До всички главни редактори: “О-СТАВ-КА!”

| от |

Публикуваме без редакторска намеса страхотния текст на Веселин Желев (http://jelev.info/) , който казва толкова много за българските медии. Междувременно вчера се случи това :

jelev

shutterstock_116101690

Днес (24.11, бел.ред.) наблюдавам рядко явление в Ройтерс. Почти цялата емисия за последните 24 часа (някъде към 300 заглавия) е само за ядреното споразумение между западната шесторка и Иран в Женева. Има и 5-6 други теми. Прегледах набързо главните европейски издания – споразумението е главната тема на британските “Телеграф” и “Гърдиън”, на френските “Монд”, “Фигаро” и “Лез Еко”, на италианските “Република”, “Стампа”, “Кориере делла сера”, на немските “Франкфуртер алгемайне цайтунг”, “Зюдддойче цайтунг” и “Шпигел”, на испанския “Ел Паис”, на белгийските “Соар” и “Либр Белжик”. Тук спрях с прегледа и се обърнах към българските вестници:
“24 часа” (под рубриката “Най-важното”): “Бареков: 3 милиарда лева потъват в зравеопазването”; “Труд”: (под рубриката “Водещи”): “Войникът, който стана дядо игумен”; “Монитор” (под рубриката “Главна”) “Газовите уредби на колите незаконни”; “Дневник” (под рубриката “Новина на деня”):”Дженерал електрик” иска да строи два нови блока в ТЕЦ “Марица-Изток 2″ и под рубриката “Най-важните новини”: “Сидеров: Ако правителството не ни послуша за пришълците, ще падне болезнено”. “Капитал” (под рубриката “Най-важното”):”Още една ядрена грешка за милиарди” (става дума за бъдещия седми реактор на АЕЦ Козлодуй). Тук спрях с прегледа. Не ми се гледаха, “Уикенд”, “Шоу”, “Ретро”, “Афера”, “Чу-чук”, “Десант” и пр.
Колеги, пепел му на езика на този от вас, който се оплаче, че читателят бил прост. Ако наистина е такъв, вие имате огромна заслуга за това. С критерия си за новина вие държите народа в невежество и изолация. И после се отчайвате, че не четял и не купувал вестници. Ами вижте си заглавията. Защо да купува? Вие сте извън времето и пространството. Вие не обръщате внимание на това, за което говори целият свят. Читателят очаква от вас новини и обяснение на новините,а вие правите всичко възможно а не му ги дадете. Вие му давате Бареков и дядо игумен. И после плачете, че политиката ни била провинциална. А журналистиката? Нямало свобода, имало цензура. Ако има, тя е съвсем излишна. Вие сами пропускате новините, няма нужда някой да ви забранява да пишете за тях. Ваша е голяма част от заслугата народът-читател да се настройва срещу бежанците. Ваша е голяма част от заслугата за гражданските патрули и фашизоидите. Вие отглеждате простотия и безхаберност и после ахкате пред проявите им. Мога да ви кажа само едно: “О-став-ка!”

 

 
 

Властите иззеха от контрабандисти картина на Салвадор Дали

| от chronicle.bg, БТА |

Портретът „Мис Рийвс“ от 1954 година, по всяка вероятно дело на Салвадор Дали, попадна в ръцете на ливанските специални служби, борещи се с контрабандната търговия на произведения на изкуството.

Предполагаемият шедьовър е бил откраднат от частна колекция в една от съседните на Ливан държави и може да струва милиони долари.

Двамата контрабандисти, ливанец и сириец, са били задържани в планинския район Дохат-Арамун в околностите на Бейрут.

Международни експерти трябва да установят в близките дни автентичността на творбата. На нея е изобразена жена с червена роза в ръката на фона на пустинен каталунски пейзаж. Мисис Рийвс е осветена от слънчевите лъчи, които падат от плътни облаци.

 
 

Звездите, които никога няма да видим голи

| от chronicle.bg |

Голите сцени в киното са прекрасни, но и много сложни. Често актьори и актриси разказват как, за да излезе една еротична сцена добре на камера, тя изглежда ужасно в действителност.

Някои от звездите обаче отказват да се снимат голи и изтъкват доста добри причини. Някои имат деца и не мислят, че е удачно като родител да се разхождаш гол по екрана, не им харесва естетиката на голите сцени, или просто не е тяхното нещо и не се чувстват удобно.

Част от хората в галерията ни нямат абсолютно чисто досие по отношение показване на малко кожа. Те са там, заради генералната им нагласа към този тип сцени.

 
 

Риана иска от Дейвид Копърфийлд да й върне… девствеността

| от chronicle.bg |

Дейвид Копърфийлд е легендарен магьосник, но не сме сигурно дали дори той може да се справи с една от последните задачи, за които бе помолен.

Световно известният фокусник бе помолен да… върне девствеността на Риана.

„Не се шегувам. Мога да те направя да изчезнеш и да се появиш навсякъде по света. Къде би искала да отидеш и защо?“, казва Копърфийлд на карибската певица.

В интервю за женското списание Elle пък Риана споделя нетрадиционното местоположение, на което е поискала да се пренесе.

„10 минути преди да загубя девствеността си… Ще чакам да изпълниш обещанието си, хаха…“

Най-добрият опит на Копърфийлд с „номера“, доколкото сме запознати ние, се появи в Twitter от официалния профил на магьосника.

 
 

Никита Михалков е вечният гений на руското кино

| от chronicle.bg |

Никита Михалков е най-известният жив руски режисьор и сред гениалните европейски режисьори. Филмите му са признати за световни класики, които подобно на Чеховите пиеси, могат да бъдат гледани по всяко време без да губят актуалност. Защото човешките копнежи са константи във всяка една епоха. А гениалните творци улавят тези копнежи в изкуството си и то става вечно.

Това правят Шекспир, Молиер, древногръцките философи, Чехов, Тенеси Уилямс … това прави и Никита Михалков. Разказвач на истории, познавач на човешката душа, смешен, сериозен, той може да бъде всичко. Филмите му са като старите албуми в къщата на баба ви. Те са интимните съкровища, към които от време на време се връщаме, за да си дадем равносметка, да си припомним кои сме, да потърсим обичта, която ни липсва, но поради тленността и течението на времето няма да усетим повече.

Никита Михалков е роден на днешната дата преди 72 години. Роден е в знатен дворянски род, бунтар от дете, той решава да се посвети на света на киното. Първият му успешен филм е за звезда от нямото кино, която избягва от Москва по време на Октомврийската революция, за да снима филм на брега на Черно море, надявайки се че кошмарът скоро ще приключи.

Филмът много точно описва напразните надежди на интелигенцията, която е длъжна да приеме суровата реалност. Оттогава той се превръща в галеникът на Руската култура. И има защо. Този творец се доближава максимално до Чеховия образ – такъв, който ни показва колко глупаво живеем и какви нетрайни химери са всичките ни стремежи и желания.

Ние ви предлагаме да си пуснете някои от нашите любими филми на Никита Михалков. Внимавайте как ги гледате – под повърхността се крият големи богатства.