еasyJet открива 2 нови бази в Амстердам и Порто

| от |

През пролетта на 2015 г. еasyJet ще открие своята 25-та и 26-та база в Холандия и в Португалия, продължавайки да превръща пътуването в лесно и достъпно за бизнес пътници и туристи от цяла Европа, както и да подпомага в още по-голяма степен местните икономики на тези пазари.

Като основен дългосрочен партньор в Холандия и в Португалия, еasyJet, която оперира водеща въздушно-транспортна мрежа в Европа, обяви, че ще открие 2 нови бази през 2015 г. Авиокомпанията ще базира три самолета A320 на летище „Схипхол“ в Амстердами два А320 на летище „Франсиско де Са Карнейро“ в Порто.

easyjet_2826502k

База на easyJet на летище „Схипхол“ в Амстердам

еasyJet предлага лесни и достъпни полети до и от Амстердам Схипхол от 1996 г. Авиокомпанията ще открие своята първа база в Холандия, като по този начин ще засили допълнително дългосрочната си стратегическа позиция на това летище.  Превозвачът е втората по големина авиокомпания с 9% пазарен дял на това летище. Амстердам ​​вече се е превърнал в една от най-успешните точки на авиокомпанията – над 3,5 милиона пътници летят годишно до и от 21 дестинации, а над 1 милион са бизнес пътниците, използващи еasyJet за полети от и до Схипхол.

В Амстердам ще бъдат разположени три самолета А320. Това ще даде възможност на еasyJet да предложи повече удобни за бизнес пътниците сутрешни полети, да увеличи броя на градовете, които свързва с Амстердам, а също и ще допринесе за изграждане на по-силен изходящ трафик от холандски туристи. С този допълнителен капацитет, еasyJet очаква да превози допълнителни 600 000 пътници през следващата година, или с 16% увеличение на годишна база, давайки достъп на цяло ново поколение от потребители да летят до най-добрата точка на Европа.

Стотици нови служители ще бъдат назначени на работа в новата база. еasyJet ще създаде 120 преки работни места главно за пилоти и кабинен екипаж, всички наети директно от компанията с местни договори и спазване на местното трудово законодателство. Тази цифра допълва вече съществуващите 3500 непреки работни места, създадени от еasyJet на локално ниво. Очаква се компанията да продължи да расте с планове за разполагане на допълнителни самолети на Схипхол през следващите няколко години и създаване на допълнителни работни места. Набирането на персонал започва от утре с обяви на уебсайта careers.easyjet.com.

Дестинация Хамбург

еasyJet ще добави Хамбург като своята най-нова дестинация от Амстердам, започвайки полети през ноември 2014 г., с програма от 6 седмични полета. Този голям немски бизнес център става по-лесно достъпен за бизнес пътниците и за туристите. Полетите ще бъдат в продажба от 17 юли 2014 г., започващи на цена от € 42.32, на база двама пътници с една резервация.

384298

База на easyJet на летище Франсиско де Са Карнейро в Порто

еasyJet присъства в Португалия от 1999 г. и е превозила над 3,8 милиона пътници за последните 12 месеца. В момента тя оперира на летищата Фаро, Фуншал и Порто, както и на летище „Портела“ в Лисабон, където откри база през 2012 г.

Откриването на база в Порто с два самолета А320 ще доведе до 80 директни работни места за пилоти и кабинен екипаж – всички наети от еasyJet с местни договори и спазване на местното трудово законодателство, както и до засилване на икономиката на региона, чрез привличането на повече посетители в Порто.

еasyJet изгражда солидни основи в Порто, превозвайки 800 000 пътници през последната една година между летище „Франсиско де Са Карнейро“ и 6 дестинации в Европа – Базел, Женева, Лондон Гетуик, Лион, Париж Шарл де Гол и Тулуза.

Порто е чудесна дестинация за туризъм и за бизнес посещения. Градът е регистриран като обект на световното наследство на ЮНЕСКО от 1996 г. и е бил европейска културна столица през 2001 година. Районът е икономически много динамичен с втория по големина град в страната с над 2 милиона души население, и много компании със седалища в силно индустриализираната северозападна част на страната. Това е и регионът на производство на международно известното вино за износ „порто“.

Изпълнителният директор на еasyJet Каролин Маккол, коментира: „еasyJet е водещата мрежа на въздушния транспорт в Европа и продължава да се разраства. Търговските предложения на авиокомпанията отговарят перфектно на нуждите на бизнес пасажерите и туристите, които пътуват лесно и достъпно. С нашите бази, ние виждаме още повече възможности за тях да продължат да пътуват между различни места в цяла Европа.

Като дългосрочен стратегически партньор, градим върху солидни основи и сме щастливи да отворим 25-та и 26-та бази в Амстердам и Порто. Приносът ни към местната икономика ще бъде още по-голям и ще се изразява в развиване на трафик на тези летища и създаване на преки и непреки работни места.

еasyJet иска да създаде стойност и да даде по-голям избор за потребителите. Нашата цел е да се превърнем в предпочитаната авиокомпания на Европа с достъпни тарифи, приятелски и висок стандарт на обслужване на пътниците в цяла Европа“.

easyjetI140215_094026_38976oTextCS_56426640

easyJet в Холандия

–       9% пазарен дял, номер 2 позиция, 30% бизнес пътници

–       21 дестинации, 247 полета седмично, допълнителни дестинации през 2014 (Хамбург и Бордо)

–       Амстердам (база номер 26 от 2015 г.): 3 A320 самолета, 120 души екипаж

–       Настоящ непряк работен персонал 3,500 души

–       Най-популярни дестинации: Лондон (1.5 милиона места), Милано, Берлин и Женева

 

easyJet в Португалия и Порто

–       easyJet стартира своите операции в Португалия през 1999 г. и в Порто през 2007 г. Тя е третата по големина авиокомпания в страната и в града Порто, с 12% и 11% пазарен дял съответно.

–       easyJet превозва 4 милиона пътници до / от Португалия между юли 2013 и края на юни 2014 г. с почти 800 000 пътници до / от Порто.

–       easyJet оперира на 4 летища в Португалия: Лисабон Портела, Фуншал, Порто и Фаро.

–       easyJet откри своята база в Лисабон през 2012 г., където има 4 самолета A319 и персонал 140 души.

–       През 2014 г., easyJet обслужва 42 маршрута от Португалия до водещи европейски летища на достъпни цени.

–       Авиокомпанията предлага 6 дестинации от Порто – Базел, Женева, Лондон Гетуик, Лион, Париж Шарл де Гол и Тулуза.

 
 

Македония отхвърли алтернативно име, защото звучи на клингонски

| от chronicle.bg |

Името Бивша югославска република Македония (БЮРМ), което се използва от повечето международни институции, за да назовават държавата, беше отхвърлено като възможно алтернативно име.

Мотивацията на държавната администрация в Македония беше, че то звучи също толкова чуждо, колкото и клингонския език от научнофантастичната филмова поредица „Стар трек“.

„Когато казвате БЮРМ това има също толкова отношение към моята страна, колкото клингонския от телевизионните серии „Стар трек“, каза македонският министър на външните работи Никола Димитров по време на пресконференция в Брюксел с върховния представител на ЕС за външна политика и сигурност Федерика Могерини и еврокомисаря по разширяването Йоханес Хан.

Клингонци от класическият сериал са хуманоидните извънземни, които имат своя собствена империя, където се говори именно на клингонски език. Въпреки, че се споменава за малко, той е благозвучен и интересен за феновете. Дотолкова, че впоследствие се появяват клингонски преводи на книги като Библията и „Хамлет“ на Уилям Шекспир.

Македонският външен министър намекна, че е възможен друг вид компромис с Гърция. „Наистина вярвам, че не можем да постигнем решение , ако една от двете страни е победена“, каза Димитров. „Трябва да намерим начин, в който и двете страни да продължат напред с изправени глави. Вярвам, че това е възможно… Трябва да предприемем правилните стъпки внимателно и в правилното време“, допълни той.

 
 

WWF създаде модна колекция в защита на Пирин

| от chronicle.bg |

Природозащитната организация WWF България създаде първата си модна линия, наречена „Камуфлаж за Пирин“. Новата колекция камуфлажни дрехи е вдъхновена от последните тенденции в управлението на природното богатство и е провокация за опазването на биоразнообразието в България.

Името на колекцията(камуфлаж) поражда асоциации за сливане на човека с природата. Но в този случай човекът не се слива с дивата страна на природата, а с човешката – тази на строителството. Дизайнът на дрехите е направен от снимки на строителни площадки, които изглеждат като камуфлаж. Главната идея е, че скоро, ако продължи застрояването в планината, с този нов камуфлаж ще може човек да се слее с заобикалящата го среда в Пирин.  Модната линия е създадена за клиентите, които искат да са крачка пред всички в сливането с околната среда в Пирин.

WWF_Spasi_Pirin_02
Снимка: Васил Германов; модел: Ива Енгьозова

Засега „Камуфлаж за Пирин“ е лимитирана серия, но има реален шанс да стане масова, в случай че правителството приеме подготвения нов план за управление на Национален парк „Пирин“. Той предвижда увеличение на зоните, в които е разрешено строителство и отваряне на 60% от територията на парка за ползване на дървесина.

WWF_Spasi_Pirin_03
снимка: Васил Германов; модел: Цветан Апостолов
 
 

Палта и костюми – нова мода за екипажа на китайска авиокомпания

| от chronicle.bg |

Парижката седмица на модата изненада с повече от забележително завръщане към миналото, когато летенето със самолет наистина е било луксозно изживяване, предназначено само за хората с възможности. Китайската авиокомпания Хайнан представи своята колекция от висша мода… предназначена за екипажа й.

Hainan Airlanes влиза в съдружие с китайския дизайнер Лорънс Ксу, за да създаде нова линия облекло за екипажа на самолетите. Която е по-стилна от всякога.

Лорънс Ксу, дизайнер
Лорънс Ксу, Getty Images

Чеонгсам – така се нарича китайската традиция в обличането, която вдъхновява дизайнера да създаде костюмите. Дрехите от линията са щамповани с мотиви от източната митология. Костюмите се явяват като контрапункт на сегашните традиции в униформите, включвайки вталени мъжки палта и дискретни барети за жените.

Главната задача на дизайнера е била да обедини в една модна линия класическите ориенталски мотиви и модерния „западен“ силует.

Кооперацията между Hainan Airlines и Лорънс Ксу има за цел да представи международен облик на авиокомпанията. На седмицата на модата колекцията беше представена предимно от западни модели.

В галерията горе можете да видите моделите, които ще пренесат пътниците в 50-те години, когато пътуването със самолет все още не е било ежедневие.

 
 

Какво е технологията Октаспринг® и защо спечели „Оскара“ на авиационната индустрия?

| от |

Технологията Октаспринг® спечели престижната награда Кристъл Кейбин тази година в Хамбург в категория материали и компоненти. Кристъл Кейбин е престижна, международна награда, отличаваща иновациите в самолетната индустрия. Наградата отличава подобрения, които да направят пътуването по-комфортно. Това е голямо признание в иновациите за вътрешно обзавеждане на самолети, което отбелязва голямата крачка и разширение на приложението на тази технология извън индустрията за производство на продукти за сън.

Патентованата технология Октаспринг® е първо прилагана в матраците, за да осигури по-здравословен сън чрез повишен комфорт, ергономична опора и проветривост, се използва в брандовете Дормео® и Дормео Октаспринг® на повечето от 30 пазара по целия свят. Пружините Октаспринг® са с различна плътност и могат да се използват в един и същи слой, за да се създадат определени зони, увеличаващи комфорта и дълготрайността на използване на матрака. Отворената структура на пружините Октаспринг® създава 8 пъти по-голяма вентилация, за да може крайният продукт да предложи несравнимо комфортно и приятно усещане за потребителя.

spring-foam

Днес технологията Октаспринг® разширява приложението си, като се използва и в авиационната индустрия и скоро ще бъде налична в още много индустрии: автомобилната, тапицерската, обувната и др.

Патентованата Октаспринг® технология повишава нивото на опора със специални зони за индивидулана поддръжка и практически може да бъде интегрирана във всяка структура на седалка. Тази иновация представлява множество допълнителни бенефити, които включват подобрен комфорт, по-добра проветривост и до 50% намаляване на теглото. Това е главното нововъведение, което ще помогне на операторите да спестят гориво и намалят въглеродните емисии, като се възползват от екологично решение на проблема.

3 (1)

Първият прототип на самолетна седалка, произведена по технология Октаспринг® е направен от Ванема – изключителен производител за нови технологии в самолетната индустрия, в партньорство с Еърбъс, СТЕЛА АЕРОСПЕЙС и Боксмарк. Техните отдаденост в разработването на нови технологии и дългогодишен опит беше безценен, за да можем да представим своето предложение на наградите.

Разбери още за Октаспринг технологията при матраците Дормео Фреш Прима от Георги Тошев и Ана Пападопулу: