Истинският замисъл на популярните картини

| от | |

Не е нужно човек да е научен експерт, за да заключи, че във всяко творчество прозират авторовите мисли, чувства, емоции, намерения. На това ни учат още през първите години на средното образование.

1

Понякога обаче подобни психически състояния, „крещящи” сякаш от картините, текстовете и музикалните конмпозиции на известни (или не чак толкова) творци, биха затруднили дори и най-големия специалист-изкуствовед. В подобни случаи никой не е в състояние да потвърди реалните мотиви за създаването на съответния продукт и тук разсъждението отстъпва място на предположението.

По-долу може да видите хумуристичната интерпретацията на днешните поколения относно някои от най-популярните картини в историята на изобразителното изкуство. И тъй като ние не можем да се похвалим с големи познания в областта на „рисуването”, по-голямата част от имената на картините са плод на личното ни въображение.

„The Son of Man”(René Magritte)

По-бавен прочит предполага успешно вникване в съдържанието на цитата: „Поне закрива лицето частично. Така имаме част от лицето и ябълката, скриваща явното, но скрито лице на човека. Това е нещо, което се случва постоянно. Всичко, което виждаме, скрива нещо друго. Ние винаги искаме да видим какво е скрито от това, което гледаме.”

1

„The Scream” (Edvard Munch)

„Вървяхме с двама приятели по едно патечка – слънцето залязваше – когато небето изведнъж придоби кърваво-червен цвят. Аз се спрях изтощен и се облегнах на оградата. Над синьо-черния фиорд и над града се стелеха кръв и огнени езици. Приятелите ми продължиха нататък, а аз стоях треперещ от страх – и усетих необятен писък, който като че изпълни цялата природата.”

2

„American Gothic” (Grant Wood)

3

Тест за бременност

4

„Люлката убиец… или от играчка – плачка”

5

 
 
Коментарите са изключени за Истинският замисъл на популярните картини