Урокът на една война

| от | |

books-text

Цветелина Цанева

Когато разбра, че й се налага да заживее в една от най-размирните държави в света, тя беше убедена, че ще се справи. Изпълнена с вълнение и ентусиазъм тя започна да събира багажа си. В главата й се въртяха много и все различни сценарии, но се оказа, че изобщо не е подготвена за действителността, която я очкваше там. Пристигайки се сбъска с хаос, несатабилност и безредие, които я изпълниха със страх и ужас. Въпреки всичко, тя стисна устни и реши, че ще се бори. Нямаше право да се откаже, не можеше да се предаде. Тя вярваше, че щом съдбата и беше отправила това предизвикатество тя е длъжна да го приеме. Повтаряйки си до безкрай мотото „ всичко, което не ме убива ме прави по-силен” тя започна престоя си. В началото не можеше да спи от изстрелите на автоматите, които трещаха по цяла вечер под прозореца. При всеки нов откос, тялото й се изпълваше с адреналин и тя притихваше ослушвайки се за следващия.  Прозорците вибрираха от стрелбата с тежки уръдия, която се чуваше в далечината. Сърцето й биеше лудо, но тя продължаваше да стиска очи, опитвайки се да се излоира и да поспи. В редките случаи, когато излизаше от къщи се сблъскваше с безумието по улиците. Тук правиала нямаше. Всеки беше господар. Никой не смятеше за необходимо да сложи номера на колата си или пък да спре на червен светофар. Всеки разполагаше с оръжие, с което се смяташе за непобедим и изобщо не се притесняваше да го изпозва. Всеки ден имаше случаи на откраднати коли и отвлечени хора, и всички тези случаи оставаха ненаказани. Нямаше сили за сигурност, нямаше власт, нямаше държава. В това ежедневие се нижеха дните и малко по-малко тя започна да свиква. Оказа се, че за човешката психика ограничения няма. Оказа се, че човек може да свикне с всичко. Осъзнавайки това, тя мина найстина през един изумителен процес. Разбира се имаше моменти, в които страхът пак я обземаше, но те бяха доста по редки. С течение на времето, тя осъзна, че ако вечер, когато си легне на вън цари тишина, тя не може да заспи. Вече не изтрелите от автоматите, а тишината я караше да се чувстава тревожно.       Хубаво е да разбереш, че в теб самия има такава сила, която може да се справи с всичко. Найстина пътят който тя измина, за да разбере за тези чудеса на човешката психика беше труден, на моменти ужасяващ, но урокът, който научи беше незаменим.  Освен всичко останало, тя разбра и какъв невероятен късмет има, че се е родила в България! Броейки дните до завръщането си тя се изпълваше с умиление и обич към своята страна. Тя се чувсташе изключително щастлива, че се прибрира в България, една мирна, спкойна и сигурна страна!

 
 

Не е нужно да посетите Бразилия, за да пиете добро кафе

| от Chronicle.bg |

Да кажем, че ви се пие хубаво, ама наистина хубаво кафе. Най-добрата ви опция е да заделите няколко хиляди лева, да си вземете един месец отпуск, да хванете самолета до Мюнхен, оттам да се прекачите на полет до Сао Пауло, после да хванете още един самолет до Рио де Жанейро, да седнете в легендарното заведение „Garota de Ipanema” и да си поръчате бразилско кафе.

Много добра опция, наистина, но има някои дребни пречки. Хилядите левове, няколкото полета, месецът отпуск и невъзможността да се случи на момента.

Има и друг начин обаче. Например, да опитате Catuai do Brasil – лимитирана серия кафе от NESCAFÉ® Dolce Gusto® – с Арабика от бразилски произход. Пуснете си нещо в стил Jazz & Bossa Nova Instrumental Music и се отдайте на своето бразилско пътешествие.

Самото кафе е доста разпознаваемо – то е наситено с ароматни флорални нотки и с отличаващо се деликатно тяло.

На местен южноамерикански език* Catuai означава “много добър” и в случая небцето ви напълно ще се съгласи с това твърдение.

Още с първата глътка от Catuai do Brasil се усещат флоралните нотки, които могат да ви помогнат да си визуализирате гледката на синя вода и кацащи самолети, която се вижда от хълма Корковадо. Както и за летните, бразилски бури, в които палмите се огъват до земята, а дъждът се излива с литри и заглушава всеки друг шум.

DolceGusto_puzzle boxes_168x155cm_Preview

Важно е да се отбележи, че Catuai do Brasil идва в херметически затворени капсули, които запазват свежестта на кафето, а и машините NESCAFÉ® Dolce Gusto® са истинско произведение на изкуството.

Елегантни, футуристични, смели, красиви, функционални, те могат да бъдат онзи акцент в кухнята ви, който ще кара всички гости да ви питат „Уау, какво е това?“

И накрая – тайната на доброто еспресо се съдържа в четири елемента. Не, не вятърът, водата, огънят и въздуха, а блендът на кафето, кафемашината, правилната поддръжка на кафемашината и човекът, който го приготвя. И когато всички елементи са налице, остава да пожелаем „Приятно пътуване до Бразилия“!

CATUAI DO BRASIL 43765458 BG GIRONA 3D PACK

*Тази статия е изготвена с любезното съдействие на Нестле България АД.

 
 

Една е Мадона(та) и какво не знаем за нея?

| от chronicle.bg |

Тя е звездата, която няма аналог в музиката. Нито в миналата, нито в съвременната. Обичана или отричана, възхвалявана или омаловажавана, Мадона си е Мадона. И дали я харесваме или не, това не отменя факта, че скандалната певица е явлението в музиката, което я промени завинаги и ще остане на хоризонта дълги години след своя залез (който между другото не се задава засега).

Онези, които не са подробно запознати с биографията й я познават предимно от хитовете Material Girl, Open Your Heart, La Isla Bonita, Hung up, Like a Prayer и много други. Може и да я свързват със скандалите, които предизвиква с поведението си и тоалетите си. Всички я определят като най-влиятелната жена изпълнител. Сексът и феминизмът са запазените й марки.

Днес Мадона Луиза Вероника Чиконе навършва 59 години. За песните й няма какво повече да добавим, те винаги ще имат своята вярна публика, винаги ще има хора, които да ги поставят под съмнение (неясно по какви причини), а около имиджът й няма да спрат да се повдигат спорове (Нищо чудно някоя църква отново да се произнесе против разврата, в който тя възпитава публиката?!).

По случай рождения й ден сме подбрали няколко любопитни факта около живота на Мадона, които може би не знаете. Вижте галерията горе.

 
 

Каскадьорка загина на снимачната площадка на „Дедпул 2″

| от chronicle.bg, БТА |

Каскадьорка загина на снимачната площадка на филма „Дедпул 2″ в канадския град Ванкувър, изпълнявайки номер на мотор, съобщиха световните информационни агенции. Полицията във Ванкувър потвърди инцидента.

Свидетели на драмата, цитирани от в. „Ванкувър Сън“, разказаха, че младата каскадьорка загубила контрол над мотора си, който се качил на тротоара и се блъснал във витрина на първия етаж на кулата „Шоу тауър“ в центъра на града.

Младата каскадьорка е дублирала актрисата Зази Бийтс, която изпълнява ролята на Домино.

Звездата на филма Райън Рейнолдс каза, че актьорите и целият екип са „съкрушени, шокирани и съсипани“ от смъртта на колежката си.

Филмът „Дедпул“ излезе по екраните през февруари 2016 г. и постави рекорд по приходи със 783 милиона щатски долара в световния бокс-офис, при бюджет 58 милиона. Той получи номинации за наградите „Златен глобус“ и наградите на гилдиите на режисьорите и на сценаристите.

Снимките на продължението му започнаха през юни във Ванкувър.

 
 

Как да получаваме по-голям сладолед

| от chronicle.bg, БТА |

Струва си човек да прави комплименти в заведенията за бързо хранене, твърдят австрийски икономисти, анализирали големината на 100 порции сладолед и на 800 дюнера, съобщи ДПА.

Учените от университета на Инсбрук изпратиха доброволци да купуват сладолед от машина в заведения за бързо хранене няколко дена. За да бъде преценен ефектът на похвалите и признанието в общуването с потребителите, те е трябвало да казват: „Вашият сладолед е най-добрият в града“. След като си тръгвали с фунийката сладолед, я измервали на малък кантар.

Резултатите показват, че благодарение на похвалата доброволците са получавали средно 10 процента повече сладолед.

Учените са експериментирали и какъв е ефектът на бакшиша. С него клиентът получава средно 17 процента повече, но като се приспадне допълнителната сума, количеството e само 7 процента повече.

През следващите дни порциите на любезните клиенти нараствали все повече.

„Има тенденция нематериалните стимули, като признание и похвала, да се подценяват и да се надценяват паричните стимули“ – каза ръководителят на изследването Михаел Кирхлер.