Здравето не е алтернативно

| от chronicle.bg |

Някога да ви е хрумвало, че тялото е просто машина, която приютява душата в материалния свят? Не, не, спокойно. Няма да ви убеждавам в чудотворното действие на фотосинтезата, яденето на корени и прераждането от дъга в охлюв и обратно.

Езотериката е дълбок извор на фундаментални истини за живота и смъртта, но и зловонно блато, в което човек лесно може да потъне сред заблуждаващите водорасляци на всякакви бг-мами, СКАТ-овски псевдо лечители и „Чрез детокс и клизми към дълголетие и здраве до гроб“  школи.

И все пак, цялата критичност и скептицизъм на Земята не могат да оборят някои от принципите на древната наука за здравето Аюрведа. А именно значението на духовната хармония (еднакво валидно за древните индийски философи и съвременните мениджъри на гигантски корпорации), важността на фините закони на природата и тяхното влияние върху живота ни и въздействието, което правилното хранене, точният баланс между движение и покой и грижата за тялото оказват върху функционирането ни.

Аз съм човек, който изпитва дълбока страст към бонбургерите на KFC, пържените кюфтета и активното лежане на диван. Уви, виждам цената на този начин на живот буквално отпечатана върху тялото и лицето си – в сивкавия тен, в натежалите паласки, в лесното задъхване и синкавите кръгове под очите. Което пробуди интереса ми към аюрведическите принципи на хранене и живеене. Отвъд сложните думи като панчакарма и пурвакарма, аюрведическата наука има своя ясен смисъл, а именно: през грижата за тялото, се постига и грижата за психичното равновесие, без което се превръщаме в отпуснати, апатични и безмисловни машини, които бродят като духове из ежедневието си в търсене на не-е-ясно-какво.

Отвлечена в тази посока на мислите, попаднах на Аюрведа клиник – индийски център, впрочем първият в България, който съчетава лечение по системата Аюрведа с пречистване на организма, разкрасяване и подмладяване. Центърът се намира в Лъки хотел в Банско и дава възможност на гостите си да прекарат определен брой дни под непрекъснати грижи според изискванията на Аюрведа. Терапията включва лекарски прегледи и наблюдение, масажи с терапевтични масла и индийски билки, детоксикиращ чай и био храна, йога и разходки в планината.

Дозата скептицизъм, която не ми дава мира, когато стане дума за алтернативна медицина, бе стопена от присъствието на д-р Махеш Гарже – лицензиран индийски лекар с 14 години стаж. Което ще рече, че клиниката осигурява на своите посетители нещо повече от масажи с антицелулитен гел, замаскиран като древно индийско лекарство, а именно грижата на опитен медик и компетентна терапия.

В днешния свят на нестихваща динамика, която диша във врата ни дори в моменти, когато уж почиваме, а уж е ключовата дума, една седмица в Банско, в която имаме възможност да релаксираме качествено и да научим как да се чувстваме по-добре, не звучи никак лошо. Особено когато имаме шанса да черпим от мъдростта и ефекта на изпитани източни медицински методи без да се налага да ги прилагаме в кирпичена индийска колиба, а напротив – в луксозна обстановка. И не, опознаването на вътрешния ни свят не изключва комфорта на тялото.

Смятам да предизвикам себе си и да изкарам една седмица там, без KFC и пържени кюфтета. Ще ви кажа дали съм се върнала по-здрава и мъдра, но нещо ме кара да мисля, че отговорът ще е „да“.

 
 

„Красавицата и Звяра“ е най-гледаният филм у нас

| от chronicle.bg |

Очаквано игралната версия на една от най-популярните приказни истории на „Дисни“ – „Красавицата и Звяра“ – застана на първа позиция по зрителски интерес след миналия уикенд, сочат обобщените данни от киносалоните.

Филмът, показван у нас на 69 екрана едновременно, създаден по приказката на Габриел-Сюзан дьо Вилньов от 1740 г., е гледан вече от 57 751 зрители и има 586 911 лева приходи за първите три дни у нас. В световен мащаб лентата е реализирала общо 174,8 милиона долара в седмицата на дебюта си.

С това постижение филмът на Бил Кондън с участието на Ема Уотсън и Дан Стивънс подобрява няколко рекорда.

Той е най-големият хит за 2017-а досега, най-добрият дебют за семейна лента и се нареди сред 10-те най-доходоносни премиери в историята на киното. Специалистите очакват „Красавицата и звяра“ да събере глобални приходи от порядъка на 1 милиард долара.

На втора позиция е „Конг: Островът на черепа“, сниман на Хаваите, в Австралия и в Азия.

Приключенската история за неизследван остров, на който живеят митични зверове и огромната маймуна, и на който попада екип от авантюристи и военни, за да го изследват, е вече 10 дни на екраните у нас и е гледана от 48 736 зрители и има 505 162 лева приходи от тях.

Трето място е за китайската анимация „Рок Дог“. Случващото се с тибетския мастиф Боди, след падането на радиоапарат от небето и влюбването му в рок-музиката, е гледано от 21 485 зрители и е събрало 195 348 лева приходи за 17-те дни на екраните у нас.

Четвърто място сред най-гледаните филми у нас е за „Логан: Върколакът“. За почти трите седмици на екран разказът за познатият герой Х-24, в чиято роля е Хю Джакмън, е гледан от 51 603 зрители и има общо 456 296 лева приходи.

Пето място е за продължението на историята на наемния убиец, решил да се оттегли и заживее спокойно – „Джон Уик 2″. Екшънът с Кеану Рийвс в главната роля, е вече месец по екраните у нас и е гледан от 34 207 души и има 287 483 лева приходи.

На шесто място е приключенският 3D екшън „Великата стена“. Филмовият разказ за търсенето на барута от двама европейски авантюристи в далечен Китай през 12-ти век и сблъсъкът им с чудовищни същества, е вече втори месец по екраните у нас и за това време е видян от 97 196 зрители и има 1 047 480 лева приходи.

Седмо място е за анимацията „Lego филмът: Батман“. Приключенията на създадения като лего-играчка герой и на неговият син, са гледани от 33 990 зрители и са събрали 309 820 лева приходи за месец и половина у нас.

На осма позиция е носителят на „Оскар“ за най-добър филм за миналата година – „Лунна светлина“. Филмът, създаден по училищния драматичен проект на Тарел Алвин Маккрейни за израстването на чернокожо момче с хомосексуална ориентация, е гледан от 1 074 зрители и има 7 142 лева приходи за първите три дни от премиерата му у нас.

Девета позиция е за комедията с Айс Кюб и Чарли Дей – „Между шамарите“. Схватката между двамата учители в общинска гимназия, която ги връща отново на работа, е гледана от 21 416 души и има 170 506 лева приходи за месец на екраните у нас.

На десето място е „Петдесет нюанса по-тъмно“. Еротичният разказ, създаден по мотиви от бестселъра на Е. Л. Джеймс и сценария на Ниъл Ленард, е месец и половина на екраните у нас и за това време е гледан от 134 925 зрители и има 1 129 719 лева приходи от тях.

Източник: БТА

 
 

На късмет от София до фестивала в Кан

| от Спонсорирано съдържание |

Вие сте на фестивала в Кан.

Разхождате се из хотела си и а! – пред Вас изскача режисьорът Педро Алмодовар. Тъкмо да му кажете „здрасти“ и усещате парфюма на номинираната за „Оскар“ Изабел Юпер, която Ви подминава с царствена усмивка. Селфи тук, селфи там. Преди да се събудите, оказва се, че това е истина. Вие реално се разхождате из хотела си в Кан, докато трае международният кинофестивал – едно от най-престижните филмови събития в света.

За втора поредна година Mastercard предоставя на двама души от България възможност да бъдат не пред компютъра си, а в Кан, докато тече фестивалът. Избраните ще отседнат в един от хотелите, в които са настанени хора от киноиндустрията. Това дава шанс да срещнете на живо любим режисьор или актьор. Освен това за вас ще се погрижат професионални гримьор, фризьор, стилист.

Предложението включва победителите да бъдат придружени от любим човек.

За да участвате в надпреварата за безценното преживяване, трябва да сте направили безконтактни плащания с карта Mastercard в магазини dm на минимална стойност от 35 лв. в промоционалния период от 9 март до 9 април 2017 г. и да регистрирате бележките от ПОС трансакциите на страницата на Mastercard. Така, от една страна, с безконтактната трансакция сте заплатили бързо, удобно и сигурно, а от друга – се включвате в играта за награда.

Освен двете големи награди, които предвиждат пътуване до Кан, има и още 100 награди. Те са ваучери за два билета за прожекция по избор в салоните на Кино „Арена“ в цялата страна.

кан фестивала в кан, mastercard

 
 

Ето го първия трейлър на „Churchill“ с Брайън Кокс

| от chronicle.bg |

Новият Чърчил ще бъде Брайън Кокс във филма„Churchill” на Джонатан Теплицки.

Действието на филма се развива непосредствено преди D-Day през 1944 година, когато едно от най-големите предизвикателства пред силите на Съюзниците е самият Чърчил, който се страхува, че катастрофалните събития от Галиполи през 1915-та, когато загиват над 500 хил. войници, могат да се случат отново.

Лентата е по сценарий на британската историчка Алекс фон Тънзелман, която прави своя дебют в киното.

Премиерата е на 2 юни в Съединените щати и на 6 юни във Великобритания.

А ето го и трейлъра:

 
 

„Красавицата и Звяра“ е с рекорден резултат в бокс-офиса на Щатите

| от chronicle.bg |

Филмовата продукция на „Дисни“ „Красавицата и Звяра“ постигна забележителен резултат в бокс-офиса на Северна Америка.

Приходите от продажба на билети възлизащи на 170 милиона долара – рекордно постижение за семеен филм, съобщава БТА.

Лентата бие миналогодишния рекорд на кинотворбата от същата категория „Търсенето на Дори“, която дебютира в бокс-офиса със 135 милиона долара приходи.

Производствените разходи на „Красавицата и Звяра“ възлязоха на около 160 милиона долара.