Изчезването на MH370 е шок за цялата авиоиндустрия

| от |

Световната авиационна индустрия все още е в шок от случилото се, докато теориите за липсващия самолет се увеличават. Повечето в бранша отчитат случката като знак, че е време за драстични промени.

AKL 24 OCT 057malaysia

Макар и да няма нова информация за случилото се, полет MH370 всеки ден е тема на разговор на улицата, в заведенията и на частните срещи на международното транспортно общество в Сан Диего – годишното събиране на над 1600 производители, купувачи и наематели на самолети.

“Хората, с които работя са особено притеснени от случилото се – изглежда, че са положени значителни усилия да се прикрие самолета”, казва Робърт Агню, изпълнителен директор на консултанската фирма Morten Beyer & Agnew относно последните слухове, че системите за комуникация на самолета са спрени умишлено.

“Спекулираме с това, което се е случило в пилотската кабина. Ако наистина е било терористична атака, дали няма да се повтори?

Следователите са убедени, че някой със задълбочени познания за Boeing 777-200ER е отклонил самолета, най-вероятно с хиляди мили.

Липсват обаче всякакви физически доказателства за отвличане са самолета, от който и да е от пътниците, както и мотив за това.

“Изчезването на MH370 е постоянна тема за разговор тук”, споделя Филип Багали, анализатор в Standard & Poor’s присъстващ на годишния събор на самолети на лизинг.

Багали казва, че консенсуса е, че някой от екипажа или пътниците, запознат със системата на самолета е поел контрола по време на полета.

“Повечето хора тук предполагат, че по-скоро се е разбил някъде над Индийския океан, отколкото да се е приземил благополучно. Ако това се беше случило самолета щеше да бъде засечен от военни радари.”

Според друг авиационен консултант, който помоли да не бъде назоваван по име азиатските военни знаят повече, отколкото казват за случилото се.

“Трудно ми е да повярвам, че военното разузнаване в региона не знае къде е самолета. Тези страни постоянно се шпионират помежду си”, споделя консултанта.

Теорията, че самолета е кацнал безопасно на някой откъснат от цивилизацията остров в района не е особено правдоподобна. Като се има предвид обаче, че липсва информация и доказателства е рано да се говори дали малайзийската мистерия ще доведе до революция в комуникационнните технологии.

“Възможно е”, споделя Стивън Удвар-Хази, изпълнителен директор на Air Lease Corp – човека, който е смятан за изобретател на съвременния лизинг за бизнес самолети. “Нека изчакаме и видим как ще се развие тази трагедия”

Вече са налице призиви от авиокомпании за включването на постоянна система за комуникация на самолетите им. Системата ASCARS предава автоматично данни за местоположението на самолета към наземните бази, за да е гарантирана сигурността.

Идеята обаче е отхвърлена от една от най-големите компании за лизинг на самолети поради опасения относно безопасността на електрониката в случай на авария.

“Какво правите ако започне да дими? Това е трагично развитие на събитията и се надявам никога повече да не се повтаря. Мисля обаче, че само по себе си няма да предизвика драстични промени. В края на краищата ако някой има намерение да направи нещо по въпроса, то това ще се случи, без значение каква система се използва”

Ричард Абулафия, анализатор в Teal Group се съгласява, че съществуват пропуски в системата за сигурност, но те не са фатални.

“Има лоши хора, и те винаги намират начин. Важно е да не забравяме, че нашата система е най-сигурната, създавана досега и се подобрява всяка година. Никога терористичен акт не е имал дългосрочно влияние върху въздухоплаването”

 
 
Коментарите са изключени за Изчезването на MH370 е шок за цялата авиоиндустрия