ЕasyJet сключи договор с CFM за поръчка на двигатели за самолети A320

| от |

Авиокомпания ЕasyJet обяви днес, че след силно конкурентен процес за избор на доставчик на двигатели, е избрала CFM International S.A. Производителят ще осигури 270 двигателя за поръчката на 35 нови самолета Airbus настояща генерация и за 100 самолета Airbus A320neo от ново поколение. Авиокомпанията има правата и върху бъдеща покупка на още 100 двигателя за новото поколение самолети Airbus.

easyJet

Самолетите A320neo ще бъдат задвижвани с двигатели CFM LEAP-1A, които ще допринесат за подобрение на горивната ефективност с очаквани 13-15%, а също и за намаляване на нивата на шум, които ще бъдат с до 15% децибела по-ниски спрямо стандарта на ICAO, глава 4. Самолетите от настоящо поколение A320 ще използват двигатели CFM56-5B.

Новите самолети A320 настояща генерация са планирани за доставка между 2015 – 2017 г., а A320neo – в периода 2017 – 2022 г. Рамковите споразумения, свързани с тези самолети и техните двигатели, са одобрени от акционерите на easyJet на 11 юли 2013 г.

След детайлни преговори със CFM, ЕasyJet постигна известно подобрение в ценообразуването на общите рамкови споразумения. Условията по тях са обект на поверителност и не се различават по същество от споразуменията, описани в проспекта до акционерите, публикуван на 18 юни 2013 г.

180-местните самолети A320neo се очаква да доведат до 11% – 12% спестявания в разхода за едно място, в сравнение със 156-местните A319 самолети от сегашно поколение. По-голямата част от новите самолети ще замени остаряващите летателни апарати в момента на връщане на лизингодателите им. Поръчката на самолети за флота предоставя висока степен на гъвкавост на EasyJet. Авиокомпанията е клиент на CFM от 1995 г. насам и целият й флот се захранва от CFM56 двигатели  – 225 самолета от фамилията A320 с двигатели CFM56-5B.

Новите двигатели ще бъдат произведени в Париж в завода на CFM. 450 доставчици ще предоставят части за двигателите LEAP, като CFM изчислява, че те ще подкрепят около 10 000 работни места в Европа и САЩ.

Изпълнителният директор на EasyJet Каролин Маккол коментира:

„И двата производителя искаха да спечелят поръчката за нашите двигатели и се състезаваха сериозно по време на задълбочен процес. В края на краищата CFM ни предложи най-добрите условия. Доволни сме, че подписахме договор със CFM – компания, с която имаме дълга история и задълбочени работни взаимоотношения – и с нетърпение очакваме да интегрираме новите LEAP-1A двигатели в нашия флот. Двигателите ще помогнат на EasyJet да поддържа своята ниско тарифна база и новото поколение A320neo се очаква да доведат до спестявания в разходите за едно място между 11% – 12%, в сравнение с настоящите А319. Те също така ще осигурят важни ползи за околната среда чрез значително подобряване на горивната ефективност и намаляване на шума“.

 Жан Пол Ебанга, президент и изпълнителен директор на CFM, казва:

„Страхотно е да приветстваме EasyJet към нарастващия списък с клиенти на двигателите LEAP. Имаме изградена силна връзка с тази авиокомпания през годините и очевидно сме поласкани от продължаване на тяхното доверие в продуктите на CFM“.

Гаел Меюст, вицепрезидент продажби в CFM, добавя:

„Всички предимства, които въвеждаме в двигателя LEAP са проектирани да имат положително въздействие за EasyJet. Този двигател ще предостави безпрецедентни нива на ефективност и отговорност към околната среда, същевременно запазвайки наследството на най-надеждната продуктова линия в авиацията – семейството на CFM56″.

 В основата на двигателя LEAP са характеристики като модерна аеродинамика, екологични функции, както и материално-технологични програми за развитие. Функционалността на двигателя ще осигури двойни подобрения в намаляване разхода на гориво и въглеродните емисиите, в сравнение с най-добрия в момента CFM двигател, заедно с драматично намаляване на шума и емисиите. Цялата тази технология носи със себе си легендарната надеждност на CFM и ниските разходи за поддръжка.

Първият завършен LEAP-1A двигател започна наземни тестове два дни предсрочно през септември 2013 г., стартирайки най-мащабната наземна и полетна изпитателна сертификационна програма в историята на CFM. Програмата, която обхваща всички три LEAP варианта на двигателя, включва 28 наземни и полетни теста на двигателите CFM, заедно с 32 полетни изпитания на двигателите за Airbus, Boeing и COMAC.

През следващите три години, тези двигатели ще натрупат около 40 000 цикъла, обуславяйки въвеждането в експлоатация. По времето, когато този двигател влезе в търговска експлоатация, CFM ще е отбелязала повече от 15 години работа за авиокомпании с разработени над 60 различни двигателя.

Когато EasyJet обяви новата поръчка на самолети през юни 2013 г., тя определи ценови списък за самолетите (представляващ сумата от ценовите рамки за самолетния корпус, ценовите опции за двигателите и цената на някои спецификации, подлежащи на промени), срещу което бяха направени отстъпки в цените, базирани на каталожната цена на самолетите през януари 2012 г. в съответните икономическите условия към тази дата:

 Настояща генерация самолет A320 –  $ 76,260,569

 Нова генерация самолет A320neo – $ 92,346,946

EasyJet е договорила значителна отстъпка в ценовия списък.

 
 

Най-добрите сериали от 2000 година до днес

| от chronicle.bg |

Всяка година излизат по един вагон сериали, но все някак винаги най-добрите успяват да не потънат в блатото.

От началото на века сериалите се засилват все повече и повече, за да станат гигантският магнит за внимание, които са днес. Критиците през това време, разбира се, си критикуват, но с развитието на бранша все повече и повече им се налага да признаят стабилността на определени произведения.

Събрахме най-добрите сериали за всяка година от 2000 до днес, за да видим… какво да видим. Някои от заглавията се повтарят, но такава е съдбата на поета. По-важното е, че в галерията ни може би ще намерите неща, за които не сте чували.

Използваме рейтинга на Metacritic. Приятно прекарване с галерията ни!

 
 

Палта и костюми – нова мода за екипажа на китайска авиокомпания

| от chronicle.bg |

Парижката седмица на модата изненада с повече от забележително завръщане към миналото, когато летенето със самолет наистина е било луксозно изживяване, предназначено само за хората с възможности. Китайската авиокомпания Хайнан представи своята колекция от висша мода… предназначена за екипажа й.

Hainan Airlanes влиза в съдружие с китайския дизайнер Лорънс Ксу, за да създаде нова линия облекло за екипажа на самолетите. Която е по-стилна от всякога.

Лорънс Ксу, дизайнер
Лорънс Ксу, Getty Images

Чеонгсам – така се нарича китайската традиция в обличането, която вдъхновява дизайнера да създаде костюмите. Дрехите от линията са щамповани с мотиви от източната митология. Костюмите се явяват като контрапункт на сегашните традиции в униформите, включвайки вталени мъжки палта и дискретни барети за жените.

Главната задача на дизайнера е била да обедини в една модна линия класическите ориенталски мотиви и модерния „западен“ силует.

Кооперацията между Hainan Airlines и Лорънс Ксу има за цел да представи международен облик на авиокомпанията. На седмицата на модата колекцията беше представена предимно от западни модели.

В галерията горе можете да видите моделите, които ще пренесат пътниците в 50-те години, когато пътуването със самолет все още не е било ежедневие.

 
 

Ротвайлер разкъса малко кученце или парадокса на естествения подбор

| от |

Предполагам знаете – ротвайлер разкъса малко кученце във вторник сутринта до Борисовата градина.

Коварното несъобразяване на съседите е класически троп. И това не е само при нас, разбира се, по целия свят го има. Най-лесният пример е как едно време Германия съсипа съседката си Франция за има-няма 2 седмици. В този случай също има цивилни жертви.

Стопанката на ротвайлера има още един ротвайлер, две немски овчарки и един пинчер. За тях съседи твърдят, че са агресивни, а жената ги разхожда без каишка и наморник. С един агресивен пинчер ще се преборим, но два ротвайлера и две овчарки са много. Няма да ни стигнат оплакванията до Общината.

Ясно е, че проблемът е в жената. Ясно е, че тази жена познава кучетата, както е ясно и че е глупава да не им сложи наморници. Защо не му слагаш намордник? Искаш да си говорите с кучето ли, какво?

Но колкото и гаден случай да е този, вече такива неща са като че ли нормални. Някак влиза в печално появилата се категория „стандартното гадно“. Като катастрофите и сбиванията между ученици. Друга ми я мисълта.

В животинския свят все още съществува естественият подбор. Ако едно животно е по-силно, разкъсва другото в парка пред блока. В човешкия, надживотински уж свят естественият подбор, е едва забележим. Като рапърът Кулио. Като БНТ2.

Жената е достатъчно нескопосана да не сложи наморник на злобните си кучета. На каквото и да е белег това – дали на глупост, на наивност или на самонадеяност – във всеки случай тя би била губеща в естествения подбор.

И сега парадоксът:

Парадоксално е как именно тя получава надмощие над околните, които се страхуват, заради успехите на сателитните й кучета в подбора. Тоест, губещ в „природното състезание“ човек, в момента печели именно в това състезание.

Инструментите, които тя използва за победата не са само наглостта й и кучетата. Има го и страхът на останалите човеци. Срамен ансамбъл от тези две неща е причината.

Разочароващо не знам към какво сочи това. Може би е коментар към достойнството на средностатистическия човек, не знам. Като всеки българин, затруднен от философията зад някакво събитие, и аз ще кажа просто – правете си извода сами.

И си пазете децата да не ходят далеч от вас, защото има опасности.

Може да ги вържете на каишка.

 
 

„Живите мъртви“ се завръща на 23 октомври

| от chronicle.bg |

Осми сезон на „Живите мъртви“ стартира премиерно на 23 октомври по каналите на FOX извън САЩ.

Новият сезон на хитовата продукция ще се излъчва в 180 територии и феновете могат да станат свидетели на така очакваната премиера на 23 октомври едновременно в целия свят.

Както и в предишните сезони, новата осма част на сериала ще включва 16 епизода, които ще се излъчат на две части. Първите осем епизода стартират през октомври, а останалите – през февруари 2018.

The Walking Dead Y8