Нетфликс се готви да покори и Франция

| от |

Барбара Шазел, France television

На 15 септември Нетфликс влиза във Франция, същата седмица, в която ще навлезе и в Белгия, Швейцария, Люксембург, Германия и Австрия.

От месеци насам платформата за онлайн видеа с 50 милиона абонати в света вълнува традиционните френски телевизионери и доставчици на видеа, но също и администрацията, чак до високите етажи на властта. Ако бяхме в сектора на телекомуникациите, щяхме да бъдем, поне още няколко седмици, в период на спокойствие и стабилност преди пристигането на безплатната услуга за мобилните телефони.

Защото след един месец, оперирайки от Люксембург (и през Холандия догодина), Нетфликс ще избяга от старата система за финансиране, ще мине между капките на контрола от Върховния съвет за аудио-визуалните медийни услуги и ще постави под въпрос уместността на хронологията на медиите, които изобщо не са се развили, въпреки промените в употребите и начините на потребление на зрителите. Най-сетне платформата Нетфликс, известна с мощността на алгоритъма си за препоръки, изправя френските участници в сектора пред един от големите им пропуски – способността да персонализират своите услуги.

Но макар мнозина да вдигат юмрук в знак на съпротива, да не забравяме, че много хора ще спечелят повече или по-малко от появата на Нетфликс. Кой ще се възползва от нея?

Участниците в сектора на видео по поръчка чрез абонамент?

Според Грег Бивалски от компанията AB появата на Нетфликс ще бъде „възможност, тъй като Нетфликс или друг международен актьор би могъл бързо да популяризира видеото по поръчка чрез абонамент (SVOD). Защото ние във Франция имаме един проблем – хората не знаят какво е SVOD. Смята се, че със значителен бюджет за маркетинг Нетфликс ще намери начините да обясни какво е SVOD. След това ще се създаде конкурентен пазар и всеки ще извлече полза от него в зависимост от съдържанието, което ще предложи и като дава своята добавена стойност“.

Интернет доставчиците?

Orange е единствената компания, която заяви, че не иска да разпространява Нетфликс чрез своята мрежа, „на първо време във Франция“. Когато си смятан за „флагмана на френската суверенна цифрова революция“, не би било добре веднага да влизаш в съюз със силната и разрушителна американска платформа.

Медиите, които ще продават на Нетфликс рекламни пространства?

Нетфликс няма да се задоволи само с няколко банера в уеб пространството, за да се популяризира във Франция. Като професионалист в маркетинга платформата ще удари силно и няма да се поколебае да купи рекламни пространства, които ще целят привличането на широката публика и най-вече основната таргет група – младите хора между 18 и 34 години.

Творческият свят?

Нека не се заблуждаваме – макар да е известна с богатия си каталог, Нетфликс вече е ключов играч в Холивуд. В последното си писмо до своите акционери през юли изпълнителният директор Рийд Хастингс обяви цели осем оригинални сериала (включително третия сезон на „Оранжевото е новото черно“ и „Къща от карти“), които в момента се снимат в четирите краища на света, както и създаването на токшоу с водеща Челси Хандлър и шоу с най-големите американски комици.

Платформата Нетфликс може да успее да убеди продуцентите във Франция да работят с/за нея. Някои от тях вече сътрудничиха в миналото с друга американска платформа, Ю Тюб, която пусна свои „оригинални канали“ във Франция. Нетфликс ще продуцира качествени програми за широката публика с простата цел за постигане на рентабилност и търговски успех. Истинският риск е свързан с разнообразието на тази продукция.

Телевизионните канали?

Често четем, че платените телевизии ще бъдат големите губещи от появата на Нетфликс. В действителност е възможно всички телевизионни канали да бъдат засегнати, защото предложение като това на Нетфликс, разполагаща с голям каталог и съобразена с потреблението, ще конкурира с пълна сила времето за телевизия като цяло. Но макар да е малко вероятно телевизиите да се обединят срещу Нетфликс за разпространението на съдържанието им във Франция, поне не и на първо време, не е невъзможно те да създадат партньорства за разпространение в чужбина и защо не да подпишат договори за копродукции.

Зрителите?

Заради всички причини зад успеха на Нетфликс – богат каталог, персонализирано неограничено предлагане до поискване, много вероятно продавано за скромната сума от 7,99 евро на месец за достъп до платформата на екрана.

Нетфликс?

Истинският въпрос остава каталогът, който ще бъде предложен – дали французите ще се абонират за него както британците и скандинавците вече масово направиха в последните месеци? Нетфликс, която се надява на разширяване на своите все още слабо рентабилни международни пазари, несъмнено се надява на толкова добър старт, колкото в Холандия. След появата си през септември м. г. платформата е регистрирала 600 000 абонати при население от 16,8 милиона души. /БГНЕС

 
 

Трейлърът на втория сезон на „Короната“ е повече от обещаващ

| от |

Сериалът на Netflix, „Короната“(The Crown) отново ще предизвика фурор тази есен. Сигурно сме в това, след като видяхме трейлъра на втория му сезон, в който Кралица Елизабет се изправя срещу натиска, на който е подложена от всички страни.

„Кралица съм от 10 години и за това време съм имала трима министър-председатели“, гордо заявява персонажът. „Нито един от тях не се е справял.“ Героинята на Клеър Фой доказва силата и твърдостта си на фона на всичките слаби мъже около нея.

Трейлърът показва и Принц Филип, който в последния сезон се бунтуваше срещу ограниченията и порядките на монархическата система. Намеците за изневяра в първия сезон едва ли ще се появят в новия сезон.

По рано пред годината създателят на сериала, Питър Морган, обяви, че сюжетът във втория сезон ще се съсредоточава върху образа на Принц Филип, който често е засенчван от съпругата си.

В краткото видео успяваме да видим също и някои от тогавашните представители на американския елит: Джон Ф. Кенеди (Макъл К. Хол) и Джаки Кенеди (Джоди Балфур)

Вторият сезон на „Короната“ излиза на 8 декември. А дотогава очакваме още трейлъри, с които да „преживеем“. На първо време вижте последния.

 
 

Портретът на съвременния джентълмен

| от |

Съвременният джентълмен все още демонстрира добрите маниери на предшествениците си, но същевременно спазва изискванията на модерния етикет, пише в. „Сънди експрес“, позовавайки се на резултатите от проучване, направено във Великобритания по поръчка на компанията за мъжко облекло Moss Bros.

В духа на рицарските традиции джентълменът на новото време е почтителен, вежлив и любезен. Той прави път на другите, изслушва ги, а вместо да лъска доспехи, полира обувките си до блясък. Същевременно модерният етикет изисква от него да поставя мобилния си телефон на масата за вечеря, да носи спретнат костюм и да ходи на фитнес.

Въз основа на резултатите от проучването е изготвен портрет на съвременния джентълмен. Ето как изглежда той:

1. Съвременният джентълмен прави път на другите
2. Слуша, когато други хора говорят
3. Поставя телефона си на масата за вечеря
4. Поддържа добра лична хигиена
5. Пристига навреме за социални събития и срещи
6. Поддържа дома си спретнат
7. Услужва на дамата с връхната си дреха, когато навън е студено
8. Знае кога е моментът да признае, че е сгрешил
9. Лъска обувките си
10. Поддържа се в добра форма

 
 

Конкурс цели да приземи космически кораб на Луната и да изпрати снимки към Земята

| от |

Все по-близо сме до най-интересната част от състезанието Google Lunar X Prize, вдъхновило инженери и технологични предприемачи от целия свят да разработят нискобюджетен роботизиран метод за изследване на Космоса. Идеалната цел на конкурса е до 31 декември 2017г. да приземи космически кораб на Луната, който да изпрати снимки и видеоклипове от мястото към Земята.

Участниците в състезанието са подчинени на определени изисквания, едно от които е корабите им не само да се приземят на Луната, но и да се придвижат минимум 500 метра по повърхността й. Ето защо създаването на лека и проходима конструкция е от особено значение в тази надпревара.

Отборът от Япония HAKUTO е един от общо петте финалисти, които ще се борят за голямата награда от 20 милиона щатски долара. Първият частно финансиран екип в страната на изгряващото слънце, който се е посветил в изследването на Луната, избра SUZUKI като свой партньор при разработването на този уникален космически кораб.

SUZUKI_&_HAKUTO_02

SUZUKI помагат за намаляване на теглото на луноходчето, което е изключително важно както за оптимизирането на разходите за изстрелването му от Земята, така и за успешното му придвижване по пясъчната повърхност на Луната. Космическият кораб на HAKUTO е оборудван с технологията за задвижване на четирите колела AllGrip, която се е доказала като надеждна за придвижване през различни терени при моделите от автомобилната гама на японския производител – VITARA, SX4 S-CROSS, JIMNY, IGNIS и SWIFT.

SUZUKI_&_HAKUTO_03

 
 

Пола Уилямсън ще се венчае с най-жестокия английски затворник

| от |

Популярната актриса от британските сериали Пола Уилямсън възнамерява да се венчае за един от най-закоравелите английски рецидивисти – Чарлз Бронсън, излежаващ доживотна присъда, съобщава в. „Дейли мейл“.

Това ще бъде третият брак за 64-годишния затворник. За своето 43-годишно пребиваване зад решетките той е успял да смени 120 места за изтърпяване на наказанията. По време на пребиваването си в тях 38 години той е излежал изолиран в единична килия. Бракът ще бъде сключен в затвора в Уейкфийлд.

„Въобще не съм си представяла, че животът ми ще претърпи подобен обрат, коментира актрисата. Любовта може да бъде зла, но Чарлз в никакъв случай не е чудовище! Ние искаме да бъдем нормална двойка и в деня на венчавката ни той няма да бъде затворник, а младоженец!“.

Бронсън направил предложение на Пола през месец февруари 2017 година. Истинското име на затворника е Майкъл Гордън Питърсън, но той се прекръстил на известния холивудски актьор и взел имената му за свой псевдоним. Първата си присъда той получава през 1974 година за въоръжен грабеж. Чарлз не веднъж е пребивал надзиратели и съкилийници, с което си спечелва славата на най-жестокия затворник в историята на Великобритания. През 2008 година излезе филмът „Бронсън“, разказващ за жизнения му път и в който Том Харди изпълни главната роля.