познават достатъчно, което само по себе си е достатъчен повод за една мощна, продължтелна, воняща сръдня. Добре е да се сърдите демонстративно, но да не разкривате причината. Така приятелят ще се чуди защо, аджеба, се държите като селски бек, което ще доведе до чувство за вина с неясен произход. Ако нямате повод за сърдене, винаги може да си създадете: не се обажда достатъчно, не пише достатъчно в Messenger, не пише достатъчно във Viber, не качва ваши общи снимки в Instagram, не ви пита всеки ден как сте с нервите, излязъл е с други приятели, без да ви покани. Хайде, поводите са пред вас. Само трябва да ги видите.

Критикувайте партньора/партньорката

Изтъквайте лошия му избор непрестанно. Акцентирайте върху лошите черти на човека до него без свян и притеснение и обяснявайте надълго и нашироко как това, тяхното, не е любов. В същото време е желателно тайно да пускате по някой фъндък на въпросния партньор/партньорка. Ей така, в случай че все пак приятелят ви послуша и се разделят. Никой не обича да е сам през зимата.

Не се обаждайте, чакайте да потърсят ВАС

Нали помните, най-важните сте ВИЕ. Затова недейте да си хабите минутите по телефона да звъните вие, скъпо е. Настоявайте вие да бъдете търсените и ако това не се случи, преминете към точка 2 и се сърдете.

Настройвате го срещу другите му приятели

Любовта е за двама, нали? Защо приятелството да е за повече? Ако Вашата най-добра приятелка си има и други приятелки, с които ходи на кафе, отделете време да се уверите, че Вие сте още на първо място. Обяснете как Диди не е много готина, защото сте чули от Ели, че май е казала нещо лошо за вас пред Лили. Докато се усетите, ще сте постигнали целта си и прителката Ви ще плаче на Вашето рамо. Дайте й 6 минути за рев, след което започнете да говорите за себе си. Не забравяйте да вмъкнете едно „Казах ти“.

Смучете енергия

Енергията е онази невидима измислица, която кара човек да се чувства удовлетворен, когато е в нормални дози, прави го параноичен психопат, когато е наднормена, и вяла, отчаяна останка от човешко същество, когато я няма. Убедете се, че може да въздействате на енергията на вашите приятели. Винаги може да я повишите с почерпка на едно вино, но избягвайте такива прояви на щедрост. По-добре смучете от чуждата енергия като прилепи в хипогликемия: правете го чрез досадни разговори по телефона, натяквания, обвинения, театрално-драматични изпълнения пред хора др.

Искайте помощ и услуги

Приятелството значи помощ. Очаквайте приятелите ви да ви се притичват на помощ всеки път, когато се нуждаете. Например: свършил ви е бензинът и се намирате между Пазарджик и Пловдив. Ами звъннете на приятел, де. Ако откаже да дойде да ви вземе, защото е на работа, отписвайте. Нямате нужда от такива „приятели“. Приятелите са и банка за безплатни услуги. Молете ги да дойдат до вас да ви закопчаят заялия цип, да ви донесат храна, когато сте гладни, искайте безсрочни заеми от по 2000лв., защото сте пред заплата, водете си детето при тях да го погледат за няколко часа, докато сте на масаж, помолете да ви вземат от Варна, защото не ви се прибира с автобуса, искайте назаем колите им, домовете им, гаджетата им, дрехите им и четките им за зъби. Приятелството е споделяне.

„…И зла измислица е личното пространство“

Беше го казал Атанас Далчев. Ама не за личното пространство, а за съществуването. Нищо. Приложете тази максима към приятелствата си. Ходете на гости без предупреждение през нощта, пияни като талпи. Издишвайте дима от цигарата си в носа на приятелите си. Гушкайте ги до синини с повод и без повод. Звънете по телефона в 4 сутринта, защото имате необходимост да си поговорите.

Избягвай трудните моменти

Приятелството е за fun. Ако приятел преживее лична загуба или му се случи нещастие, по-добре се оттеглете. Човек страда най-добре, когато страда сам.

Не канете приятелите по важни събития

Приятелите служат като удобен лост за възкачване в социалния живот. Ако ваш приятел ще ходи на събитие, което искате да посетите вие, не се свенете да се увиете около него като питон. Но и през ум да не ви минава да го/я каните на кръщенето на детето ви, на рождения ден на мъжа ви/жена ви, или просто така, на вечеря. Както обсъдихме вече, важните сте ВИЕ.

 
 

Британско семейство посрещна 20-ото си дете

| от Chronicle.bg |

Сю и Ноел Радфорд обявиха раждането на 20-ото си дете, което затвърди статута им на най-многобройното британско семейство, съобщи АФП.

Арчи, 11-ият син на семейството, се е родил тази седмица. Майката е на 42 години, а бащата – на 46.

„Казвахме си, че искаме три деца. След това ни стана приятно да има малчугани около нас и продължихме – обясни Ноел пред в. „Сън“. – Пристрастихме се, страхотно е.“

Двойката обаче каза, че не иска повече деца.

Сю и Ноел са били изоставени при раждането си и след това осиновени. Първото им дете се родило, когато Сю била на 14 години. Четири години по-късно сключили брак.

Семейството има собствена хлебарница. Те живеят в къща с десет стаи. Придвижват се с миниван с 15 места. Вече имат трима внуци от най-голямата си дъщеря Софи, която е на 23 години.

 
 

Mtel ще има ново име

| от Chronicle.bg |

Мтел ще има ново име, по желание на собственика си Telekom Austria Group. Компанията обявява, че променя стратегията си по отношение на марките и ще въведе единна политика за всички пазари, на които присъства.

Това бе съобщено в официално прессъобщение на австрийския телеком.

Новото име ще бъде A1 – по наименованието на марката в Австрия. Опитът с новото име е въведен първо в Словения и след успешното реализиране, австрийският телеком решава да го приложи и за другите си дружества.

Това са хърватските, сръбски и македонски оператори – VIP, беларуския Velcom и българския Mtel.

Въвеждането на единна марка ще струва 350 милиона евро на австрийския телеком, като това ще засегне финансовите резултати за следващите три години.

Общият брой на клиентите на Telekom Austria Group e 24 милиона души. Приходите на компанията за 2016 година са 4,21 милиарда евро

 
 

КАК ДА: се излекуваме от есенните болести

| от Chronicle.bg |

Гриповете еволюират по-бързо от айфоните. Есента дойде вчера, а с нея, разбира се, ще дойде и нов щам на някоя подла зараза. Хората масово съветват: Не пий, вредно е. Не яж сладко, вредно е. Не яж месо, вредно е. Но като се разболееш, всички казват: Ето ти ракия с мед и пилешка супа.

И понеже знаем, че докато не се разболеете няма да ви дреме за превенции от грипа – затова ви предлагаме няколко начина да лекувате след като неминуемo това стане.

 

Много лимони. Така и така животът ви поднася достатъчно лимони – яжте. В тях има витамин Це, който е полезен. Ако някой понечи да вземе вашите лимоните, кажете му „Хей, не пипай тези лимони. В тях има аскорбинова киселина“. Това е химическото название на витамин Це – хем няма да го лъжете, хем човекът ще се уплаши и ще остави плода намира.

 

Третирайте се все едно сте махмурлия. Здрава храна, сън, ограничени контакти, витамини, вода, кисело мляко… Абе какво ви обясняваме, вие ли не знаете.

 

Всякакви домашни зимнини. Причината да умираме стари и грохнали е защото дедите ни са бухали мръвки директно от кокала и са пили мляко директно от вимето. Не са имали фервекс. Тогава е нямало аптеки, откъде ще намерят фервекс. (Това беше шега за читателите ни с по-нисък стандарт. Медия сме – трябва да има по нещо за всички.)

 

Ходете с маска. Не искате да сте маймуната, от която тръгна СПИН, нали. Не е срамно да ходите с маска, когато сте болен. Дори за някои хора е по-срамно да ходят без.

 

Спортувайте. Да живееш здравословно е като да държиш на пиене – има гордост, ама няма кеф. Но тук се изхвърлихляме малко, да. Под „спортуване“ имаме предвид разходка на чист въздух. Идете до съседите, които ненавиждате.

 

Забележете, че не ви подтикваме да пиете класическия цяр за всичко – ракия. Това е така, защото ние нямаме грам съмнение (нито пък 100 грама), че ще направите така. Просто ви предложихме с какво да я гарнирате. Тази статия можеше спокойно да се казва „Какво върви с ракия“.