Спрете да изтезавате едно дете!

| от |

Емил Спахийски

Поводът: Хора от туристическия бранш се напънаха и родиха идеята Крисия да стане тяхно лице

Всички се умилихме и аплодирахме успеха на малката чаровница Крисия, която помете сцената на детската Евровизия в Малта. Талантливото момиченце с глас на ангел внесе лъч светлина в онази съботна вечер. Приказна изява, приказно посрещане, овации. И трябваше да спрем доттук и оставим Крисия, Хасан и Ибрахим на детството им. Вместо това триото беше мъкнато от институция на институция като панаирски мечки. Вероятно на децата и техните родители в началото им е било вълнуващо, но тези ангажименти са смазващи за психиката на малките таланти. Ето това трябва да се има предвид, когато някой на ресторантската маса в хотела си се сетил, че ей те това момиче трябва да рекламира България.

Туризмът не може да се повери на едно лице, пък било то и ангелче като Крисия. Ако бъдем точни за лице на България най-много приляга това на Кубрат Пулев след мача му с Кличко – изстрадано, кървясало от понесените удари, но с вяра в утрешния ден. За туризма трябва професионална стратегия с много ясно осигурен ресурс. Ако се разходите из София ще видите как се прави реклама на дестинация – „Добре дошли в Турция – дома на „Св. София, Троя, Кападокия, Ефес…“, пуснете телевизия, ще видите същите послания. Това важи и за други държави, които рекламират успешно у нас. Успешно, защото българите масово предпочитат чужбина, най-вече заради второто условие за добър туризъм – качеството на обслужване./Труд

 
 

Бизнесът на морето – модерният Клондайк

| от |

На този ден през 1896 година в един от притоците на река Клондайк в Канада е открито злато, което поставя начало на Златна треска. На този ден, но през 2017 година НАП ни съобщи за ръст на оборотите по морето с над 100 милиона лева.

Какво се случва? Ще речеш, че са открили злато в Ропотамо. 100 милиона лева са много пари – това са 567 жилища в София, 12 и половина емблеми на ЦСКА, 357 143 килограма череши през април, 2 милиона килограма череши през май, 5 милиона такси „стол“, 2-3 километра от магистрала Тракия…

Бизнесът на морето се очертава все по-печеливш. Особено сега, след като вече е тихо. Знаете ли, че от сега нататък, когато намерите рапан на плажа и го допрете до ухото си, няма да се чува нищо. Да, самата истина. Затова продайте всичко, което имате, качете домашните в колата и отидете на морето.

Помнете, че на морето за всичко се плаща. Биете жена си? Накарайте туристите да ви платят, за да гледат. Можете да изкарате цяла седмица с 20 лева? Ето ви нова атракция!

Направете кръжок по жичкаджийство и покажете на глупавите туристи как да се закачат за тока и кабелната на съседа. Можете да ги научите и как да връщат километраж на кола и да пренавиват водомер с магнитче за хладилник.

Опитът и знанията ви в избягването на контрольора в градския транспорт може да се адаптира и приложи в лавирането между шезлонги така, че да се избегне момчето, дето събира таксата.

Още полезни знания са как да отворят бира с вилица, вино с ключ и жигула с отвертка.

Накрая на кръжока туристите ще получат от вас най-важното и ценно ноу-хау на света. Как никой никога да не ги прецаква. А после и още по-ценното знание когато тоя отдясно хвърля вале, а другите нямат да отговорят на боята, да хвърлите деветката, за да си помисли, че никой няма вече от тая боя и да продължи, пък вие да го спрете с асото.

Българинът има много какво да даде на бизнеса. Основно знания и умения как да се взима от бизнеса. Бъдете предприемчив!

 
 

Жените на Холивуд, които си приличат

| от chronicle.bg |

Минаха 25 години от премиерата на „Single White Female“ на 14 август 1992 година. Бриджид Фонда играе Али, нюйоркчанка без късмет, която пуска обява, за да си намери съквартирантка. Така попада на Нейди (Дженифър Джейсън Лейт).

Нещата отиват на зле, когато Хейли е обзета от новата си приятелка и започва да копира външния й вид и дори да се представя за нея. Това те кара да гледаш със съмнение на всички групи за намиране на съквартиранти във фейсбук.

Интересно е обаче да видим колко много от известните хора си приличат. Кейти Пери и Зоуи Дешанел са почти неразличими по снимки и те не са единствените. Разгледайте галерията ни и ще видите.

 

 
 

Храни от насекоми излизат в продажба в Швейцария

| от chronicle.bg, БТА |

Първите продукти за човешка консумация, произведени от насекоми, ще излязат в продажба в швейцарски супермаркети следващата седмица, съобщи АФП.

Желаещите ще могат да опитат бургери и кюфтета от брашнени червеи с ориз, зеленчуци и подправки. Те ще се продават в магазините на веригата „Кооп“.

Според говорител на федералната служба за безопасност на храните, Швейцария е първата европейска държава, разрешила използването на насекоми за човешка храна. Швейцарското законодателство допуска три вида насекоми за човешка консумация – скакалци, щурци и брашнени червеи.

Тези насекоми се отглеждат за храна на животни. За да са подходящи за човека, те трябва да са четвърто поколение

 
 

Uber и Lyft предизвикаха спад в покупките на автомобили

| от chronicle.bg |

След изследване на навиците на шофьорите в различни градове в щата Тексас, учени от Университета на Мичиган стигат до извода, че хората в големите градове купуват и карат по-малко коли.

Като причина откриват, че с нарастването на популярността на споделеното пътуване, необходимостта човек да притежава собствен автомобил намалява, като това важи с особена сила за големите градове. В тях компании като Uber и Lyft имат пълно покритие и това намалява нуждата от собствено превозно средство – в крайна сметка, превозът е само на няколко клика.

Големият брой коли в големите градове увеличава замърсяването и задръстванията, отделно отваря нуждата от все повече работни места. Според учените, едно от решенията на тези модерни транспортни проблеми се крие именно в разширяване ролята на споделеното пътуване, което ще облекчи натоварването както върху бюджета, така и върху транспортната мрежа и дори върху климата.

Източник: The Verge