Загадката около изчезналия самолет

| от |

Преди повече от месец самолет на малайзийските авиолинии изчезна безследно. Мистерията не е разгадана до днес. Оказа се, че доловените сигнали, за които се твърдеше, че са от неговата черна кутия, всъщност не са от там, пише Дойче веле.

AKL 24 OCT 057malaysia

Самолетът на малайзийските авиолинии изчезна на 8 март 2014. През последните пет седмици се появиха какви ли не предположения и конспиративни теории за местонахождението му и причините за изчезването му. Факт е, че полет MH370 е една от най-големите мистерии в историята на вcздухоплаването.

Сега надеждите за откриването на самолета рухнаха за пореден път. Уловените вчера в Индийския океан сигнали не били от черната кутия на Боинга, стана ясно от изказване на Ангъс Хюстън, който координира издирвателните дейности. Така Хюстън опроверга изявлението на австралийския премиер Тони Абът, който оповести по време на посещение в Китай, че сигналите били от изчезналата машина.

Има ли надежда?

„Издирването тече постоянно. Както корабът „Ocean Shield“, така и самолетите продължават да се опитват да уловят акустични сигнали“, обяви Ангъс Хюстън. Той обясни, че времето напредва и в периода, в който батериите на черните кутии все още функционират, би трябвало да бъдат направени всякакви опити. „Предавателите са настроени така, че да излъчват сигнали в срок от 30 дни, а в случая с MH370 този срок изтече още на 7 април. Все пак в повечето случаи устройствата продължават да излъчват сигнали и след определения срок, вероятно в продължение на шест седмици“, посочи Хюстън още в началото на издирвателните операции.

Районът на издирвателните действия в момента обхваща 1300 квадратни километра. Това представлява значително стеснение в сравнение с първоначалните предположения за размера на площите, в които би трябвало да се търсят останките от самолета. Ако периметърът бъде намален още повече, то това със сигурност би улеснило работата по издирването. За целта обаче е необходимо да се уловят сигналите от кутията.

Експертите на борда на „Ocean Shield“ биха могли да използват дистанционно командван подводен робот в търсене на корпуса на самолета. Това би отнело между шест и осем седмици, имайки предвид размера на района за издирвания. Смисъл от използването на робота обаче би имало само при по-точно локализиране на сигналите. „На базата на информациите, с които разполагам, в никакъв случай не мога да кажа, че е настъпил пробив в търсенето на МН370“, обяви Ангъс Хюстън.

Самолетът на малайзийските авиолинии с 239 души на борда изчезна на 8 март по пътя си от Куала Лумпур към Пекин. Машината завила на юг и летяла часове наред без връзка с органите за поддържане на въздушната сигурност.

 
 
Коментарите са изключени за Загадката около изчезналия самолет