Селфи с Dreamliner и F-16

| от |

На 10 000 метра над земята това не са обикновени селфита. Пилот на F-16 се е снимал с помощта на GoPro камера, докато е ескортирал първия полет на първият Boeing 787 Dreamliner с холандска регистрация – този на ArkeFly.

article-2655062-1EA972DA00000578-950_964x710

 

 

 
 

В Турция беше открито най-древното смайли в света

| от chronicle.bg, по БТА |

Археолози се натъкнаха при разкопки в Турция на най-древното смайли в света, датиращо от 1700 години преди Христа, съобщи РИА Новости.

Находката е била направена в град Каркамъш в югоизточната провинция Газиантеп. Рисунката с най-древното усмихващо се човешко лице е била изографисана върху делва.

„Това е една от най-интересните находки през този сезон, заяви ръководителят на екипа Николо Маркети от университета в Болоня. Явно сме успели да разкрием най-древното смайли в света!“

Учените не знаят още какво е било предназначението на изображението, но те са сигурни, че става дума за усмивка. Делвата е била предадена в археологическия музей в Газиантеп

 
 

Може да надбягате тиранозавър, но не и велосираптор

| от chronicle.bg, БТА |

Тиранозавър рекс е бил толкова огромен, че не би могъл да бяга по-бързо от умерен тръс, установиха германски учени, които оборват показаното в „Джурасик парк“.

Учените от германския център по интегративно изследване на биоразнообарзието в Лайпциг установиха, че динозаврите биха могли да развият най-много скорост 26,6 км/ч. Това е само с 1,5 км/ч по-бързо от средностатистическия човек и почти наполовина по-малко от най-бързия човек на земята Юсеин Болт. Те в никакъв случай не биха могли да надбягат движещ се джип като във филма на Спилбърг.

Дори Юсеин Болт обаче не би могъл да надбяга велосираптор, който е можел да развие 55 км/ч.

Германските учени са анализирали 500 животински вида – от мекотели до китове, за да установят как е свързан размерът със скоростта. Резултатите им съответстват на теориите, според които тиранозаврите, които са тежали до 9 тона, са бягали бавно.

Според д-р Мириам Хирт максималната скорост на животните зависи от способността им да ускоряват. Причината е, че при ускоряване мускулите функционират анаеробно, без кислород. В тази фаза те разполагат само с ограничено количество енергия.

Затова животните с малък до среден размер ускоряват бързо и имат достатъчно време да достигнат максимално възможната скорост. Големите животни изчерпват наличната енергия за ускоряване, преди да достигнат голяма скорост.
Най-бързите животни – гепардите, са със среден размер.

 
 

Наводненията в Гърция в снимки

| от chronicle.bg |

Внезапни и продължителни валежи  предизвикаха големи наводнения в Северна Гърция. Най-засегнати са град Солун и полуостров Халкидики, чийто улици вчера останаха под вода.

В края на миналата седмица северната част от страната беше връхлетяна от циклона „Медуза“, който е причина за влошените климатични условия. От вторник се очаква той да премине територията на Гърция и температурите да се повишат.

Вижте в галерията снимки на щетите, които причиниха наводненията в Гърция.


Торони, Гърция

 
 

Спасете се от стреса на работното място с няколко стъпки

| от Яна Кирова |

Най-голяма част от нашето активно денонощие ние прекарваме на работа. Затова как се чувстване на работното място, зависи не само от това какви усивия на труд е осигурил работодателят, стилът му на управление и отношение на работното място, но и от нашите собствени умение и усилия да контролираме емоционалните си реакции. Не трябва да забравяме, че стресът подлежи на контрол. Това означава, че дори и да не може да се избегне напълно външният натиск, можем да решим как да реагираме на него.

  • Ако можем да контролираме стреса, можем да контролираме действията си във всяка среда, като се възползваме от няколко полезни начина за намаляването му ги превърнем в навици, с лекота ще ги прилагаме в ежедневието си.
    Контролирайте нивото на емоционална възбуда. Когато се намирате в стресова ситуация, тялото ви започва усилено да секретира адреналин и нордадреналин. Това води до увеличаване кръвното налягане, свиване на артериите и учестен сърдечен пулс, които на свой ред увеличават вашата тревожност.

Можете да овладеете тези процеси чрез бавни, дълбоки вдишвания, които действат като своеобразна спирачна система, помагащи на тялото и ума да се успокоят, така че всички тези симптоми на стрес постепенно започват да изчезват. Достатъчно е да правим това десетина минути преди някакво важно събитие, за да се почустваме значително по-спокойни и овладяни.

  • Разделете целта на отделни етапи. Ако се фокусирате върху усилията и изпълнението на всеки отделен етап това ще ви направи по устойчиви на напрежението от постигането на крайната цел. Успешното реализиране на всеки отделен етап от задачата ще поддържа самочувствието и увереността ви в нейното постигане.
    Ако се намирате в една привидно тежка, стресова ситуация, най-доброто нещо, което можете да направите е да я сегментирате на по-малки етапи и да се заемете с изпълнението на всяка една стъпка в даден момент, т.е. да се съсредоточите върху това, което е управляемо.
  • Визуализирайте успех. Ако някога сте гледали елитно състезание по ски алпийски дисциплини например, може би сте забелязали как преди старта спускачите затварят очи и мислено минават през целия маршрут и стигат финалната права без грешка. Направете същото като използвате всичките си сетива. Визуализирайте всяка ваша успешна стъпка, усетете я, почувствайте успеха. Задръжте това усещане колкото се може по-дълго.
    Визуализацията няма за цел да ни отпрати в една илюзорна действителност, а да смекчи стреса. И не само….Нищо не се случва в действителност преди да се е случило в ума ни. Ако постигнете контрол над ума, това означава, че ще можете да контролирате действителността си и стреса във всяка една ситуация.
  • Водене на положителен вътрешен диалог. Положителният вътрешен диалог не се състои в това да си повтаряме „всичко е наред“, а да контролираме негативните и деструктивни мисли, когато се намираме в ситуация на стрес, т.е. да контролираме това, което е управляемо към момента.

Или казано по друг начин, когато попаднем в трудна ситуация вместо да решаваме, че няма да се справим и всичко върви ужасно – запитайте се дали има нещо, което можете да направите. Фокусирането върху намирането на ефикасно решение, вместо фиксирането в проблема е далеч по-конструктивно, като същевременно редуцира стреса.

  • Разработване на резервни варианти в случай на непредвидени ситуации преди дадено важно събитие. В дните преди предстоящо стресиращо събитие е препоръчително да помислим за резервни варианти в случай на непредвидени ситуации, до колкото това е възможно. Така че не само план А и Б, защо не и В и т.н., за всеки случай. По този начин, ако непредвидимото се случи няма да сте изненадани, ще можете да се справите с увереност.

Например, ако на работното място на важна презентация компютърът ви се повреди неочаквано, ще излезете лесно от ситуация ако предварително сте качили презентацията си и на флашка и ползвате компютъра на някой друг. Или да се опитате да се поставите на мястото на ваш колега – какъв подвеждащ въпрос бихте очаквал да ви зададе?

Разбира се, колкото и подготвени да се опитате да бъдете, понякога се случват лоши неща. Най-лошото нещо, което можете да направите в подобна ситуация е да загубите самообладание. Елитните спортисти например се научават да се абстрахират и да изолират негативния момент и да завършат състезанието. По-късно ще анализират, изучат и гледат повторно какво се е объркало. Така няма да позволят на един лош момент да саботира цялата останала част от състезанието.

  • Анализирайте поведението си по време на стрес. Някои хора спират да се хранят добре или имат нарушения на съня, други консумират твърде много кофеин или алкохол. Този поведенчески модел само прави нещата по-лоши. Обърнете внимание на собствените си реакции и навици, когато сте под напрежение и разберете кои от тях само изострят проблема и се опитайте да намерите по-здравословни механизми за справяне сами или с помощта на специалист. Колкото и зле да изглеждат нещата, вие не сте безпомощни същества и няма нужда да се държите като такива. Можете повече!

Текстът на Яна Кирова е взет от сайта www.psiholozi.com с изричното съгласие на автора.