Чехия въвежда по летищата задължителен медицински контрол

| от |

На всички международни летища в Чехия от 21 октомври се въвежда медицинска проверка на пътниците за признаци на заразяване с ебола. Това съобщи здравният министър на Чехия Сватоплук Немечек, предаде ТАСС.

„Нашата цел е получаване на точна информация за пътниците, пристигащи от „рисковите зони” и техните контакти. А ако някой от тях покаже признаци на заразяване с вируса, епидемиолозите трябва да имат възможност бързо да го поставят под карантина”, каза министърът.

Медицински контрол ще се упражнява на летищата в Прага, Бърно, Острави, Карлови Вари и Пардубице./Агенция Фокус

 

 
 

Спасете се от стреса на работното място с няколко стъпки

| от Яна Кирова |

Най-голяма част от нашето активно денонощие ние прекарваме на работа. Затова как се чувстване на работното място, зависи не само от това какви усивия на труд е осигурил работодателят, стилът му на управление и отношение на работното място, но и от нашите собствени умение и усилия да контролираме емоционалните си реакции. Не трябва да забравяме, че стресът подлежи на контрол. Това означава, че дори и да не може да се избегне напълно външният натиск, можем да решим как да реагираме на него.

  • Ако можем да контролираме стреса, можем да контролираме действията си във всяка среда, като се възползваме от няколко полезни начина за намаляването му ги превърнем в навици, с лекота ще ги прилагаме в ежедневието си.
    Контролирайте нивото на емоционална възбуда. Когато се намирате в стресова ситуация, тялото ви започва усилено да секретира адреналин и нордадреналин. Това води до увеличаване кръвното налягане, свиване на артериите и учестен сърдечен пулс, които на свой ред увеличават вашата тревожност.

Можете да овладеете тези процеси чрез бавни, дълбоки вдишвания, които действат като своеобразна спирачна система, помагащи на тялото и ума да се успокоят, така че всички тези симптоми на стрес постепенно започват да изчезват. Достатъчно е да правим това десетина минути преди някакво важно събитие, за да се почустваме значително по-спокойни и овладяни.

  • Разделете целта на отделни етапи. Ако се фокусирате върху усилията и изпълнението на всеки отделен етап това ще ви направи по устойчиви на напрежението от постигането на крайната цел. Успешното реализиране на всеки отделен етап от задачата ще поддържа самочувствието и увереността ви в нейното постигане.
    Ако се намирате в една привидно тежка, стресова ситуация, най-доброто нещо, което можете да направите е да я сегментирате на по-малки етапи и да се заемете с изпълнението на всяка една стъпка в даден момент, т.е. да се съсредоточите върху това, което е управляемо.
  • Визуализирайте успех. Ако някога сте гледали елитно състезание по ски алпийски дисциплини например, може би сте забелязали как преди старта спускачите затварят очи и мислено минават през целия маршрут и стигат финалната права без грешка. Направете същото като използвате всичките си сетива. Визуализирайте всяка ваша успешна стъпка, усетете я, почувствайте успеха. Задръжте това усещане колкото се може по-дълго.
    Визуализацията няма за цел да ни отпрати в една илюзорна действителност, а да смекчи стреса. И не само….Нищо не се случва в действителност преди да се е случило в ума ни. Ако постигнете контрол над ума, това означава, че ще можете да контролирате действителността си и стреса във всяка една ситуация.
  • Водене на положителен вътрешен диалог. Положителният вътрешен диалог не се състои в това да си повтаряме „всичко е наред“, а да контролираме негативните и деструктивни мисли, когато се намираме в ситуация на стрес, т.е. да контролираме това, което е управляемо към момента.

Или казано по друг начин, когато попаднем в трудна ситуация вместо да решаваме, че няма да се справим и всичко върви ужасно – запитайте се дали има нещо, което можете да направите. Фокусирането върху намирането на ефикасно решение, вместо фиксирането в проблема е далеч по-конструктивно, като същевременно редуцира стреса.

  • Разработване на резервни варианти в случай на непредвидени ситуации преди дадено важно събитие. В дните преди предстоящо стресиращо събитие е препоръчително да помислим за резервни варианти в случай на непредвидени ситуации, до колкото това е възможно. Така че не само план А и Б, защо не и В и т.н., за всеки случай. По този начин, ако непредвидимото се случи няма да сте изненадани, ще можете да се справите с увереност.

Например, ако на работното място на важна презентация компютърът ви се повреди неочаквано, ще излезете лесно от ситуация ако предварително сте качили презентацията си и на флашка и ползвате компютъра на някой друг. Или да се опитате да се поставите на мястото на ваш колега – какъв подвеждащ въпрос бихте очаквал да ви зададе?

Разбира се, колкото и подготвени да се опитате да бъдете, понякога се случват лоши неща. Най-лошото нещо, което можете да направите в подобна ситуация е да загубите самообладание. Елитните спортисти например се научават да се абстрахират и да изолират негативния момент и да завършат състезанието. По-късно ще анализират, изучат и гледат повторно какво се е объркало. Така няма да позволят на един лош момент да саботира цялата останала част от състезанието.

  • Анализирайте поведението си по време на стрес. Някои хора спират да се хранят добре или имат нарушения на съня, други консумират твърде много кофеин или алкохол. Този поведенчески модел само прави нещата по-лоши. Обърнете внимание на собствените си реакции и навици, когато сте под напрежение и разберете кои от тях само изострят проблема и се опитайте да намерите по-здравословни механизми за справяне сами или с помощта на специалист. Колкото и зле да изглеждат нещата, вие не сте безпомощни същества и няма нужда да се държите като такива. Можете повече!

Текстът на Яна Кирова е взет от сайта www.psiholozi.com с изричното съгласие на автора.

 
 

Македония отхвърли алтернативно име, защото звучи на клингонски

| от chronicle.bg |

Името Бивша югославска република Македония (БЮРМ), което се използва от повечето международни институции, за да назовават държавата, беше отхвърлено като възможно алтернативно име.

Мотивацията на държавната администрация в Македония беше, че то звучи също толкова чуждо, колкото и клингонския език от научнофантастичната филмова поредица „Стар трек“.

„Когато казвате БЮРМ това има също толкова отношение към моята страна, колкото клингонския от телевизионните серии „Стар трек“, каза македонският министър на външните работи Никола Димитров по време на пресконференция в Брюксел с върховния представител на ЕС за външна политика и сигурност Федерика Могерини и еврокомисаря по разширяването Йоханес Хан.

Клингонци от класическият сериал са хуманоидните извънземни, които имат своя собствена империя, където се говори именно на клингонски език. Въпреки, че се споменава за малко, той е благозвучен и интересен за феновете. Дотолкова, че впоследствие се появяват клингонски преводи на книги като Библията и „Хамлет“ на Уилям Шекспир.

Македонският външен министър намекна, че е възможен друг вид компромис с Гърция. „Наистина вярвам, че не можем да постигнем решение , ако една от двете страни е победена“, каза Димитров. „Трябва да намерим начин, в който и двете страни да продължат напред с изправени глави. Вярвам, че това е възможно… Трябва да предприемем правилните стъпки внимателно и в правилното време“, допълни той.

 
 

Почина Честър от „Linkin Park“

| от chronicle.bg |

Фронтменът на „Linkin Park“ Честър Бенингтън посегна на живота си.

Той се е самоубил чрез обесване днес в къщата си в Палос Вердас, Лос Анджелис.

Бенингтън е имал зависимост към алкохол и наркотици няколко пъти през живота си. Той беше женен и имаше 6 деца.

 

Мир на праха му

 
 

Гадни улици, кръстени на велики личности

| от |

Представете си, че ей сега в този момент Цариградско шосе вече не се казва така, ами се казва с вашето име. Вие ще сте един от един от мацината удостоени с честта да нарекат този път на тяхно име. Заедно с Ленин и Хитлер. Но въпросът е – ще се радвате ли на мародерствата, които се случват там. Най-вероятно не.

Защо тогава кръщаваме тъмни, гадни улици на велики личности? Или по-скоро, защо допускаме улиците, кръстени на велики личности, да тънат в депресия?

улица „Алабин“

Алабин е едно тъмно, каширано уличе, което започва със Съдебната палата и свършва в площад Македония. Преди да обясня с какво е характерен площад Македония, искам изрично да отбележа, че нямаме нищо против хората с каквато и да е сексуалност. Проституцията обаче е нещо, което граф Пьотър Алабин не заслужава върху улицата си.
Той е инициатор на създаването на Самарското знаме за Българското опълчение, а също така, докато е губернатор в София, подпомага изграждането на паметника на Левски. Все хубави работи.

улица „Парчевич“

Общо взето всичко от ул. „Витошка“ към Руски паметник е като всичко от булевард Дондуков към Сточна гара – старият град. Гледали ли сте „The Interview“? Когато Джеймс Франко беше в Северна Корея и се разхождаше по улиците й по тъмно, видя, че всичко беше само фасада. Та на „Парчевич“ е така. Някой въобще живее ли там? Или Големият брат иска да си мислим така? Не знам. Мистерия.
Императорът на Свещената римска империя удостоява с баронска титла Петър Парчевич. Той е един от най-големите българи през 17 век.

булевард „Цар Борис III“

Ако велоалеята е най-безопасното място на улицата ти, значи нещата не са на център. Този и следващият булевард са единствените места в София, където да видиш дюнери не е обещаващо. Освен това, булевардът води към Нов Български Университет.
Няма да обясняваме кой е Цар Борис III.
Но докато сме на темата:

булевард „Княгиня Мария-Луиза“

Там е ужас. Криминален, черен, бежански ужас. Не че всички бежанци са задължително лоши хора, но изглеждат страшно. Само вижте какви са цените на квартирите около булеварда и около Руски паметник. Все едно мястото не е в столицата.
Мария-Луиза Бурбон-Пармска e италианска принцеса, първата съпруга на княз Фердинанд I. По-добре да си в горите на брат Симеон, отколкото на нейния булевард.

Това най-вероятно е част 1 от серия текстове, които ще направим на подобни теми. Защото има цели квартали, кръстени на националните ни герои, в които обаче се случват най-позорни работи.

Да не говорим пък за отборите.