Русия е информирала ICAO за промяната в принадлежността на въздушното пространство на Крим

| от |

Въздухоплавателните власти на Русия са информирали Международната организация за гражданска авиация (ICAO) за промяната на държавната принадлежност на въздушното пространство на Крим, съобщиха от Министерство на транспорта на Русия, предаде РИА Новости.

icao

„Руските авиационни власти информираха ICAO. Генералният секретар на организацията е дал указания на регионалното бюро в Париж да проведе консултации както с руската, така и с украинската страна в най-скоро време”, се казва в съобщението.

 
 

Гадни улици, кръстени на велики личности

| от |

Представете си, че ей сега в този момент Цариградско шосе вече не се казва така, ами се казва с вашето име. Вие ще сте един от един от мацината удостоени с честта да нарекат този път на тяхно име. Заедно с Ленин и Хитлер. Но въпросът е – ще се радвате ли на мародерствата, които се случват там. Най-вероятно не.

Защо тогава кръщаваме тъмни, гадни улици на велики личности? Или по-скоро, защо допускаме улиците, кръстени на велики личности, да тънат в депресия?

улица „Алабин“

Алабин е едно тъмно, каширано уличе, което започва със Съдебната палата и свършва в площад Македония. Преди да обясня с какво е характерен площад Македония, искам изрично да отбележа, че нямаме нищо против хората с каквато и да е сексуалност. Проституцията обаче е нещо, което граф Пьотър Алабин не заслужава върху улицата си.
Той е инициатор на създаването на Самарското знаме за Българското опълчение, а също така, докато е губернатор в София, подпомага изграждането на паметника на Левски. Все хубави работи.

улица „Парчевич“

Общо взето всичко от ул. „Витошка“ към Руски паметник е като всичко от булевард Дондуков към Сточна гара – старият град. Гледали ли сте „The Interview“? Когато Джеймс Франко беше в Северна Корея и се разхождаше по улиците й по тъмно, видя, че всичко беше само фасада. Та на „Парчевич“ е така. Някой въобще живее ли там? Или Големият брат иска да си мислим така? Не знам. Мистерия.
Императорът на Свещената римска империя удостоява с баронска титла Петър Парчевич. Той е един от най-големите българи през 17 век.

булевард „Цар Борис III“

Ако велоалеята е най-безопасното място на улицата ти, значи нещата не са на център. Този и следващият булевард са единствените места в София, където да видиш дюнери не е обещаващо. Освен това, булевардът води към Нов Български Университет.
Няма да обясняваме кой е Цар Борис III.
Но докато сме на темата:

булевард „Княгиня Мария-Луиза“

Там е ужас. Криминален, черен, бежански ужас. Не че всички бежанци са задължително лоши хора, но изглеждат страшно. Само вижте какви са цените на квартирите около булеварда и около Руски паметник. Все едно мястото не е в столицата.
Мария-Луиза Бурбон-Пармска e италианска принцеса, първата съпруга на княз Фердинанд I. По-добре да си в горите на брат Симеон, отколкото на нейния булевард.

Това най-вероятно е част 1 от серия текстове, които ще направим на подобни теми. Защото има цели квартали, кръстени на националните ни герои, в които обаче се случват най-позорни работи.

Да не говорим пък за отборите.

 
 

Спасете се от стреса на работното място с няколко стъпки

| от Яна Кирова |

Най-голяма част от нашето активно денонощие ние прекарваме на работа. Затова как се чувстване на работното място, зависи не само от това какви усивия на труд е осигурил работодателят, стилът му на управление и отношение на работното място, но и от нашите собствени умение и усилия да контролираме емоционалните си реакции. Не трябва да забравяме, че стресът подлежи на контрол. Това означава, че дори и да не може да се избегне напълно външният натиск, можем да решим как да реагираме на него.

  • Ако можем да контролираме стреса, можем да контролираме действията си във всяка среда, като се възползваме от няколко полезни начина за намаляването му ги превърнем в навици, с лекота ще ги прилагаме в ежедневието си.
    Контролирайте нивото на емоционална възбуда. Когато се намирате в стресова ситуация, тялото ви започва усилено да секретира адреналин и нордадреналин. Това води до увеличаване кръвното налягане, свиване на артериите и учестен сърдечен пулс, които на свой ред увеличават вашата тревожност.

Можете да овладеете тези процеси чрез бавни, дълбоки вдишвания, които действат като своеобразна спирачна система, помагащи на тялото и ума да се успокоят, така че всички тези симптоми на стрес постепенно започват да изчезват. Достатъчно е да правим това десетина минути преди някакво важно събитие, за да се почустваме значително по-спокойни и овладяни.

  • Разделете целта на отделни етапи. Ако се фокусирате върху усилията и изпълнението на всеки отделен етап това ще ви направи по устойчиви на напрежението от постигането на крайната цел. Успешното реализиране на всеки отделен етап от задачата ще поддържа самочувствието и увереността ви в нейното постигане.
    Ако се намирате в една привидно тежка, стресова ситуация, най-доброто нещо, което можете да направите е да я сегментирате на по-малки етапи и да се заемете с изпълнението на всяка една стъпка в даден момент, т.е. да се съсредоточите върху това, което е управляемо.
  • Визуализирайте успех. Ако някога сте гледали елитно състезание по ски алпийски дисциплини например, може би сте забелязали как преди старта спускачите затварят очи и мислено минават през целия маршрут и стигат финалната права без грешка. Направете същото като използвате всичките си сетива. Визуализирайте всяка ваша успешна стъпка, усетете я, почувствайте успеха. Задръжте това усещане колкото се може по-дълго.
    Визуализацията няма за цел да ни отпрати в една илюзорна действителност, а да смекчи стреса. И не само….Нищо не се случва в действителност преди да се е случило в ума ни. Ако постигнете контрол над ума, това означава, че ще можете да контролирате действителността си и стреса във всяка една ситуация.
  • Водене на положителен вътрешен диалог. Положителният вътрешен диалог не се състои в това да си повтаряме „всичко е наред“, а да контролираме негативните и деструктивни мисли, когато се намираме в ситуация на стрес, т.е. да контролираме това, което е управляемо към момента.

Или казано по друг начин, когато попаднем в трудна ситуация вместо да решаваме, че няма да се справим и всичко върви ужасно – запитайте се дали има нещо, което можете да направите. Фокусирането върху намирането на ефикасно решение, вместо фиксирането в проблема е далеч по-конструктивно, като същевременно редуцира стреса.

  • Разработване на резервни варианти в случай на непредвидени ситуации преди дадено важно събитие. В дните преди предстоящо стресиращо събитие е препоръчително да помислим за резервни варианти в случай на непредвидени ситуации, до колкото това е възможно. Така че не само план А и Б, защо не и В и т.н., за всеки случай. По този начин, ако непредвидимото се случи няма да сте изненадани, ще можете да се справите с увереност.

Например, ако на работното място на важна презентация компютърът ви се повреди неочаквано, ще излезете лесно от ситуация ако предварително сте качили презентацията си и на флашка и ползвате компютъра на някой друг. Или да се опитате да се поставите на мястото на ваш колега – какъв подвеждащ въпрос бихте очаквал да ви зададе?

Разбира се, колкото и подготвени да се опитате да бъдете, понякога се случват лоши неща. Най-лошото нещо, което можете да направите в подобна ситуация е да загубите самообладание. Елитните спортисти например се научават да се абстрахират и да изолират негативния момент и да завършат състезанието. По-късно ще анализират, изучат и гледат повторно какво се е объркало. Така няма да позволят на един лош момент да саботира цялата останала част от състезанието.

  • Анализирайте поведението си по време на стрес. Някои хора спират да се хранят добре или имат нарушения на съня, други консумират твърде много кофеин или алкохол. Този поведенчески модел само прави нещата по-лоши. Обърнете внимание на собствените си реакции и навици, когато сте под напрежение и разберете кои от тях само изострят проблема и се опитайте да намерите по-здравословни механизми за справяне сами или с помощта на специалист. Колкото и зле да изглеждат нещата, вие не сте безпомощни същества и няма нужда да се държите като такива. Можете повече!

Текстът на Яна Кирова е взет от сайта www.psiholozi.com с изричното съгласие на автора.

 
 

Любимият ни циник Пол Верховен

| от chronicle.bg |

За всички киномани Пол Верховен е символ на холаднската киноиндустрия. В наши дни той е най-известния представител на тази школа, признат още в началото на кариерата си с филми като Turkish Delight и Soldier of Orange. А по-късно взривява Холивуд с еротичните си трилъри и научнофантастичните филми като Robocop и Starship Troopers.

Филмите му са крайно провокативни. Голите гърди и насилието присъстват почти навсякъде, и когато пристига в Холивуд прогресивните му идеи разтърсват тогавашните представи на американското кино.

По случай 79-ия рожден ден на Пол Верховен подбрахме най-добрите му филми, абсолютни върхове не само в кариерата му, но и в световното кино (в галерията горе).

 
 

Излезе трейлърът на „Baa Baa Land“- най-досадния филм на всички времена

| от chronicle.bg, БТА |

Излезе трейлърът на 8-часовия филм „Baa Baa Land“, окачествен от собствените си създатели като най-досадния на всички времена.

Питали ли се сте се някога дали броенето на овце наистина помага на човек да заспи? Скоро страдащите от безсъние и почитателите на киното вероятно ще научат отговора. Това ще стане благодарение на ексцентричния филм „Baa Baa Land“, който не представлява нищо друго, освен гледка на овце на забавен кадър. При това в продължение на осем часа. Продукцията няма сюжет, диалог и актьори. Само овце, заети със свои дейности.

„Baa Baa Land“ е не само първият филм изцяло с овче участие, но и първият, продуциран от калифорнийските разработчици на приложението за медитация Calm.

Продукцията е снимана изцяло в Есекс, Великобритания. След очакваната премиера на „Baa Baa Land“ през септември в Лондон, филмът ще тръгне и по кината на Острова.

Според продуцента Питър Фрийдман това е най-отегчителният филм, правен някога. „Щом ние смятаме така, се надяваме и публиката да се съгласи“, казва той.

Съоснователят на Calm и изпълнителен продуцент на „Baa Baa Land“ Алекс Тю допълва: „Филмът е по-добър от което и да е сънотворно хапче, най-доброто средство срещу безсъние“.

Заредете се с търпение и вижте трейлъра: