Избор на бебешка количка

| от |

Калинка Михайлова през последните 10 години работи в банка, където се занимава с обучение на служители.kalinka mihailova Води многобройни семинари за продуктови обучения и т.нар. soft skills знания, а също така провежда онлайн обучения. Самата тя става отново ученичка, когато излиза по майчинство. Присъства на множество лекции и курсове за настоящи и бъдещи родители, прочита солидно количество литература за отглеждането и възпитанието на деца. Обогатява придобитите знания ежедневно в отлеждането на своето малко дете, а практиката е най-добрия учител. В поредица от статии споделя своя опит в полза на младите майки.

Още от Калинка Михайлова 


Когато очаквате бебе, една от най-важните покупки за него е бебешката количка. Изборът на пазара е толкова голям и объркващ, че е по-лесно да изберете лек автомобил. Ето няколко насоки, които ще подпомогнат решението Ви:

Комбинирана количка или 2 в 1

За новородено бебе има два варианта на количка. Едната има два отделни коша – кош за новородено и кош за след 6-месечна възраст, който е за седящо бебе. Другият вариант е само един кош на количката, който може да се трансформира в легнало и в седнало положение.

Най-добрият вариант за новороденото бебе е да си има кош за новородено. Той е с идеално право дъно и задигнати стенички. В него бебето се чувства комфортно и в безопасност. Ако бебето е родено в студени месеци, с  този кош има повече опции да се създаде топло гнезденце. Може да се сложи на дъното на коша допълнително матраче или одеало, а високите стени предпазват и от студ и вятър. Много често майките наричат този кош – зимен кош. Но неговото предназначение не е само за „зимни” бебета. Неудобството на този вид количка е, че Ви трябва повече място у дома да съхранявате излишния кош, докато ползвате другия.  Вторият кош на комбинираната количка се използва, когато бебето почне да иска да стои по-изправено и да наблюдава света наоколо, това може да се случи още на 4-5 месечна възраст. Затова е важно този кош също да има пълно легнало положение. На тази възраст бебетата още не могат да седят стабилно, както и това не трябва да е за дълго време. При някои колички вторият кош е конструиран така, че ъгълът, който се получава при кръстчето на детето, не може да се променя – спускането на облегалката води до повдигане на крачетата . Това не е удобно, бъдете наблюдателни при избора си – ъгълът трябва да може да се коригира.

Можете да вземете и количка, която е с един кош, стига да има пълно легнало положение, за да можете да осигурите необходимия комфорт на новороденото бебенце. Може да се ползва и през зимата, но е по-удачно, ако бебето е „лятно”.  Към някои модели колички с такъв тип кош е възможно допълнително закупуване на портбебе –  това е нещо като чанта – кош, в който се слага бебето и тази чанта може да се постави в количката. Портбебето ще осигури нужните топлина и удобство в количката на зимното бебе, а ще можете и да го носите като чанта на места, където достъпът с количка е по-ограничен.

Гумите

Най-важното нещо при избора на количка, са гумите. Колкото по-големи са те, толкова по-проходима е количката, по-лесна за управление и по-меко „вози”. Количка с малки и особено двойни гуми много трудно се управлява в сняг или по криви плочки. С такива гуми може да си вземете лятна количка, когато детето навърши поне годинка. Тези летни колички са идеални за возене на детето до близката детска градина, за морето или ако пътувате до друго населено място. Не заемат почти никакво място, тъй като се сгъват като чадър, много са леки, може да се носят и с една ръка. Когато взимате количка за новородено бебе обаче, Ви трябва по-стабилна, за по-дълги разходки. Гумите могат да бъдат помпащи се – с тях е най-добре, но пък трябва да ги помпате и има опасност да се спукат. Стига да не са твърди пластмасови, а да са с някаква гума, силикон или друг по-мек материал, ще свършат идеална работа.

Бебешките колички могат да бъдат с три или четири гуми. Триколките са много модерни напоследък и явно предпочитани от много майки. Триколката е още по-проходима количка, стига предното колело да не е много малко. Голямото предимство на триколките е, че благодарение на въртящото се на 360⁰ предно колело, са много маневрени. Това е особено ценно при тесни пространства – в магазини например или  при качване/слизане от асансьор, когато трябва да се направи и завой. Триколките имат обаче и един съществен недостатък – не са стабилни. Ако по някаква причина се случи да не са едновременно и трите гуми здраво стъпили на земята и в този момент майката не държи здраво дръжката с две ръце, може количката да се преобърне.

Ако сте се спряли на триколка, спазвайте правилата за безопасност: Слизане от бордюр само на задни гуми, предната гума допира земята последна. При качване на бордюр или се качвате с гръб пак на задни гуми или качвате предната, прибутвате напред количката, докато задните опрат бордюра и чак тогава повдигате, т.е. задните гуми имат постоянно съприкосновение със земята и се приплъзват по бордюра. Количката се управлява с една ръка само на идеално гладка повърхност, най-добре винаги да се държи здраво с две ръце. При спиране за малко или пък за по-дълго, предното колело да се позиционира да сочи напред (или назад), да не сочи настрани и спирачката да се натиска винаги.

Големина на количката

Ако има асансьор там където живеете или смятате да посещавате места, където има такъв, трябва да предвидите количката да не е по-голяма, за да може да се побере, а да има място и за Вас. Ако ще пътувате често с кола, количката трябва да се събира в багажника. Много големите колички може да Ви създават проблеми и в магазини, подлези, градски транспорт, а сигурно ще Ви пречат и там където я паркирате у дома. Тежината на количката не бива да Ви тревожи, защото така или иначе е опасно да я вдигате. Слизането и качването по стълби се извършва безопасно на задни гуми. Ако сте висока, изпробвайте още в магазина дали дръжката на количката не е много ниска и дали може да се коригира. Също така ако кошът е по-ниско разположен, може да Ви е неудобно да се навеждате прекалено при поставяне/вадене на бебето от количката, при преобуването му там, храненето, когато поотрасне и т.н. Размерът на коша за покупки е важен – трябва да е голям и да е лесно достъпен.

Екстри

Дребните на пръв поглед екстри могат да направят количката удобна или не. Чудесно е да има място за чаша/шише и за майката и за бебето. Да има удобни джобчета, чанта, чадърче, сенникът да има прозорче и т.н. Много голяма екстра е обръщащата се дръжка, така по всяко време можете да смените посоката, в която да гледа бебето – например ако духа вятър, свети прекалено силно слънце или защото детето иска да гледа напред разкриващия се свят или обратното, иска да гледа мама!

Настройте се предварително, че няма да откриете идеалната количка, която да отговаря на всички изисквания едновременно, но определете и за себе си тези параметри, които са важни за Вас и от които не искате да се откажете. Бъдете бдителни, колички с лоши параметри могат да се предлагат с изкусителни „подаръци”, като столче за кола, например. Много жени са склонни да забравят изискванията си и ако харесат външния вид на количката, най-вече цвета й!

 

 
 

Финалът на седми сезон на Game of Thrones събира всичките ни любимци

| от |

Този текст съдържа спойлери!

Този сезон на Game of Thrones събра на едно място някои отдавна забравени и разпръснати в екранното време и пространство персонажи. Видяхме срещата на Аря с вълка (за който не сме напълно убедени дали не е нейният), Санса и Бран са заедно в Зимен хребет, Джендри се завърна и още редица герои с предистория помежду си се събраха и тръгнаха на север от Стената. Но нищо от това не може да се сравни със срещата, която се задава в последния, седми епизод на този сезон. Премиерата на епизода е тази неделя, (27 август), трейлърът вече е тук. И определено се задава поредният култов епизод, който ще ни помете със своя мащаб.

Всички кралици и крале се събират в Кралски чертог. Е, почти всички. Санса например имаше своя шанс да присъства, но вместо това изпрати Бриен. Нека обаче споменем, кои са героите, които ще видим на едно място в Юга идната неделя. В трейлъра виждаме Церсей и Джейми Ланистър, Брон, Юрон Грейджой(по-точно флотилията му), Тирион Ланистър, Сер Джора Мормон, Под, а зад него е Мисандей, Сив червей, Варис, Теон, Джон Сноу, Давос, Хрътката и Бриен. Не виждаме Денерис, но се обзалагаме, че също е там, както и други познати лица.

Интересно е обаче как Сив червей и Неопетнените са избягали от Скалата на Кастърли. Няма да питаме. Просто ще се радваме, че любимият ни „неопетнен“ е жив и здрав. А колкото до мястото на срещата, става дума за Dragonpoint, която дълго време очаквахме да видим. Още през август стана ясно, че една от реалните локации на сериала е амфитеатърът в града Италика (Севиля, Испания). Така че най-вероятно и Денерис ще е там, иначе какво е Dragonpoint без дракони?

Епизодът, който все още няма име, е режисиран от Джеръми Подесва. Въпреки крайните си похвати, той направи някои от най-запомнящите се сцени в предишните сезони като битката на Тирион и Джора с Каменните хора, спасяването на Санса и Теон от Бриен, и освобождаването на Регал и Визерион.

Задава се голяма война.

 
 

Най-добрите гей филми от началото на 2017 до сега

| от |

Филмите с ЛГБТИ участие не са най-популярните, но в последно време се появяват все повече и повече.

ЛГБТИ филмите не е задължително да изследват сексуалността на персонажите. Те спокойно могат да са криминални, например, или комедии, в които персонажите са лесбийки, гей мъже, бисексуални, трансджендър или интерсекс хора.

 

 
 

История на слънчевите затъмнения – от драконите до Луната

| от |

В древността загадъчните слънчеви затъмнения са приписвани на свръхестествени причини. Смутени от изчезването на Слънцето посред бял ден, различните култури са се опитвали да обяснят феномена с намесата на божество, демон или зъл дух. Според китайците дракон е разкъсвал нашата звезда, според народа Шан в Азия – гигантска жаба я е поглъщала, а според викингите – Слънцето е ставало плячка на вълци, съобщава Франс прес.

Древните люде дори са правили опити да прогонят „нападателя“ – в Китай са вдигали шум, блъскайки по различни предмети, докато австралийските аборигени са разчитали на шамани да мятат отровни копия по него.

Дълго време слънчевите затъмнения са били възприемани като лоша поличба, казва Робърт Маси от Кралското астрономическо дружество в Лондон. Трябва да мине доста време, преди човечеството да открие, че истинският виновник за изчезването на Слънцето посред бял ден е скромната Луна, която е 400 пъти по-малка от него. Въпреки това тя успява понякога да го скрие, тъй като се намира 400 пъти по-близо до Земята от Слънцето. Феноменът се наблюдава при почти съвършена подредба между трите небесни тела.

Слънчевите затъмнения са обект на изследване от хилядолетия. Между 700-ата до 50-ата година преди Христа древните вавилонци са ги описвали върху дъсчици.

Китайците внимателно са наблюдавали феномена, смятан за изключително важен за императора. Горко на онези, които не са успявали да ги предскажат. Заради това през 2137 г. преди Христа главите на двама братя астрономи, Хо и Хи, „хвръкват“.

Древногръцкият историк Херодот разказва как Талес от Милет е успял да предскаже слънчево затъмнение през 585 г., предотвратявайки битка между лиди и мидийци.

Астрономите обаче се съмняват, че Талес е разполагал със средствата да направи подобна прогноза в древни времена.

Едва през втори век от новата ера, благодарение на Птоломей, човечеството придобива познания за различните параметри, необходими за прецизно прогнозиране на слънчево затъмнение.

„По времето на Ренесанса, и със сигурност след изобретяването на телескопа и с появата на трудовете на Коперник, е трудно да се повярва, че много хора продължават да смятат пълните слънчеви затъмнения за страховити явления“, казва Маси.

Николай Коперник (1473 – 1543) допуска, че Земята се върти около Слънцето, а не обратното.

Едва през 17-и и 18-и век обаче учените и астрономи Йохан Кеплер, Исак Нютон и Едмънд Халей успяват наистина да „заковат“ механиката на Слънчевата система.

В наши дни астрономите вече са в състояние да прогнозират затъмненията с изключителна точност (под една секунда).
„Имайки предвид този факт, затъмненията могат да бъдат възприети като триумф на рационализма“, се посочва на сайта на Европейската космическа агенция (ЕКА).

Въпреки всичко продължават да битуват някои суеверия, заради което на сайта на НАСА е поместен списък с „погрешни представи“ относно затъмненията. Сред тях са, че бременните жени не трябва да наблюдават феномена поради страх от увреждане на неродените бебета или че по време на слънчево затъмнение не трябва да се приготвя храна, защото може да бъде отровена от слънчевата радиация.

 
 

Конкурс цели да приземи космически кораб на Луната и да изпрати снимки към Земята

| от |

Все по-близо сме до най-интересната част от състезанието Google Lunar X Prize, вдъхновило инженери и технологични предприемачи от целия свят да разработят нискобюджетен роботизиран метод за изследване на Космоса. Идеалната цел на конкурса е до 31 декември 2017г. да приземи космически кораб на Луната, който да изпрати снимки и видеоклипове от мястото към Земята.

Участниците в състезанието са подчинени на определени изисквания, едно от които е корабите им не само да се приземят на Луната, но и да се придвижат минимум 500 метра по повърхността й. Ето защо създаването на лека и проходима конструкция е от особено значение в тази надпревара.

Отборът от Япония HAKUTO е един от общо петте финалисти, които ще се борят за голямата награда от 20 милиона щатски долара. Първият частно финансиран екип в страната на изгряващото слънце, който се е посветил в изследването на Луната, избра SUZUKI като свой партньор при разработването на този уникален космически кораб.

SUZUKI_&_HAKUTO_02

SUZUKI помагат за намаляване на теглото на луноходчето, което е изключително важно както за оптимизирането на разходите за изстрелването му от Земята, така и за успешното му придвижване по пясъчната повърхност на Луната. Космическият кораб на HAKUTO е оборудван с технологията за задвижване на четирите колела AllGrip, която се е доказала като надеждна за придвижване през различни терени при моделите от автомобилната гама на японския производител – VITARA, SX4 S-CROSS, JIMNY, IGNIS и SWIFT.

SUZUKI_&_HAKUTO_03