Ноу Камп или Камп Ноу – не е за изпускане

| от |

football-books

Милен Георгиев

Преди 3 години, със сестра ми, ходихме до Барселона, за да гледаме състезание от Формула 1, което се провеждаше в едно градче в района. Разбира се, че по време на престоя си в Барселона посетихме доста забележителности, като беше изключено да пропуснем стадиона на едноименния клуб Камп Ноу или Ноу Камп, както е познат в България.

Докато обикаляхме пеша из Барселона, често влизахме в многобройните магазинчета и любопитните продавачи ни питаха, откъде сме. След споменаването на България, веднага отвръщаха с непринудена усмивка и казваха „Аааа, Стоичков!”. За моя изненада всички му произнасяха съвсем правилно фамилията, а не „Стойков” или нещо подобно, каквото бях приготвен да чуя.

Няма вероятност да се разхождаш в този град и да не се натъкнеш на фирмен магазин на ФК „Барселона” и едва ли ще е само един. А в такъв магазин влезеш ли, имаш чувството, че не си в магазин, а в музей. В тях продават почти всичко с логото на клуба – спортни екипи, всякакви сувенири, ключодържателчета, химикалчета и какво ли още не. Няма как да не ти направи впечатление, че в почти всеки жилишен блок се вижда поне един балкон, от който виси знамето на ФК „Барселона”. А и все пак само след 10 дена им предстоеше финалът в Шампионската лига, който в последствие успяха да спечелят. За местните футболният клуб е издигнат на пиедестал и разбираемо се гордеят с него. Все пак тогава бяха едни от най-силните години в историята на Барселона.

Дойде и моментът, в който трябваше да посетим и най-големият стадион в Европа, който има почти 100 000 седящи места, а именно Ноу Камп, който освен че е терен за футболните мачове на Барселона, е и музей и то прекалено добре направен. Искаше ми се да гледам на живо Меси и компания, но точно в него уикенд Барса не бяха домакини. Сестра ми никога не се е интересувала от футбол, но нали беше с мен, и тя си взе билет.

Пред входа имаше паркиран много стар жълт автобус, а през прозорците му се виждаха манекени на звезди, играли за Барса в миналото. Влязохме в основната зала, където бяха изложени множество футболни обувки, топки, екипи, купи и всякакви други трофеи. Като българин, бях доста приятно изненадан от изложената футболна фланелка с името на Стоичков и номер 8 на гърба й. Много погледи събираше и трофеят Златната топка, спечелена също от Камата. Минали са доста години от как Стоичков не е футболист и още повече от как не играе в Барселона, но въпреки това изобщо не е забравен. Около трофеите имаше и едни видеотабла с множество клипове с най-красивите голове в цялата им история, които всеки посетител можеше да контролира с докосване. И там Стоичков има не малко присъствие. Следват няколко други зали, където има видеоплотове, разделени по десетилетия, които също се контролират с докосване. На един от клиповете може да се види моментът, в който Ицо усмихнат до уши получава Златната топка. След тях има няколко големи видеостени, на които се изреждат голове на Барселона със съпътстващ коментар, а срещу тях има комфортни места за сядане.

След над 2 часа гледане на ценни предмети с историческа стойност и мултимедия, продължихме обхода на стадиона. Минахме покрай съблекалните и видяхме душовете и джакузито, в което се плацикат звездите на Барса. В непосредствена близост до тях имаше и една голяма стая, която всъщност беше параклис, в който се молят играчите преди мач. Дойде и моментът, в който излязохме на трибуните. Там имахме възможност да седнем и на коментаторските пултове. На изхода на музея предлагаха фотографски услуги, където можеха чрез софтуер на снимката до теб да сложат Лионел Меси примерно или пък някой друг твой любим играч на Барса, който едва ли ще имаш някога възможност да видиш от близо, пък камо ли да се снимаш с него и то докато е още активен футболист.

Излязохме от музея, но след това ни чакаше официалния магазин на клуба. Влазохме в него с идеята да не се задържаме много, но той е така обзаведен, че няма как за няколко минути да му се наситиш. От вътре формата му наподобява стадион – слиза се по стъпала, които са оформени амфитеатрално като седалките на трибуните. А вътре имаше може би всички артикули с логото на Барселона, които бяха произведени през последните 2-3 години. Сестра ми по едно време се отегчи и излезе да ме чака навън.

Като заключение мога да кажа, че ако някой някога има път до Барселона, задължително трябва да посети този музей, дори и да не се интересува от футбол и да не е фен на Барса. Защото сестра ми, както няма никакъв интерес към футбола, каза, че от всички музеи в Барселона,  които успяхме да посетим през едноседмичния ни престой, този й е направил най-силно впечатление. И е може би най-истинският сам по себе си, за разлика от повечето музеи, които са направени преди всичко, за да оберат парите на туристите.

 
 

Ноу Камп или Камп Ноу – не е за изпускане

| от |

От далечния „Армагедон“, на който целият свят плака при вида на ръката на Лив Тайлър върху телевизора, през „След утрешния ден“, където младият Джейк Джиленхол спаси хубавото момиче от „Shameless“ , и като стигнем до  „2012“, който ни показа какво се случва с лошите хора в лицето на апокалипсиса, всички филми за края на света съдържат някои неизбежни елементи, без които просто не може да бъдат.

Например:

Развод

В началото на филма става ясно, че мъжът и жената са пред развод, във развод или след развод. Децата им страдат. Докато от небето се сипят астероиди обаче, и извънземни бомбардират Айфеловата кула, двамата разбират, че всъщност още се обичат. Преминават през много перипетии заедно и накрая се прибират заедно у дома, в Алабама. Децата са щастливи.

Тъпа шега в напрегнат момент

Подводницата е пълна с последните оцеляващи от атака с атомни бомби, тръгва да се потапя, а главният герой се спуска отгоре с хеликоптер и държи под мишницата си сладкото кученце. Шансът да се вмъкне вътре е едно на милион, напрежението стига своя пик, чернокож актьор се подава от люка на подводницата, докато цунамито диша във врата на пекинеза и в последния момент дръпва главния герой и кучето вътре. Героят диша тежко, има десет огнестрелни рани, нанесени от лош руснак, и мозъчно сътресение вследствие на паднал небостъргач върху главата. Поглежда сериозно чернокожия и казва: „Нямаше нужда да бързаш толкова“. Смеем се.

Сладко кученце, което оцелява

Няма начин поне един пекинез или ши-тцу да не участва във филма. Много честно зрителите нехаят за съдбата на главните герои, но тръпнат в напрежение при всяка опасност, която заплашва кученцето. Добре е, че то винаги оцелява – въпреки земетресението, торнадото, цунамито и акулите-зомбита.

Реч на американския президент

Абсолютно неизбежно. Какво се случва с президентите на други държави обичайно не става ясно, но американският държавен глава винаги произнася реч, която се слуша от всички замесени, навсякъде по света.

Жена, която се съблича

Ситуацията го налага. Ако апокалипсисът е воден, така ще плува по-добре. Ако е огнен – така ще се пребори. Ако има акули – ще стъпи на дрехите си, за да стигне до кабел, който да набута в устата на акулата. Във всички случаи, по някое време се появява сутиен.

Смирение

След като всичко приключи и 3/4 от населението на Земята вече се е пренесло в отвъдното, останалите хора се замислят и се смиряват. Всички са приятели и са готови да пазят Земята от глобалното затопляне – настава мир и хармония.

 

 
 

Ноу Камп или Камп Ноу – не е за изпускане

| от |

Струва си човек да прави комплименти в заведенията за бързо хранене, твърдят австрийски икономисти, анализирали големината на 100 порции сладолед и на 800 дюнера, съобщи ДПА.

Учените от университета на Инсбрук изпратиха доброволци да купуват сладолед от машина в заведения за бързо хранене няколко дена. За да бъде преценен ефектът на похвалите и признанието в общуването с потребителите, те е трябвало да казват: „Вашият сладолед е най-добрият в града“. След като си тръгвали с фунийката сладолед, я измервали на малък кантар.

Резултатите показват, че благодарение на похвалата доброволците са получавали средно 10 процента повече сладолед.

Учените са експериментирали и какъв е ефектът на бакшиша. С него клиентът получава средно 17 процента повече, но като се приспадне допълнителната сума, количеството e само 7 процента повече.

През следващите дни порциите на любезните клиенти нараствали все повече.

„Има тенденция нематериалните стимули, като признание и похвала, да се подценяват и да се надценяват паричните стимули“ – каза ръководителят на изследването Михаел Кирхлер.

 
 

Ноу Камп или Камп Ноу – не е за изпускане

| от |

Този текст НЕ съдържа спойлери.

Случва се за втори път този сезон. Но този път вината не е на хакери, а на самите HBO. HBO Испания по погрешка качиха новият епизод на „Игра на тронове“ (сезон 7, епизод 6) в своята онлайн платформа. Записът е останал в нея в продължение на един час, но това беше достатъчно, за да бъде разпространен в пиратските сайтове.

Видеото бързо беше качено в торент сайтове като Mega.nz под името „Game_of_Thrones_-_S07E06.flv“. Официалната премиера на епизод 6 е на 20 август.

Този случай не е първият в историята на един от най-популярните сериали. Миналата година един от клоновете на HBO отново пусна в мрежата си епизод на сериала, часове преди официалната му премиера.

А този сезон макар по друга схема, това се случва за втори път след като четвъртият епизод бе разпространен след хакерска атака. Но изглежда тези извънредни ситуации не вредят ни най-малко на рейтинга. Епизодите тази година отбелязват рекордна гледаемост, въпреки спойлерите.

 
 

Ноу Камп или Камп Ноу – не е за изпускане

| от |

Radio Fresh! е най-слушаната радиостанция в столицата за месец юни. Изследването проведено от GARB утвърждава лидерското място на Radio Fresh!, като признанието идва след редица програмни промени в медията.

В сутрешния блок се завърнаха създателките на марката „Шоуто на Блондинките”- Цвети Георгиева и Елена Асенова. Между 08 ч. и 11 ч., с най-провокативното радио шоу на България, Radio Fresh! буди слушателите си със смях и настроение.

Денят продължава със забавния блок на Тео Койчинов (11ч.-14ч.), а следобеда поема актрисата Рая Белева („Сутрешен блок”, „Откраднат живот”) с предаването „Абсолютно Fresh!” 14ч- 17ч. В края на деня, от 17ч. идва времето на „So Fresh!“ с Надя, в която слушателите може избират хитовете, които слушат в ефира.

Radio Fresh! е и радио медията с най-голямата фейсбук група в България. Феновете надхвърлят 320 хиляди, което прави радиото лидер и в интерактивното пространство.

Radio Fresh! е част от най-бързо развиващата се радио група, ОБЕРОН РАДИО МАКС, в която влизат още радиата ФМ+, Melody и Star.