Има някакъв заговор

| от |

Не ни върви. Липса на шанс ли е? Заговор на тайни общества ли е? Черна магия ли ни е направена? Но нямаме късмет. Аха да ни потръгне туризма и черната прокоба пак се обади.

Първо с общи усилия на няколко правителства, PR акции, реклами, листовки, стандарти „Стара Планина“ научихме месопроизводителите, че кебапчетата и наденицата не се правят от всичко, дето тича наоколо и подлайва. Защото западноевропееца и той познава кога в кренвиршите има месо и кога са растителен продукт. Нищо, че е свикнал да яде гурме. И хоп! Антракс. Луда крава. И то на морето. „Кога яде кюфтетата…“ доби нов смисъл. И трябваше да спрем месото.

Но ние не се предадохме. Министър Ангелкова взе и занесе огромен казан от магерницата на стар български манастир и точно пред Лувъра учихме французите да ядат таратор. И бам! Бруцелоза. Не дават ни млечни продукти, ни сирене…

Разрови се Божидар Димитров, жива вода намери. От Борис I още. Хан Аспарух в нея се е къпал. Лили Иванова, така де, древен извор е… И веднага някакви си еко инспектори откриха, че е вредна. Сега освен да поливаме българското розово доматИ с нея. Че с тези нитрати за какво друго да послужи?

Дано само не открият, че и захарта по пътищата е вредна, че ако и магистралите ни останат без закрила, KLETA MAJKA BALGARIQ направо да дава и това море, да ни се маха тоя туризъм от главата, то се е видяло, че другите две няма да ни върнат.

Убеден съм, че има някакъв заговор. Ама защо Нешка не може да си спомни Ванга що е казала по въпроса? Добре поне, че от древността варим ракия, та сме оцелели. Дано Вежди измисли някаква изложбичка да направим, че иначе те тези туристи, ако не могат и да пият и да ядат, какво да дирят тук?

 
 

Защо по-скъпото вино има по-добър вкус

| от chronicle.bg, БТА |

Изследователи от Германия и Франция са открили защо скъпото вино има по-добър вкус от евтиното, предаде ДПА, позовавайки се на публикация в сп. „Сайънтифик рипортс“.

Причината се в крие в наградната система на мозъка.

„Въпросната система е по-активна, когато пием по-скъпи вина и това съответно се отразява върху възприемането на вкуса им“, обяснява Бернд Вебер от университета на Бон, Германия, един от авторите на изследването, осъществено съвместно с Европейския институт по бизнес администрация (INSEAD) във Франция.

„Сега въпросът е дали можем да тренираме наградната система и да я направим по-слабо податлива на подобни „плацебо“ маркетингови ефекти“, допълва специалистът.

За да разберат защо скъпото вино ни се струва по-вкусно, учените са изследвали със скенер за ядрено магнитен резонанс мозъчната активност на 15 мъже и 15 жени. Участниците в експеримента са били уведомявани колко струва всяко едно вино, преди да им бъде подаден милилитър от течността през маркуч. След това изследваните лица е трябвало да натиснат бутон, за да оценят вкуса на виното по деветстепенна скала.

В действителност напитката е била една и съща, но на участниците са били съобщавани различни цени – 3, 6 или 18 евро на бутилка.

„Както се очакваше, тестваните лица твърдяха, че виното с по-висока цена има по-добър вкус от евтиното“, отбелязва Хилке Пласман от изследователския екип.

Скенерът същевременно е показал, че предните дялове и част от мозъка, известна като вентрален стриатум, за които се смята, че играят роля в наградния процес, са били по-активни при по-високите цени на виното.

„В крайна сметка изглежда, че наградната и мотивационната система ни мамят“, казва Лиане Шмит от изследователския екип.

 
 

Храни от насекоми излизат в продажба в Швейцария

| от chronicle.bg, БТА |

Първите продукти за човешка консумация, произведени от насекоми, ще излязат в продажба в швейцарски супермаркети следващата седмица, съобщи АФП.

Желаещите ще могат да опитат бургери и кюфтета от брашнени червеи с ориз, зеленчуци и подправки. Те ще се продават в магазините на веригата „Кооп“.

Според говорител на федералната служба за безопасност на храните, Швейцария е първата европейска държава, разрешила използването на насекоми за човешка храна. Швейцарското законодателство допуска три вида насекоми за човешка консумация – скакалци, щурци и брашнени червеи.

Тези насекоми се отглеждат за храна на животни. За да са подходящи за човека, те трябва да са четвърто поколение

 
 

Uber и Lyft предизвикаха спад в покупките на автомобили

| от chronicle.bg |

След изследване на навиците на шофьорите в различни градове в щата Тексас, учени от Университета на Мичиган стигат до извода, че хората в големите градове купуват и карат по-малко коли.

Като причина откриват, че с нарастването на популярността на споделеното пътуване, необходимостта човек да притежава собствен автомобил намалява, като това важи с особена сила за големите градове. В тях компании като Uber и Lyft имат пълно покритие и това намалява нуждата от собствено превозно средство – в крайна сметка, превозът е само на няколко клика.

Големият брой коли в големите градове увеличава замърсяването и задръстванията, отделно отваря нуждата от все повече работни места. Според учените, едно от решенията на тези модерни транспортни проблеми се крие именно в разширяване ролята на споделеното пътуване, което ще облекчи натоварването както върху бюджета, така и върху транспортната мрежа и дори върху климата.

Източник: The Verge

 
 

Радио на месеца: Радио Fresh!

| от chronicle.bg |

Radio Fresh! е най-слушаната радиостанция в столицата за месец юни. Изследването проведено от GARB утвърждава лидерското място на Radio Fresh!, като признанието идва след редица програмни промени в медията.

В сутрешния блок се завърнаха създателките на марката „Шоуто на Блондинките”- Цвети Георгиева и Елена Асенова. Между 08 ч. и 11 ч., с най-провокативното радио шоу на България, Radio Fresh! буди слушателите си със смях и настроение.

Денят продължава със забавния блок на Тео Койчинов (11ч.-14ч.), а следобеда поема актрисата Рая Белева („Сутрешен блок”, „Откраднат живот”) с предаването „Абсолютно Fresh!” 14ч- 17ч. В края на деня, от 17ч. идва времето на „So Fresh!“ с Надя, в която слушателите може избират хитовете, които слушат в ефира.

Radio Fresh! е и радио медията с най-голямата фейсбук група в България. Феновете надхвърлят 320 хиляди, което прави радиото лидер и в интерактивното пространство.

Radio Fresh! е част от най-бързо развиващата се радио група, ОБЕРОН РАДИО МАКС, в която влизат още радиата ФМ+, Melody и Star.