„Аерофлот“ заложи на нискотарифната си „Победа“

| от | |

Вторият поред лоукостър на руския национален превозвач извърши първите полети и избегна фалстарта на „Доброльот“

Руският национален авиопревозвач „Аерофлот“ стартира полети със своята нискотарифна дъщерна компания „Победа“, информират руските медии. Новината идва месеци, след като през август 2014 г.се провали първата нискотарифна авиокомпания на – фалстартът на „Доброльот“ бе налице заради санкциите на Европейския съюз (ЕС).

Първият полет на превозвача бе на 1 декември до руския Волгоград (бившият Сталинград) от московското летище „Внуково“. Билетът за полета заедно с летищните такси струваше на руснаците само 2,45 хил. рубли, което е малко над 30 евро по сегашния курс. Самият „Аерофлот“ предлага същата дестинация с 500 рубли (8 евро) по-скъпо. През ноември същата дестинация пък струваше от 6,2 хил. рубли нагоре или 100 евро.

На 3 декември компанията летя до гр. Самара – столицата на руското автомобилостроене. Там „Победа“ ще каца на международното летище «Курумоч» – част от холдинга «Аэропорты Регионов». Полетите Москва-Самара-Москва ще се извършват всяка вечер, поясниха от „Аерофлот“.

Според първоначални данни само за една седмица „Победа“ е успяла да продаде около 20 хил. билета – това само потвърждава „глада“ на руките граждани за достъпни полети. Засега авиокомпанията обаче ще лети предимно по вътрешни линии – от „Внуково“ до Самара (Поволжие), Волгоград (Поволжие), Екатеринбург (Урал), Перм (Урал), Тюмен (Сибир), Белгород (Южен федерален окръг) и Сургут (Сибир). Руският бизнес-всекидневник „Коммерсантъ“ в тази връзка пояснява, че „Победа“ ще лети предимно с големи щатски авиолайнери Boeing 737-800 NG.

Според експерти руският монополист най-накрая започва да предлага наистина конкурентни и достъпни билети, което кара и конкурентите да намаляват цените. „Само седмица след старта на продажбите на „Победа“ минималните тарифи от декември тази година при конкурентите и при компанията-майка „Аерофлот“ са съществено намалени по всички дестинации, които предстои да бъдат обслужвани от новия лоукостър“, коментира пред РИА Новости генералният директор на агенцията за търговия с билети Pososhok Кирил Фемински.

Припомняме, че водещият руски авиопревозвач регистрира новата компания едва месец след неудачния старт на първия си лоукостър „Доброльот“ – вече на 16 септември т.г. Дъщерната компания се казва ООО „Бюджетный перевозчик“, като стана известна под търговската си марка „Победа“. Интересното е, че логото на „Победа“ е едно към едно с това на „Доброльот“, който така и не излетя.

Николай Марченко

 
 
Коментарите са изключени за „Аерофлот“ заложи на нискотарифната си „Победа“