Самолетите са подвластни на законите на еволюцията

| от |

Еволюцията е универсален природен закон, който е валиден също при физиката и технологиите. Американски учен от университета Дюк е разработил модел за еволюцията на гражданската авиация, от транспортния Douglas DC-3 от 30-те години на миналия век до гигантските самолети „Боинг 777″ и „Боинг 747″. Резултатите от изследването са представени на страниците на Journal of Applied Physics, а накратко са изложенина сайта на университета „Дюк“.

Boeing_777-28E(ER),_Asiana_Airlines_JP7538758

Както и при живите същества, които могат да летят (птици, прилепи, насекоми), еволюцията на самолетите се развива по посока на увеличаване на размерите. Спазва се обаче определено съотношение между масата на двигателя и масата на целия корпус. В света на животните този закон също действа: масата на органите, свързани с движението (мускули, сърце и бели дробове), трябва да е пропорционална на масата на тялото. Американският физик Ейдриън Бейджън заедно с френски колеги е събрал база данни за успешни от търговска гледна точка модели на граждански самолети, като е отчел параметри като година на производство, размер, средна експлоатационна скорост, маса на двигателя и горивото, дължина на полета, размер на крилете и дължина на фюзелажа.

Учените са открили две ясно изразени закономерности. Първо, през стогодишното съществуване на авиацията самолетите са ставали все по-големи и по-големи. Второ, съотношението на масата на корпуса към скоростта при повечето модели идеално съответства на аналогичната пропорция при успешните от гледна точка на еволюцията бозайници, птици и насекоми. От тази еволюционна линия се отклоняват само самолетите „Конкорд“. Тези въздухоплавателни средства са прекалено тежки, диспропорционална е дължината на корпуса спрямо размаха на крилете, имат огромни двигатели. Не е изключено нарушаването на неписаните правила при „Конкорд“ да са обрекли този вид самолети на провал, предполага Бейджън.

По думите на физика, авиационните компании и конструкторски бюра правилно са предчувствали законите на еволюцията на самолетите и са пуснали в производство най-оптималните модели.  Ученият е изразил също надеждата, че неговата теория ще помогне да бъде предсказано по-нататъшното развитие на самолетостроенето.

 

С БТА

 
 

Часовникът на Биг Бен замлъква до 2021 година

| от |

Часовникът на кулата Елизабет на британския парламент, известна с неофициалното си название Биг Бен, замлъква днес и ще запази мълчание през следващите четири години заради протичащите реставрационни работи, предаде ТАСС.

От обяд най-голямата камбана, тежаща 13,7 тона, ще бъде изключена от часовниковия механизъм, за да се осигури безопасността на работниците. Те ще извършат ремонт на един от най-разпознаваемите символи на британската столица. Камбаната е монтирана през 1859 година, след което е кръстена Биг Бен. След това името й се прехвърля върху цялата часовникова кула.

Останалите четири камбани, които бият на всеки 15 минути, също ще престанат да звънят по време на ремонтните работи. Специалисти изтъкват, че Биг Бен може да се чуе и преди 2021 година, по изключение, примерно за Нова година.

 
 

Tематичната песен в новия филм за Бонд ще бъде на инди рок състав

| от |

Актьорът Даниъл Крейг, който потвърди, че ще се снима за пети път във филм за Джеймс Бонд, ще настоява тематичната песен на лентата да бъде поверена на инди рок състав, съобщава Контактмюзик.

Екранният 007 много харесвал алтернативната американска банда „Кар сийт хедрест“ и щял да положи усилия честта да изпълнят главния хит в 25-ия филм за Джеймс Бонд да се падне именно на нея.

Известен е фактът, че мнението на Даниъл Крейг се уважава от продуцентите на култовата шпионска сага. Така например по препоръка на актьора Адел бе избрана да изпее тематичната песен в „007 координати Скайфол“ от 2012 година.

Крейг настояваше „Рейдиохед“ да изпълнят хитовата композиция в 24-ия филм за Бонд „Спектър“,но тяхната песен впоследствие не беше използвана.

 
 

Колите, с които Cadillac стана на 110 години

| от |

Нищо не е вечно. GM приключи с Oldsmobile, Pontiac, Saturn и Hummer, но Cadillac някак си тихомълком успя да се задържи. А днес, на 22 август, марката става на 110 години.

Това са 110 години, изпълнени със запомнящи се коли, лоши коли и посредствени коли. Но не са само едните или само другите (или само третите), от които историята и имиджа на една марка се определя. Тя се определя от всички заедно и затова в днешната ни галерия сме събрали най-добрите, най-лошите и един Cadillac, които е най-добрия!

И това са автомобили в продукция. Не броим концептуални коли, спешъли, президентски лимузини или папамобили.

 
 

Жирафи и носорози тичаха в зоопарк в САЩ по време на затъмнението

| от |

Щурците и други животни станаха по-шумни, когато в зоопарка в Нашвил стана тъмно, но когато настъпи пълното слънчево затъмнение, хората заглушиха животните с ръкопляскания, охкания и ахкания по време на рядкото природно явление.

Истинското „шоу“ обаче настъпи, когато светлината се появи отново. Два млади жирафа – Мази, на 6 месеца, и Наша, на 3 месеца, започнаха да тичат в кръг пред изумените очи на посетителите. Малко по-нататък носорозите демонстрираха най-добрата си имитация на тичане, втурвайки се към своя кът в тъмното.

Посетители бяха силно изненадани да видят носорозите да тичат и споделиха, че тези животни са били най-объркани от слънчевото затъмнение.

Пътниците на круизния кораб „Оазисът на моретата“ пък наблюдаваха явлението, докато уелската певица Бони Тейлър изпълняваше своя хит „Total Eclipse of the Heart“.

Баладата й от 1983 г., посветена на „сърдечно затъмнение“, се радва на особена популярност при подобни астрономически събития. От Spotify съобщих, че търсенето на песента се е увеличило с 2859 процента в САЩ и с 827 процента в целия свят през последните две седмици.

Бони Тейлър пя в компанията на групата DNCE, част от която е бившият изпълнител от „Джонас брадърс“ Джо Джонас.

Круизният кораб „Оазисът на моретата“ потегли в неделя за Карибите, за да съвпадне с времетраенето на слънчевото затъмнение – 2 минути и 40 секунди. Пълното слънчево можеше да се наблюдава само от тясна ивица в морето.