За клипа, хейта и ефекта

| от |

Илиян Стоянов

Току що гледах клипа на Реформаторския Блок (след всичкия хейт по социалните мрежи), който е взаимстван от кампанията (Don’t Vote) и ми се иска да направя няколко бързи коментара.

1. За всички които твърдят, че клипа е копиран от кампания на Обама (без значение дали са вътрешни в РБ или обикновени хейтъри). Кампанията (Don’t) Vote е серия е от PSA (public service announcements) продуцирана от компанията на Леонардо ДиКаприо – Appian Way. Тази кампания беше non-partisan, и няма нищо общо с кампаниите на Обама и не е платена от някой от PAC-овете стоящи зад него. Факт е, че кампанията „Don’t Vote“ изкара предимно млади хора да гласуват и е факт, че повечето от тях гласуваха за Обама, но целта беше повишаване на избирателната активност в САЩ, а не агитация да се гласува за някого конкретно. Надявам се това да set-нет the record straight сред всички хейтещи и сред всички с опорни точки (включителни и в РБ).

2. Кампанията Don’t Vote беше ефективна най-вече заради това, че PSAs бяха придобили viral status. Не се излъчваха по телевизии, а се предаваха от човек на човек, много подобно на videos от College Humor, ако клипа на РБ го чака безкрайно въртене по телевизии, то ефективността му (макара и спорна предвид партийната обвързаност) ще клони към 0.

3. Причината да няма човек ползващ интернет, който да не е виждал Don’t Vote кампанията е, че е непартийно обвързваща. Факт е, че много голяма част от хората в няколкото клипа са по-скоро liberals, но никъде никой не казва „гласувай за някого си“, посланието е „гласувай“, в тоя ред на мисли „кампания на Реформаторския Блок“ генерира точно обратното послание, защото е директна агитация – поне в моята глава.

4. Който е правил рекламата, да беше копирал Vote 4 Stuff (пак родена от мозъка на DiCaprio), че е хем по-прясна, хем по-актуална, хем се връзва повече с РБ.

523615_251134008392654_1890141071_n

 
 
Коментарите са изключени за За клипа, хейта и ефекта