| от |

Започна стачката на пилотите в компания на Lufthansa. Полетите на Germanwings – нискобюджетното подразделение на германския авиопревозвач, спряха за шест часа, от 7 ч. сутринта българско време, предава News7.

До ефективни стачни действия се стигна, след като работодателят и профсъюзът на пилотите не постигнаха съгласие. Пилотите настояват пенсионирането им да става на 55 години, но да получават пълната си заплата до навършването на пенсионна възраст.

Протестът ще засегне 15 000 пасажери. Отменени са повече от 100 полета, или около 70% от всички полети за времето на протеста.

В „Джърмануингс“ работят около 700 от общо 9000 пилоти на „Луфтханза“. Компанията изпълнява всички полети в Европа на кратки разстояния, с изключение на тези до и от Франкфурт и Мюнхен.

| от |

Почина щангистът Величко Чолаков. Информацията бе потвърдена от Центъра за спешна медицинска помощ в Смолян. Шампионът в най-тежка категория издъхна на 35-годишна възраст в родния си град. Екип на Спешна помощ се е отзовал днес на повикване в дома на атлета, след като на Величко му прилошало. Предполага се, че е починал от емболия, но причините за смъртта ще бъдат изяснени след аутопсията. Щангистът е имал здравословни кардиологични проблеми.

Очаквах това приключение от толкова много време. Идеята бе да изберем  една определена част на България с най-близките ми приятели, за която знаем малко. След кратки разсъждения, решихме да се насочим към Североизточна България. Имахме само 6 дни на разположение да осъществим тази цел, но ни бяха достатъчни, за да прекараме едно незабравимо приключение. То ни донесе много емоции, невероятни гледки и специални моменти.

Потеглихме с кола от София рано сутринта и се бяхме запътили директно към Североизточната част на страната, нооо още в самото начало се разсеяхме по пътя и започнахме да следим за кафявите табелки, свързани с туристически обекти. Та само час, след като потеглихме от столицата намерихме и нашата непредвидена първа спирка- пещерата Съевата дупка. Тя не е толкова впечатляваща по дължина или големина, но те грабва с неземната красота, която е изразена чрез изключително богата гама от цветове върху многобройните варовикови образувания, които притежава.

Самата пещера впечатлява с факта, че притежава пет оформени от само себе си зали. Всяка, от тях носи интересно наименование: Белият замък, Концертна, Космос, Купене и Срутище. Неслучайно едната зала в пещерата носи името “Концертна” – благодарение на природно създадената акустика в пещерата, тук са изпълнявали свои концерти личности като Лили Иванова, Емил Димитров и Йорданка Христова.

Заплаща се вход за възрастни: 4лв; ученици, студенти и пенсионери: 2лв;

Лятно работно време: 9:00-18:00 ч; Зимно работно време: 9:00 – 17:00 ч;

Препоръчително е да си носите връхна дреха, защото постоянната вътрешна темепература е между 8 – 11 градуса;

Близки населени места са град Луковит на 20 км и село Брестница на 2 км ( София – 60 км );

Маршрутът от София е по магистрала Хемус до самия край ( село Ябланица ), където се поема в посока Ловеч. Стигайки до село Брестница в самия център има табелка, която сочи към пътя за пещерата.;

След като успяхме да разгледаме пещерата, се насочихме към първата ни спирка от плана, който си бяхме създали. Именно Шумен или по-точно село Мадара. Отидохме до там, за да видим известния Мадарски конник, ако не знаете как изглежда или не сте виждали снимки, просто бръкнете в портмонето си и извадете една монета от ( 1, 2, 5, 10, 20 или 50 стотинки) и я обърнете – ще видите самия него.

Конникът изобразява изсечен владетел в естествен ръст, като е считано да символизира мощта на Първата българска държава. Самата забележителност предлага много повече! Самото място представлява един археологически комплекс, който позволява да се изкачите най-отгоре на Мадарското плато (431 м.), на което има останки от средновековна крепост и уникална гледка, която наистина си заслужава!

Заплаща се вход за възрастни: 4лв; ученици, студенти и пенсионери: 1лв;

1 ноември – 31 март: 8:30 -17:00 ;. 1 април – 31 октомври: 8:30 – 20:00 ч;

Близки населени места са село Мадара 2 км и град Шумен 17 км. ( Варна 75 км );

Маршрутът от София до Шумен е по магистрала Хемус, от там вече е добре обозначено с табели до село Мадара и до самия археологически комплекс;

Processed with VSCO with c7 preset

Времето напредваше и трябваше да продължим към следващия обект по план- крепост Овеч, град Провадия. Не мога да го обясня с думи, но това място ме завладя от първия момент, в който стъпих на самата крепост. Гледката, атмосферата всичко бе толкова магическо и красиво! Самата крепост датира от Средновековието и може само да си представите какво е преживяло това място, като имате предвид богатата история, която притежава нашата страна. Разположено е над самото скално плато, което предоставя една от най-хубавите гледки, на които съм бил свидетел в България! Обектът ви позволява да направите една незабравима разходка върху добре поддържана пътека по платото.

Има символичен вход за възрастни: 2лв; ученици, студенти и пенсионери: 1лв;

Препоръчително е да се посети този обект при благоприятни метерологични условия;

Близки населени места: град Провадия ( под самата крепост ) и Варна на 53 км;

Накрая потеглихме и към финалната отбивка за деня – Варна, където имахме запазен апартамент чрез интернет страница, предлагаща този тип услуги. Престоят ни във Варна беше само за една нощ. Местоположението на града ни бе удобно да отседнем, за да можем на следващия ден да продължим своето пътешествие.

Processed with VSCO with 6 preset

За автора:

Дарио Диониси е бъдещ икономист по професия и авантюрист по душа. Макар и да звучи нескромно, прозвището Щастливеца е точно за него. Не само защото преминава през живота с характерния за годините му позитивизъм и смях, но и защото самият той е като герой от пътепис на Алеко Константинов. Любопитството му не познава граници, затова не спира да пътува. Иска да опознае различни места, култури, хора, обичаи, нрави и винаги е готов за приключение. Пътешествията са неговият двигател и с историите си иска да зарази и останалите да тръгнат по пътя на непознатото, дивото, красивото.

На страниците на нашия сайт публикуваме негови пътеписи, в които ще намерите както подробно описание на забележителностите, така и полезна информация, в случай че тръгнете на път. Ако искате да прочете още за неговите приключения, можете да го направите на блога му: https://beyondsofia.com/

| от |

В понеделник Луната ще се намира в знака Лъв, като в 21.00 часа ще настъпи Слънчево Затъмнение. По време на Затъмнението от една страна настъпва Новолуние, защото нощното Светило, което преминава през знака Лъв, съвпада с дневното Светило. От друга движението на двете небесни тела съвпада и с това на Северния Възел (мястото където пътя на Луната пресича еклиптиката, пътя на Слънцето) и по този начин Слънцето, Луната и Земята застават на една линия, така че Луната затъмнява Слънцето за земния наблюдател.

Заради Затъмнението можем да очакваме през деня, както и през дните около него да ни се случват кармични събития и неочаквани неща, които да променят посоката, в която се движим и да ни насочат да преразгледаме някои аспекти от живота ни. Възможно да сме свръх емоционални и изнервени и да имаме конфликт между нещата, които съзнателно искаме (Слънцето) и тези от които се нуждаем на подсъзнателно, емоционално ниво (Луната). Поради тази причина е важно да не прибързваме с решенията, които взимаме през периода и да не действаме първо сигнално.

Не е изключено също така да сме потиснати и да се чувстваме недооценени и неразбрани от околните, както и да приемаме нещата, които ни се случват на живот и смърт.

Най-важното е да съумеем да запазим баланса в отношенията си с другите, както и баланса в самите нас. Добре е да пробваме да се изясняваме без да прекрачваме граници и без да разваляме трайно комуникацията си със заобикалящите ни хора.

При неподвижните знаци Водолей, Телец, Скорпион и Лъв, както и при хората с лични планети или Асцендент в тези знаци може да се очаква прекалена агресивност в постигане на намисленото и не особено зачитане на чуждото мнение през периода. При тях е особено важно да се стараят да са по-деликатни и да внимават кого засягат по пътя си. Добре е да си мерят приказките, за да не кажат нещо, което може да остане във времето и с което да имат проблем в последствие.

Вторник и сряда Луната ще преминава през знака Дева. През периода е добре да сме внимателни, ако подаваме документи, държим изпити или провеждаме важни разговори, понеже има риск да ни гледат под лупа и да са особено взискателни към документите, действията или думите ни.

Най-напрегнати ще бъдат тези два дни за подвижните знаци Дева, Близнаци, Риби и Стрелец, както и за хората с лични планети или Асцендент в тези знаци. Те може да бъдат въвлечени в конфликт и да им се наложи да защитават позициите си. Добре е докато го правят да се постараят да не накърняват чуждото достойнство и интереси.

От четвъртък до събота на обяд Луната ще се намира в знака Везни, което ще направи тези два дни и половина идеални за любовни взаимоотношения и романтични срещи. Някои от нас ще решават финансовите си дела, докато други ще се отдадат на разкрасителни процедури или декорация на дома или офиса.

Този период ще бъде изключително ползотворен за въздушните знаци Водолей, Везни и Близнаци, както и за хората с лични планети или Асцендент в тези знаци. Много е вероятно те да успеят да разрешат отдавна тормозещ ги проблем благодарение на щастливо стечение на обстоятелствата.

От събота на обяд до неделя включително Луната ще преминава през знака Скорпион. Този период ще бъде подходящ за работа с чужди пари, наследства или друг вид семейни въпроси, но не са добри за медицински интервенции, провеждането на важни разговори или стартирането на важни проекти. През тях ще сме изключително чувствителни, склонни към драми и изкривяване на истината.

Най-комфортно ще се чувстват през периода водните знаци Риби, Скорпион и Рак, както и хората с лични планети или Асцендент в тези знаци. Очаква се те да успеят да изкарат ползотворно време с най-близките до тях хора и да разпуснат натрупалото им се от предния месец напрежение в приятна компания.

| от |

Певецът Робин Тик и приятелката му Ейприл Лав Гиъри ще имат бебе, съобщи Контактмюзик. Изпълнителят  на Blurred Lines ще става баща за втори път.

Ейприл Гиъри, която е на 22 години, сподели щастливата новина в Инстаграм. Тя разкри, че терминът на бебето е на рождения ден на починалия миналата година актьор Алън Тик, баща на половинката й.

„Робин и аз сме много развълнувани да ви споделим, че ще имаме бебе! Терминът е на 1-ви март, рожденият ден на Алън!“, написа бъдещата майка към публикуваната снимка от ултразвуковия скенер с плода.

Двамата имат връзка малко след като певецът се раздели с детската си любов Пола Патън през 2014 г. Робин и Пола бяха женени 9 години и имат син – 7-годишният Джулиън. Певецът направи опит да си върне актрисата с песента „Get Her Back“, но той се увенча с неуспех.