Жизненият цикъл на една поп песен

| от |

Фаза на зачеване

Песента се ражда в едно мазе, в гараж, или на улицата, там където се свири за музиката.

46

Подземна фаза

Песента се пуска пред малка аудитория от 3 до 20 приятели, по-голямата част от тях  са пияни, объркани и неспособни да оценят нейните качества.

Амбивалентна фаза

Слушате концерт ама на никой не му пука. Не си струва да говорите с приятели, без значение от това колко много ви харесва песента.

Фаза на привързаност

Слушате песента и тя е толкова качествено обработена, че вече е добра. Първо мислиш  „Дали това е действителност?  Наистина ли чувам това?“ Това е големият „​​аха“ ефект, който всяка майсторски обработена песен иска да постигне сред публиката. При слушателя този ефект може да се постигне във всяка фаза, но обикновено се случва преди да му станат ясни популярността или корпоративните марки, свързани с групата.

Инди фаза

Слушате песента на професионално инди ниво, независимо дали е инди саундтрак, инди радиостанция, на инди концерт, или от инди лейбъл. Песента е независима и артистът запазва пълния контрол над продукцията, е въпросът е колко дълго?

Хипстър фаза

Тази фаза е, когато песента е все още инди, но с добавен елемент на популярност. Може да я чуеш на концерт пред всички останали. Както и да кажеш „мисля, че съм я чувал пред другите“, хората около теб ще те гледат като хипстер, а „хипстер“ се смята за нещо не особено приятно, така че внимателно използвайте тази реплика.

Spotify playlist

Чул си това? Разбира се, че си го чул. Но чул ли си го по начин, за който феновете смятат, че е уместен и свързан с други песни на плейлиста, които задават настроението, атмосферата или тона?

Топ 40

Това е, когато всеки с достъп до интернет е чул парчето преди всички други. Песента има смисъл колкото и предходното изречение.

Номер 1 в Билборд

Слушате я във всеки ресторант. Слушате я непрекъснато по радиото на стадиона в залата за волейбол.

Контролиран етап

Песента можете да бъде чута само с публика от 10,000 души. Музикантите са недосегаеми богове от злато. Никога няма да се срещнете дори и ако чакате пред входа зад кулисите и твърдите, че певицата ви е е племенница.

Срамежлива фаза

Преставаш да слушаш песента. Завинаги. Или поне няколко месеца. Или години.

Крещящ етап

Отново вадиш албума за да слушаш и се чудиш защо често не го слушаш. Да преживяваш спомените от преди 5 години. Когато изслушаш албума го връщаш на рафта и не го докосваш още няколко години, може би десетилетие.

Ретроспективен етап

Песента е по стара от десетилетие. Намираш я в магазин за плочи и отдъхваш.

Караоке етап

Песента отново е готина, ама недей  да мислиш за текста. Само пей.

 
 

Джони Деп и Амбър Хърд са на финалната фаза на развода си

| от chronicle.bg, по БТА |

Джони Деп и Амбър Хърд са на финалната фаза на развода си, като двамата уточняват как актьорът да изплати останалите 6,8 милиона от договорената сума.

Джони Деп се съгласи да даде на Амбър Хърд общо 7 милиона долара. Според източник на „И!Нюз“ той ще превежда неизплатените 6,8 милиона през следващите 15 месеца.

Амбър Хърд заяви, че ще дари цялата сума за благотворителност – на организации, борещи се с насилието над жените и на Детската болница в Лос Анджелис, където е работила като доброволка.

През лятото Джони Деп преведе 200 000 долара на две благотворителни организации от името на Амбър Хърд.
Актрисата подаде молба за развод през май след продължил 15 месеца брак и броени дни след това си издейства ограничителна заповед срещу Джони Деп.

 
 

Бременната Ирина Шейк в сцената с грънчарство от филма „Призрак“

| от chronicle.bg, по boredomtherapy.com |

Един от най-лесните начини да направиш една реклама гледаема е да включиш малко плът. Никой няма против малко плът. Във видеото на Шейк има много.

То е реклама на списание Love. Всеки декември списанието прави секси видеа като рекламен подход. На 1 декември те показаха видео с модела на Victoria’s Secret Бела Хадид, която играе фитнес инструктор.

 

На 2 декември е ред на друго ангелче на фирмата за бельо – бременната Ирина Шейк. Тя преви римейк на сцената от филма „Призрак“, Деми Мур върти грънчарско колело заедно с духа на покойният си приятел Патрик Суейзи.

 

 
 

6 лоши кино римейка

| от |

Този месец, преди точно 15 години, на голям екран излиза великолепната криминална комедия „Бандата на Оушън“. Джордж Клуни, Брад Пит, Мат Деймън, Кейси Афлек, Джулия Робъртс и Анди Гарсия, под режисурата на Стивън Содърбърг и майсторския сценарий на Тед Грифин, създават едно истинско удоволствие за гледане в този кино пъзел.

„Бандата на Оушън“ сам по себе си е римейк на известен филм от 1960-а година с Франк Синатра и Дийн Мартин. Но за разлика от нашата класация тук, е един от добрите примери в киното.

Петнайсет години след модерната си версия филмът вече е нещо като класика, която може да бъде гледана отново и отново, при това винаги да ви носи удовоствие и кеф, макар да знаете отговора на загадката в него. Може би, заради това или поради липсата на свежи идеи, но Холивуд вече прави повторен римейк на този филм, при това с жени.

След „Ловци на духове“ „Бандата на Оушън“ ще е следващия филм, който ще пострада от феминистичния удар, разстлал се като сив похлупак над меката на киното. Разбира се, това са само предположения, за които всеки гледал и двете версии на филма, се надява да не е прав.

Междувременно, докато чакаме женската версия на „Бандата на Оушън“ ние си припомняме шест ужасни римейка, с които киното е сбъркало. Много.

В галерията горе.

 
 

Книга на седмицата: „Другият сън” от Владимир Полеганов

| от chronicle.bg |

Ученият Стивън Хокинг предупреди преди дни, че живеем в най-опасното време за планетата. Какво обаче ще се случи след това? В близкото бъдеще, когато технологиите са заели още по-голяма част от живота ни, работата се върши единствено на екрани, малки роботчета почистват домовете ни, а природата се е оттеглила от света наоколо?

Действието в „Другият сън” на Владимир Полеганов се развива именно в близкото бъдеще, когато все повече разчитаме на технологиите за всичко в живота си. След странен телефонен разговор млад мъж се озовава в непознат свят, в който постепенно се появяват странни предмети и хора. Непознатият свят не е приказен, той е чужд и различен. Героят се опитва да вкара в познатите форми всичко, което вижда, въпреки че то не напомня на някоя от тях.

Разказът се води така, сякаш четящият е наясно с начина, по който се развива всекидневието в този нов свят и всичко се подрежда като пъзел – парче по парче, което читателят трябва да прецени къде да сложи.

Специфична характеристика на романа на Владимир Полеганов е липсата на абзаци – читателят потъва в потока от мислите на героя, като постепенно навлиза в неговия странен свят, проследява лутанията на паметта му и опитите да конструира от хаоса реалност.

„Другият сън” е определян като психологически роман, маскиран като фантастичен. Той предлага невероятно пътешествие навътре във въображението и си играе със способността на читателя да отговаря на въпроси, които никога не си е задавал.

Владимир Полеганов е завършил клинична психология и творческо писане в СУ „Св. Климент Охридски”. Носител е на наградата за къс разказ „Рашко Сугарев”. През 2015 година разказът му „Птиците” е включен в антологията Best European Fiction на издеателство Dalkey Archive Press. Негови творби са публикувани в престижни български и чуждестранни издания. Автор е на сборника с разкази „”Деконструкцията на Томас С.”