Държавата, в която гражданите пазят, докато политиците рушат

| от |

Автор : Деница Сачева (http://denitsa33.blogspot.com/)

Докато доброволци, частни дарители и неправителствени организации пазят държавата и доброто ѝ име с голи ръце и собствени средства, правителството взема скандални решения.

1503396_10151905837277336_1577955203_n

С близо 500 000 лв. ще бъдат изградени детски лагер за отдих на харманлийски и сирийски деца, както и многофункционална спортна площадка в района на бежанския център в Харманли. Детският лагер ще струва 330 хиляди лева, а спортната площадка е на стойност 155 000 лева. Парите са от държавния бюджет и се отпускат от МС като част от програмата на правителството за финансиране на различни проекти и програми в общините.

Обосновката за „харманлийски и сирийски деца“ е абсурдна. Звучи като начин да се използва кризата, за да се открадне повече. Нима децата, които ще играят на детската площадка ще ходят там с документи за самоличност? И какво ако дойде дете от Хасково или от Димитровград например? И нима децата – бежанци са само от Сирия? Оставям на страна въпроса защо едно дете от Харманли би отишло на лагер в … Харманли.

Решението на правителството е взето в деня, в който Кадир Исов (ДПС) беше назначен за постоянен областен управител на Хасково след като от юли досега беше временно изпълняващ длъжността. От разпределяните 289 087 061 лв. от Фонд „Региони“, правителството дава 13 470 612 лв. са за област Хасково. Те са основно за ремонти на улици, водопроводи и спортната зала в Хасково. Областният град получава около 2 млн. лв., Маджарово – 1,3 милиона, за Минерални бани са отделени 1 709 000 лева., Cтамболово получава 758 172 лв, за Симеоновград са отделени 316 575 лева.

В Община Харманли отиват 7 389 150 лв.

Плановете на правителството са бежанският лагер в Харманли да стане за 4 000 души. Поне така говорят. Вероятно сумата отпусната на общината е, за да се намали общественото недоволство там, но парите, разбира се, няма да отидат за нищо, което би създало работа и поминък в града, нито пък би го подготвило за изпитанията, които му предстоят.

Просто ще се обясни, че им се дават много пари, затова бежанците са там, а това, че едното няма връзка с другото – кой ти гледа.

На този фон, по неофициални данни почти 500 000 лв. са събраните и дарените средства от граждани, фирми и организации, за да се преодолее кризата с бежанците.

Дори и в момента армията готви с продукти, закупени от нас.

Ние, дарителите и доброволците, плащаме за транспорта, доставките, храната, дрехите, санитарно – хигиенните материали, лекарствата, играчките, тетрадките, химикалките, склада. Ние планираме, координираме, правим менюта, изчисляваме калории, търсим рецепти и готвачи, намираме най-изгодните цени от доставчици, търсим квартири, адвокати, лекари, социални работници, психолози.

Доброволците са тези, които в момента учат децата на български, на английски, на музика. Те са тези, които пазят националната сигурност, европейската солидарност и името на България.

Тази държава съществува благодарение единствено и само на ГРАЖДАНИТЕ си. Които правят и невъзможното, за да я пазят и поддържат. Докато всеки ден разни „политици“ се лигавят от екраните и обясняват как „политиката била изкуство на възможното“. И потеглят към поредният компромис, с който да рушат бъдещето.

 
 

Дженифър Анистън пусна парфюм във формата на сълза

| от chronicle.bg по БТА |

Дженифър Анистън заяви, че новият й парфюм Chapter One е вдъхновен от тийнейджърските й години.

48-годишната Анистън, прочула се с превъплъщението си в образа на Рейчъл Грийн в сериала „Приятели“, разкри, че съдържащото благоуханието стъклено шишенце с форма на сълза е повлияно от парфюмите на майка й Нанси.

„Това е женски микс с флорални, цитрусови и горски нотки, който е пленителен и същевременно достъпен – каза тя пред сп. „Пийпъл“. – Формата на сълза е вдъхновена от тийнейджърските ми години, когато вниманието ми бе привлечено от шишенцата с парфюми на майка ми.“

Актрисата освен това довери, че в тийнейджърските си години плескала лицето си с много грим, но по-късно променила вижданията си и сега смята, че красотата е вътрешна.

„Имаше години, в които използвах много грим, но по-късно си дадох сметка, че за мен красотата не е свързана толкова с косата и грима ми, колкото с това как се чувствам отвътре“, отбеляза Дженифър.

Това все пак не означава, че Анистън не използва козметика – тя предпочита розов лак за нокти и продуктите за красота на Шарлот Тилбъри.

 
 

„Истанбул червен“ – победител на първия конкурс на „Синелибри“

| от chronicle.bg, БТА |

Третият кино-литературен фестивал CineLibri приключва, но срещите с киното и литературата продължават. „Истанбул червен“ на Ферзан Йозпетек – победител на първия конкурс на „Синелибри“, ще има три допълнителни прожекции – днес, в последния ден от фестивала, от 14.00 ч. в „Евросинема“, на 23 октомври от 18.30 ч. в кино „Одеон“ и от 19.30 ч. в Културния център Г8.

„Изгубеният град Z“, „По действителен случай“ и „Завръщане в Монтаук“ ще бъдат разпространени от CineLibri и извън рамките на фестивала, като при последния това ще се случи специално с желанието на режисьора на филма Фолкер Шльондорф.

Финалът на фестивала ще бъде поставен с грандиозно парти с участието на Рут Колева и диджеите DJ VaGro и DJsupermax тази вечер в Sofia Live Club след 21.30 часа. Входът е безплатен и всички са поканени.

Извънредните прожекции продължават до 26 октомври в „Евросинема“, „Одеон“ и Г8 и включват още „Дама Пика“, „Изгубеният град Z“, „Светлина между два океана“, „Бунтовник в ръжта“, „Ана Каренина. Съдбата на Вронски“, „Вечерята“, „Любимата формула на професора“, „Дюн“ на Ходоровски“, „Историята на прислужницата“, „Дона Флор и нейните двама съпрузи“, „Хомо Фабер“.

 
 

Колко са реални риалити предаванията?

| от chronicle.bg |

Разпространяването на риалити телевизията започна с „The Real World“ на MTV през 1992 година, а „Survivor” и „Big Brother“ следват няколко години по-късно. Успехът на тези предавания доказа, че без сценарий и без актьори могат да се постигнат високи рейтинги само за част от цената на традиционна продукция.

Как обаче продуцентите уреждат цялата драма, конфликти, хумор и вълнения без предаването да има сценарии?

Степента, до която риалититата са организирани, ще ви изненада.

 

American Idol“ на Fox

Риалити: Хиляди изгряващи певци се надпреварват, за да остане накрая само един, който получи огромна възможност за кариера в музикалния бранш.

Реалност: Съдбата на повечето (ако не и на всички) участници е решена още преди да излязат пред съдиите. През 2011 година една участничка разкри, че няколко от най-напредналите певци не е трябвало дори да се явяват на прослушвания и че те са намерени за шоуто от т.нар. търсачи на таланти. В началото на формата виждаме големи многобройни редици от желаещи да участват – те са снимани в продължение на седмици и месеци преди реалните кастинги.

 

Hell’s Kitchen“ на Fox

Риалити: 20 участници се състезават за възможността да бъдат главни готвачи в един от ресторантите на Гордън Рамзи.

Реалност: Самият Гордън Рамзи обяснява в интервю как „50% от участниците са там заради таланта си и 50% заради характера. Така талантливи готвачи напускат шоуто за сметка на по-некадърни, но така продуцентите поддържат драмата.“

Самият процес на снимки пък е изключително натоварващ – постоянното псуване на Рамзи, готвенето и чистене се извършва от самите участници, които пък са сложени в изолация без телевизия, интернет и телефон. Стресът е толкова голям, че след като някой от участниците отпадне, веднага се изпраща при психоаналитик, „за да сме сигурни, че не искам да се самоубие или да убие някой друг“ казва човек от екипа на шоуто.

А в крайна сметка половината от 10-12 победители до този момент получават мечтаната работа, други заемат по-ниски служби в кухнята, а някои получават парични награди.

 

The Voice“ на NBC

Риалити: Популярни и успели музиканти менторсват изгряващи таланти, които са избрани на „сляпо“ прослушване. Победителите се избират чрез вот на зрителите.

Реалност: NBC Universal страстно комуникират на публиката, че предаването им не е предварително уговорено. Това на ръка, участниците трябва да подпишат 32 страници договор, който изтече в интернет през март 2014 година. Някои от клаузите са:

Участникът може да бъде премахнат от предаването за каквато и да била причина, дори ако печелят по вот.

Участникът се съгласява, че предаването може да го представи в друга светлина – тя може да е опозоряваща, клеветническа, неудобна по всякакъв начин и може да го изложи на публично унижение, осъждане или присмех.

Продуцентите могат да променят правилата, когато си поискат, като игнорират вота на зрителите. Те също така могат да накарат участниците да се подложат на психологически и медицински тестова и при определени обстоятелства да оповестят резултатите по телевизията.

Ако участниците не нарушат договора, могат да бъдат съдени и да платят глоба в размер на 100 000 до 1 милион долара.

 

 

 

 

 

House Hunters” на HGTV

Риалити: Камерите записват как хора избират една измежду три къщи, предложени им от агенти на недвижима собственост.

Реалност: През 2012 година година след като семейство Йенсен участва в шоуто, съпругата Боби казва за сайта за търговия с недвижими имоти Hooked On Houses, че почти всичко, което са направили в предаването, е фалш: „Продуцентите разбраха, че си купуваме нова къща, а старата я отдаваме под наем и не ни допуснаха в предаването преди да сме сключили сделката. След това сами трябваше да си намерим още 2 къщи, които да се правим, че разглеждаме в предаването. Тези къщите дори не се продаваха – те бяха на наши приятели.“

 

Duck Dynasty“ на A&E

Риалити: Камерите записват живота на семейство Робъртсън от Луизиана, начело с Фил, който има успешен бизнес с патешки свирки. Предаването представя семейството като брадати глупаци в камуфлажни дрехи.

Реалност: “Глупаците“ се оказва, че не само са обръснати до кожа, ами и играят доста често голф и се обличат модерно. Обвиненията към A&E веднага заваляват.

 

 

 
 

Новите сериали, които вече започнаха!

| от chronicle.bg |

„Young Sheldon“ на CBS е най-гледаният нов сериал тази есен.

Предисторията на „The Big Bang Theory“ има 22,4 милиона зрителя общо – повече от всичките си конкуренти.

Някои от другите сериали, които попаднаха в класацията, са дългоочакваният „The Good Doctor“ и още по-дългоочакваният (11 години) „Will & Grace“

Ето и останалите: