Експерт: „Ракетните нападения са фатални“

| от |

Падналият в Украйна малайзийски пътнически самолет вероятно е бил свален с ракета. Досега се смяташе, че полетите на височина от 10 хил. метра са сигурни срещу нападения, казва германски експерт и дава някои разяснения пред Дойче веле.

1405616690783_wps_7_Buk_M1_2_9A310M1_2_jpg

Малайзийският пътнически самолет е летял на 10 хиляди метра височина, която е обичайна за самолет от гражданската авиация. Необичайното е това, че на подобна височина могат да бъдат поразявани самолети от земята, коментира за Дойче веле експертът по въздухоплаването от хамбургската фирма „Expairtise Communications“ Хайнрих Гросбонгард. Обикновено бунтовническите групировки разполагат с дребнокалибрени противоракетни установки, с изстрелване от рамо, като например ракети „Стингър“, които обаче могат да поразяват цели най-много до 4 хиляди метра височина. За да свалиш самолет, летящ на 10 хиляди метра височина, трябва много по-мощно оръжие, с каквото бунтовнически групировки до момента не са разполагали, уверява експертът.

Също така се смяташе, че височината, на която летят пътническите самолети, е достатъчна, за да остават те извън обсега на оръжията на различните бунтовни групировки. Така Гросбонгард обяснява факта, че въпреки зачестилите напоследък случаи на свалени самолети в Източна Украйна, въздушното пространство над този размирен район не беше затворено за гражданската авиация. Той припомня, че всички украински бойни самолети, свалени от проруските сепаратисти, са летяли много по-ниско от малайзийския пътнически самолет.

Досега само военни са успявали да поразят самолети на подобна височина – като например корейския „Боинг 747″ през 1983 година над съветското въздушно пространство, или иранския „Ербъс А 300″, свален с ракета от американска фрегата в Персийския залив. С подобни оръжия разполагат професионалните армии, но не и бунтовнически групировки, посочва германският експерт по въздухоплаването.

Откъде е дошло оръжието?

Големите доставчици на оръжие, като САЩ или Русия, винаги досега са внимавали да не продават на съпротивителни движения и групировки ракети, които биха могли да застрашат сигурността на транспортни и пътнически самолети. И ако се докаже, че въпреки това проруските сепаратисти са отговорни за трагедията с полет МН17 на малайзийските авиолинии, ще трябва да бъде установено как те са се сдобили с подобно оръжие, посочва германският експерт. Той не смята, че авиокомпанията е действала непредпазливо като не е пренасочила самолетите си по обходни маршрути. Такава превантивна мярка междувременно предприеха няколко американски авиокомпании, както и германската „Луфтханза“.

Пилотите на пътнически самолет, който е бил атакуван с ракета, не са в състояние да регистрират нападението. Със системи за ранно предупреждение са оборудвани само военните самолети или тези на някои държавни глави. Пътническите и транспортните самолети не разполагат с такава техника на борда. Овен това дори и да установят, че към тях е изстреляна ракета, пилотите в гражданската авиация не могат да предотвратят удара, тъй като подобни самолети са относително бавни и тромави, казва в заключение експертът.

 
 

Бивша готвачка на Гуинет Полтроу разкри, че тя „не яде нищо“

| от |

Актрисата и лайфстайл гуру Гуинет Полтроу е смайващо слаба, но начинът, по който поддържа елегантната си фигура, никак не е за подражание. Бивша нейна готвачка разкри тайната й – тя практически „не яде нищо“, съобщи Контактмюзик.

Същият режим е спазвал и фронтменът на „Колдплей“ Крис Мартин, бивш съпруг на Гуинет Полтроу, когато шеф-готвачът Кейт Макълун е работила за суперзвездите. Тя се е грижела за храната им през 2008 г., по времето на снимките на първия филм „Железният човек“.

Кейт Макълун разкри изключителните ограничения, които звездите непрекъснато са си налагали. Когато личният асистент на двойката й ги съобщил първоначално, тя била шокирана. С такива продукти не можела да сготви нищо прилично.
„Те не ядяха нищо. Много са стриктни. Избягваха всякакви захари, всичко сладко, без млечни продукти, само зеленчуци“ – разказа Кейт Макълун.

За да има храната някакъв вкус, Кейт Макълун решила тайно да добавя забранени съставки. Семейството веднага започнало да хвали гозбите й.

„Така е като ядеш само трева“, коментира Кейт Макълун.

Лайфстайл сайтът на Гуинет Полтроу редовно предизвиква критики. Актрисата обаче настоява, че те са неоснователни и са базирани не на факти, а на предположения.

 
 

Донатела Версаче почете Джани на Седмицата на модата в Милано

| от |

В третия ден от Седмицата на модата в Милано италианската дизайнерка Донатела Версаче почете 20-годишнината от убийството на брат си Джани Версаче със звездно шоу, предадоха Франс прес и Асошиейтед прес.

Почерпила вдъхновение от модното наследство на брат си и същевременно останала вярна на собствения си стил, Донатела Версаче изпрати на модния подиум представителките на новото поколение манекенки, които според нея излъчват необходимата увереност – сестрите Джиджи и Бела Хадид, Кендъл Дженър и Кая Гербер, дъщерята на супермодела Синди Крофорд. Гвоздеят на шоуто обаче беше неговият изненадващ финал – след последното вдигане на завесата за почетната обиколка на Донатела Версаче към нея се присъединиха супермоделите, за чиято шеметна кариера на модните подиуми принос има Джани Версаче – Карла Бруни, Клаудия Шифър, Наоми Кембъл, Синди Крофорд и Хелена Кристенсен, до една облечени в златисти рокли и приветствани бурно от публиката.

„Шоуто беше за него – от началото до самия край“, сподели Донатела Версаче с репортерите зад сцената.

 
 

Днес е и Световният ден без автомобили

| от |

По случай днешния Световен ден без автомобили много хората от различни държави ще се придвижат до работните си места и други дестинации пеша, с велосипеди или с обществен транспорт, предаде ТАСС.

Денят се провежда, за да бъде привлечено вниманието на обществото към екологични и социални проблеми, причинени от прекомерното използване на автомобили. Освен това той цели да бъдат увеличени инвестициите в развиването на обществения транспорт и създаването на безопасна и удобна градска среда за пешеходците и колоездачите.

Първоначално Световният ден без автомобили бил отбелязан през януари-февруари 1974 г. в Швейцария, когато властите в страната призовали хората да изоставят автомобилите си за четири дни. Причината била криза с горивата. Идеята за планирани акции за отказване от личния автотранспорт за първи път била формулирана от американския политолог и екологичен активист Франсис Ерик Бритън. През 1998 г. списанието „Карбъстърс“ (настояще онлайн издание на организацията „Уърлд карфрий нетуърк“) предложило денят да се чества на 22 септември.

Световният ден без автомобили се отбелязва от 1999 г. първоначално в Европа, а от 2000 г. в над 1100 града по света.

 
 

Най-добрите цитати за забранените книги

| от |

Всички имат право на свобода на мнение и изразяване. Или поне така се твърди в Декларацията за човешките права на ООН. Това право включва свобода на мнение, както и това да се търси и получава информация и идеи през всякакви медии и без ограничения.

Тези ограничения днес се тестват повече от всякога, а думите, които използваме се променят така, че да включват (или изключват) нови значения. 

Наближава Седмицата на забранените книги и затова е добре да си спомним какво всъщност правим, когато цензурираме. Тогава не само ограничаваме настоящето, но и извършваме престъпление срещу свободата на миналото.

В галерията ни ще намерите няколко цитата от невероятни автори, които коментират свободата на словото и цензурата. Разбира се, бихме се радвали да изразите мнението си за тях. Това все пак е ваше право.